Käärmeeni TAPPOI.....

SAD

Karmein kokemukseni tulee tässä jos jaksatte lukea!!!

Mä omistan kaks boaa, kuristajakäärmeen, 2 kilpparii, dhindhillan ja kissan. No eräänä iltana katselin telkkaria ja toinen boa oli kaulallani ja toinen sohvalla. Eldor ja Mana ovat koulutettu todella hyvin. Pian Mana lähti sohvalta niinkun se usein tekee. Ohjelman loputtua laitoin Eldorin lasikoppiin ja lähdin hakemaan Manaa. Löysin sen makaamasta sängylläni. Menin sen luokse ja olin ottamassa sitä kun aloin kiljumaan. Sen suusta roikkui valkoinen häntä kun se oli nielemässä kissaani! Juoksin ulos ja lukitsin oven. Kutsuin eläin´suojeluvirastolle ja pian se haettiin pois. En voinnut kestää sitä että 10vuotta minulla ollut käärme tekisi semmoisen teon! Onko kellään käynyt ainakaan saman tapaisesti?????? =(

110

13536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kit

      Toi sun chinchilla on kirjotettu väärin...

    • just

      Jos toi sun viesti ei oo feikkii, niin sanompa että et todellakaan taida olla perillä eläimistöstäsi:boaa ei saa pitää kaulalla(pelästyessään voi vahingossakin kuristaa jopa ison miehen), tottakai kuningasboa voi syödä kissan, noin erilaisia eläimiä ei saa jättää keskenään, matelijat tuskin pitävät telkan töllötyksestä, kirjoitit chinchillan väärin(mahdatko edes omistaa sitten semmoista?), et kai pidä käärmeitä ja kilpikonnia samalla lattialla kuljeksimassa?!!(käärme ja kilpikonna ovat hengenvaarallisia toisilleen bakteereidensa vuoksi).
      Anteeksi nyt tämä äänensävyni, mutta pistää vihaksi tuommoinen tiedottomuus.Omistat suuren käärmeen ja ihmettelet kun se syö sille sopivankokoisen ravinto eläimen.Niin ne luonnossakin tekee!!!

      • SAD

        En pidä kilpikonia edes samassa huoneessa. Ja jos chinchillani kirjoitin väärin niin monesti tulee kirjoitus virheitä joten anteeksi. Ja luuletko että käärmeeni KATSOI televisiota??????? Ja miksi mun boa pelästyis? mä asun yksin siellä. Se on äänettömässä huonees jos ei oo muita ku ne ja minä, telkkari äänettömällä... kyllä boa voi syödä kissan.. syötän kissanpoikasen koikoisia kaneja niille. JA kissani oli pentu...


      • Ihminen_jolla_on_tylsää

        Just:in pointti oli ettei boaa saa pitää kaulalla TURVALLISUUS SYISTÄ. Mutta se kissa homma oli onnettomuus


    • :(

      ...tätä typerien, huonosti kirjoitettujen pilaviestien määrää.
      "Komodonvaraanini tarvitsee panssarilasisen terraarion."
      "Boa söi kissani!"
      "Onko kenelläkään ylimääräisiä tyrannosauruksia?"

      Älkää lapset pienet viitsikö lähetellä noita asialliseksi tarkoitetulle keskustelupalstalle. Tai jos elämässänne ei kerta kaikkiaan mitään muuta sisältöä ole, tehkää tarinoistanne edes mielenkiintoisempia.

      Ottakaa selvää eläimestä, jonka väitätte omistavanne - edes nimi, jookos? "...dhindhilla..."
      Ja se "lasikoppi" tunnetaan yleisemmin "terraariona".
      Ei ole mitään sellaista kuin "eläinsuojeluvirasto", väitä ensi kerralla soittaneesi eläinsuojeluviranomaisille tai vaikkapa poliisille.
      Pienen huomion kiinnittäminen kielioppiin ei myöskään olisi pahasta.

      Parempaa menestystä ensi kerralla!

      • beegee

        jos toi asia pitää paikkansa ,sun pitää olla aika
        vitun idiootti kun et tajua että käärmeet on arvaamattomia ja kaiken lisäks käärmyjä että muita eläimiä ei saa pitää samaan aikaan.
        Luulenpa vaan että toi sun asias on vedetty hatusta kun noin huonosti tiedät.


      • SAD

        taidat itse olla vähän kukkuu koska hullu pitäisi kahta täysikasvuista boaa terraariossa! Olen rakentanut lasista huoneeseen semmoisen oman paikan... paitsi että ei se kokonaan lasia ole... vann ne ovet muuten se on vannellia. Jos et usko että boa voi syödä pienen pienen kissan pennun kun se syö isoja kanejakin niin lue kirjoja!


      • Asta A.
        SAD kirjoitti:

        taidat itse olla vähän kukkuu koska hullu pitäisi kahta täysikasvuista boaa terraariossa! Olen rakentanut lasista huoneeseen semmoisen oman paikan... paitsi että ei se kokonaan lasia ole... vann ne ovet muuten se on vannellia. Jos et usko että boa voi syödä pienen pienen kissan pennun kun se syö isoja kanejakin niin lue kirjoja!

        Siis täh?!! Missä niitä sitten pidetään ellei terraariossa? Oletko tullut ajatelleeksi, että terrarioitakin on eri kokoisia?

        - Asta


      • SAD
        Asta A. kirjoitti:

        Siis täh?!! Missä niitä sitten pidetään ellei terraariossa? Oletko tullut ajatelleeksi, että terrarioitakin on eri kokoisia?

        - Asta

        Jos on tilaa niin tekee vanellista tai jostain muusta seinät katosta maahan ja lasista ovet. Kannattaa ianakin yli 2metrin käärmeiden hankkimisessa ja varsinkin jos niitä on kaksi.


      • Miikuli
        SAD kirjoitti:

        Jos on tilaa niin tekee vanellista tai jostain muusta seinät katosta maahan ja lasista ovet. Kannattaa ianakin yli 2metrin käärmeiden hankkimisessa ja varsinkin jos niitä on kaksi.

        ...sehän _on_ terraario.
        Isokin terraario on todellakin terraario eikä mikään "lasikaappi".


      • Asta A.
        Miikuli kirjoitti:

        ...sehän _on_ terraario.
        Isokin terraario on todellakin terraario eikä mikään "lasikaappi".

        Niinpä! Itselläni ei ole yhtään kokonaan lasista tehtyä terraariota.....

        - Asta


      • joku kummallinen
        SAD kirjoitti:

        Jos on tilaa niin tekee vanellista tai jostain muusta seinät katosta maahan ja lasista ovet. Kannattaa ianakin yli 2metrin käärmeiden hankkimisessa ja varsinkin jos niitä on kaksi.

        mikä on vanelli? ::D


    • Asta A.

      Hyvin koulutettuja käärmeitä......salli mun nauraa! =DDD _pyörittelee silmiään_

      - Asta

    • iisiiisti...

      entä jos toi onki totta ei todellakaan ole kellekkään helppoa se että oma lemmikkinsä kuolee ja menettää luottamuksen käärmelleen ja te vaa painostatte koko ajan tota sad tyyppii.ajatelkaa miltä siltä tuntuis te varmaan nautitte toisten haukkumisesta ja loukkaamisesta.ei todellakaan ole mitään hyvää touhua mutta jos tämä nytten onkin totta niin otan osaa ja suosittelisin että ottaisit enemmän selvää eläimistäsi ja luopuisit joko käärmeistä tai kilpikonnasta ja chinchillasta.
      ystävällisin terveisin sari

      • Asta A.

        Käärmeeseen ei voi / kannata luottaa, koska se on "villi" eläin, joka toimii vaistojensa varassa. Vaikkakin kyseessä olisi jonkun _lemmikki_käärme, niin se kyllä saalistaa sopivan tilaisuuden tullen.

        - Asta


      • beegee
        Asta A. kirjoitti:

        Käärmeeseen ei voi / kannata luottaa, koska se on "villi" eläin, joka toimii vaistojensa varassa. Vaikkakin kyseessä olisi jonkun _lemmikki_käärme, niin se kyllä saalistaa sopivan tilaisuuden tullen.

        - Asta

        On aika edesvastuuton lemmikin pitäjä jos noin huonosti tietää ja tollaselle ei edes varmaan
        kannattais myydä mitään käärmyä/liskoa jos noin
        hiton idiootti on. Kyllä vahinkoja sattuu mutta
        tiedoton ei saa olla.


      • joopa joo

        sä taidat olla ite toi sad tai mikä hitto olikaa kaikesta huomaa et toi oli p....a puhetta


    • Mieti mitä terraarioosi otat!

      Kannattaisi varmaan 10 vuoden aikana ottaa selvää mitä lasikaapissaan pitään ja miten sitä hoidetaan... ei tarkoitukseni ole mitenkään kyseinalaistaa asiaa mutta vaikuttaapa huolimattomalta... Chinchillahan on erittäin sopivan kokoinen jyrsijä itse käärmeellekkin syötäväksi... miksi ihmeessä ottaa jyrsiöitä ja matelijoita samaan asuntoon jos ei tiedä miten ne käyttäytyvät... vaikka kyseessä olikin varmaan rakas kissasi... enpä minä ainakaan itksi oman tyhmyyteni takia tälläistä asiaa ja kertoisi siitä vielä julkisesti...
      Vaikkakin käärme olisikin hyvin koulutettu mikä nyt on vähän väärin ilmaistu... sanoo terve järkikin että eläin omistaa herneenkokoiset aivot ja toimii siitä huolimatta vaistojensa varassa!
      Toivottavasti juttusi oli pelkkä feikki....

      • SAD

        jos chincilla on eri huoneessa lukitun oven takana... samoin kilpikonnat mutta ei kissaa niin voi lukita. KIssani oli varmasti itse avannut oven. äläkä väitä että kissat eivät osaa avata ovia!!!


      • some girl
        SAD kirjoitti:

        jos chincilla on eri huoneessa lukitun oven takana... samoin kilpikonnat mutta ei kissaa niin voi lukita. KIssani oli varmasti itse avannut oven. äläkä väitä että kissat eivät osaa avata ovia!!!

        mä en oikeen tajunnu teitä!!! minkä ihmeen oikeudella te haukutte tota sadia? niinku se joku jo kirjotti, mitä jos kaikki on oikeesti tapahtunu ja vielä vahingossa. ja mistä tiedätte että sad ei muka tietäis käärmeistä/boista mitään??? saattaa ehkä tietää jopa enemmän ku TE jotka sitä koko ajan ootte haukkunu. jokainen saa kirjottaa tänne mitä lystää.. jos ei kiinnosta nii älkää sitte lukeko tai ette viittis antaa ainakaa tollasta palautetta siitä! tuntuu nyt vähän siltä et teistä on vaa kiva vähän haukkuu muiden kirjotuksii, vaikka omanne ei välttämät oo yhtään parempii!!!!


      • SAD
        some girl kirjoitti:

        mä en oikeen tajunnu teitä!!! minkä ihmeen oikeudella te haukutte tota sadia? niinku se joku jo kirjotti, mitä jos kaikki on oikeesti tapahtunu ja vielä vahingossa. ja mistä tiedätte että sad ei muka tietäis käärmeistä/boista mitään??? saattaa ehkä tietää jopa enemmän ku TE jotka sitä koko ajan ootte haukkunu. jokainen saa kirjottaa tänne mitä lystää.. jos ei kiinnosta nii älkää sitte lukeko tai ette viittis antaa ainakaa tollasta palautetta siitä! tuntuu nyt vähän siltä et teistä on vaa kiva vähän haukkuu muiden kirjotuksii, vaikka omanne ei välttämät oo yhtään parempii!!!!

        kiitti et joku viel viittii antaa tukee... =)sit ku jotku noist väittää et ei boa voi syödä kissaa mutta jos kissa on pieni pentu ni se on mahdollista! vaikka en ite haluis uskoo sitä! :´(
        oon kyllä ettiny uutta boaa kamuks mut ei taho löytyy hyvää... ja ku tuli yks kirjotus virhe siinä chinchillas ni heti väitetään etten semmostakaa omistais... ihan kuka vaa voi mennä kauppaa ja ostaa semmosen!


      • Asta A.
        SAD kirjoitti:

        kiitti et joku viel viittii antaa tukee... =)sit ku jotku noist väittää et ei boa voi syödä kissaa mutta jos kissa on pieni pentu ni se on mahdollista! vaikka en ite haluis uskoo sitä! :´(
        oon kyllä ettiny uutta boaa kamuks mut ei taho löytyy hyvää... ja ku tuli yks kirjotus virhe siinä chinchillas ni heti väitetään etten semmostakaa omistais... ihan kuka vaa voi mennä kauppaa ja ostaa semmosen!

        Minkähänlaista boaa etsit? Niitä kun on aika monta lajia.....

        - Asta


      • SAD
        Asta A. kirjoitti:

        Minkähänlaista boaa etsit? Niitä kun on aika monta lajia.....

        - Asta

        Enpä tiiä vielä. Isoa ainakin :)


      • en omista liskoja
        SAD kirjoitti:

        kiitti et joku viel viittii antaa tukee... =)sit ku jotku noist väittää et ei boa voi syödä kissaa mutta jos kissa on pieni pentu ni se on mahdollista! vaikka en ite haluis uskoo sitä! :´(
        oon kyllä ettiny uutta boaa kamuks mut ei taho löytyy hyvää... ja ku tuli yks kirjotus virhe siinä chinchillas ni heti väitetään etten semmostakaa omistais... ihan kuka vaa voi mennä kauppaa ja ostaa semmosen!

        Itse en omista minkään sortin liskoja mutta tiedän niistä jotain. Ensinnäkin ovathan ne jotku käärmeet syöneet ihmisiäkin (muistelisin että juuri jokin boa). Mutta asiaan.... Itselleni ei tulisi mieleenkään pitää kissaa ja "isoa" boa:a samassa asunnossakaan... Tai jotain muuta vastaavaa (juuri noitten tuollaisten tapauksien johdosta). Itse otan aina selvää mahdollisimman paljon eläimistäni joita olen homaamassa.

        ps:otan osaa tapahtuneeseen "sad"


      • SAD
        en omista liskoja kirjoitti:

        Itse en omista minkään sortin liskoja mutta tiedän niistä jotain. Ensinnäkin ovathan ne jotku käärmeet syöneet ihmisiäkin (muistelisin että juuri jokin boa). Mutta asiaan.... Itselleni ei tulisi mieleenkään pitää kissaa ja "isoa" boa:a samassa asunnossakaan... Tai jotain muuta vastaavaa (juuri noitten tuollaisten tapauksien johdosta). Itse otan aina selvää mahdollisimman paljon eläimistäni joita olen homaamassa.

        ps:otan osaa tapahtuneeseen "sad"

        En halua kuulostaa töykeältä tässä textissäni mutta: Monilla ihmisillä on kissa yms. samassa talossa kun boa. Ja kun boa pitää vapaana kissan siirsin toiseen huoneeseen, mutta kissani oli itse avannut oven ja jos en kissoista ole lukenut niin paljon niin en tiennyt että ne osaavat semmoisen tempun. Voihan kissoja rakastaa vaikka ei tietäisi niistä paljoa.

        Kiitos vielä osaan otostasi :)


      • joopa joo
        some girl kirjoitti:

        mä en oikeen tajunnu teitä!!! minkä ihmeen oikeudella te haukutte tota sadia? niinku se joku jo kirjotti, mitä jos kaikki on oikeesti tapahtunu ja vielä vahingossa. ja mistä tiedätte että sad ei muka tietäis käärmeistä/boista mitään??? saattaa ehkä tietää jopa enemmän ku TE jotka sitä koko ajan ootte haukkunu. jokainen saa kirjottaa tänne mitä lystää.. jos ei kiinnosta nii älkää sitte lukeko tai ette viittis antaa ainakaa tollasta palautetta siitä! tuntuu nyt vähän siltä et teistä on vaa kiva vähän haukkuu muiden kirjotuksii, vaikka omanne ei välttämät oo yhtään parempii!!!!

        haista p...a


      • joopa joo
        SAD kirjoitti:

        kiitti et joku viel viittii antaa tukee... =)sit ku jotku noist väittää et ei boa voi syödä kissaa mutta jos kissa on pieni pentu ni se on mahdollista! vaikka en ite haluis uskoo sitä! :´(
        oon kyllä ettiny uutta boaa kamuks mut ei taho löytyy hyvää... ja ku tuli yks kirjotus virhe siinä chinchillas ni heti väitetään etten semmostakaa omistais... ihan kuka vaa voi mennä kauppaa ja ostaa semmosen!

        sun kirjotuksist silti huomaa et oot korkeintaan 14 w ja asut silti muka yksin et halloo vale-pukki


      • joku kummallinen
        en omista liskoja kirjoitti:

        Itse en omista minkään sortin liskoja mutta tiedän niistä jotain. Ensinnäkin ovathan ne jotku käärmeet syöneet ihmisiäkin (muistelisin että juuri jokin boa). Mutta asiaan.... Itselleni ei tulisi mieleenkään pitää kissaa ja "isoa" boa:a samassa asunnossakaan... Tai jotain muuta vastaavaa (juuri noitten tuollaisten tapauksien johdosta). Itse otan aina selvää mahdollisimman paljon eläimistäni joita olen homaamassa.

        ps:otan osaa tapahtuneeseen "sad"

        Ketä kiinnostaa omistatko liskoja?


      • makekaunisto
        SAD kirjoitti:

        Enpä tiiä vielä. Isoa ainakin :)

        vihreä anaconda on hyvä ekaksi käärmeeksi,varsinkin jos on kissoja ja muita lemmikkejä.


      • Totuudenkirja
        joopa joo kirjoitti:

        sun kirjotuksist silti huomaa et oot korkeintaan 14 w ja asut silti muka yksin et halloo vale-pukki

        Saatanan telotettava lokin jätös


    • Käärmeitten vihaaja

      Kamalaa tuo minkä kerroit hyvä että käärme haettiin pois!!

    • anna

      kirjoitanpa nyt omankin mielipiteeni asiasta.
      juttuhan voi olla totta tai feikkiä, ihan sama. mutta kyllähän tuollasta voi ihan oikeastikin tapahtua. tosin se olisi omistajalta hyvin, hyvin huolimatonta.
      kun tämä toinen käärme lähti sohvalta, mikset katsonut sen perään tarkemmin tai laittanut sen takaisin terraarioon?
      mutta sitten, mitä väliä jos tulee kirjotusvirheitä? "dhindhillan" -> "chinchillan".
      huomatkaa, että d ja c on näppäimistöllä lähekkäin, joten tuollaisia virheitä voi tulla helposti!
      ja eikös terraariolla saa olla "kutsumanimiä", esim. lasikoppi?

      • SAD

        Jos minun näkökulmastani käärmeenI asuu kopissa koska itse ette oleet nähneet lasikopin ulkomuotoa joten ette voi sanoa että se on Terraario! Ja vielä sinulle anna: se oli ehkä huolimatonta koska en tiennyt että kissat osaavat avata ovia! okei, mun moka etten tiedä kissoista paljoakaan! En katsonut boani perään sen takia että se on koko pitkän elin ikänsä kulkenut jaloitteluajalla kämpässäni.


    • ~Birdie~

      Tota,aika surullista...Tästä näin sanoisin että otan osaa, koska minullakin on oma pieni kissanpoika,ja olisi kamalaa jos boa söisi sen...

      • SAD

        en tiedä miten sen voi opettaa koska se oli tehnyt sen ekaa kertaa elämässään ja niinkun olen maininnut aikaisemmin että en tiedä kissoista paljoakaan... kissani on varmaan vähän yli puolivuotta se on saatu maatitalta jossa se olisi tapettu enkä älynnyt kysyä ikää mutta kyllä se aika kookas on, olisihan sekin mahdollista että se olisi meikkipöydältäni hypännyt kahvaan mutta en usko....


      • suuuvijj

        kyllä kissa oppii omia "temppujaan" ottamalla mallia, mutta muista että kissat eivät ole miellyttämisen haluisia. Meillä vanha kissa tuli meille aikuisena ja osasi avata oven, nuorempi kissamme otti mallia ja näin onnistui avaamaan oven.. avaa kylläkin kaikki ovet jos neitiä huvittaa.. mutta ei kissoille oikeen voi opettaa.. tai toki voikin :D kärsivällisyydellä ja opettelemalla kissoille luonnollisia eleitä ja siitä soveltamaan... mutta jos haluat temppuja,,, ota koira. -.-


    • emilia

      Minkä takia hankkiuduit booast eroon? Eihän se tehny mitään väärää!!! Teki niinku booa tekee luonnossaki eli metsästi. Ite sinä mokasit ei käärmee. Booaan ei muutekaan kuulu luottaa. Se on villieläin!
      Tähän pitää varautua kun hankkii eläimen.

      En usko sua. Jos tietäisit jotain booist et hankkiutuisi eka vanhasta eroon ja sitten hommaisi toista samallaista. Kyllä sekin tulee syömään kissan tai chincun jos saa siihen mahiksen. Kato vaikka...

      Muutenkin tarinasi haiskahtaa hyvin keksitylt. Ja sä mukautat sitä kokoajan: lukot tuli, kissa oliki pentu ..

      Ja miksi en ole lukenut lehdistä tästä? Jos ilmoitit asiasta kerta viranomaisille? kyllä tommoset asiat suomessa uutisoidaan!

      En pidä kaltaisistasi ihmisistä valehtelit tai et. Jos valehtelet annat huonon kuvan käärmeharrastajist ja jos puhut totta olet vastuuntunnoton kun sysäsit syyn booan niskoille vaikka olet itse syyllinen.
      Jos nyt puhut totta (vaikka et varmana puhu) niin mitä sille booalle sitten loppujen lopuksi kävi?!?

      • SAD

        Jos käärme on ollut mulla tosi kauvan niin ehkä siihen voi luottaa. Enkä kyselly viranomaisilta minne se viedään koska en todellakaan halunnut tietää!

        Luuletko että haluan johonkin lehteen? Joo siinä kirjotettaisiin "Akka syötti kissansa käärmeelle"
        kuule tommosii tapahtuu usein ja niistä kuulen kotisivuillani ja muualla.

        Jos en olisi hankkiutunut boasta eroon niin se olisi pian syönyt minut! Mun siskollakin on boa monella tutullani ja kenenkään boa ei ole tehnyt noin kamalaa temppua ja jos olen herkempi kuin muut niin ei sen sinua pitäisi hetkauttaa vaan BOAA!


      • Asta A.
        SAD kirjoitti:

        Jos käärme on ollut mulla tosi kauvan niin ehkä siihen voi luottaa. Enkä kyselly viranomaisilta minne se viedään koska en todellakaan halunnut tietää!

        Luuletko että haluan johonkin lehteen? Joo siinä kirjotettaisiin "Akka syötti kissansa käärmeelle"
        kuule tommosii tapahtuu usein ja niistä kuulen kotisivuillani ja muualla.

        Jos en olisi hankkiutunut boasta eroon niin se olisi pian syönyt minut! Mun siskollakin on boa monella tutullani ja kenenkään boa ei ole tehnyt noin kamalaa temppua ja jos olen herkempi kuin muut niin ei sen sinua pitäisi hetkauttaa vaan BOAA!

        No hei haloo!!! Nyt on ihan pakko kysyä, että mitähän lajia tämä boasi oiken on? Aloin vaan ihmettelemään, kun noi sun jutut alkavat kuulostamaan niin uskomattomilta. _pyörittelee silmiään_ Olisi muuten kiva nähdä sellainen boa, joka pystyy ihmisen syömään....

        - Asta

        ps. yleensä matelijapiireissä ei ole tapana puhua pelkästä boasta, vaan mainitaan myös lajin oikea (=latinalainen) nimi.


      • SAD
        Asta A. kirjoitti:

        No hei haloo!!! Nyt on ihan pakko kysyä, että mitähän lajia tämä boasi oiken on? Aloin vaan ihmettelemään, kun noi sun jutut alkavat kuulostamaan niin uskomattomilta. _pyörittelee silmiään_ Olisi muuten kiva nähdä sellainen boa, joka pystyy ihmisen syömään....

        - Asta

        ps. yleensä matelijapiireissä ei ole tapana puhua pelkästä boasta, vaan mainitaan myös lajin oikea (=latinalainen) nimi.

        No ehkä se ei olisi mua syönyt mutta ei olisi mukava asua talossa saman katon alla kun ihanan kisulini syönyt kärmes...

        Minun on pakko todistaa että en tiedä mitä lajia boani ovat koska sain molemmat ilmaiseksi tutultani, ja hän sanoi että "ne on vaan ihan normaaleja." ja en minä tarjouksesta niitten lajin tietämättömyyden takia kieltäytynyt... vai olisiko muka kannattanut?


      • Miikuli
        SAD kirjoitti:

        No ehkä se ei olisi mua syönyt mutta ei olisi mukava asua talossa saman katon alla kun ihanan kisulini syönyt kärmes...

        Minun on pakko todistaa että en tiedä mitä lajia boani ovat koska sain molemmat ilmaiseksi tutultani, ja hän sanoi että "ne on vaan ihan normaaleja." ja en minä tarjouksesta niitten lajin tietämättömyyden takia kieltäytynyt... vai olisiko muka kannattanut?

        Olisi selvästi kannattanut kieltäytyä.
        Ja nyt kun olet moneen kertaan todistanut kaikille, ettet tiedä käärmeistä tai niiden hoidosta yhtään mitään, voisit vaikkapa lopettaa tämän naurettavan keskustelun.


      • SAD
        Miikuli kirjoitti:

        Olisi selvästi kannattanut kieltäytyä.
        Ja nyt kun olet moneen kertaan todistanut kaikille, ettet tiedä käärmeistä tai niiden hoidosta yhtään mitään, voisit vaikkapa lopettaa tämän naurettavan keskustelun.

        tiedän todellakin käärmeistä enemmän kuin jumala. Olen todistanut että en tiedä kissoista! Sano yksi hyvä syy miksi olisi kannattanut kieltäytyä. Kysyisin vielä muilta että onko nyt boani yksinäinen. Mulla on kyllä jo kax kärmestä koska boa ja kuristajakärmes... Mä oon kyl lukenu et käärmeet ei pode niinsanotusti yksinäisyyttä jos ihminen on sen seurassa....


      • ihmettelijä
        SAD kirjoitti:

        tiedän todellakin käärmeistä enemmän kuin jumala. Olen todistanut että en tiedä kissoista! Sano yksi hyvä syy miksi olisi kannattanut kieltäytyä. Kysyisin vielä muilta että onko nyt boani yksinäinen. Mulla on kyllä jo kax kärmestä koska boa ja kuristajakärmes... Mä oon kyl lukenu et käärmeet ei pode niinsanotusti yksinäisyyttä jos ihminen on sen seurassa....

        Boasi ei ole yksinäinen, mutta sinä taidat olla! Juttusi on niin sekopäisiä, että kukaan järkevä ihminen ei usko niitä.

        Itse olen harrastanut matelijoita vuosia ja voin sanoa, että tuo sinun juttusi on täysin tuulesta temmattu. Ei sillä, etteikö käärme söisi pientä kissaa, mutta se, että noin typerää ihmistä ei voi olla olemassa...

        Toivottavasti löydät itsellesi sisältöä elämään (ystäviä, harrastuksia yms), niin ei tarvitse kirjoitella noin typeriä juttuja netissä!!!

        Itse sorruin nyt siihen, mitä olitkin hakemassa, eli huomion antamiseen...

        Hanki parempi elämä itsellesi ja lopeta nuo boavouhotukset!

        PS. JOS tuo juttu olisi totta, toivon todella, että joku sinut tunteva ilmoittaa eläintenpidostasi jollekin viranomaiselle!!! Eläinsuojelulain mukaan eläimelle on järjestettävä lajin vaatimat olosuhteet. Näin ollen boasi ei kuulu liikkua pitkin kämppää vaan sen paikka on terraariossa (koska tuskin asunnossasi on 30 astetta lämmintä ja 60% ilmankosteus).


      • SAD
        ihmettelijä kirjoitti:

        Boasi ei ole yksinäinen, mutta sinä taidat olla! Juttusi on niin sekopäisiä, että kukaan järkevä ihminen ei usko niitä.

        Itse olen harrastanut matelijoita vuosia ja voin sanoa, että tuo sinun juttusi on täysin tuulesta temmattu. Ei sillä, etteikö käärme söisi pientä kissaa, mutta se, että noin typerää ihmistä ei voi olla olemassa...

        Toivottavasti löydät itsellesi sisältöä elämään (ystäviä, harrastuksia yms), niin ei tarvitse kirjoitella noin typeriä juttuja netissä!!!

        Itse sorruin nyt siihen, mitä olitkin hakemassa, eli huomion antamiseen...

        Hanki parempi elämä itsellesi ja lopeta nuo boavouhotukset!

        PS. JOS tuo juttu olisi totta, toivon todella, että joku sinut tunteva ilmoittaa eläintenpidostasi jollekin viranomaiselle!!! Eläinsuojelulain mukaan eläimelle on järjestettävä lajin vaatimat olosuhteet. Näin ollen boasi ei kuulu liikkua pitkin kämppää vaan sen paikka on terraariossa (koska tuskin asunnossasi on 30 astetta lämmintä ja 60% ilmankosteus).

        niin jos sä oot harrastanu matelijoita vuosia ni mä en oo joten ehkä en oo niin viisas ku sä.... mulla on paljon ystäviä ja harrastuksia kaksi.
        Ja olisko järkee jos käärme olisi yksin terraariossa! Kuule jokainen viisas pitää käärmeitään "sylissä"... lol :D
        Eivät ystäväni minnekkään ilmoita sillä en tehnyt muuta kun pidin käärmettä "sylissä" sehän kissan söi ja kissa oli avannut oven enkä tiennyt että ne osaavat! joten olen syytön!!!!!!


      • Miikuli
        SAD kirjoitti:

        niin jos sä oot harrastanu matelijoita vuosia ni mä en oo joten ehkä en oo niin viisas ku sä.... mulla on paljon ystäviä ja harrastuksia kaksi.
        Ja olisko järkee jos käärme olisi yksin terraariossa! Kuule jokainen viisas pitää käärmeitään "sylissä"... lol :D
        Eivät ystäväni minnekkään ilmoita sillä en tehnyt muuta kun pidin käärmettä "sylissä" sehän kissan söi ja kissa oli avannut oven enkä tiennyt että ne osaavat! joten olen syytön!!!!!!

        ...ei sua kukaan usko.
        Nyt kerrot ettet ole harrastanut matelijoita kauaakaan ja ensimmäisessä viestissäsi väitit omistaneesi boasi kymmenen vuotta...

        Vaikka onhan se toisaalta ollut mielenkiintoista seurata, miten kauan oikein jaksat inttää ja muunnella tarinaasi. Kiitos siis humoristisesta panoksestasi palstalle.


      • inez
        Miikuli kirjoitti:

        ...ei sua kukaan usko.
        Nyt kerrot ettet ole harrastanut matelijoita kauaakaan ja ensimmäisessä viestissäsi väitit omistaneesi boasi kymmenen vuotta...

        Vaikka onhan se toisaalta ollut mielenkiintoista seurata, miten kauan oikein jaksat inttää ja muunnella tarinaasi. Kiitos siis humoristisesta panoksestasi palstalle.

        ...Kiinni itseteosta!! Hyvähyvä... =)


      • haiskahtaa...
        Miikuli kirjoitti:

        Olisi selvästi kannattanut kieltäytyä.
        Ja nyt kun olet moneen kertaan todistanut kaikille, ettet tiedä käärmeistä tai niiden hoidosta yhtään mitään, voisit vaikkapa lopettaa tämän naurettavan keskustelun.

        nyt mun on pakko sanoo pari juttuu sadille...
        ootko saanut kaikki eläimes ja sit et tiiä niist mitään joo sain kissan en tiiä ikää joo sain käärmeet en tiiä niist mitään saitko ton sun tyhmyyteskin maatalost sori jos loukkasin jotain maatalossa asuvaa


      • Lol.
        SAD kirjoitti:

        niin jos sä oot harrastanu matelijoita vuosia ni mä en oo joten ehkä en oo niin viisas ku sä.... mulla on paljon ystäviä ja harrastuksia kaksi.
        Ja olisko järkee jos käärme olisi yksin terraariossa! Kuule jokainen viisas pitää käärmeitään "sylissä"... lol :D
        Eivät ystäväni minnekkään ilmoita sillä en tehnyt muuta kun pidin käärmettä "sylissä" sehän kissan söi ja kissa oli avannut oven enkä tiennyt että ne osaavat! joten olen syytön!!!!!!

        Kyllä, on järkeä että käärme on yksin terraariossa. Jokainen tyhmä pitää käärmeitään "sylissä" jatkuvasti. *silmien pyöräytys* Omistat kissan, muttet tiedä mitään siitä? Jos olisin ystäväsi, kyllä ilmoittaisin. Miksi edes annoit käärmeen lähteä?


      • suciji
        SAD kirjoitti:

        tiedän todellakin käärmeistä enemmän kuin jumala. Olen todistanut että en tiedä kissoista! Sano yksi hyvä syy miksi olisi kannattanut kieltäytyä. Kysyisin vielä muilta että onko nyt boani yksinäinen. Mulla on kyllä jo kax kärmestä koska boa ja kuristajakärmes... Mä oon kyl lukenu et käärmeet ei pode niinsanotusti yksinäisyyttä jos ihminen on sen seurassa....

        joo o.. empä hirveesti oo käärmeisii perehtyny mut ainakaa ne ei oo laumaeläimiä XD


      • oonalio
        Miikuli kirjoitti:

        ...ei sua kukaan usko.
        Nyt kerrot ettet ole harrastanut matelijoita kauaakaan ja ensimmäisessä viestissäsi väitit omistaneesi boasi kymmenen vuotta...

        Vaikka onhan se toisaalta ollut mielenkiintoista seurata, miten kauan oikein jaksat inttää ja muunnella tarinaasi. Kiitos siis humoristisesta panoksestasi palstalle.

        oon 9 v ja tiiän kilpareista paljon nii et lol


      • osssoo
        inez kirjoitti:

        ...Kiinni itseteosta!! Hyvähyvä... =)

        vi-u koko porukka


      • hahahahahahah
        SAD kirjoitti:

        niin jos sä oot harrastanu matelijoita vuosia ni mä en oo joten ehkä en oo niin viisas ku sä.... mulla on paljon ystäviä ja harrastuksia kaksi.
        Ja olisko järkee jos käärme olisi yksin terraariossa! Kuule jokainen viisas pitää käärmeitään "sylissä"... lol :D
        Eivät ystäväni minnekkään ilmoita sillä en tehnyt muuta kun pidin käärmettä "sylissä" sehän kissan söi ja kissa oli avannut oven enkä tiennyt että ne osaavat! joten olen syytön!!!!!!

        Nii ja äskön se oli se käärme joka oli sohvalla joka sen kissan söi ja nyt se joka oli sul sylissä.. Ja oot saanu "kissas" ja "kääsmees" ilmaseks joiltaki.. LOL!!


      • soronoo
        hahahahahahah kirjoitti:

        Nii ja äskön se oli se käärme joka oli sohvalla joka sen kissan söi ja nyt se joka oli sul sylissä.. Ja oot saanu "kissas" ja "kääsmees" ilmaseks joiltaki.. LOL!!

        niijja et se oli sen kaulallla se Booa :D vähä muuttelee tarinaa ::D


      • Totuudenkirja
        ihmettelijä kirjoitti:

        Boasi ei ole yksinäinen, mutta sinä taidat olla! Juttusi on niin sekopäisiä, että kukaan järkevä ihminen ei usko niitä.

        Itse olen harrastanut matelijoita vuosia ja voin sanoa, että tuo sinun juttusi on täysin tuulesta temmattu. Ei sillä, etteikö käärme söisi pientä kissaa, mutta se, että noin typerää ihmistä ei voi olla olemassa...

        Toivottavasti löydät itsellesi sisältöä elämään (ystäviä, harrastuksia yms), niin ei tarvitse kirjoitella noin typeriä juttuja netissä!!!

        Itse sorruin nyt siihen, mitä olitkin hakemassa, eli huomion antamiseen...

        Hanki parempi elämä itsellesi ja lopeta nuo boavouhotukset!

        PS. JOS tuo juttu olisi totta, toivon todella, että joku sinut tunteva ilmoittaa eläintenpidostasi jollekin viranomaiselle!!! Eläinsuojelulain mukaan eläimelle on järjestettävä lajin vaatimat olosuhteet. Näin ollen boasi ei kuulu liikkua pitkin kämppää vaan sen paikka on terraariossa (koska tuskin asunnossasi on 30 astetta lämmintä ja 60% ilmankosteus).

        Haista p


    • sompi ääliö

      minulle kävi samoin käärmeeni söi kotilon

      • väinö

        eka mä aattelin et sad puhuu varmast totta... kukaan ei voi varmasti väittää ettei ole muka itse tehnyt virheitä matelioidensa parissa?vai? no joillekin on varmaan sattunut pienempiä virheitä mutta varmaa vähä isompiikii!?? siihen asti uskoin 100% kunnes sad ei tiennyt boansa tieteellistä nimeä! sitten vielä se et:eka sanotaa et ollaa harrastettu matelioita useimpia vuosia.. mut sit! et ei kauaakaa??? voisko tähän asaa saada vähä selvitystä?


      • kata
        väinö kirjoitti:

        eka mä aattelin et sad puhuu varmast totta... kukaan ei voi varmasti väittää ettei ole muka itse tehnyt virheitä matelioidensa parissa?vai? no joillekin on varmaan sattunut pienempiä virheitä mutta varmaa vähä isompiikii!?? siihen asti uskoin 100% kunnes sad ei tiennyt boansa tieteellistä nimeä! sitten vielä se et:eka sanotaa et ollaa harrastettu matelioita useimpia vuosia.. mut sit! et ei kauaakaa??? voisko tähän asaa saada vähä selvitystä?

        tiiä tuosta jutusta nyt sitten,mutta en epäile sitä kissaa.omani osaavat avata käpälällä jopa ikkunan tai ns. tuuletusräppänän josta olen ottanu verkon pois...


      • katsu
        kata kirjoitti:

        tiiä tuosta jutusta nyt sitten,mutta en epäile sitä kissaa.omani osaavat avata käpälällä jopa ikkunan tai ns. tuuletusräppänän josta olen ottanu verkon pois...

        ...varmasti on. Asialla joko lapsi tai ihminen, jonka mielenterveys järkkyy. Hälytyskellot kyllä soivat, jos henkilö vertaa itseään Jumalaan, sitä ei kukaan meistä voi tehdä.


      • SAD
        väinö kirjoitti:

        eka mä aattelin et sad puhuu varmast totta... kukaan ei voi varmasti väittää ettei ole muka itse tehnyt virheitä matelioidensa parissa?vai? no joillekin on varmaan sattunut pienempiä virheitä mutta varmaa vähä isompiikii!?? siihen asti uskoin 100% kunnes sad ei tiennyt boansa tieteellistä nimeä! sitten vielä se et:eka sanotaa et ollaa harrastettu matelioita useimpia vuosia.. mut sit! et ei kauaakaa??? voisko tähän asaa saada vähä selvitystä?

        siis mä en oo varsinaisesti "harrastanu" matelioita. Mutta matelioita tarkoittaa muitaki ku vaa käärmeitä! mistä te tiiätte oonko mä harrastanu yhtään KÄÄRMEITÄ?


      • suciji

        lol omg mun kissaki söi söpön pienen päästäisen :( mut se säästi sen haiman...


      • Totuudenkirja
        katsu kirjoitti:

        ...varmasti on. Asialla joko lapsi tai ihminen, jonka mielenterveys järkkyy. Hälytyskellot kyllä soivat, jos henkilö vertaa itseään Jumalaan, sitä ei kukaan meistä voi tehdä.

        Paitsi että kuulut helvettiin


    • Britney Spears

      En tiedä uskoako, koska luin melkein kaikki viestit tästä matkalta ja no sinua haukuttiin lapseksi, tyhmäksi ja muiksikin uskomattomaksi nimiksi. Ihmettelen miten käärmeet pääsivät pois terraariosta. Onko olemassa eläinsuojeluvirastoa? En tiedä todellakaan.. Kissan pennun, no joo kyllähän boa sellaisen voi syödä tietenkin.
      Se on BTW chinchilla eikä dhindhilla, tuota virhettä ihmettelen. Voiko boa-käärmeitä kouluttaa??
      Okei, no otan osaa jos oli totta. Jos valehtelet niin tuotas... asd!

      • PASKAT TEILLE

        Käärmeet on petoja.Joillekkin käärmeille (esim tiikeripyton ) annetaan kaneja!? Ja kissanpentu? Sehän on PIENEMPI kuin kani? Jos käärme on vapaana ja näkee hiiren,rotan,kanin, tai KISSANPENNUN NII KYLLÄHÄN SE HYÖKKÄÄ? Sehän on ihan luonnollista.Mutta mä en voi tajuta mitä penskoja täällä pyörii ku pitää välittää jostain hiton kirjotusvirheistä!'' se on sori vaan chinchilla eikä dhindhilla'' Ajatelkaa nyt??JOS SuN RAKAS BOAS SÖIS RAKKAAN KISSASI JA HALUISIT KIRJOTTAA SIITÄ ÄKKIÄ JUTUN!?NIIN KYLLÄHÄN SÄKIN STN OISIT PANIIKISSA JA KYLLÄ SULLAKIN TULIS AIKAMOISIA KIRKOITUSVIRHEITÄ!Voi homo kun me suomalaiset ollaan nii vitun paskoja..Pitää välittää heti yhestä kirjotusvirheestä..


        otan osaa.. Menetit 2 rakasta lemmikkiäsi.


      • PASKAT TEILLE
        PASKAT TEILLE kirjoitti:

        Käärmeet on petoja.Joillekkin käärmeille (esim tiikeripyton ) annetaan kaneja!? Ja kissanpentu? Sehän on PIENEMPI kuin kani? Jos käärme on vapaana ja näkee hiiren,rotan,kanin, tai KISSANPENNUN NII KYLLÄHÄN SE HYÖKKÄÄ? Sehän on ihan luonnollista.Mutta mä en voi tajuta mitä penskoja täällä pyörii ku pitää välittää jostain hiton kirjotusvirheistä!'' se on sori vaan chinchilla eikä dhindhilla'' Ajatelkaa nyt??JOS SuN RAKAS BOAS SÖIS RAKKAAN KISSASI JA HALUISIT KIRJOTTAA SIITÄ ÄKKIÄ JUTUN!?NIIN KYLLÄHÄN SÄKIN STN OISIT PANIIKISSA JA KYLLÄ SULLAKIN TULIS AIKAMOISIA KIRKOITUSVIRHEITÄ!Voi homo kun me suomalaiset ollaan nii vitun paskoja..Pitää välittää heti yhestä kirjotusvirheestä..


        otan osaa.. Menetit 2 rakasta lemmikkiäsi.

        Hyvin koulutettuja käärmeitä......salli mun nauraa! =DDD _pyörittelee silmiään_

        - Asta

        ''pyörittelee silmiään'' Joo voi paskat mitä lapsellisuutta.
        Alahan ite menettämään sun oma käärmees jos sulla es semmosta ON!
        Naura kuule ihan itelles.. No emt voiks käärmeitä kouluttaa..EI koska ne on aika villieläimii..Mut jos ne on rauhallisii niin sitten.


      • joopa joo
        PASKAT TEILLE kirjoitti:

        Hyvin koulutettuja käärmeitä......salli mun nauraa! =DDD _pyörittelee silmiään_

        - Asta

        ''pyörittelee silmiään'' Joo voi paskat mitä lapsellisuutta.
        Alahan ite menettämään sun oma käärmees jos sulla es semmosta ON!
        Naura kuule ihan itelles.. No emt voiks käärmeitä kouluttaa..EI koska ne on aika villieläimii..Mut jos ne on rauhallisii niin sitten.

        mitä v****ua mun mielest toi pyörittelee silmiään on ihan he****in hyvin sanottu et yritä kuule ite keksii parempi ... etkä varmaa ees ite omistä käärmettä vähä äly ! ja tolla astalla vai mikä olikaan ni sil varmaan on käärme ja vaikkei oliskaa ni idioottiki tietää et käärmeit ei voi kouluttaa ja toi mikälie sad puhuu pas*aa


    • LOL pelle

      Tosi vastuutonta toimintaa eläimenomistajalta. Tosta tekis mieli soittaa eläinsuojeluVIRANOMASILLE (virastolle LOL) että tulis kattoon millasissa oloissa sun eläimes oikeen on.....
      Ja isoo käärmettä ei kuulu pitää itsekseen vapaana talossa, vaan sitä VAHDITAAN.
      Kato niin se menee, tyhmyydestä sakotetaan

      • kumirotta

        Käärmeet pois tollasilta ihmisiltä jos ei edes boansa lajia tiedä. Boia on useita eri lajeja, jotka vaativat erilaiset olosuhteet mm. kosteuden ja lämpöjen suhteen. Mistä siis edes tiedät, että hoidatko käärmeitäsi oikein?

        Ja tietenkin käärme syö pienen nisäkkään ( oli se sitten vaikka se kissa) jos sillä on mahdollisuus ja ruokahalua, siitä ei ole epäilystäkään. En tajua miksi syytit käärmettäsi tapahtuneeesta? Käärme toimi vain vaistojensa varassa niinkuin luonnossakin, tästä ei voi "kouluttaa" käärmettä millään tapaa, villieläin mikä villieläin.
        Vaikka se onkin tassutellut sielä asunnossa vapaana sen 10v ni ei se vaistojaan silti mihinkään unohda. Tyhmä ihminen jos ei ole perehtynyt perusasioihin lemmikin hankinnassa/pidossa.
        Ja se sun käärmees (mikäli sillä oikeat olosuhteet) viihtyy paremmin itsekseen terraariossaan kuin sylissäsi.

        Ja sanoit että sinulla on Boa ja kuristajakäärme?? Boa on kuristajakäärme! Jo näiden tekstien perusteella, voisi eläinsuojeluviranomaisia kiinnostaa lemmikisi elinolosuhteet.


      • sad.
        kumirotta kirjoitti:

        Käärmeet pois tollasilta ihmisiltä jos ei edes boansa lajia tiedä. Boia on useita eri lajeja, jotka vaativat erilaiset olosuhteet mm. kosteuden ja lämpöjen suhteen. Mistä siis edes tiedät, että hoidatko käärmeitäsi oikein?

        Ja tietenkin käärme syö pienen nisäkkään ( oli se sitten vaikka se kissa) jos sillä on mahdollisuus ja ruokahalua, siitä ei ole epäilystäkään. En tajua miksi syytit käärmettäsi tapahtuneeesta? Käärme toimi vain vaistojensa varassa niinkuin luonnossakin, tästä ei voi "kouluttaa" käärmettä millään tapaa, villieläin mikä villieläin.
        Vaikka se onkin tassutellut sielä asunnossa vapaana sen 10v ni ei se vaistojaan silti mihinkään unohda. Tyhmä ihminen jos ei ole perehtynyt perusasioihin lemmikin hankinnassa/pidossa.
        Ja se sun käärmees (mikäli sillä oikeat olosuhteet) viihtyy paremmin itsekseen terraariossaan kuin sylissäsi.

        Ja sanoit että sinulla on Boa ja kuristajakäärme?? Boa on kuristajakäärme! Jo näiden tekstien perusteella, voisi eläinsuojeluviranomaisia kiinnostaa lemmikisi elinolosuhteet.

        okei valehtelin ei mul oo muit eläimii ku hamsteri :(


      • SAD.
        sad. kirjoitti:

        okei valehtelin ei mul oo muit eläimii ku hamsteri :(

        oisin vaan halunnu et mul ois ollu paljon eläimii ku äiti ei vaa anna ostaa :(


      • DonBambino
        SAD. kirjoitti:

        oisin vaan halunnu et mul ois ollu paljon eläimii ku äiti ei vaa anna ostaa :(

        Voi helvetti kun olikin hauska keskustelu, tosin keskustelua latisti tieto alusta saakka että juttu oli fiktiota.

        Parhaimmat naurut saivat aikaan nämä todenäköisesti iältään 14-16 -vuotiaat tytöt jotka tulivat puolustelemaan sadia. Esim. "mä en oikeen tajunnu teitä!!! minkä ihmeen oikeudella te haukutte tota sadia? niinku se joku jo kirjotti, mitä jos kaikki on oikeesti tapahtunu ja vielä vahingossa. ja mistä tiedätte että sad ei muka tietäis käärmeistä/boista mitään???" Niinku mitä schaissea oikeesti! :DDD

        Anna mun kaikki tyhmyys maailmasta kestää. Ensimmäisestä viestistä pystyi jo päättelemään asian olevan valhetta. Muutama esimerkki mistä heti jäi kiinni valheesta, yksikään käärmeharrastaja ei todellakaan pitäisi kotioloissa YKSINÄÄN 10vuotiasta Booaa kaulallaan, käärmehän olisi todenäköisesti yli 1,5metrinen ja sen ottaessa kaulasi kuristusotteeseen olisit todella heikoilla.
        Toinen esimerkki, jos todella käärme olisi ollut talossa 10 vuotta, niin omistajan tyhmyyden ja huolimattomuuden takia ei antaisi käärmettään pois. Todenäköisesti olisi paljon rakkaampi lemmikki kuin tuo kissanpentu joka päätyi vatsantäytteeksi. Ja vielä yksikään käärmeharrastaja ei sanoisi käärmeitään hyvin koulutetuksi.

        Ensikerralla Sad kun päätät keksiä mukavan valheen, niin kannattaa muistaa ottaa faktoista selvää. Keksi uskottava tarina, ja jos olet jäänyt valheestasi kiinni...vaikene. Annat tomun laskeutua ja uutta mukavaa fiktiotarinaa kirjottamaan.

        Ei muutakuin että KISS! Keep it simple stupid.


      • kärmehiä
        DonBambino kirjoitti:

        Voi helvetti kun olikin hauska keskustelu, tosin keskustelua latisti tieto alusta saakka että juttu oli fiktiota.

        Parhaimmat naurut saivat aikaan nämä todenäköisesti iältään 14-16 -vuotiaat tytöt jotka tulivat puolustelemaan sadia. Esim. "mä en oikeen tajunnu teitä!!! minkä ihmeen oikeudella te haukutte tota sadia? niinku se joku jo kirjotti, mitä jos kaikki on oikeesti tapahtunu ja vielä vahingossa. ja mistä tiedätte että sad ei muka tietäis käärmeistä/boista mitään???" Niinku mitä schaissea oikeesti! :DDD

        Anna mun kaikki tyhmyys maailmasta kestää. Ensimmäisestä viestistä pystyi jo päättelemään asian olevan valhetta. Muutama esimerkki mistä heti jäi kiinni valheesta, yksikään käärmeharrastaja ei todellakaan pitäisi kotioloissa YKSINÄÄN 10vuotiasta Booaa kaulallaan, käärmehän olisi todenäköisesti yli 1,5metrinen ja sen ottaessa kaulasi kuristusotteeseen olisit todella heikoilla.
        Toinen esimerkki, jos todella käärme olisi ollut talossa 10 vuotta, niin omistajan tyhmyyden ja huolimattomuuden takia ei antaisi käärmettään pois. Todenäköisesti olisi paljon rakkaampi lemmikki kuin tuo kissanpentu joka päätyi vatsantäytteeksi. Ja vielä yksikään käärmeharrastaja ei sanoisi käärmeitään hyvin koulutetuksi.

        Ensikerralla Sad kun päätät keksiä mukavan valheen, niin kannattaa muistaa ottaa faktoista selvää. Keksi uskottava tarina, ja jos olet jäänyt valheestasi kiinni...vaikene. Annat tomun laskeutua ja uutta mukavaa fiktiotarinaa kirjottamaan.

        Ei muutakuin että KISS! Keep it simple stupid.

        *yksikään käärmeharrastaja ei todellakaan pitäisi kotioloissa YKSINÄÄN 10vuotiasta Booaa kaulallaan,*

        no emt mulloli pariskunta kunkkuja ja samas boksis ni sillonku niilla oli eväsaika ni toisen otin aina olkapäälle tai sänkyyn siks aikaa ku toinen söi, ei raaskinu sulloo mihkää pieneen smarttiin siks aikaa. jotain 2 metrin paikkeilla olivat, ehkä inan päälle.
        kerran kävi ruokinnan yhteydes toinen vahingos käteen kii ku iski vähä ohi ja alko kuristaan ni hännästä pyörittelin irti, sitä mukaa ku se pärkös ni alko häntäpää kuristaan reittä ja ku pään sain irti kädestä ni pää eellä purkasin reidestä terraansa takas. helposti ne irti saa rullaitua jollei oikeesti oo joku verkko tai tiikeri pytikka millä on jo sen verran massaa ettei niin vaan pyöritellä.

        mulla on tossa nyt isoimmat lierot pariskunta orthriophis taeniuruksia tjsp siniviehkoja kumminki, ohkasia matoja ja ihan erimallisia ku booat oli ni paljo lujempaa puristavat.
        ovat jo luonteeltaan sen verran äkäsempiä että niitä ei enää viitti pidellä yhtää enempää mitä on pakko. helvetin paksut hitsasu hanskat kädes ainaku joutuu niiden luukkuja availeen :D


      • PUOLUEETON 12345
        kärmehiä kirjoitti:

        *yksikään käärmeharrastaja ei todellakaan pitäisi kotioloissa YKSINÄÄN 10vuotiasta Booaa kaulallaan,*

        no emt mulloli pariskunta kunkkuja ja samas boksis ni sillonku niilla oli eväsaika ni toisen otin aina olkapäälle tai sänkyyn siks aikaa ku toinen söi, ei raaskinu sulloo mihkää pieneen smarttiin siks aikaa. jotain 2 metrin paikkeilla olivat, ehkä inan päälle.
        kerran kävi ruokinnan yhteydes toinen vahingos käteen kii ku iski vähä ohi ja alko kuristaan ni hännästä pyörittelin irti, sitä mukaa ku se pärkös ni alko häntäpää kuristaan reittä ja ku pään sain irti kädestä ni pää eellä purkasin reidestä terraansa takas. helposti ne irti saa rullaitua jollei oikeesti oo joku verkko tai tiikeri pytikka millä on jo sen verran massaa ettei niin vaan pyöritellä.

        mulla on tossa nyt isoimmat lierot pariskunta orthriophis taeniuruksia tjsp siniviehkoja kumminki, ohkasia matoja ja ihan erimallisia ku booat oli ni paljo lujempaa puristavat.
        ovat jo luonteeltaan sen verran äkäsempiä että niitä ei enää viitti pidellä yhtää enempää mitä on pakko. helvetin paksut hitsasu hanskat kädes ainaku joutuu niiden luukkuja availeen :D

        hei mikä vi..u teitä vaivaa... heti hyökkäätte kun mitkäkin petolinnut jos luette tälläistä juttua... Jos te katsoisitte asiaa tämän henkilön kannalta ymmärtäisitte.... ja miks helv..... te väitätte että tää on keksitty juttu.? onks teil todisteit? Tos vaihees pitäis tukee ei syyttää ja hyökätä niskaan..............................................................



        p.s otan osaa käärmeesi ja kissasi takia ! :(


    • J-L.K

      Kissani söi hamsterini!

      • HienoKisse

        Hamsteri söi persiäläisen kissani!


    • Eemaili

      En nyt oikeen usko tätä oikeeks(sorry)
      Miten muka voi kirjottaa chinchilan molemmat c:t väärin...?

      Feikki.

      • Eemaili

        Ja sitten kanssa toi otsikkohan on Käärmeeni TAPPOI....
        Just sellainen, et toi hyypiö yrittää hakea huomiota, kai se ois kirjottanu vähän erillaisen otsikon jos ois aito.


    • Eemaili

      Oho, hopsansaa, sähän myönsit tuolla et on keksitty :D(SORRY)

    • pikku-partis

      oikeesti hei!kauheeta moskaa, miks olit "sad." laittanu tänne tän jos se oli pelkkä sun joku saakelin pikku-tarina!!!joka ei oo ees totta!!! oiikeesti...

    • twiit1999

      Otan osaa, vaikka käärmeitä pelkäänkin.

    • Oranginpoikanen

      Surullinen juttu ;(

      Vaikka ei olisikaan totta, noin voi käydä. Ihmiset eivät vain ajattele asiaa sen enempää, vaan päätä pahkaa vaan haukkumaan muita.

      Siinä olette oikeassa, että käärmeeseen ei kannata luottaa. Mutta jos käärme on kymmenen vuotta ollut vaaraton, niin kyllähän siihen alkaa siinä jossain vaiheessa se luottamus alkaa syttyä.

    • joo varmaan.

      Enkai vaan oo ainoa joka ei usko tätä.

    • Terve vaa.

      Ei helvetti tosiaan tätä koko ihme hommaa. Tommonen yks iso possu, jonka päälle hyökkää heti kaikki muut 'isommat' possut. hyvä ihime eikö se oo aika itsestäänselvää että perkele 10v pikkukakara hakee huomiota, ja jos haluaa kerrankin vähä liiotella asioita ? o;; Aikuset, ja te EI NIIN Aikuset ihmiset, saatte oikeesti miettii kuinka helvetin paha käytöstä teilä on. En oo, eenkä haluu olla mikää kummankaa puoluee edustaja, toisaalta ymmärrän teitä jotka vattuilee tolle SAD tyypille, koska ootte hukannu elämästänne kaks minuuttia, lukeeksenne ton tyhmän jutun, mutta toisaalta ymmärrän myös SAD;ia, koska sehä tässä on että haluu huomiota, ja vähän kerranki lennellä omien pilvien yläpuolella. lopettakaa jo hyvät ihmiset.

    • -

      Hih, mulla on ollut ainakin todella hauskaa tätä ketjua lueskellessa. :)

    • ryssa86

      joo mullakin on hauskaa. varsinkin ku huomasin että tää keskustelu on häirinny ihmisiä jo 9 vuotta :D

    • j-nne12345

      Mulla on hamsteri ja ajattelin ostaa snaken,mutta en kyllä ostais samaan asuntoon snakea. Mikä käärme ois hyvä sitte joskus.

    • :P KIELEN-NÄYTTÄJÄ

      EN TIEDÄ USKOISINKO SINUA MUTTA JOTENKIN USKON!
      :)
      :P

    • :''D

      Minusta tuo tarina voi hyvinkin olla totta, vaikka monet sitä vastaan ovatkin tässä topikissa... :) Mä en nyt rupea SADia nyt haukkumaan, sitä on haukuttu jo aivan liikaa tässä keskustelussa. Eikö teistä ihmisistä yksikään ole vähänkään empaattinen? (Jos joku ei tiedä, mitä tarkoittaa sana "empaattinen", otappas hiiri kauniiseen käteen ja googlaa) Minä tiedän tarkalleen, miltä Sadista tuntuu näiden mollausten ja haukkumisten keskellä, sille itsekin joskus tein tänne aiheen, jossa oli ilmeisesti ihmisten mielestä jotai niin väärää, että mua sorrettiin ja olo oli tosi kurja. Olo tuntui melkeinpä nettikiusatulta.
      Tämän aiheen kirjoittaja on selvästi noin kymmenvuotias, joten ei lasta saisi näin tässä aiheessa "sortaa" vaikka vähän juttuja muunneltaisikin ja tehtäisiin erittäin paha kirjoitusvirhe sanan "chinchilla" kanssa... (:

      • :''D

        Oho, enpäs tullut ajatelleeksi katsoa tämän aiheen ensimmäisen viestin päivämäärää :''D haha, kommaan jotain kymmenen vuotta vanhaan keskusteluun ! (; Älkää välittäkö edellisestä viestistäni...


    • eke666

      Mikä ääliö mahdatkaan olla, ensinnäkään käärmeitä ei voi 'kouluttaa', toki ne tottuvat käsittelyyn ja tietty syövät kissan ihan mielellään, jos sellainen on tarjolla. Eiköhän tuo postaus ollut feikkiä, tai sitten kyseessä on joku ihminen joka ei tajua käärmeistä mitään.

    • TheEnd____

      Miks tänne ihmiset tulee vieläkin puolestelemaan tätä ketjunalottajaa että voi olla totta tää tarina! TYYPPI MYÖNS JO TUOLLA AIKASEMMIN ETTÄ TÄÄ JUTTU EI OLLU TOTTA.

      Pahalta tuntuu että ihmiset hyökkäs lapsen kimppuun näin, mutta mä ainakin uskon sen verran vielä vähän tähän ihmiskuntaan että kun täällä netissä ei olla kasvokkain niin on paljon helpompi olla ilkee toiselle ja tuntuu turvallisemmalta ku kukaan ei nää, eikä tunne nii ei tartte pitää mölyjä mahassa, jos jotain haluu sanoa.

      Mutta vaikka tarina oliki ontuva kyllä tää on silti viihdyttävä keskustelu ja ihmiset kommentoinu tätä niin paljon, mutta eiköhän ois aika että tänne ei enää kommentoida ku kävi jo selväks että tää ei ees ollu totta, eikä oikeesti tapahtunu. Loppuun kaluttu.

    • ASD

      Musta on hienoa, että kukaan ei vaivaannu katsomaan viestien päivämääriä :'''D Tää aihe on tehty vuonna 2003, joten vaikka sen kirjoittaja olisi silloin ollut lapsi olisi sekin nyt jo aikuinen. Olisi kyllä hienoa jos aiheen kirjottaja vielä joskus eksyisi lukemaan tätä, luulen, että saisi aika makeat naurut :D

      Mutta tosiaan tarina ontui hyvin pahasti, joten sen todennäköisyys oli hyvin pieni ja siitä huomauttamisessa ei mielestäni ole mitään väärää, mutta tietysti se, että aletaan asian takia haukkumaan on melko törkeää.

    • don't have animals

      luonto on julma ja eläimet ovat petoja. Karhutkaan eivät ole mitään söpöjä karvaisia nalleja vaan jos sellainen kävelee metsässä vastaan niin se ei ole mikään leikin asia, siinä on tosissaan henki kyseessä, nalle ei pyydä hippasille vaan aikoo tappaa ja syödä suihinsa.
      Kannattaisi viherpiipertäjienkin muistaa että luonto on julma, ihmiset ovat pitkään taistelleet luonnonvoimia vastaan, se on kova vastustaja joten turha syytellä ihmisiä luonnontuhoajiksi, luonto on pyrkinyt koko ajan tuhoamaan ihmiset.

    • DePu::::::::::----<3

      Mun ukki kuoli kun booa käärme söisen että aika raakaa seki mut onhan toi paha ku oma käärme syö jonkun kissan joten otan osaa :(.

    • Mirja Paunu 999

      No eikös boan tapoihin kuulu tuo.Pidä vaan käärmettä älä muita eläimiä.
      Eläinten kanssa voi tulla mitä vaan.En ikinä ottaisi kissaa ja käärmettä samaan kotiin tulos on tuo.Söihän kesyrotta minultakin akaattikotilon mutta en silti antanut rottaa pois kun se kuuluu sen tapoihin.Yksi eläinlaji kerrallaan.

    • kauhu3

      Kauheaa! Kauheaa!

    • tiutau2

      @ Mirja Paunu 999: Mulla ainakin on käärmeitä ja kissoja, mitään ei ole tapahtunut. Käärme kuuluu terraarioon ja on minun velvollisuuteni tarkistaa, että se siellä myös pysyy. Samaten on minun velvollisuuteni tarkistaa, että kissat pitää tassunsa erossa terraarion ovista. Ei oo hei vaikeeta :D!!

      Hauskinta tässä koko ketjussa lienee se, että jotkut ottivat alkuperäisen kirjoituksen tosissaan/pitivät sitä täysin mahdollisena ja "ottivat osaa menetykseen".
      - Kissanpentu ei avaa kiinni olevaa ovea, niinkuin jossakin kohtaa SAD mainitsi käyneen.
      -Yleensä harrastaja kertoo, että mikä boa-laji mahtaa olla kyseessä.
      -Mikäli "eläinsuojeluvirasto" olisi yhtä käärmettä tullut hakemaan, olisi todennäköisesti toisenkin boan olot ja hoito tarkistettu.
      Eli kyllä, jo tarinan kulusta, tekstin ulkoasusta ja yksityiskohdista olisi voinut päätellä, että kyseessä on 9-14vuotias lapsi.

      Kyllä, onhan se kamalaa, kun lapsi tulee ja kirjoittaa tänne provosoivaa tekstiä huvittaakseen itseään. Jos lapsi olisi tilannetta säihkähtänyt, ei hän olisi tänne kirjoitellut viestiä tai kahta enempää. Tietysti me aikuiset olisimme voineet jättää koko jutun huomiotta tai ilmaista itseämme kauniimmin, mutta hei, tämä on suomi24:sen keskustelupalsta, mitä muutakaan voi odottaa :D?!

    • SAD

      on hienoa että viesti on saanut huomiota jo 10 vuotta =D

      totta on kaikki! ja hienoa kun suomalaiset hyökkää pieniin kirjoitusvirheisiin, voihan kaunis suomenkieli vaikka kadota jos sitä ei kirjoiteta oikein....

    • matelijatlihaksi

      Ajatella, se sun kissas olis nyt jo vanha kettu.
      Harmi että meni sillon niin käymään :(
      Vihaan kaikkia matelijoita ja tämä vain voimisti tunteitani.

      • makekaunisto

        toi on ehkä paras mitä ikinä kuullu jonku tosissaan selittävän.koulutetut boat..shh ota hiiri ni taputan..shhh ota hiiri hännällä jnepidit sitten käärmeitä koulutettuina,kuka oli tää boa kuiskaaja joka koulutti?mitähän miettiny tää kaveri joka oli vieny pois sun boan..joka 10v oli ollut syömättä sundinozillaa..etkö ole kuullut että boat just silloin tekee noita pahoja,jopa nämä hyvin kuiskatut ja yks pyöräsellä ajavat matelijat hyökkäävät kun katsot rauhassa telkkaria.luin ton krokotiilin kuiskaajan oppaasta,vaikkakin kuulemma boa on selkeästi fiksumpi,tutkitusti ovat 6s luokkalaisen tasolla,.muutama kuulemma duunis kennelis,voi olla et sieltä tullu tekstari sun koulutetulle boalle.vaikea sanoa ku en osannu lukea sihinää,dinozilla on nyt sit paremmas paikassa.r.i.p. t.etana ratsastaja


    • Ohamakia

      "Mulla on kyllä jo kax kärmestä koska boa ja kuristajakärmes..."
      Ohan se jännä kun omistaa "boan ja kuristajakäärmeksen", boa on kuristajakäärme. Tuossa lemuaa niin paskapuhe, kukaan ei ota käärmettä tietämättä siitä mitään, ja jos ottaa niin todellaki lukee siitä edes jotain. Omasta mielestä ainakin vähintää pitäs tietää käärmeen nimi, onko kuningasboa jne. Itse en kyllä nyt muista sitä latinan kielen nimeä.
      Erikoisinta on myös lukea, kuinka ihmiset vänkää asiasta, ja kertoo asioita mitkä ei ehkä toisen käärmeessä pidä paikkaansa. Jokaisen käärme, vaikka minun tuleva kuningasboa ei ole samallainen kun teidän. Monella ei sovellu käsiteltäväksi kaulan ympärillä ja toisilla kylläkin. Suomeksi ei siis saa todellisia vastauksia kysymyksiin koska niistä kehittyy vittuilua ja muuta vänkäämistä.

    • aijjaa1

      kissanpentu menee helposti jos ne jotkut käärmeet syö puhveleitakin

    • Käärme_kaveri

      Käärmeet on luotu tappamaan elääkseen ja ei koskaan tiedä milloin tekee mitä koska sitä ei voi kesyttää täysin. Se on vain sen luonto ei voi mitään.

    • Rdr

      Ja niin sadin suuri kumimolo raiskasi kissanpennun

    • mitävittuamääskenluin

      vanha kunnon kunnon vanha Keskustelu :D

    • Olen14vMuttaEnIDIOOTTI

      Hei kaikki, olen 14-vuotias poika ja haluaisin mainita että jutun kirjoittaja myönsi juttunsa olevan keksitty joten voitte kaikki lopettaa sen miettimisen. Luin kaikki viestit siihen asti missä aloittaja myönsi huijanneensa. Sitten vielä että tekijä voi todellakin miettiä tarkemmin yksityiskohtia jos haluaa tehdä uskottavan huijauksen. Minulla ei ole koskaan ollut mitään lemmikkiä mutta silti kohta jossa tekijä sanoi että hänellä on "Boa ja kuristajakäärme" todisti minulle että ei voi olla henkilö joka on omistanut kymmenen vuotta nämä käärmeet jos ei tiedä että boa on kuristajakäärme.
      Toiseksi en usko että saisi käärmeen elämään noin pitkään ilman asiallista hoitoa :D

    • lolololololololololol

      mitävittua XDDDDDDDDDDDDD

    • XDDDDDDDDDDDDDD

      lol dhindhilla

    • Aikavanhaketju

      Aika vanha ketju

    • Koiria_vaan

      Tää oli ihan hillitön ketju XD

    • Tuollaiset

      käärmeiden hankinta ja pitäminen pitäisi ehdottomasti kieltää, voisihan sellainen kuristajakäärme päästä karkuun ja syödä ihmisvauvan tai taaperon!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe