Kulunut kesä kuumuudestaan huolimatta on ollut pihapiirissämme kasvavan lehmuksen versomiselle otollista aikaa. Tosin varjoisasta sijainnista on ollut apua kuivuuteen. Muutamassa viikossa versoja on ilmestynyt jopa kymmenen metrin päähän emopuusta. Ongelmaksi näyttää muodostuvat melko lähellä maanpintaa risteilevä juuriverkosto, joka on todella vahvaa ja vaikeata repiä maasta. Osa juurista näyttää jo ulottuvan rakennuksen alle! Olen kuullut tarinoita puiden juurien rikkomista viemäriverkostoista ja siitä kenties johtuen salaojakaivot ovat olleet jo monena kesänä rutikuivat. Onko tietoa, miten näistä elinvoimaa puhkuvista juurakoista pääsee eroon? Jos verson ruiskuttaa Round Up:illa, tuhoaako se myös juuriston vai pitääkö vain odottaa kun talo alkaa perustuksistaan rakoilemaan? Onko tämä kesä jotenkin erityinen puiden kasvamiselle vai voiko emopuun kuivuminen pystyyn synnyttää tällaisen hengissäpysymisreaktion? Kertokaa ihmeessä kokemuksistanne, kiitos etukäteen.
Metsälehmuksen juuret
Nanny
2
2297
Vastaukset
- emopuu
on kuomeassa kuivuuteen, se voi olla yksi tekijä.
Lehmus kuitenkin sietää hyvin leikkausta eli ei pidä pelästyä leikkaamista.
Nyt vain kaivaisin juuret pois ja odottelisin ensi kesää, jolloin näkee sen vauriot. Juurivesoista voi tarvittaessa kasvattaa uuuden puun. - najafi
muuten mistä voi lyösin metsälehmukset suomessa tai oikestaan kajaanissa..?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279