Kulunut kesä kuumuudestaan huolimatta on ollut pihapiirissämme kasvavan lehmuksen versomiselle otollista aikaa. Tosin varjoisasta sijainnista on ollut apua kuivuuteen. Muutamassa viikossa versoja on ilmestynyt jopa kymmenen metrin päähän emopuusta. Ongelmaksi näyttää muodostuvat melko lähellä maanpintaa risteilevä juuriverkosto, joka on todella vahvaa ja vaikeata repiä maasta. Osa juurista näyttää jo ulottuvan rakennuksen alle! Olen kuullut tarinoita puiden juurien rikkomista viemäriverkostoista ja siitä kenties johtuen salaojakaivot ovat olleet jo monena kesänä rutikuivat. Onko tietoa, miten näistä elinvoimaa puhkuvista juurakoista pääsee eroon? Jos verson ruiskuttaa Round Up:illa, tuhoaako se myös juuriston vai pitääkö vain odottaa kun talo alkaa perustuksistaan rakoilemaan? Onko tämä kesä jotenkin erityinen puiden kasvamiselle vai voiko emopuun kuivuminen pystyyn synnyttää tällaisen hengissäpysymisreaktion? Kertokaa ihmeessä kokemuksistanne, kiitos etukäteen.
Metsälehmuksen juuret
Nanny
2
2643
Vastaukset
- emopuu
on kuomeassa kuivuuteen, se voi olla yksi tekijä.
Lehmus kuitenkin sietää hyvin leikkausta eli ei pidä pelästyä leikkaamista.
Nyt vain kaivaisin juuret pois ja odottelisin ensi kesää, jolloin näkee sen vauriot. Juurivesoista voi tarvittaessa kasvattaa uuuden puun. - najafi
muuten mistä voi lyösin metsälehmukset suomessa tai oikestaan kajaanissa..?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2102783
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1252639En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761728Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2231284Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va611269- 471088
- 991001
- 107831
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6823- 46823