Nettipokeri aiheuttaa talousongelmia nuorille

Suomi24toimitus

Verkkouutisten mukaan nettipokerin aiheuttamat ongelmat ovat kasvussa. Raha-automaattiyhdistyksen auttavaan puhelimeen on tullut kuluvan vuoden aikana entistä enemmän puheluita nuorilta 18-24-vuotiailta miehiltä, jotka ovat joutuneet taloudellisiin vaikeuksiin nettipokerin takia. Nettipelaaminen onkin noussut heti peliautomaattien jälkeen toiseksi suurimmaksi ongelmaksi.

Oletko kokeillut nettipokeria? Pitäisikö nuorten pelaamista kontrolloida tarkemmin? Oletko jäänyt koukkuun johonkin muuhun nettipeliin kuin pokeriin? Kerro kokemuksistasi.

Lue uutinen:
http://www.verkkouutiset.fi/juttu.php?id=95738

150

45055

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • linkkejä..

      ..hyviin pelisivustoihin

      • pokerimasa

        Katso Bonukset.com Löytyypi pokerisivustoja rutkasti.


      • Nettipeluri

        Eipä sekoteta rahapelejä ja nettipelejä keskenään ..


      • mä haluun et sä ymmärrät tän

        opettele käyttämään googlea. Samalla vaivalla kuin kirjoitat tänne olisit saanut 50 linkkiä saman tien.


      • pelata

        oletko kokeillut seuraavia
        www.betsson.fi tai www.poker.com
        itse pelaan niissä ja aika kuluu kivasti


      • ..vain..
        mä haluun et sä ymmärrät tän kirjoitti:

        opettele käyttämään googlea. Samalla vaivalla kuin kirjoitat tänne olisit saanut 50 linkkiä saman tien.

        ..olla ensimmäinen kirjoittaja tässä jutussa suomi24:sen jälkeen. Ei rahalla pelaaminen oikeasti liikaa kiinnosta. Helpottiko?


      • Leikkirahalla
        Nettipeluri kirjoitti:

        Eipä sekoteta rahapelejä ja nettipelejä keskenään ..

        Kyllä ne voi sekottaa ihan hyvällä omalla tunnolla. Niitä nettipokereita kun pelataan myös ihkaoikealla rahalla.

        Ite tosin ei oo tullu pelattua ku leikkirahalla se mitä pelannu. Senki ajan jos käyttää tavalliseen työhön saa varmaa rahaa. :)


      • on Ratkaisu

        Rakebacksivut.com:iin tekee rakeback sopimuksen niin saa joka kuukausi rahaa takaisin eikä tarvi ottaa pankista lisää lainaa..


      • AMMATTILAINEN

        Ja tiedä kuinka kovan tien täytyy kulkea, jos haluaa saada leipänsä nettipokerista. 1v itsellä ammattilaisuutta takana. Peliuraa lähes 4v..

        Kannattaa hakea apua välittömästi, jos alkaa homma karkaan käsistä. Sivusta on tullut seurattua muutaman kaverin touhuja. Ei helv..

        Jos nyt aikaa pelata, niin ehdottamasti tehdä rakebacksopimus, niin saa edes osan rahoistaan takaisin. Tuolla on kait Suomen ensimmäinen rakebacksivusto: www.rakebacksivut.com


      • Peko

        En tiennytkään, että voi myös tallaista pelata.
        Aletaan seuraavana tilipäivänä.


      • niistä puhutaan
        Leikkirahalla kirjoitti:

        Kyllä ne voi sekottaa ihan hyvällä omalla tunnolla. Niitä nettipokereita kun pelataan myös ihkaoikealla rahalla.

        Ite tosin ei oo tullu pelattua ku leikkirahalla se mitä pelannu. Senki ajan jos käyttää tavalliseen työhön saa varmaa rahaa. :)

        Nimenomaan nettipokereista tässä on tarkoitus puhuakin. Ja mnimenomaan netissä oikealla rahalla pelattavista.


      • tonisti....

        pokerheaven.com siinä sulle hyvä sivusto.muuta et tarttekkaa..ja tottakai pokkaa pitää pelata


    • kurkohai

      mikä ihme kun musiikkiteeveen mainoksista 50% online peliluolien mainoksia!!Virtuaali rahaa on helppo hävitä huomaamattaan vaikka se kyllä oikeesti häviää tililtä.Pokeri on kiva peli mutta kaikki ei voi voittaa siinäkään.

    • ratkaisee

      Jos on halua tai kiinnostusta tälläisiin peleihin on syytä pelata ns "play money" osastolla.Silloin ei kuluta omia reaali rahoja ja oppii samalla pelitavat ja ehkä mahdollisen rahan kulutuksen.Pelisivustoja löytyy paljon et ei ku pelaa.

      • pelataan taas

        ..play maneyilla minäkin pelaan ja se ei tunnu kukkarossa. Voitot tuntuu siinäkin yhtä makeilta, muttei tappion karvas kalkki kirvellä kurkkua eikä kukkaroa:)


      • jani pokka

        ei playmoneylla pelaaminen ole samaa pokeria kuin jos pelaat rahasta. Playmoneylla tulee mentyä aika paljon useammin all in kuin oikealla rahalla ja samalla pelattua löysemmin, joka on ihan killeriyhdistelmä jos pelaa oikealla rahalla. Jos pokeria pelaa, sitä kannattaa pitää harrastuksena. Harrastukset maksaa aina jotain, mutta tietenkään ei kannata ottaa lainaa vain siksi, että pääsee harrastamaan. Jos pokeria pelaa pitää kysyä itseltään paljonko on valmis häviämään kuukaudessa. On myös hyvä muistaa, että mitä suuremmilla panoksilla pelaa, sitä parempia pelaajia vastaan pelaa. Jos ei rahasta halua kuitenkaan pelata suosittelen freeroll -turnauksia, niihin osallistuminen ei maksa mitään, mutta niissä voi voittaa rahaa ja silloin kun ollaan lähellä rahasijoituksia ihmiset alkavat jo pelata vähän fiksummin kuin tavallisissa playmoney kisoissa. Mutta tietenkään se vastustaja-aines ei ole parasta..


    • RRVA

      Joo, olen pelaanut nettipokeria helmikuusta lähtien melkein joka päivä, nykyään vähemmän. Enpä tiedä onko tuo mikään ongelma kun olen voitolla...

      • hup

        Joo olin polleista about 30 000€ ekana vuonna voitolla ja seuraavana hävisin joku 50 000€ ja oli meges hamoi jotka eli ja hengitti kyseistä lajia siis todellakin pelas miltei ammatikseen...miten vaan voi käydä vaik onki taitopeli tuo pokeri nii onneaki tarvitaan vähä.no ehkä oot viisaampi...;)hahahah


      • poker player

        Pelaan kanssa aktiivisesti nettipokeria, mutta eihän se ole mikään ongelma kun jään voitolle pelistä. Pahaempia on Ray:n pelit joista ei kukaan voi voittaa pitkällä aikaväillä. Viedään tyhmien ihmisten rahat jotka ei tajua sitä, että niistä ei pidemmällä aikavälillä voi voittaa. Sama juttu Veikkaus toinen roistofirma tarjoaa pelejä huonolla palautusprosentilla. Monopolit pois!


    • Neiti Näppis

      Uskoisin peliriippuvuuden olevan usein samoilla henkilöillä, kuin mitää muutkin riippuvuudet. Toiset ihmisset jäävät koukkuun toiset eivät. Itse pelaan kyllä netissä rahapelejä, mutta vain noin kerran kuussa tai harvemmin. Panoksetkin ovat pieniä - kerralla pelaan max 5.- € ja siinä olen aina pysynyt.

    • Ray:n mummot

      Pilannut 100 000 elämän.. Miettikääpä sitä?
      Veikkaus Oy jopa mainostaa todella törkeesti tuotteitaan. Ja alaikäisille. Todella tuomittavaa toimintaa. MONOPOLI HELVETTIIN!

      • pikku-rami

        Olen täysin koukussa, mutta onnex siellä on freerolleja.


      • hyväosainen

        Minä antaisin RAY:lle vain kiitosta! Sehän on rahankeruu systeemi "huono-osaisille" - syitä näiden rahojen oikeitettuun saantiin on monia, mutta niitä on paljon. Rahat siis menevät yleensä suomen kansalle - rahapelien pelaaminenhan on lahjoittamista huonompiosaisille - siksi minäkin välillä pelaan ja hyvällä mielellä. Hauska tapa auttaa apua tarvitsevia. Pidetään huoli kaverista ja senkin kaverista :)


      • pikku-rami
        hyväosainen kirjoitti:

        Minä antaisin RAY:lle vain kiitosta! Sehän on rahankeruu systeemi "huono-osaisille" - syitä näiden rahojen oikeitettuun saantiin on monia, mutta niitä on paljon. Rahat siis menevät yleensä suomen kansalle - rahapelien pelaaminenhan on lahjoittamista huonompiosaisille - siksi minäkin välillä pelaan ja hyvällä mielellä. Hauska tapa auttaa apua tarvitsevia. Pidetään huoli kaverista ja senkin kaverista :)

        RAY:LLA ei ole omia nettipokerisivuja!


      • Talluska
        pikku-rami kirjoitti:

        RAY:LLA ei ole omia nettipokerisivuja!

        Siellä ei vaan voi pelaa oikealla rahalla. Samat automaatit löytyy, kuin kaupoista!!!

        Mä oon jäänyt koukkuun paffiin. Sieltä olen monesti voittanut suuret summat rahaa. Välillä taas menee suuret summat, mut siinä voi jäädyttää oman pelitilin ja laittaa pelirajan, mitä ei pysty muuttaa tiettynä aikana.


      • fdv
        pikku-rami kirjoitti:

        RAY:LLA ei ole omia nettipokerisivuja!

        Ja rahat menee Ahteelle ja muille "siivellä" eläjille. Samoin Veikkaus Oy sallii rahanpesun sopuottelujen kautta (PP-70, Rops ja Allianssi) joten siellä kyl on peiliinkatsomisen paikka.

        Tarvitaan kansainvälisiä "rehellisiä" firmoja eikä tollasia tunkkasia kotimaisia "hyväksikäyttjiä".


      • syt
        hyväosainen kirjoitti:

        Minä antaisin RAY:lle vain kiitosta! Sehän on rahankeruu systeemi "huono-osaisille" - syitä näiden rahojen oikeitettuun saantiin on monia, mutta niitä on paljon. Rahat siis menevät yleensä suomen kansalle - rahapelien pelaaminenhan on lahjoittamista huonompiosaisille - siksi minäkin välillä pelaan ja hyvällä mielellä. Hauska tapa auttaa apua tarvitsevia. Pidetään huoli kaverista ja senkin kaverista :)

        sama mielestäni tää juttu kun aina mua auttaa :)


      • Peliriippuvaiset

        Niinpä suomessa syydetään rikastumisen toivossa älyttömästi rahaa kaikkiin peleihin. Veikkauksen liikevaihto on en nyt muista oliko se toista miljardia euroa vuodessa. Sitten lisäksi fintotoa pelataan joka päivä parhaimpana on monet ravit samanapäivänä joita netin kautta voi pelata. Sitten Ray:n peleihin syydetään satojamiljoonia euroja vuodessa. Veikkauksellakin on niin älyttömältä tuntuvia pelejä kuin kuka tekee viimeisen erän ensimmäisen -ja kuka ensimmäisenerän viimeisen maalin.Ja kuinka monta kulmapotkua jalkapallossatulee ensimmäisellä- ja toisella jaksolla.Kuinkahan monta ongelmapelaajaa hakee leipäjonosta ruokaa kun rahat menevät pelaamiseen. Elämänlaatua vois kohottaa monikin kun lopettaisi rahojen syytämisen hukkaan. Vaatteisiin ja parturiin ei näytä monella noita hedelmäpeliä pelaavilla olevan edes rahaa


      • *Emppis
        hyväosainen kirjoitti:

        Minä antaisin RAY:lle vain kiitosta! Sehän on rahankeruu systeemi "huono-osaisille" - syitä näiden rahojen oikeitettuun saantiin on monia, mutta niitä on paljon. Rahat siis menevät yleensä suomen kansalle - rahapelien pelaaminenhan on lahjoittamista huonompiosaisille - siksi minäkin välillä pelaan ja hyvällä mielellä. Hauska tapa auttaa apua tarvitsevia. Pidetään huoli kaverista ja senkin kaverista :)

        Tutkikaa RAY:N tietoja - rahoittavat todella paljon arvokasta mm kuntoutuskeskuksia. Mielestäni rahat menevät hyvään takoitukseen, mutta miksi ne pelaavat, joilla ei ole varaa "antaaa lahjoituksia". Suosittelen lämpimästi heille esim tukiryhmiä tai muuta vieroitusta.


      • Jussi vr
        *Emppis kirjoitti:

        Tutkikaa RAY:N tietoja - rahoittavat todella paljon arvokasta mm kuntoutuskeskuksia. Mielestäni rahat menevät hyvään takoitukseen, mutta miksi ne pelaavat, joilla ei ole varaa "antaaa lahjoituksia". Suosittelen lämpimästi heille esim tukiryhmiä tai muuta vieroitusta.

        Ei pelaajilla mitään velvollisuutta toimia yhteiskunnan hyväntekijöinä. RAY lietsoo riipuvuuksia ja rahastaa törkeästi niillä. Niin törkeetä toimintaa että jos kadulla tulis (johtohenkilö) vastaan niin käsirysy olis valmis.


      • niinkö on
        hyväosainen kirjoitti:

        Minä antaisin RAY:lle vain kiitosta! Sehän on rahankeruu systeemi "huono-osaisille" - syitä näiden rahojen oikeitettuun saantiin on monia, mutta niitä on paljon. Rahat siis menevät yleensä suomen kansalle - rahapelien pelaaminenhan on lahjoittamista huonompiosaisille - siksi minäkin välillä pelaan ja hyvällä mielellä. Hauska tapa auttaa apua tarvitsevia. Pidetään huoli kaverista ja senkin kaverista :)

        Jos katsot noita Ray-luolia niin ei siellä paljon ole "parempi-osaisia". Luolat on täynnä eläkeläisiä ja juuri "huonompi-osaisia" ehkä juuri pelaamassa niitä RAY:n "antamia" rahoja. Raha pyörii siis ympyrää tuottaen tulosta vain itse RAY:lle


      • Kauko J..
        hyväosainen kirjoitti:

        Minä antaisin RAY:lle vain kiitosta! Sehän on rahankeruu systeemi "huono-osaisille" - syitä näiden rahojen oikeitettuun saantiin on monia, mutta niitä on paljon. Rahat siis menevät yleensä suomen kansalle - rahapelien pelaaminenhan on lahjoittamista huonompiosaisille - siksi minäkin välillä pelaan ja hyvällä mielellä. Hauska tapa auttaa apua tarvitsevia. Pidetään huoli kaverista ja senkin kaverista :)

        varas!

        *sylkäsee*

        Kehtaat puollustaa Veikkauksen korruptoitunutta systeemiä. Ray se kaikkein pahin "ROSVO" .. Vie köyhien viimesetkin lantit ja lahjottaa ne muka "hyväntekeväsyyteen".


      • yksi PELAAJA
        pikku-rami kirjoitti:

        Olen täysin koukussa, mutta onnex siellä on freerolleja.

        Mutta voin sanoa etten ole senttiäkään rahaa kiinni laittanut enkä laita.
        Ja ne pienet voitot jotka olen saanut FREEDOLLEISSA, pelaan pois.
        Ja mitä työtön sairaslomalla olija tekee, vallan kotona, on edes jotain mitä touhuaa....


      • penasaha

        Mitä helvattaa tartte olla niin saa**nan tyhmä että jää koukkuun kaikkeen pas*aan!!!! Joo RAY helvattaan!!


      • Discoball8
        fdv kirjoitti:

        Ja rahat menee Ahteelle ja muille "siivellä" eläjille. Samoin Veikkaus Oy sallii rahanpesun sopuottelujen kautta (PP-70, Rops ja Allianssi) joten siellä kyl on peiliinkatsomisen paikka.

        Tarvitaan kansainvälisiä "rehellisiä" firmoja eikä tollasia tunkkasia kotimaisia "hyväksikäyttjiä".

        Ahteelle?? Perusteleppa vähän. Sinikka Mönkärehän RAY:ta johtaa...


      • kaivaja2

        Ray on okei MUTTA nettipokeri on kusetusta mieti sitä idiootti


      • vaaris
        Kauko J.. kirjoitti:

        varas!

        *sylkäsee*

        Kehtaat puollustaa Veikkauksen korruptoitunutta systeemiä. Ray se kaikkein pahin "ROSVO" .. Vie köyhien viimesetkin lantit ja lahjottaa ne muka "hyväntekeväsyyteen".

        oksettaavaa tietämättömyyttä, olisit ihan hiljaa kun et kerran mistään mitään ymmärrä


    • moka..

      Jos rahansa häviää. Itse vuoden verran pelaillut ja asetettu pääoma kasvanut n. 140%. Mielestäni kuitenkin ihan kohtuullinen tuotto. Se vaan vaatii aikaa, kärsivällisyyttä ja pientä päässälaskutaitoa...

      • Shark

        3 viikkoa nettipelejä ja pääoma 15-kertaistunut, että se niistä taloudellisista ongelmista... RAY haluaa vissiin rajoittaa ihmisten pelaamista muissa pelipaikoissa kuin heidän omissa rosvoluolissaan!


      • ja ei voittaa
        Shark kirjoitti:

        3 viikkoa nettipelejä ja pääoma 15-kertaistunut, että se niistä taloudellisista ongelmista... RAY haluaa vissiin rajoittaa ihmisten pelaamista muissa pelipaikoissa kuin heidän omissa rosvoluolissaan!

        Siinä voi voittaa valtavasti tai hävitä valtavasti. Varsinkin jos omaa ahdistukseen taipuvaisuutta niin tappiot ovat hyvin mahdollisia.


      • YÖKYÖPELIT
        Shark kirjoitti:

        3 viikkoa nettipelejä ja pääoma 15-kertaistunut, että se niistä taloudellisista ongelmista... RAY haluaa vissiin rajoittaa ihmisten pelaamista muissa pelipaikoissa kuin heidän omissa rosvoluolissaan!

        Parhaaseen tulokseen pääsee, kun pelaa nettipokeria kapakan valomerkin jälkeen humalaisten kanssa. Jos jaksaa vain valvoa, niin voi siirtyä aina seuraavan maahan, jossa kapakat menee kiinni.

        Jos ei kaverilla ole ollut onnea rakkaudessa ja kämpässä ei voi yöllä stereoita huudattaa, niin kaveri menee nettiin pelamaan pokeria. Pakko sanoa, että känniläisille tulee usein myös kallis yö.

        Jos viinaksia ja kaljaa on jo kitattu 7 h, niin on mahdotonta pelata pokeria järkevästi. Känninen pelaaja pitää itseään maailman parhaana pokerin pelaajana, joka uskaltaa ottaa riskejä ja valitsee itselleen liian isolla panoksella pelattavan pöydän. Sitten pelaaja tekee tyhmiä virheitä ja maksaa vaikka pitäisi kipata ja lisäksi yrittää bluffata väärissä paikoissa.

        Ne jotka ovat vielä voitolla tietävät, ettei kaikkia käsiä kannata pelata edes selvinpäin. Pokeria ei kukaan osaa pelata täydellisesti. Voitolla ovat ne pelaajat, jotka tekevät vähiten virheitä.


    • tuota

      Mitä enemmän pelaamiselle on mahdollisuuksia niin sitä enemmän pelataan. Itse joskus nähnyt miten tilityhjennetään täyspotissa tunnissa. Peliriippuvuus on todella vaikea nujertaa. Ahne kun ihminen luonteeltaan on. Toivo voitosta palaa viimeiseen euroon asti. mitä enemmän pelaa sitä enemmän haluaa voittaa ne takaisin ja taas pelataan ekut loppuun. Hullu oravanpyörä mikä vie helposti mukanaan.

    • jvaa

      Hölynpölyä!

      Tyhjänpäiväiset virkamiehet vaan haluaa pitää yllä monopolia Suomessa, jotta saisivat itsellensä
      palkkarahat kaikkien avustusten muodossa. Netti-
      pokeri on todella kivaa ja pelaan aina kun mahdollista ulkomaisilla peliyhtiöillä ja olen
      todella voittanut!!!

      Holhous pois!

      • Pokeri1

        http://www.lizlieu.net/
        Pokerissa noin 10% pitkällä tähtäimellä on voitolla pitkässä vedossa vain 1% ja RAY;n peleissä sitä pitkässäjuoksussa ei varmaan etes ole!Virkamiesten kateellisia panetteluja eiköhän ne kohta keksi jonkin veron pokerillekkin,että ei vain vähenisi Veikkaus oy;n pelaaminen


      • Ahteen
        Pokeri1 kirjoitti:

        http://www.lizlieu.net/
        Pokerissa noin 10% pitkällä tähtäimellä on voitolla pitkässä vedossa vain 1% ja RAY;n peleissä sitä pitkässäjuoksussa ei varmaan etes ole!Virkamiesten kateellisia panetteluja eiköhän ne kohta keksi jonkin veron pokerillekkin,että ei vain vähenisi Veikkaus oy;n pelaaminen

        heh entinen sähköasentaja Ahde ja rahapelifoorumin ex-linna kundi Kauko Juhantalo siinä onkin melkoinen parivaljakko:)HAH!


      • All In

        Sitähän tämä koko juttu on. Aletaan puhumaan nuorten ongelmista nettipokeriin, vaikka veikkaus ja peliautomaatit ovat olleet ties jo kuinka kauan, eikä kukaan ole puhunut ongelmapelaamisesta vaikka siellä rintamalla ovat todelliset ongelmat esim. vanhukset pelaavat eläkkeensä automaatteihin joissa palautusprosentti olematon.

        Tosiasiassa virkamiehillä ei kiinosta ketkä häviää, ovat vain kateellisia kun pokerin pelaajat tienaavat enemmän kuin he. Pokeria ammatikseni 3 vuotta pelanneena voin vielä lisätä, ettei pokerilla ole pitkällä juoksulla juuri mitään tekemistä tuurin kanssa, joten siinä mielessä pelaajille edes annetaan jonkinlainen mahdollisuus voittoon.


      • psyke_
        All In kirjoitti:

        Sitähän tämä koko juttu on. Aletaan puhumaan nuorten ongelmista nettipokeriin, vaikka veikkaus ja peliautomaatit ovat olleet ties jo kuinka kauan, eikä kukaan ole puhunut ongelmapelaamisesta vaikka siellä rintamalla ovat todelliset ongelmat esim. vanhukset pelaavat eläkkeensä automaatteihin joissa palautusprosentti olematon.

        Tosiasiassa virkamiehillä ei kiinosta ketkä häviää, ovat vain kateellisia kun pokerin pelaajat tienaavat enemmän kuin he. Pokeria ammatikseni 3 vuotta pelanneena voin vielä lisätä, ettei pokerilla ole pitkällä juoksulla juuri mitään tekemistä tuurin kanssa, joten siinä mielessä pelaajille edes annetaan jonkinlainen mahdollisuus voittoon.

        Oppirahat on maksettava pokerissakin ja jos ei pelin opiskelu kiinnosta niin turha odottaa voittoja. Itse maksoin oppirahoja semmoiset 50e, tosin bonusten muodossa sain tuon 50e takaisin ja vähän ylikin. Tällä hetkellä olen siinä pisteessä että olen voittava pelaaja pikkulimiiteissä (kiitos intensiivisen harjoittelun ja opiskelun).

        Vaikuttaisi siltä että ongelmia tulee niille jotka pelaavat äkkirikastumisen toivossa, arki kun on ihan toisenlainen (omakohtaisesti koettua). Tällä hetkellä pelaan pokeria koska rakastan peliä, raha on tietty kiva lisä siihen. Monille käsite "bankrollin hoito" tuntuu olevan täysin vieras ja pelitili tyhjennetään alta aika yksikön menemällä liian isoihin pöytiin jossa omat taidot ovat surkeat muihin pelaajiin verrattuna (tämänkin olen saanut katkerasti kokea). Luulisin että peliongelmaiset syyttävät useinmiten huonoa tuuria silloin kun ovat pelanneet jonkin käden miten sattuu, ja tämä tietty estää kehityksen voittavaksi pelaajaksi.


    • entropia

      en ole pokeriin jäänyt koukkuun, mutta entropia universe nimiseen verkkopeliin johon sijoitetaan rahaa kymmenestä eurosta tuhansiin euroihin kuukaudessa. siitä ainutlaatuinen roolipeli että rahat saa myös pois pelistä jos sattuu mitään jäämään talteen.

    • totuus´on karu

      Niiden toiminta perustuu peliriippuvuuteen ja peleihin missä mahdollisuutta edes voittaa pitkässä juoksussa. Käytännössä varkaita jotka haluavat "harmaan" toiminnan jatkuvan.

      RAY kanavoi rahaa rikkaille "köyhien" kustannuksella. HÄVETKÖÖN!

    • RIKOLLISTA

      Kiristää mainostoimistoja ja pumppaa helvetisti rahaa mainontaan jolla köyhiä kyykytetään.
      Veikkaus vastuuseen rikoksista suomalaisia vastaan.

      • murkku

        Miten kiristää ja pumppaa??
        Vastuuseen mistä rikoksista??


      • Pena vaa

        Jokainen "sijoittakoon" rahansa parhaalla kattomallaan tavalla.
        jos rahista tai veikkausta olis ne rahat menis ulkomaille, eikä jäis suomeen.
        Täällä niist iso osa kuitenkin palautuu kuluttajille jossain muodossa...


      • Tuomari Nurmio
        Pena vaa kirjoitti:

        Jokainen "sijoittakoon" rahansa parhaalla kattomallaan tavalla.
        jos rahista tai veikkausta olis ne rahat menis ulkomaille, eikä jäis suomeen.
        Täällä niist iso osa kuitenkin palautuu kuluttajille jossain muodossa...

        Sallii sopuottelut!

        Jazz (aiempina kausina)
        Allianssi (viime kausi)
        Rops (viime kausi)
        Olsin ja Ac Oulun (viime kausi)

        Vois ensiksi selvittää ton rikollisen toiminnan ennenkuin puhuvat mistään "hyveistä".
        Miten kukaan voi puollustaa yritystä joka sallii rahanpesun ja rikollisuuden. Noihin houkutellaan tavallisia pelaajia sijoittamaan tietäen etukäteen niiden yhteyksistä erilaisiin rikosjoukkioihin.


      • kylpylälomat
        Pena vaa kirjoitti:

        Jokainen "sijoittakoon" rahansa parhaalla kattomallaan tavalla.
        jos rahista tai veikkausta olis ne rahat menis ulkomaille, eikä jäis suomeen.
        Täällä niist iso osa kuitenkin palautuu kuluttajille jossain muodossa...

        Oma poikani on pelannut maksullisia RAY-pelejä varmaan 10-vuotiaasta asti ja on nyt 15-vuotta. Mielestäni hän on peliriippuvainen - RIIVATTU - , mutta ollaan niitä rahoja käytettykin esim. 5. 5 vrk kylpyläperhetukilomaanKIN!!!!


      • Fatbob
        murkku kirjoitti:

        Miten kiristää ja pumppaa??
        Vastuuseen mistä rikoksista??

        Veikkaus väittää käyttävänsä VAIN 13 miljoona euroa vuodessa mainontaan. EU Komission raportin mukaan tuo summa on todellakin alakanttiin, suoraan mainontaan käytetään lähes 40 miljoonaa euroa... Lisäksi löytyy 28 miljoonan euron kohta "Game target cooperation" joka pitää sisällään tuotemarkkinointia, imagon rakennusta, sponosrointia jne jne. Eli oikea summa on EU:n mukaan 68 MILJOONAA €!! "Haluamme rajoittaa ihmisten pelaamista" - Risto Nieminen, Veikkaus - USKOO KEN HALUAA


    • samat ajatukset minullakin

      en viitsinytkään kirjoittaa, koska sisältö olisi ollut juuri sama kuin aiheen kiitos ja kummarrus

      emppis

      • pokeri1

        varmaadulla,että Veikkaus oy jakaa rahat yhteishyödylliseen tarkoitukseen?Ei paljoa kuule sanat paina herrat osaa valehdella lisäksi veikkauksen pitkäveto kertoimet on maailman surkeimpia ja lisäksi on pakko pelata tuplia joskus JOSKUS saattaa joku kohde olla single,mutta esim http://www.betfair.com tuolla saa itse toimia,vaikka vedonvälittäjä jos esim uskoo,että joukkue A ei voita niin voi tarjota siihen itse kerrointa sun muuta.


      • yleensä marmattaja
        pokeri1 kirjoitti:

        varmaadulla,että Veikkaus oy jakaa rahat yhteishyödylliseen tarkoitukseen?Ei paljoa kuule sanat paina herrat osaa valehdella lisäksi veikkauksen pitkäveto kertoimet on maailman surkeimpia ja lisäksi on pakko pelata tuplia joskus JOSKUS saattaa joku kohde olla single,mutta esim http://www.betfair.com tuolla saa itse toimia,vaikka vedonvälittäjä jos esim uskoo,että joukkue A ei voita niin voi tarjota siihen itse kerrointa sun muuta.

        kyllä RAY:n toiminta on ihan julkistettavaa tietoa, sen toiminnasta saa kyllä jokainen tietoa kyselemäällä. Monessa julkisella laitoksessa on esim. laatta seinällä missä mainitaan RAY rahoittajana. RAY rahoittaa mm vammaisten kuntoutuksia ja rakentaa palvelutaloja.


    • RAY_sucks

      ...julkisuuskampanja kun kerran näin näyttävästi tämäkin uutinen julkaistaan jokaisessa suomalaisessa mediassa.

      Taas tehty kärpäsestä härkänen, ja nettipokerista tehdään paha syypää. Nyt voi sitten RAY:n sedät ja Sinikkä Mönkäre laukoa lisää päättömiä lausuntojaan asioista joista heillä ei ole mitään tietoa. Kohta joku varmaan ehdottaa nettipokerin kieltämistä ameriikan malliin, tekopyhyydellä ei ole mitään rajoja.

      Samaan aikaan kun 1/10 soitoista peliongelmaisten puhelinpalveluun liittyy pokeriin niin kannattaa MUISTAA että 9/10 näistä puheluista on peräisin RAY:n kolikkopeleihin ja Veikkauksen peleihin liittyvistä ongelmista. Monopolit yrittävät taas suojella itseään ja suomalainen demarimedia ryntää taas apuun.

      Veikkaus se vaan mainostaa pelejään joka mediassa ja RAY imee eläkeläisten ja lasten viimeiset rahat automaatteihen ja kuppaa humalaisten rahat kuppiloiden automaateilla ja blackjackillä....mutta hei, näitä pelejä valvotaan vastuullisesti....ja pah...ja näissä peleistä ei asiakkaalle oikeasti ole edes mahdollisuutta voittaa, toisin kuin pokerista.

      Mutta täytyyhän poliitikoilla olla suojatyöpaikkoja, RAY ja Veikkaus ovat niistä parhaimpia!! Nyt on hyvä suu vaahdossa varoitella nettipokerin vaaroista, vaalitkin tulossa.

      • Pokeri1

        Ne vaalit muistetaanki!Varmasti!


      • .......
        Pokeri1 kirjoitti:

        Ne vaalit muistetaanki!Varmasti!

        Radio Cityssä jo kerrottiin nettipokerin hirmu vaaroista


    • AAAA

      Näyttää siltä että alkuperäinen keskustelu siirtyi jonnekin RAY:n mollaamiseen yms. Kyse oli nettipokerista jonka kanssa RAY ei tietääkseni ole tekemisissä koska Suomen laki sen kieltää (toistaiseksi). Nettipokeriin syvällisesti perehtyneenä saan tyydytstä (ja pettymyksiä) niin freerolleista, free playsta kuin rahapokeristakin. Siitä voimme vetää sen johtopäätöksen että pokerin pelaamisen taustalla on pelin jännitys ja kannattaa kokeilla muutakin välillä kuin oikealla rahalla pelaamista. Siinä on myös hyvä esim. testata kuinka tiukka peli puree löysiin vastustajiin. Toisaalta freerollit ja ilmaispelit ovat yleensä liian aggressiivisia ja löysiä ja tämä joskus hankaloittaa tiukan pelaajan sinänsä strategisesti oikeaa pelaamista. Aina löytyy all in -pelaaja ja useitakin pudonneen tilalle, jolloin sattuma alkaa vaikuttamaan ja tiukan pelaajan ohi mennään tuurilla. Pitkässä juoksussa tietenkin tällainen all in -pelaaja häviäisi.

      Eli jos peli alkaa tuntua kukkarossa, kokeilkaa välillä paluuta lähtöruutuun eli ilmaispokeriin, pelihimoa saa siinäkin tyydytettyä Itsellä on tavoitteena esim. sivuston suurin free chip kasa, joka onkin tällä hetkellä satoja tuhansia. Näin ei lompsa ainakaan kevene ja saa hyvän pelityydytyksen lisää kokemusta rahapokeriin.

    • Jepsistä joo

      Voitolla ollaan ja lujaa.

      Vain tyhmät häviää.

      Kyseessä taito peli - jos et osaa et pelaa

      tai jos pelaat - et valita

      hahaha! thank's for the moneys dumpous..

      • sinulle...

        Myös yhdyssanat ja englannin kieli ovat taitolajeja. Hienoa huomata että ne on sinulla yhtä hyvin hanskassa kuin pokeri.


    • ihjkhhkj

      Mitenkäs sitä sitten kontrolloidaan? Ja millä oikeutuksella?

      Vai pitäisikö kaikki suomalaiset yksinkertaisesti sijoittaa valtion keskitysleireille, joissa ihmisten elämä saadaan täydelliseen "kontrolliin"?

      Perisuomalainen ja epärealistinen holhousmentaliteetti paistaa taas läpi aloitusviestistä.

      EU-aikana nettipokerin pelaamista on mahdotonta "kontrolloida" mitenkään. Suomalaisilla on oikeus pelata nettipokeria siinä missä Veikkauksen pitkävetoakin. Joillekin pelaamisesta tulee liiallisten tappioiden myötä "ongelma", toiset taas elättävät pelaamisella itsensä. Toiset häviävät, mutta eivät välitä, koska ottavat homman vaan ajanvietteenä.

      Kuitenkin kannattaa myös muistaa, että ainakin jonkun tilaston mukaan suomalaiset olivat maailman paras pokerikansa, ja pokerirahaa itse asiassa valui tämän tilaston mukaan enemmän Suomeen kuin Suomesta pois. Kansantaloudellisesti ajateltuna siis nettipokerista on enemmän hyötyä kuin haittaa. Pokeripelaajat tuottavat ulkomaista pääomaa Suomeen ja kasvattavat kansantaloutta.

    • suuria voittoja

      Pers aukisten puuhastelua. Korvien välissä on vikaa jos tili on miinuksella! Mutta eihän sitä 18-24 vuotiailta voi paljoa vaatiakkaan.
      Raha kuluu nopeasti, mutta miten sen saisi säästymään. Kas siinä pulma?

    • turhuus

      Kova halu olis näköjään monella rikastua ja päästä helpolla. monelle tulee vielä siinä touhussa äitiä ikävä.Ray:n pelikoneet pitäis kanssa viedä valvottuihin pelikasinoihin kauppojen ja kios¨kien nurkista. Ihmisille ei taida olla vieläkään selvillä euronkurssi. Sinne pelikoneeseen saattaa hetkessä vilahtaa 20€ ettei kertaakaan kilahda edes pientä voittoa. Se 20€ on sentään 120Mksillä ostais jo bensaakai monta litraa tai jotain muuta konkreettista.

    • So.kra

      Pokeri on taitopeli eikä onnenpeli toisin kuin esim. RAY:n kolikkopelit. Varsin yleisen käsityksen mukaan myös pokerin kaltaiset pelit joissa helposti "koukuttuva" pelaaja huomaa nopeasti sen että peli vaatii myös taitoa, eivät ole yhtä koukuttavia kuin kolikkopelit tai esim. myös RAY:n tarjoamat ruletti ja blackjack.

      Tietysti liian suuret odotukset voivat tuottaa ongelmia, sillä pokerissa ei nopeasti tienata isoja rahoja vaan vaikka pelin säännöt oppii nopeasti ei hyväksi pelaajaksi voi tulla muuten kuin kovalla työllä. Varmasti nettipokeri aiheuttaa joillekin ongelmia mutta se voi olla myös häviävälle pelaajalle mukava ajanviete. Totuushan kuitenkin on että suurin osa pelaajista häviää pokerissa.

      • mxn,mxn,mx

        Pokeri voi olla joko "onnenpeli" TAI "taitopeli"... Jos pelaa satunnaisesti jotain turnauksia, niin kyllä pienellä tuurilla voi joskus jotain tienatakin, vaikkei erityisen hyvä olisikaan. Toisaalta jos on hyvä, niin sitten tienaa varmasti, ainakin pitkällä aikavälillä.


      • So.kra
        mxn,mxn,mx kirjoitti:

        Pokeri voi olla joko "onnenpeli" TAI "taitopeli"... Jos pelaa satunnaisesti jotain turnauksia, niin kyllä pienellä tuurilla voi joskus jotain tienatakin, vaikkei erityisen hyvä olisikaan. Toisaalta jos on hyvä, niin sitten tienaa varmasti, ainakin pitkällä aikavälillä.

        Tottakai voi, kolikkopeleistä tai ruletistakin voi lyhyellä aikavälillä tienata, mutta mielestäni ei ole mielekästä puhua pokerin kaltaisessa pelissä muusta kuin "pitkästä juoksusta"


      • mxn,mxn,mx
        So.kra kirjoitti:

        Tottakai voi, kolikkopeleistä tai ruletistakin voi lyhyellä aikavälillä tienata, mutta mielestäni ei ole mielekästä puhua pokerin kaltaisessa pelissä muusta kuin "pitkästä juoksusta"

        Pokeri ei kuitenkaan ole siinä mielessä puhdas taitolaji kuin vaikka keihäänheitto tai shakki, koska lyhyellä tähtäimellä tuurillakin voi pärjätä.

        Jos ajatellaan jotain yksittäistä turnausta, kuten vaikkapa 8000 osallistujan WSOP, niin tuurilla on huomattava merkitys. Periaatteessa maailman parhaallakaan pokerinpelaajalla ei ole kuin vain hieman suurempi todennäköisyys nappaa voitto kuin Matti Meikäläisellä, joka pelaa harrastuksekseen joskus.


      • Cooley
        mxn,mxn,mx kirjoitti:

        Pokeri ei kuitenkaan ole siinä mielessä puhdas taitolaji kuin vaikka keihäänheitto tai shakki, koska lyhyellä tähtäimellä tuurillakin voi pärjätä.

        Jos ajatellaan jotain yksittäistä turnausta, kuten vaikkapa 8000 osallistujan WSOP, niin tuurilla on huomattava merkitys. Periaatteessa maailman parhaallakaan pokerinpelaajalla ei ole kuin vain hieman suurempi todennäköisyys nappaa voitto kuin Matti Meikäläisellä, joka pelaa harrastuksekseen joskus.

        Onko taitopelaajan paikka sitten 8000 osallistujan turnaus? Olkoonkin että mainetta ja mammonaa olisi tarjolla rutkasti, mutta jos päätarkoitus on tehdä puhtaasti voittoa pelaamisellaan, niin ehkä se nk. "päivätyö" tehdään kuitenkin muualla. Paraskaan pokerinpelaaja ei lyö koko pelikassaansa likoon 8000 osallistujan turnaukseen vaan kasvattaa kassaansa pienemmissä peleissä, esim 5-10 pelaajan sit'n'go turnauksissa, joissa voittaminen on pitkässä juoksussa pokerin niksit tuntevalle ja mielensä hallitsevalle pelaajalle aika helppoa.


      • mxn,mxn,mx
        Cooley kirjoitti:

        Onko taitopelaajan paikka sitten 8000 osallistujan turnaus? Olkoonkin että mainetta ja mammonaa olisi tarjolla rutkasti, mutta jos päätarkoitus on tehdä puhtaasti voittoa pelaamisellaan, niin ehkä se nk. "päivätyö" tehdään kuitenkin muualla. Paraskaan pokerinpelaaja ei lyö koko pelikassaansa likoon 8000 osallistujan turnaukseen vaan kasvattaa kassaansa pienemmissä peleissä, esim 5-10 pelaajan sit'n'go turnauksissa, joissa voittaminen on pitkässä juoksussa pokerin niksit tuntevalle ja mielensä hallitsevalle pelaajalle aika helppoa.

        Osallistuminen kyseiseen turnaukseen maksaa $10.000. Joillakin on varaa osallistua, jotkut pääsevät halvemmalla erilaisten karsintaturnausten kautta. Tietenkään jos ei ole varaa, niin sitten ei pidä osallistua.

        Turnauksen voittaminen on vaikeaa, mutta rahasijoille pääsee sentään 10% osallistujista.

        Kannattaa myös muistaa, että todellisille ammattilaisille $10.000 on aika pieni raha.


    • pelionkelmainen
      • RockSoldr

        Näillä pärjää...

        1) Sijoita vain sen verran minkä voit hyvillä mielin hävitäkin... scared money never wins.
        2) Älä pelaa velaksi

        Ei se sen vaikeampaa ole.


      • pitkä tähtäin
        RockSoldr kirjoitti:

        Näillä pärjää...

        1) Sijoita vain sen verran minkä voit hyvillä mielin hävitäkin... scared money never wins.
        2) Älä pelaa velaksi

        Ei se sen vaikeampaa ole.

        Laitan joka viikko lotto kuponki rahat(täyskuponki)
        8.40euroa säästöön ja vuoden päästä mulla on kasassa
        yli 400 euroa! 10 vuotta yli 4000 euroa!Suomalainen voittaa aina.


      • Silleen
        pitkä tähtäin kirjoitti:

        Laitan joka viikko lotto kuponki rahat(täyskuponki)
        8.40euroa säästöön ja vuoden päästä mulla on kasassa
        yli 400 euroa! 10 vuotta yli 4000 euroa!Suomalainen voittaa aina.

        Niin sillä rahalla pystyy ostamaan jotain josta on hyötyä. Mutta moni laitta joka ikiseen peliin ja raapii arpoja rikastumisen toivossa. Etenkin nuo hedelmäpelit niistä ei voi kuitenkaan rikastua se on varmaa että pitkässä juoksussa tappiota tulee.Ja sitten on mitä hölmöimpiä ihan kuin heittäis rahat suoraan vaikka järveen ,kun tulosvedossa näkee kertoimia jalkapallo-ottelusta veikattuja ottelutuloksia 10-10.


    • Näin meillä

      Itsellä itse asissa päin vastoin. Ennen tuli laitettua rayn automaatteihin semmonen 15 e viikko nyt ne eivät kiinnosta ihan sen takia että niistä ei voi voittaa. Nettipokerin aloitin no deposit bonuksilla ja kertaakaan en ole laittanut rahaa sisään ja olen selkeästi voitollinen pelaaja. Eli pikku nodepoilla opetellaan ja pikkuhiljaa niillä ylös. Tuhansia ja tuhansia käsiä sekä kirjallisuutta niin homma pelittää.

      Itse en kyllä ihan poikanen olekkaan ja olen sen oppinut että osakkeita/veikkauksia/pokeria/rayn pelejä ei velaksi pelata. Nettipokeri on taitolaji eikä sitä opita tallettamalla 1000 euroa ja menemällä isoihin pöytiin vastaan tulevat pelaajat ovat pelanneet ne 30 000 kättä ja lukeneet kirjoja joten aloittelijalla ei ole mitään mahdollisuutta pärjätä tilanne on sama kun shakin siirrot oppinut lähtisi shakkikerhon pelaajia vastaan pelaamaan rahasta. Tämä ihan varoitukseksi kaikille lajiin tutustuville hieno peli ja mukava harrastus mutta siihen pitää tutustua yllä mainitulla tavalla ei pankin rahoilla.

    • Pokerrrrr

      Ite sijoitin vuodenvaihteessa joku 150 dollaria nettipokeriin ja tähän mennessä oon voittanu n. 14000 dollaria.. et kyl muaki RAY:n edustajana ottais hieman päähän ku RAY ei saa näistä valtavista nettipokerissa pyörivistä rahoista latin latia. Ihan hieno juttu jättää vielä mainitsematta se uutisesta ilmi käyvä seikka että se 90 prosenttia peliongelmaisista tahkoaa edelleen niitä mummoansoja eli RAY:n peliautomaatteja joissa kukaan muu kuin RAY ei voi odotusarvon mukaan koskaan jäädä voitolle. Ois voinu sen mainita myös.

    • H-919

      Olen pelannut nettipokeria noin vuoden. Pelaamisen kontrollointi nettipokerissa on hankalaa, mutta sitä se on myös muissakin rahapeleissä. Pokerissa häviää varmasti rahansa, jollei tutustu pelin teoriaan. Ja tietoa pokerista löytyy valtavasti netistä, foorumeilta ja kirjoista. Jos pelikassan riskienhallinta ei ole kunnossa, niin vaikeuksia tulee... Rahapeleihin laitettava raha täytyy aina olla ns. ylimääräistä rahaa.

      Itse aloittaessani hävisin oppirahoja n. 80€ jonka jälkeen oli tauonpaikka. Tutustuin teoriaan ja luin kirjallisuutta. Hyvin pian huomasin että olin pelannut liian suurissa pöydissä pelikassaani nähden. Sijoitin 50€ uudelleen pokeriin ja sillä panostuksella mennään edelleen. Kiinnostus kehittää omaa peliä on edelleen voimissaan. Tämän hetken tilanne on että pelaan shorttia NL50/NL100 tasolla.

    • oikein mokomille

      ha ha ha ha... siinähän leikkivät aikuista... Rahat likoon, ihmissuhteet persiilleen, ja alkoholia suoneen...

    • (S:E:E:O:E:S,MTP)

      Morjes,

      ei siinä, Matti Vanhanen siirtää kaiketi ovelasti. Aivan joulupuheensa ansainnut heppu.

      EU:n- keisarin käsissä sähköilee kaiketi jo...
      merkit on annettu...

      SuperJedi

      STAR WARS

      ugyugyugigigi iigiiguigigig
      gigiguiy9otyiut6r79t979ty97t9t79t97
      iUgiuggigyigyigyigtigiogiuihui
      uffyyfur57r7r57er575775
      t7rfftygfdyiefwegtdu7etg7w9et79we
      ughdibvfgiygf6s8fge86ft8efgw97ye3q2hhbdoifh
      Båda BASTU

      • Stalin.veikka

        ho hoI SINÄ SIELLÄ suomalainen voittaa aina!Suomessa jopa loton historiassa noin 600 lottomiljonääriä
        muut rahat on menny HYVÄÄN TALTEEN!


      • kkkkgfd
        Stalin.veikka kirjoitti:

        ho hoI SINÄ SIELLÄ suomalainen voittaa aina!Suomessa jopa loton historiassa noin 600 lottomiljonääriä
        muut rahat on menny HYVÄÄN TALTEEN!

        omapa on heikkoutensa jos peliriippuvuuteen sortuvat.. tosin oon kyl siinä samaa mieltä et ray ja veikkaus repii vähä turhan suuret rahat tosta.. mutta mitäpä sille tekemään.. onhan noi pelit kuitenki ihan kivoja joskus pelailla.. ja ei kai sellane riippuvuus et viimiset lantit pelataa oo kuitenkaa kauhee yleistä..


      • Kaveri12
        kkkkgfd kirjoitti:

        omapa on heikkoutensa jos peliriippuvuuteen sortuvat.. tosin oon kyl siinä samaa mieltä et ray ja veikkaus repii vähä turhan suuret rahat tosta.. mutta mitäpä sille tekemään.. onhan noi pelit kuitenki ihan kivoja joskus pelailla.. ja ei kai sellane riippuvuus et viimiset lantit pelataa oo kuitenkaa kauhee yleistä..

        http://www.anttalainen.com/suomeksi/veikkaus/index.html
        Lukekaapa tarkoin veikkauksesta


    • Hans Kruger!

      Nettipokeri on hieno juttu, mutta karu totuus on että suurin osa pelaajista häviää pitkällä juoksulla rahaa. Mutta toisaalta kaikki harrastukset maksavat.

      Itse pidän nyt taukoa, olen voitolla n.500€.

      Helpommalla sitä rahaa saa kuitenkin vaikka siwan kassalta.

      Rakastan kuitenkin peliä niin paljon että teen comebackin kun jään kohta ansiosidonnaiselle.

    • sökö

      Joo, hieno peli.
      Onnistuu jopa alaikäiseltä, kiitos!

      • Kaveri12

        Onnistuu se pelaaminen veikkauksellakin Nordean-solon kautta!


    • delilah

      Kaikki pelaamaan paf-fille

    • Itsevoitolla

      Taitolajihan se on. Itse olen 18v opiskelija. Voitolla useita tuhansia euroja. Harmittaa vaan nämä "uhkapelurit" koska pokerista voittaa tuhansia rauhallisella, tiukalla ja pitkään mietityllä pelillä.

      • PokerFace

        Mistä luulet saavasi jatkossa voittosi, jos kaikki opettelisivat pelaamaan? :)


    • Yks vaan

      Mikä ihme siinä on, että järki häviää noiden uhkapelien kanssa? Lasteni isä pelasi omaisuutensa, perintönsä, kaiken... ja salassa vielä. Eikä ihan pikkurahoista ollut kyse. Sitten, kun luulin, että ihminen tuli vihdoin ja viimein järkiinsä, niin olipa vielä mennyt ottamaan pilvin pimein velkaa ja pelas vielä nekin! No, nyt hän sitten painii niiden velkojen kanssa ja lapset eivät saa iskältä pienintäkään asiaa, mitä pyytävät. Kun ei ole rahaa... No, eihän tässä kyllä enää yhdessäkään olla. Äiti elättää lapset pienellä työmarkkinatuella ja saa isältä minimielatusapua, vaikka isä ihan hyväpalkkainen onkin. Mutta, kun isillä on niin suuret "velat"... Lopettakaa hyvät ihmiset se himopelaaminen hyvissä ajoin! Siitä kun voi kärsiä muutkin.

      • fiksuus

        onko sana addiktio sulle tuttu?
        mitä luultavammin sun ex-miehelläsi tämä "himo" on addiktio. Näitä ihmisiä on käsiteltävä samoin kuin alkoholisteja...hoitoon! ei siinä mikään ruikutus auta tai voivottelut ja miks sä nyt pelaat kun tuhoot meijän elämän-puheet.
        "Lopttakaa hyvät ihmiset se himopelaaminen hyvissä ajoin" osoittaa sun suuren tietämättömyyden.


      • Yks vaan
        fiksuus kirjoitti:

        onko sana addiktio sulle tuttu?
        mitä luultavammin sun ex-miehelläsi tämä "himo" on addiktio. Näitä ihmisiä on käsiteltävä samoin kuin alkoholisteja...hoitoon! ei siinä mikään ruikutus auta tai voivottelut ja miks sä nyt pelaat kun tuhoot meijän elämän-puheet.
        "Lopttakaa hyvät ihmiset se himopelaaminen hyvissä ajoin" osoittaa sun suuren tietämättömyyden.

        No, en todellakaan ole tietämätön tuon asian suhteen! Mutta kaipa sinäkin sen tiedät, ettei alkoholisteja saa hoitoon niinkuin ei himopelaajiakaan, ennen kuin ko. henkilöt itse tunnutstavat riippuvuutensa ja haluavat siihen itse apua. Väkisin ei ketään viedä! Yritin vaan herätellä peliriippuvaisia ihmisiä, jotta jossain päin pääkoppaa alkaisivat hälyytyskellot soida ja älyäisivät hakea apua hyvissä ajoin ennen kuin on liian myöhäistä.


      • Minä vaan
        Yks vaan kirjoitti:

        No, en todellakaan ole tietämätön tuon asian suhteen! Mutta kaipa sinäkin sen tiedät, ettei alkoholisteja saa hoitoon niinkuin ei himopelaajiakaan, ennen kuin ko. henkilöt itse tunnutstavat riippuvuutensa ja haluavat siihen itse apua. Väkisin ei ketään viedä! Yritin vaan herätellä peliriippuvaisia ihmisiä, jotta jossain päin pääkoppaa alkaisivat hälyytyskellot soida ja älyäisivät hakea apua hyvissä ajoin ennen kuin on liian myöhäistä.

        Sattui silmään ko. sananvaihto. Jotkut ne näköjään luulee että alkoholistien ja pelihimoisten hoitoon kärräys on muiden vallassa... osoittaa suuren tietämättömyyden. Oikeassa olet, kyllä ongelman tunnustaminen ja sitä kautta oma tahto "parantua" ja halu lähteä hoitoon on asian onnistumisen ehdoton edellytys. Yleensä näissä asioissa valitettavasti kyllä joutuu kärsimään läheisimmät ihmiset. On vaatinut varmasti paljon voimia jaksaa viedä omaa ja lasten elämää eteenpäin, joten en ihmettele yhtään jos välillä tekisi mieli jopa "ruikuttaa" aiheesta.


      • tietämättömyyttä
        Minä vaan kirjoitti:

        Sattui silmään ko. sananvaihto. Jotkut ne näköjään luulee että alkoholistien ja pelihimoisten hoitoon kärräys on muiden vallassa... osoittaa suuren tietämättömyyden. Oikeassa olet, kyllä ongelman tunnustaminen ja sitä kautta oma tahto "parantua" ja halu lähteä hoitoon on asian onnistumisen ehdoton edellytys. Yleensä näissä asioissa valitettavasti kyllä joutuu kärsimään läheisimmät ihmiset. On vaatinut varmasti paljon voimia jaksaa viedä omaa ja lasten elämää eteenpäin, joten en ihmettele yhtään jos välillä tekisi mieli jopa "ruikuttaa" aiheesta.

        Sanoppa mulle kuka addikti on itse tajunnut ongelmansa laidan todella...aika harvassa on ne pelurit/alkoholistit jotka itse kauniina päivänä tajuuvat et nyt pakko mennä hoitoon..kyllä ne on hoitoon ohjannut jokin muu taho. Se on sitten itse addiktitsta kiinni haluaako tosissaan selvitä ongelmista, siihen ei ruikutukset tai herättelyt tehoa.
        onhan se hieno ajatella että kyllä ne itse tajuaa ongelmansa laidan..kun ei se nyt vaan niin ole, peluri tai alkoholist voi sen omaisuutensa pelata moneen kertaan eikä tunne mitään pistoa sisimmässään...ja tyhmä on se ihminen joka seuraa vierestä ja antaa tämän tapahtua eikä tee asialle mitään vaan toivoo että kyllä se tajuaa ja haluaa "parantua"..siinä vaiheessa voidaan olla jo toisella kierroksella tuhoamassa sitä omaisuutta.


    • Diplomi-inssi

      Perkele, miten täällä kukaan ei oo sanonu sitä mikä nettipokerissa on kaikista pahinta? Pahinta on kun kuuluu siihen voittavaan 10%:iin, innostunut pelistä ja halukas kehittymään edelleen. Silloin käy niin että jatkuvasti tienaa vain enemmän ja enemmän eli pelissä voi todellakin päästä erittäin hyville tuntiansiolle nopeasti, so. reilu puoli vuotta. Kun tienaa viisinkertaisesti sen mitä akateemiseen ammattiin valmistuessa tienaisi niin alkaa väkisin harkitsemaan että pitäiskö kokeilla uraa ammattipelurina eikä välttämättä tajua kuinka raskasta hommaa se on.

      Toinen vastaavasti jossain määrin myös koukuttava juttu on se että kun on tottunut voittamaan niin kuukauden downswingi rassaa henkisesti aivan helvetillisesti!! Ei vaan voi hyväksyä sitä että häviää itseään huonommille pelaajille.

      Näistä kahdesta em. syystä sanoisin että pokeri ei ole lastenleikkiä ja on todellakin olemassa riski että peliin jää pahasti koukkuun - ja mielestäni todennäköisemmin jos ovat voittavia pelaajia.

      Itse pelasin vuoden kuin mikäkin pelinarkkis ja kokoajan nostin panoksia kun voitin. Sitten tuli muutaman päivän downswingi mikä tuhosi puolet kassasta ja päätin lopettaa kokonaan ku vitutti niin paljon, siinä vaiheessa ymmärsin etten kestäisi uraa pelurina henkisesti. 4k jäin voitolle jolla on hyvä maksaa opintovelkaa pois :)

      • pelaaja itsekin

        Itse olen pelaillut pokeria jonkin aikaa, vasta muutaman kuukauden oikealla rahalla. Yleensä kun voitan jotain niin otan suurempaa riskiä ja palaan samalle tasolle kun aiemminkin... Tällä haavaa olen aika -nolla, en ole kovin paljon kylläkään rahaa peliin laittanutkaan ja koko potinkaan menettäminen ei millään tapaa kaataisi taloutta.

        Olen kierrelyt eri nettipokeripaikkoja ja uskallan väittää, että jotkut paikat puuttuvat peliin ja kortit eivät tule niin sanotusti pakasta vaan ne on ennaltapäätetty. Harva se päivä näkee tilanteita, joissa kolmella pelaajalla pöydässä on isot parit, esim. 10/10 A/A ja K/K. Mikä on todennäköisyys tuollaiselle? Useinmiten vielä ässäpari häviää varsinkin jos mennään all-in heti alusta... Olipa tuossa viikko takaperin hauska tilanne taas, jossa kolme veijaria panostivat oikein urakalla, yhdellä ässäpari, toisella jätkäpari ja kolmannella ässäjätkä. Tottahan toki ässäjätkä voitti kaikkia tilastollisia todennäköisyyksiä vastaan saamalla suoran.

        Aivan liikaa tuppaa tulemaan aivan uskomattomia käänteitä ja dramatiikkaa, riverillä ratkeaa mielettömän moni rundi. Sen verran on kokemusta pokerista jo ennen "peliuraa" katsojana, ettei normimaailmassa kertakaikkiaan niin usein käy onnekkaita käänteitä kuin nettipokerissa.

        Nettipokerilafkoillehan on eduksi mitä suurempia potteja tulee, en yhtään ihmettelisi jos olisi pikkasen likaset keinot käytössä ja järjestettäisiin liian usealle liian hyvät kortit.
        Suoria ja värejä tulee aivan järjettömän usein, liian usein niiden todennäköisyyteen nähden... Allekirjoittanut on muunmuassa hävinnyt kerran nelosilla ja kerran värisuoralla... Heille on varmasti myös eduksi pudotella nollille pelaajia siinä toivossa, että pelaaja laittaa taas lisää rahaa pelitilille. Niinhän siinä usein käy, tappion tullen ja potin mennen laitetaan "vielä kerran" se 50 euroa...

        Haluaisinkin tietää kuinka hyvin näitä nettipokerisysteemejä valvotaan, ettei niillä ole sormet pelissä selostamallani tavalla.

        Viimeisin huono kokemus nettipokerin badbeateistä on toissapäivältä:

        Kaverilla oli kädessä ristiakka ja ruutujätkä, meikäläisellä herttaässä ja herttakymppi. Kaveri panosti jo ennen floppia mukavasti mutta nostin panosta silti vielä siitäkin, kaveri maksoi. Unelmafloppi mulle, hertta-akka, herttaseiska ja herttakasi. Panostan 20 eurolla ja kaveri lätkäsee All-in 145 euroa. Pakkohan se on maksaa kun on nutsit kerta on. Eiköhän turnissa tule jätkä ja kaverille kaksiparia, eihän tuo vielä mitään kun itsellä on paras mahdollinen väri. Riveri kääntyy ja toinen jätkä ja kaveri vetää täyskäden ja voittaa mun värin.

        Eipä tuossa mennyt "kuin" pari sataa euroa mutta vituttaa kummasti. Tollasia aivan uskomattomia käänteitä hirveestä alakynnestä tapahtuu jatkuvalla syötöllä, joskus onneksi itsellekin käy moinen tuuri mutta toivoisi että nettimestat olisivat edes hiukan enemmän realistisempia.


      • KA+peluri
        pelaaja itsekin kirjoitti:

        Itse olen pelaillut pokeria jonkin aikaa, vasta muutaman kuukauden oikealla rahalla. Yleensä kun voitan jotain niin otan suurempaa riskiä ja palaan samalle tasolle kun aiemminkin... Tällä haavaa olen aika -nolla, en ole kovin paljon kylläkään rahaa peliin laittanutkaan ja koko potinkaan menettäminen ei millään tapaa kaataisi taloutta.

        Olen kierrelyt eri nettipokeripaikkoja ja uskallan väittää, että jotkut paikat puuttuvat peliin ja kortit eivät tule niin sanotusti pakasta vaan ne on ennaltapäätetty. Harva se päivä näkee tilanteita, joissa kolmella pelaajalla pöydässä on isot parit, esim. 10/10 A/A ja K/K. Mikä on todennäköisyys tuollaiselle? Useinmiten vielä ässäpari häviää varsinkin jos mennään all-in heti alusta... Olipa tuossa viikko takaperin hauska tilanne taas, jossa kolme veijaria panostivat oikein urakalla, yhdellä ässäpari, toisella jätkäpari ja kolmannella ässäjätkä. Tottahan toki ässäjätkä voitti kaikkia tilastollisia todennäköisyyksiä vastaan saamalla suoran.

        Aivan liikaa tuppaa tulemaan aivan uskomattomia käänteitä ja dramatiikkaa, riverillä ratkeaa mielettömän moni rundi. Sen verran on kokemusta pokerista jo ennen "peliuraa" katsojana, ettei normimaailmassa kertakaikkiaan niin usein käy onnekkaita käänteitä kuin nettipokerissa.

        Nettipokerilafkoillehan on eduksi mitä suurempia potteja tulee, en yhtään ihmettelisi jos olisi pikkasen likaset keinot käytössä ja järjestettäisiin liian usealle liian hyvät kortit.
        Suoria ja värejä tulee aivan järjettömän usein, liian usein niiden todennäköisyyteen nähden... Allekirjoittanut on muunmuassa hävinnyt kerran nelosilla ja kerran värisuoralla... Heille on varmasti myös eduksi pudotella nollille pelaajia siinä toivossa, että pelaaja laittaa taas lisää rahaa pelitilille. Niinhän siinä usein käy, tappion tullen ja potin mennen laitetaan "vielä kerran" se 50 euroa...

        Haluaisinkin tietää kuinka hyvin näitä nettipokerisysteemejä valvotaan, ettei niillä ole sormet pelissä selostamallani tavalla.

        Viimeisin huono kokemus nettipokerin badbeateistä on toissapäivältä:

        Kaverilla oli kädessä ristiakka ja ruutujätkä, meikäläisellä herttaässä ja herttakymppi. Kaveri panosti jo ennen floppia mukavasti mutta nostin panosta silti vielä siitäkin, kaveri maksoi. Unelmafloppi mulle, hertta-akka, herttaseiska ja herttakasi. Panostan 20 eurolla ja kaveri lätkäsee All-in 145 euroa. Pakkohan se on maksaa kun on nutsit kerta on. Eiköhän turnissa tule jätkä ja kaverille kaksiparia, eihän tuo vielä mitään kun itsellä on paras mahdollinen väri. Riveri kääntyy ja toinen jätkä ja kaveri vetää täyskäden ja voittaa mun värin.

        Eipä tuossa mennyt "kuin" pari sataa euroa mutta vituttaa kummasti. Tollasia aivan uskomattomia käänteitä hirveestä alakynnestä tapahtuu jatkuvalla syötöllä, joskus onneksi itsellekin käy moinen tuuri mutta toivoisi että nettimestat olisivat edes hiukan enemmän realistisempia.

        Mitä tiukemmin pelaat ja mitä enemmän olet voitolla, niin sitä enemmän todennäköisyydet kääntyvät sinua vastaan.

        Nettipokeriyhtiöille kun on etu että mahdollisimman moni pelaaja pelaa heidän sivuillaan, jolloin lienee kiusaus säätää hieman algoritmia hyviä pelaajia vastaan.. Tällöin huonot pelaajat häiviävät hitaammin ja ovat valmiita sijoittamaan rahaa myös tulevaisuudessa.


    • olenkohan tyhmä

      olen itsekin lukenut kirjallisuutta ja lasken kyllä todennäköisyydet yms, mutta silti olen tappiolla, en paljon, mutta suunnilleen raken verran. Tuntuu oudolta, että palsta olisi täynnä voittajia jotka ovat voitolla tuhansia euroja..jotenkin olo, että joko nämä tyypit kusettavat tai sitten heillä on vain käynyt hyvä tuuri ja pelaavat todella suurilla panoksilla.

      • AA__ALLIN

        sä et vaan osaa..pokeri on muutakin kuin odsit


      • asdasdasd4e

        jatka vaan fisu pelaamista soita sitte vaan
        Peliongelmaisten auttaavaan puhelimeen kun menee kaikki


      • Miekone
        asdasdasd4e kirjoitti:

        jatka vaan fisu pelaamista soita sitte vaan
        Peliongelmaisten auttaavaan puhelimeen kun menee kaikki

        Nettipokerille on myös luotu imagoa, jossa korostuvat taitopelin ominaisuudet.

        MUTTA HELVETTI NÄINHÄN SE ON.


      • No-limit Lowball

        Suosittelen netissä pysymään kaukana pienten panosten limit texas hold'em pöydistä joissa on iso rake ja pieni odotusarvo hyvälle pelaajalle.


      • HUP

        juu o tullu itekki pelattuu luettuu ja muuttamas suht pienes turnaukses(25-200hlö) pärjättyy aika hyvinkin..oon samaa mielt et ose kumma ku kaikki tuntuis olevan kiukul voitol...e laskeskele hirveemmin kertoimii mut katon vähän mitä pelaan mitenkin...ja taidan lopettaa duunit ja alkaa pelata elääkseni jos se o noin helppoo hAHAHAHAHAH.hEI LOPETAAN KAIKKI DUUNIT JA EIKU PELAAMAAN POKERIA!!!!Juu voihan sitä olla voitol mut mite käy pidemmäs juoksus...


      • asdsadsda
        Miekone kirjoitti:

        Nettipokerille on myös luotu imagoa, jossa korostuvat taitopelin ominaisuudet.

        MUTTA HELVETTI NÄINHÄN SE ON.

        mikä taitopeli se on, jossa kaikki vähintään 6kk pelanneet tahkovat tuhansia euroja voittoja? Olette vain onnekkaita, ennenkuin voi sanoa olevansa hyvä pokerinpelaaja menee vähän enemmän aikaa kuin 6kk


      • jani pokka
        No-limit Lowball kirjoitti:

        Suosittelen netissä pysymään kaukana pienten panosten limit texas hold'em pöydistä joissa on iso rake ja pieni odotusarvo hyvälle pelaajalle.

        itse pelailen lähinnä turnauksia enkä rahapöydissä. Mutta eikö toi rake ole suhteessa blindeihin aika vakio kuitenkin?


      • No-limit Lowball
        jani pokka kirjoitti:

        itse pelailen lähinnä turnauksia enkä rahapöydissä. Mutta eikö toi rake ole suhteessa blindeihin aika vakio kuitenkin?

        Ei se ole vakio, jos esim. 1/2 blindeillä menee usein 1 rakea, 10/20 tai 100/200 menee yleensä maksimissaan 3.


    • No-limit Lowball

      Olen opiskelija, joka on voittanut nettipokerissa enemmän rahaa kesällä kuin opintotuesta saa tukikuukausien aikana. Aloitin ensin pelaamaan leikkirahoista ja senteistä. Missään vaiheessa en ole laittanut enempää rahaa peliin kuin mitä minulla on ollut varaa hävitä ja koska pokeri on taitopeli olen päätynyt voittajaksi. Jos joku häviää pokerissa rahaa ongelmaksi asti niin vika on silloin oman pääkopan sisällä ja siellä se pitäisi myös hoitaa.

      Aina tulee olemaan ihmisiä, jotka eivät ole oppineet ottamaan vastuuta teoistaan. He muodostavat ongelman itselleen ja lopulta myös toisille ihmisille. Toistan: ongelma ei ole pelissä ongelma on kasvatuksessa tai pikemminkin ihmisen luonteessa.

      Mitä nettipokerille sitten pitäisi tehdä? Ei mitään. Ihmisten pitää antaa tehdä omilla rahoillaan ja ajallaan mitä he haluavat ja tukea kasvatuksessa ja mediassa heidän ymmärrystään vastuusta jonka vapaus tuo.

      • SORMEE PEBAAN

        SORMEE PEBAAN!


      • turmiolan tommi

        Jokaisen netissä tai missä tahansa rahapelejä pelaavan tulisi tietää omat (raha)rajansa. Pahimmat tappiot ihmiset tulevat aina kärsimään silloin kun he yrittävät saada esim. häviämänsä 20 e takaisin, minkä he voivat vielä hävitä hymyillen. Laittakaa jokin raja, jonka hävittyänne ette enää sinä päivänä tai viikkona enää pelaa. Joskus vain on paskoja päiviä hyvilläkin pelaajilla, jos lämpenet liikaa ja häviät tuhottomasti yhtenä päivänä niin kierrehän on valmis alkamaan. Opettele häviämään itsellesi sopiva summa niin silloin olet todennäköisesti suurempi voittaja kuin silloin kun jäät voitolle.


      • tässä on vain

        Veikkauksen ja Rayn kaltaisilla loiseläjillä, jotka alkaa vasta nyt tajuta miten suosittua nettipokeri on. Paskat housussa on virkamiehet nyt lähteneet mediassa taistoon isoa pahaa nettipokeria vastaan.

        Katsoppa vaan, niin näitä "Nuorilla nettipokerin pelaajilla karmeita velkoja" -juttuja alkaa putkahdella tämän tästä.

        Missän ei puhuta niistä kymmenistä tuhansista ihmisestä joiden elämän Ray ja Veikkaus on tuhonnut. Mitenkään ei yritetä niitä estää tuhoamasta lisää ihmisiä.


    • karmeeta

      en ikinä pelaa rahasta.

      • Opiskelija pokerin

        Kyllä se on niin,että Suomi on kateellisten paratiisi.
        Tämänki takana on monopolifirma veikkaus Oy he pelkäävät,että nyt alkaa pokeriin virtaan rahaa.
        Itse olen pelannu pokeria noin 8 kk eli olen vasta alkaja.Aloitin pokerin opiskelun ensinnä ostamalla alan kirjallisuuutta luin ja pelasin virtuaali rahalla harjoituksia lukuisia kertoja ja taas luin ja pelasin tein tätä noin puoli vuotta ja vasta sitten siirryin freerolleihin ja niissä olen kehittyny niin,että olen voittanu 1 kerran turnauksen Stan Jameksilla 134 euroa ja 3 kertaa muille palkinto sijoille.Niin sain itselleni pokeri pelikassan ja nyt luen edelleenki alan kirjallisuutta ja pelaan limiitti pokeria ja tietysti turnauksia.Myös ystäviä olen saanu pokerin kautta ja enenen kaikkea on mukava huomata
        se seikka,että kehityn jatkuvasti ja se on kuulkaa mukavaa ja se palkitaan.
        Terveisin Pokeria opiskeleva


    • määvaa

      en ole koukussa pokeriin tai mihinkää muuhunkaa rahapeliin, sitä nettipokeria en oo edes kokeillu...enkä aijokkaa!!! se on omaa tyhmyyttää jos ei osaa lopettaa ajoissa!!

    • Jens

      lataa tuolta www.iampoker.com xD

    • Hot_Shot

      Jos ei osaa pelata. itselläni hieman yli 1000d voiton puolella vaikka pelaillut vasta noin 6kk :)

      • hup

        1000dollarii...heh aika nopeasti menee ja riippuu panoksist onx se yhtään mitään ja ei sitä ite tajuu ku hommast tulee ongelma jos pelaa tarpeeks intensiivisesti!!!Mut yritähä pitää homma hanskas....


    • Hup

      Juu oon joskus ollu aika addikti pelatessani heppoja...(enkä oo 45v kaljamahanen pälvikaljuinen karavaanari vieläkään tai 18v pissapentti joka kelaa et maailma o mu oysteri;)) voittoiki tuli jossain vaihees muutama kymmenen tuhatta...mut sitä tuli innostuttua vähä vitusti liikaa...ja sit meniki n.2 vuoden mu mielest aika rankan pelaamisen jälkeen reilu 2-3v vuotta et sai jollain momentil talouden kuntoon...(sai maksettu velkansa,laskunsa)enikä mull o mikään riisto minimipalkka Burgerien kääntäjä...Et mä jäin kyl seriously pelaamiseen koukkuun ja kaikki rahat meni about siihe ja hei Mitkä vibat ku oli vikat rahat Pelis pumppu hakkas ja sit...no välil voitti mut voin sanoo et oli aivan perseestä miettii lixapäivänä et mist repis muutaman tonnin et selvisi taas seuraavaan peliin,lixaan,syödäki pitäs ja maksaa edelliset velat pois ja sit ku oli jotai tullu ni hei oli loisto idea taas et miten o iha varma juttu mist tehään isot rahat...)Ei o sama asia ku pokeri tiedän...!Jup nyt o tullu pelattua Pokerii netis mut asenne o toinen se o mulle viihdettä...Pelaan rahoi mitä mull on ja ennen kaikkea niinku joku kunnon peluri o sanonu rahoi mitä mull O VARAA HÄVITÄ!!!!eli ei vuokra rahoi,ruokarahoi tai muuta,uskokaa pois. Tiedän et löytyy jengii ketkä elää leveästikkin pelaamalla ammatikseen.(eivätkä muute pelaa ens kuun opintotukea,Vauvanvaipparahoja yms)MUT 99% ei siinä onnistu vaikka jonkun satasen joskus voittaisikin.Ja siin tarvitaan todellaki helvetisti muutakin ku vähä hyvää onnea...oon sitä mieltä et se o tod. taitopeli!!!!ja joku joka väittää sitä muuksi on täyttä ymmärrystä vailla!Ihmiset o erillaisii mut omalt kohdalt voin sanoo saarnan lopuks et kun o joskus käyny pohjal ja muutama vuos tullu ikää lisää ni en vitussa haluu sinne uudestaan.Aion VARMASTI PELATA Netis ja ollaan pelattu face to face frendien kans ja niin kauan ku se pysyy kohtudessa Mielestäni aikansa voi tuhlata huomattavasti huonompiikin jutuiin...Mut KELATKAA SERIOUSLY MITÄ SETÄ SANOO...Kaikille ei varmasti tuu hirveit ongelmii Mut Aika huomaamatta ja helposti sitä tunkee rahansa Peliin.Skreeeeeeeeek

    • Grotesqueness

      Tämä on mielenkiintoista, ihmiset antavat netin viedä rahansa.. no voihan sitä rahansa pahempaankin pistää. tuo nettipelaaminen ei ole niinkään tappavaa tai päihdyttävää kuin monet muut riippuvuuden aiheuttajat. jos kerran joku saa hyvää oloa ja tuntee asian tärkeäksi, niin mikäs siinä pelaillessa. vaikka onhan se vaarmaan vähän hankalaa. itselläni ei vain ole kokemusta tästä.

      • Pokeri1

        Laski kyllä ILOMIELIN viina veroa alas minusta se turmelee nuorison paljon pahemmin kuin mitkään pelit!Ja se lisäksi turmelee niin,että tulee ennen aikainen lähtökin täältä sekin varmaan oli hallituksen tarkoitus,että ei kovin moni eläisi eläkeikään asti.?Olisivat laskeneet polttoaine veroa niin siitä olis ollu kaikille hyötyä ihan kaikille,mutta tässä tämä nähdään.Suomi rules!!!!!


    • Ahneella on....

      Täällä tuntuu että kaikki on voittajia. Hyvinhän se sitten menee, mutta ainakin muihin rahapeleihin häviäjät puolustelevat ihan tässä vain pienillä panoksilla pelaan ja omillaan olen. Mistähän ne Ray:,Veikkaus ja Fintoto sitten ne valtavat voitot saavat.Juopotkin vähättelevät ongelmiaan kukaan ei ole kuin silloin tällöin kohtuu käyttäjä.Turha sitten on koko yhteiskuntaa vetää maksumieheksi kun velkaongelmaisia aletaan armahtamaan.

      • Pokeri1

        Että ahneella on paskanen loppu no siinä tapauksessa se ahne on Veikkaus oy.Kyllä nuorisoa turmelee enmepi viinat muut päihteet jos nekin rahat olis sijoitettu niin,ehkä asiat olis paremmin,mutta viinanhan pitää juoda,että valtio saa kirstuunsa rahhoo


    • Suurin ongelma
      • Dwayne_Johnson

        Mulla on tapana laittaa aina muutama euro, RAY:n peliautomaattiin, joko pokeriin tai hedelmäpeliin.

        Pelaan ne ja jos niillä voittaa jotain, niin hyvä niin.. mutta jos häviän.. ei se vaikuta munhun mitenkään.

        No anyway, musta tuntuu.. että kyse on pelkästä ajoituksesta. Kun satut tulemaan koneelle oikeeseen aikaan, voitat aina ja kun väärään aikaan.. Se ei anna mitään. Onko kukaan huomannut samaa? Voittosuhde näissä koneissa on maksimissaa 10/100. Mutta pelipöydät on eri juttu, niissä on sekä taitoa ja tuuria.. Oma suosikkini on ruletti, on kiva pelata ravintolassa ja harrastaa hyväksi havaittuja kuvioita.. ja katsoa, kun muut pelaa kuin apinat ja levittelee pelimerkkejä pisin. Vailla pienintäkään suunnitelmallisuutta. Ruletissa voi tehdä mukavia voittoja nopeesti, mutta myös voi hävitä.. itse en koskaan laita 20 euroa enempää.. tottakai se ottaa päähän, kun se hävii.. Mutta kun voittaa, lämmittää vielä enempi. Oon laskenut, että "osumatarkkuuden" suhde mun kuvioilla on 30%.

        No mutta se siitä, tuohon uutiseen... Musta tuntuu.. että koko uutinen on RAYn ostamaa propaganda paskaa, jota ne yrittää tuputtaa Suomen kansalle.. Jotta RAY saisi takaisin "menetetyt! euronsa.. Musta toi on Suomen kansan aliarviointia koko juttu..

        Sitä paitsi RAY itse on varmasti suurin addiktiivin aiheuttaja suomessa pelimaailmassa. Senhän on tarkoitus auttaa suomessa eläkeläisiä, nuoria ja vähäosaisia.. Eli toisin sanoen, 90% näistä joita RAYn pitäisi auttaa ovat peliongelmaisia. Ihan älytöntä.. uskomatonta kaksinaismoralismia.. nostaa edes haloo tästä asiasta.


      • kunkkuhai
        Dwayne_Johnson kirjoitti:

        Mulla on tapana laittaa aina muutama euro, RAY:n peliautomaattiin, joko pokeriin tai hedelmäpeliin.

        Pelaan ne ja jos niillä voittaa jotain, niin hyvä niin.. mutta jos häviän.. ei se vaikuta munhun mitenkään.

        No anyway, musta tuntuu.. että kyse on pelkästä ajoituksesta. Kun satut tulemaan koneelle oikeeseen aikaan, voitat aina ja kun väärään aikaan.. Se ei anna mitään. Onko kukaan huomannut samaa? Voittosuhde näissä koneissa on maksimissaa 10/100. Mutta pelipöydät on eri juttu, niissä on sekä taitoa ja tuuria.. Oma suosikkini on ruletti, on kiva pelata ravintolassa ja harrastaa hyväksi havaittuja kuvioita.. ja katsoa, kun muut pelaa kuin apinat ja levittelee pelimerkkejä pisin. Vailla pienintäkään suunnitelmallisuutta. Ruletissa voi tehdä mukavia voittoja nopeesti, mutta myös voi hävitä.. itse en koskaan laita 20 euroa enempää.. tottakai se ottaa päähän, kun se hävii.. Mutta kun voittaa, lämmittää vielä enempi. Oon laskenut, että "osumatarkkuuden" suhde mun kuvioilla on 30%.

        No mutta se siitä, tuohon uutiseen... Musta tuntuu.. että koko uutinen on RAYn ostamaa propaganda paskaa, jota ne yrittää tuputtaa Suomen kansalle.. Jotta RAY saisi takaisin "menetetyt! euronsa.. Musta toi on Suomen kansan aliarviointia koko juttu..

        Sitä paitsi RAY itse on varmasti suurin addiktiivin aiheuttaja suomessa pelimaailmassa. Senhän on tarkoitus auttaa suomessa eläkeläisiä, nuoria ja vähäosaisia.. Eli toisin sanoen, 90% näistä joita RAYn pitäisi auttaa ovat peliongelmaisia. Ihan älytöntä.. uskomatonta kaksinaismoralismia.. nostaa edes haloo tästä asiasta.

        ha ha siinä vaiheessa kun korttipakka sekoitetaan oikein astuu mukaan rouva fortuuna eikä siihen voi edes maailman paraskaan pelaaja vaikuttaa,ellei satu olemaan taikuri/korttihuijari.en halua kiistää etteikö taidolla olisi merkitys mutta esim, ennen floppia ei kukaan pysty lukemaan vastustajan kättä ei kukaan.ja tästä eteenpäinkin kaikki perustuu vain arvailuun sen lisäksi etenkin nettipokerissa jossa vastustajaa ei näe pelikumppaneita on pelin lukeminen vieläkin vaikeanpaa.mutta mielestäni kaksi eri asiaa o pelata pokeria ja harrastaa harrastaminen on hauskaa kuhan vaan maltaa pitää panokset pieninä ja antaa isojen poikien hoitaa pelaamisen.sitä muuten on mukava ihan vaan seurata vaikka party pokerin 25/50 no limit pöydissä huh huh.


      • Pokeri1
        kunkkuhai kirjoitti:

        ha ha siinä vaiheessa kun korttipakka sekoitetaan oikein astuu mukaan rouva fortuuna eikä siihen voi edes maailman paraskaan pelaaja vaikuttaa,ellei satu olemaan taikuri/korttihuijari.en halua kiistää etteikö taidolla olisi merkitys mutta esim, ennen floppia ei kukaan pysty lukemaan vastustajan kättä ei kukaan.ja tästä eteenpäinkin kaikki perustuu vain arvailuun sen lisäksi etenkin nettipokerissa jossa vastustajaa ei näe pelikumppaneita on pelin lukeminen vieläkin vaikeanpaa.mutta mielestäni kaksi eri asiaa o pelata pokeria ja harrastaa harrastaminen on hauskaa kuhan vaan maltaa pitää panokset pieninä ja antaa isojen poikien hoitaa pelaamisen.sitä muuten on mukava ihan vaan seurata vaikka party pokerin 25/50 no limit pöydissä huh huh.

        Miten sitten selität ilmiön jonka näkee joka vuosittaisesissa WPT-turnauksissa,että aina ne ennenki pärjänneet pelaajat on aina siellä parhaimpien joukossa.Onkohan sekin sitten tuuria?HAH


      • Dwayne_Johnson
        Pokeri1 kirjoitti:

        Miten sitten selität ilmiön jonka näkee joka vuosittaisesissa WPT-turnauksissa,että aina ne ennenki pärjänneet pelaajat on aina siellä parhaimpien joukossa.Onkohan sekin sitten tuuria?HAH

        Niin kuin omasta mielestäni tein selväksi.. Koneita jotka ovat säädetty "talon" eduksi.. Vielä enempi kuin pöydät. Pöydissäkin on säännöt aina talon eduksi. Mutta todella paljon suuremmat todennäköisyydet on kuitenkin voittaa..

        Sitä paitsi kaksi edeltävää kaveria missasi.. kokonaan pointtini.


      • mouho
        Dwayne_Johnson kirjoitti:

        Mulla on tapana laittaa aina muutama euro, RAY:n peliautomaattiin, joko pokeriin tai hedelmäpeliin.

        Pelaan ne ja jos niillä voittaa jotain, niin hyvä niin.. mutta jos häviän.. ei se vaikuta munhun mitenkään.

        No anyway, musta tuntuu.. että kyse on pelkästä ajoituksesta. Kun satut tulemaan koneelle oikeeseen aikaan, voitat aina ja kun väärään aikaan.. Se ei anna mitään. Onko kukaan huomannut samaa? Voittosuhde näissä koneissa on maksimissaa 10/100. Mutta pelipöydät on eri juttu, niissä on sekä taitoa ja tuuria.. Oma suosikkini on ruletti, on kiva pelata ravintolassa ja harrastaa hyväksi havaittuja kuvioita.. ja katsoa, kun muut pelaa kuin apinat ja levittelee pelimerkkejä pisin. Vailla pienintäkään suunnitelmallisuutta. Ruletissa voi tehdä mukavia voittoja nopeesti, mutta myös voi hävitä.. itse en koskaan laita 20 euroa enempää.. tottakai se ottaa päähän, kun se hävii.. Mutta kun voittaa, lämmittää vielä enempi. Oon laskenut, että "osumatarkkuuden" suhde mun kuvioilla on 30%.

        No mutta se siitä, tuohon uutiseen... Musta tuntuu.. että koko uutinen on RAYn ostamaa propaganda paskaa, jota ne yrittää tuputtaa Suomen kansalle.. Jotta RAY saisi takaisin "menetetyt! euronsa.. Musta toi on Suomen kansan aliarviointia koko juttu..

        Sitä paitsi RAY itse on varmasti suurin addiktiivin aiheuttaja suomessa pelimaailmassa. Senhän on tarkoitus auttaa suomessa eläkeläisiä, nuoria ja vähäosaisia.. Eli toisin sanoen, 90% näistä joita RAYn pitäisi auttaa ovat peliongelmaisia. Ihan älytöntä.. uskomatonta kaksinaismoralismia.. nostaa edes haloo tästä asiasta.

        LOL! voisitko pikaisesti kertoa kuinka hyodynnat taitojasi ruletissa. Varsinkin kun tykkaat pelata sita ravitoloissa joissa palautusprosentti ei ylla lahellekkaan samaan kuin esim. casinolla


      • Dwayne_Johnson
        mouho kirjoitti:

        LOL! voisitko pikaisesti kertoa kuinka hyodynnat taitojasi ruletissa. Varsinkin kun tykkaat pelata sita ravitoloissa joissa palautusprosentti ei ylla lahellekkaan samaan kuin esim. casinolla

        Mulla on tietty kuvio mitä noudatan.. Pelimerkkejä ei kannata sijoittaa hujan hajan.. vaan tietylle alueelle keskitettynä.. sehän on jaettu kolmeen osaan.. jos 0 ei olisi.. osuma mahdollisuus olis 33%.. mutta kun 0 on kuvioissa.. Se painuu n. 30% yksinkertaista matematiikkaa.


      • mouho
        Dwayne_Johnson kirjoitti:

        Mulla on tietty kuvio mitä noudatan.. Pelimerkkejä ei kannata sijoittaa hujan hajan.. vaan tietylle alueelle keskitettynä.. sehän on jaettu kolmeen osaan.. jos 0 ei olisi.. osuma mahdollisuus olis 33%.. mutta kun 0 on kuvioissa.. Se painuu n. 30% yksinkertaista matematiikkaa.

        pelaatkohan ihan taydella pakalla vai esitatko vaan tyhmaa?


      • Dwayne_Johnson
        mouho kirjoitti:

        pelaatkohan ihan taydella pakalla vai esitatko vaan tyhmaa?

        En mä tiedä, mutta musta ruletissa ei puhuta pakasta.. En tiedä, kumpi meistä on tyhmempi.


    • rururps

      Minä olen 20 vuoden aikana pelaillut päivittäin RAY:n, veikkauksen ja Fintoton pelelejä. Menettänyt niihin rahaa tuhansia markkoja ja Euroja, kunnes talvella 2006 eksyin nettipokeri pöytään.

      Pokerista tulee voittoa 200- 500 euroon per kuukausi ja näiden muiden pelien pelaaminen on lähes loppunut. Meikäläisen rahapeliongelma on ratkennut. Enää ei pala rahaa peleihin. Tästä on yhteiskunnalle tullut suuri huoli ja varmaan kieltävät kohta nettipokerin jotenkin.

      • Kävelee pois

        Siinäpäs kieltäkööt niin kuten pörssipiireissä sanonta meikä silloin "kävelee pois" Suomesta enkä maksa mitään veroja sitten ikinä mistään.Veron ne lykkää tälle hommalle uskoisin.


      • Dwayne_Johnson
        Kävelee pois kirjoitti:

        Siinäpäs kieltäkööt niin kuten pörssipiireissä sanonta meikä silloin "kävelee pois" Suomesta enkä maksa mitään veroja sitten ikinä mistään.Veron ne lykkää tälle hommalle uskoisin.

        Veroohan siitä pitääkin maksaa, koska se on ulkomailla "tienattua" rahaa.. on ilmoitettava verottajalle. Moni vaan jättää ilmottamatta ja sitten narahtavat ja joutuvat maksamaan hirveet mätkyt.. kun pankkitilillä näkyy siirtoja


      • kunkkuhai
        Kävelee pois kirjoitti:

        Siinäpäs kieltäkööt niin kuten pörssipiireissä sanonta meikä silloin "kävelee pois" Suomesta enkä maksa mitään veroja sitten ikinä mistään.Veron ne lykkää tälle hommalle uskoisin.

        miksi kaupan kassalla on usein sama myyjä?sama pätee pokeri turnauksiin samat pelaajat kiertävät niitä, miten selität tämän esim. vaikkapa patrik antonius putoaa pois,mutta jostain netti turnauksesta paikan lunastanut amatööri pelaa finaali pöydässä.melkein uskaltaisin lyödä vetoa että nyt kun pokerin harrastaja määrät kasvavat niin sama mies tai nainen ei enää voita wsop titteliä toistamiseen.sitä paitsi jos luit tekstini tarkastiniin huomasit kyllä etten kieltäny pelitaidon merkitystä,halusinpahan vaan sanoa että reilusti sekoitetussa pakassa kortit elävät omaa elmäänsä eikä siihen voi vaikuttaa olitpa miten hyvä pelaaja tahansa.


      • ajattelee
        kunkkuhai kirjoitti:

        miksi kaupan kassalla on usein sama myyjä?sama pätee pokeri turnauksiin samat pelaajat kiertävät niitä, miten selität tämän esim. vaikkapa patrik antonius putoaa pois,mutta jostain netti turnauksesta paikan lunastanut amatööri pelaa finaali pöydässä.melkein uskaltaisin lyödä vetoa että nyt kun pokerin harrastaja määrät kasvavat niin sama mies tai nainen ei enää voita wsop titteliä toistamiseen.sitä paitsi jos luit tekstini tarkastiniin huomasit kyllä etten kieltäny pelitaidon merkitystä,halusinpahan vaan sanoa että reilusti sekoitetussa pakassa kortit elävät omaa elmäänsä eikä siihen voi vaikuttaa olitpa miten hyvä pelaaja tahansa.

        ne pelaajat jotka ovat häviäviä. Se on hyvä että teitäkin löytyy muuten ainut rikastuja olisi pelin järjestäjä.


      • Dwayne_Johnson
        kunkkuhai kirjoitti:

        miksi kaupan kassalla on usein sama myyjä?sama pätee pokeri turnauksiin samat pelaajat kiertävät niitä, miten selität tämän esim. vaikkapa patrik antonius putoaa pois,mutta jostain netti turnauksesta paikan lunastanut amatööri pelaa finaali pöydässä.melkein uskaltaisin lyödä vetoa että nyt kun pokerin harrastaja määrät kasvavat niin sama mies tai nainen ei enää voita wsop titteliä toistamiseen.sitä paitsi jos luit tekstini tarkastiniin huomasit kyllä etten kieltäny pelitaidon merkitystä,halusinpahan vaan sanoa että reilusti sekoitetussa pakassa kortit elävät omaa elmäänsä eikä siihen voi vaikuttaa olitpa miten hyvä pelaaja tahansa.

        Mutta mä olen edelleenkin puhunut koko ajan RAY:n automaateista.. ja ylipäätänsä, minkä tahansa vai PAF:in pokeriautomaateista.. ventti, keno.. ihan sama. Ne koneet on säädetty aina tiettyyn sykliin.. Jotta ne tuottaisi voittoa. Ei niissä ole väliä, onko pakka sekoitettu kunnolla. Vaan se on kone joka hoitaa sen "jaon". Ei ole kyse tuurista, vaan selkeesti siitä.. että koneet on säädetty niin, että RAY jää aina voitolle.


      • Pokeri1
        Dwayne_Johnson kirjoitti:

        Mutta mä olen edelleenkin puhunut koko ajan RAY:n automaateista.. ja ylipäätänsä, minkä tahansa vai PAF:in pokeriautomaateista.. ventti, keno.. ihan sama. Ne koneet on säädetty aina tiettyyn sykliin.. Jotta ne tuottaisi voittoa. Ei niissä ole väliä, onko pakka sekoitettu kunnolla. Vaan se on kone joka hoitaa sen "jaon". Ei ole kyse tuurista, vaan selkeesti siitä.. että koneet on säädetty niin, että RAY jää aina voitolle.

        http://www.pokeritieto.fi/Yleinen/p2_articleid/1711/p2_desc/jorma-vuoksenmaa-pokeri-onnenpeli-vai-taitopeli?s=9f5ee6a24ac2b83b6baf6abe93a7326d


    • Tyhmät

      Mä olen pelannut monta kuukautta ja olen voitolla.

    • typeryyteen

      ohjaavia pelejä yleensäkään pelaamaan? Lähes kaikki rahapelit, korttipelit ja verrattavissa olevat ainoastaan ohjaavat aivosi toimimaan rajatun menetelmän puitteissa. Todellinen elämä latistuu ja keho kärsii aivojen kieroutuman mukana. Aloittakaa uusi ehompi eläm ja unohtakaa tyystin nuo pelit ja ajatelkaa kaikkea todellista elämää, ELÄKÄÄ, ÄLKÄÄ PAETKO SITÄ!

      • Pokeri1

        on tavallaan käskeny juomaan VIINAA!!Viinan hintakin laskettiin sen vuoksi,että moni juo itsensä hautaan eikä näin ollen niihän ne teke hallituksessakin juodaan viinaa!Niin,että ollaan hoidossa ja päät perseellään


      • .....

        Todellinen elämä=?
        Mitäs vittua onkaan todellinen elämä?
        Eikö riitä että ollaan elossa ja harrastetaan esim. pokeria?
        Osta elämä?
        No mitä helvettiä? elossa ollaan...
        Blaaah! =)


    • Ahneus on pahasta
    • rupi

      Turha tuosta on pokeria syyttää, se kun on taitopeli. Jos siinä rahas häviät, niin syyllinen löytyy katsomalla peiliin.

      • Peluri

        kun täällä monet ovat tohkeissaan hehkuttaneet pokeria taitopelaamisena niin olisi tietysti ihan asiallista mainita siinä samalla, että tarviit tuuriakin.

        en kiellä sitä etteikö pokerissa tarvittaisi taitoa, mutta varsinkin nettipokerissa sitä fortunaa tarvitaan välillä mielestäni liikaakin.

        tämän totean itse pelaajana siksi, että netissä et voi lukea toista muuten kuin panostuksista.
        toki jos pelaat pitkään samassa pöydässä samojen pelaajien kanssa niin voit määritellä pelaajan pelityylin ja näin ollen arvuutella sitä prosentuaalista mahdollisuutta jolla vastapuolen pelaaja esim. bluffaa.

        jos näet live tilanteessa kaverilla reaktioita, jotka toistuvat tietynlaisten käsien kanssa niin voit siitä lukea hänen kättään paljon paremmin kuin panostuksesta. näin ainakin itselläni.

        10/20 NL pöytään vapautui paikkoja, menen siis kokeilemaan taitojani sekä ONNEANI. olen puhunut.


    • tohtoriouto

      ... on paljon suurempi ongelma.

      Riippuvaisuus syntyy kuitenkin yhä enemmän niiden kanssa.

      Nuorten pelaamista tulee kontrolloida jo lainkin puolesta, uhkapelithän on alle 18-vuotiaille kiellettyä lystiä. Täysi-ikäiset tehköön kuten haluaa, vien rahat mielelläni.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe