polttoainemittari "#¤%&%&!

jarski

Aamulla kun ajelin kouluun viimeistä kertaa syyslukukaudella, niin ajattelin siinä että ompa hyvin matkat mennee kun ei ole jäänyt edes välille kertaakaan. Jonkun matkaa ajettuani tuntui kuin auto olisi välillä hyytynyt, aivain kuin oikein kova vastatuuli olisi ollut välillä, ajattelin että taitaa olla hullun kuvitelmia taas, kaikki mittaritkin kertoivat kaiken olevan OK. Sitten juuri ennen "MB hovivaraosaliikkeen/korjaamon" tienhaaraa w123 hyytyi oikein kunnolla ja lopulta sammui. Vähän säikähdin kun auton vielä rullatessa kone juuri ja juuri jaksoi käydä öljynpaineet 1:n paikkeilla ja polttoainemittari näytti melkein puolta tankkia, Hajoskose piru nyt lopullisti? Ei ..tana! Polttoaine suodattimet vaihdettu syksyllä ja talvilaatua tankissa...? Kurkistin pellin alle ja katsoin polttoaineen esisuodatinta ja se oli ihan tyhjä, huh, polttoainehan sieltä oli vain loppu! Sattui vielä bussipysäkkikin sopivalle kohdalle, ei tarvinnut työntää autoa yhtään. No parisadan metrin päässä olevasta korjaamosta sain ainetta tankkiin ja matka jatkui. Nyt odottaa ehjä polttoainemittarin anturi asennusta autoon.

14

2990

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • W126

      ..Mulla meinaan tossa 300D:ssä ei mittari mene ihan pohjaan ja valokaan ei syty. Kerran on loppunut aine ja nyt olen pelannut varman päälle.
      Varman päälle pelaaminen ei ole tapaistani ja sekös minua korpee :)

      Ajattelin meinaan ottaa sen anturin vaan pois ja ehkä puhdistaa tms. ..Auttaiskohan se?

      • Kallonkutistaja

        Onkohan missään 124:ssä tai 126:ssa toimivaa polttoainemittaria? Aika monessa on juuri se vika, ettei näytä viimeisiä litroja, vaan mittari jää roikkumaan sinne 1/4-1/2 viivojen väliin. Valo kyllä yleensä toimii niin kuin pitääkin.

        Toista oli 123:ssa. Mittari näytti niin kuin vaan toivoa sopii. Viimeisellä viivalla oli matkaa jäljellä vielä n. 150km ja kun valo syttyi, niin matkaa oli jäljellä 100km.

        Jos se lohduttaa, niin talvella se ei ole liian varman päälle pelaamista, jos pitää tankin aina lähes täynnä tai ainakin yli puolen tankin. Ei kerry sitten vettä tankkiin.

        Puhdistusta en ole vielä kokeillut 124:n anturille. Mutta aikanaan tein sen 115:n anturille. Siinä mittari ei mennyt pohjille eikä valokaan syttynyt enää lopulta. Kaikenlaista töhnää oli "iskarin" sisällä, mikä esti anturin laskeutumisen pohjaan asti. Reippaalla huuhtelulla sain töhnät pois putkesta ja sen jälkeen toimi hyvin.

        Mutta eikös se sama koho mittaa polttoaineen määrää ja käytä valon katkaisijaa. Miksi sitten valo toimii, vaikkei mittari laskekaan tyhjään asti?


      • Been there, done that

        Terve!

        Ota se anturi vaan esille ja avaa se putkilo pohjasta. Kirjoita sitten tänne, ja kuvaile miten paljon mustaa töhnää ja muuta mielenkiintoista anturiputken sisältä löytyi.
        Vielä vinkki: Pidä astia anturin alla, kun vedät sen hattuhyllyn ja penkin yli. Jos pohja irtoa takapenkin yllä, pari kaljaa ei kyllä riitä lohdutukseksi, ei edes kossupullo;)


      • jarski

        Anturin puhdistamisen neuvoivat minulle heti korjaamolla, mutta sitten kerroin vielä, että polttoainemittarin viisari heiluu välillä. (yli)asentaja antoi minulle ehjän anturin kaapista ja lupasi ottaa entisen vaihdossa, siitä on kuulemma "karva poikki".


      • W126
        Kallonkutistaja kirjoitti:

        Onkohan missään 124:ssä tai 126:ssa toimivaa polttoainemittaria? Aika monessa on juuri se vika, ettei näytä viimeisiä litroja, vaan mittari jää roikkumaan sinne 1/4-1/2 viivojen väliin. Valo kyllä yleensä toimii niin kuin pitääkin.

        Toista oli 123:ssa. Mittari näytti niin kuin vaan toivoa sopii. Viimeisellä viivalla oli matkaa jäljellä vielä n. 150km ja kun valo syttyi, niin matkaa oli jäljellä 100km.

        Jos se lohduttaa, niin talvella se ei ole liian varman päälle pelaamista, jos pitää tankin aina lähes täynnä tai ainakin yli puolen tankin. Ei kerry sitten vettä tankkiin.

        Puhdistusta en ole vielä kokeillut 124:n anturille. Mutta aikanaan tein sen 115:n anturille. Siinä mittari ei mennyt pohjille eikä valokaan syttynyt enää lopulta. Kaikenlaista töhnää oli "iskarin" sisällä, mikä esti anturin laskeutumisen pohjaan asti. Reippaalla huuhtelulla sain töhnät pois putkesta ja sen jälkeen toimi hyvin.

        Mutta eikös se sama koho mittaa polttoaineen määrää ja käytä valon katkaisijaa. Miksi sitten valo toimii, vaikkei mittari laskekaan tyhjään asti?

        Nykyisessä W126:ssa
        Ja vanhassa W123:ssa.

        Ei saa yleistää :


      • W126
        Been there, done that kirjoitti:

        Terve!

        Ota se anturi vaan esille ja avaa se putkilo pohjasta. Kirjoita sitten tänne, ja kuvaile miten paljon mustaa töhnää ja muuta mielenkiintoista anturiputken sisältä löytyi.
        Vielä vinkki: Pidä astia anturin alla, kun vedät sen hattuhyllyn ja penkin yli. Jos pohja irtoa takapenkin yllä, pari kaljaa ei kyllä riitä lohdutukseksi, ei edes kossupullo;)

        ..Luonnollisesti, kun toimenpidettä suoritan.
        Viimeksikin oli :) Sillon ongittiin sitä putkiloa sielät tankin pohjlat, kun se oli päässyt tippumaan jostain syystä...Ei saatu ylös.

        Teen toki tarinan puhdistustapahtumasta....joskus keväällä näillä näkymin. Ei taida perheeltä aikaisemmin päästä auton kimppuun tai pääsee, mutta siitä sitten kanssa kuulee.


      • Kallonkutistaja
        W126 kirjoitti:

        Nykyisessä W126:ssa
        Ja vanhassa W123:ssa.

        Ei saa yleistää :

        Sehän tukee käsitystäni, että 123:ssa mittarit toimivat paremmin. Perustuu omiin kokemuksiini. Niin ja toimimattomat vuosimallit (124 ja 126) ovat olleet kaikki -89, sattumaako?

        PS. Jäi näköjään edellisen viestin otsikosta kysymysmerkki pois, tarkoitus oli esittää kysymys, kuinka yleistä viallisuus on, ei yleistää?


      • sorppi
        jarski kirjoitti:

        Anturin puhdistamisen neuvoivat minulle heti korjaamolla, mutta sitten kerroin vielä, että polttoainemittarin viisari heiluu välillä. (yli)asentaja antoi minulle ehjän anturin kaapista ja lupasi ottaa entisen vaihdossa, siitä on kuulemma "karva poikki".

        Missä tämmönen "vanha vaihdossa" onnistui? Mulla mittari näyttää
        ihan mitä sattuu, ainoastaan merkkivaloon voi jotenkin luottaa ja
        sekin on kerran jääny syttymättä ja sillon loppu multakin bensa
        kesken matkan.
        Uus maksaa jotain 120€ paikkeilla. Pidän sitä vähän kalliina,
        kun ei vaikuta matkantekoon mitenkään.(enää, koska pidän aina
        5L bensaa kanisterissa mukana).
        Voishan sitä tietty yrittää ensin puhdistaa.


      • W126
        sorppi kirjoitti:

        Missä tämmönen "vanha vaihdossa" onnistui? Mulla mittari näyttää
        ihan mitä sattuu, ainoastaan merkkivaloon voi jotenkin luottaa ja
        sekin on kerran jääny syttymättä ja sillon loppu multakin bensa
        kesken matkan.
        Uus maksaa jotain 120€ paikkeilla. Pidän sitä vähän kalliina,
        kun ei vaikuta matkantekoon mitenkään.(enää, koska pidän aina
        5L bensaa kanisterissa mukana).
        Voishan sitä tietty yrittää ensin puhdistaa.

        Olet vielä tavoitettavissa..
        Eli... Hyvää joulua!


      • W126
        Kallonkutistaja kirjoitti:

        Sehän tukee käsitystäni, että 123:ssa mittarit toimivat paremmin. Perustuu omiin kokemuksiini. Niin ja toimimattomat vuosimallit (124 ja 126) ovat olleet kaikki -89, sattumaako?

        PS. Jäi näköjään edellisen viestin otsikosta kysymysmerkki pois, tarkoitus oli esittää kysymys, kuinka yleistä viallisuus on, ei yleistää?

        ..Pitäisi verrata noita -89 mallin antureita muihin...Onkohan niissä joku "heikko lenkki"?


      • Kallonkutistaja
        sorppi kirjoitti:

        Missä tämmönen "vanha vaihdossa" onnistui? Mulla mittari näyttää
        ihan mitä sattuu, ainoastaan merkkivaloon voi jotenkin luottaa ja
        sekin on kerran jääny syttymättä ja sillon loppu multakin bensa
        kesken matkan.
        Uus maksaa jotain 120€ paikkeilla. Pidän sitä vähän kalliina,
        kun ei vaikuta matkantekoon mitenkään.(enää, koska pidän aina
        5L bensaa kanisterissa mukana).
        Voishan sitä tietty yrittää ensin puhdistaa.

        Trippimittari auttaa, jos polttoainemittari ei toimi luotettavasti. Talvisin pidän tavoitteena, ettei tankausväli ole yli 800km, ei ole vaaraa loppumisesta eikä ehdi tankki olemaan liian vajaana pitkiä aikoja. Kesällä voi yrittää päästä siihen tuhanteen kilometriin.

        Tässäkin tarvitaan ensin hieman kokemusperäistä tietoa omista kulutustottumuksista. Mutta pienen harjoittelun jälkeen toimii varmasti paremmin kuin oikkuileva polttoainemittari.


      • diisselin kannattaja

        se anturi siellä tankissa.
        Mä korjasin vanhassa 123:ssa anturin ja hyvin toimi taas.Oli tarkka ku mikä!


      • jarski
        diisselin kannattaja kirjoitti:

        se anturi siellä tankissa.
        Mä korjasin vanhassa 123:ssa anturin ja hyvin toimi taas.Oli tarkka ku mikä!

        Miks se antura pitäs korjata siellä tankissa? Minä ainakin ottaisin sen pois sieltä korjauksen ajaksi, olisi paljon helpompi korjata... No joo... Vitsi vitsi.


      • jarski
        sorppi kirjoitti:

        Missä tämmönen "vanha vaihdossa" onnistui? Mulla mittari näyttää
        ihan mitä sattuu, ainoastaan merkkivaloon voi jotenkin luottaa ja
        sekin on kerran jääny syttymättä ja sillon loppu multakin bensa
        kesken matkan.
        Uus maksaa jotain 120€ paikkeilla. Pidän sitä vähän kalliina,
        kun ei vaikuta matkantekoon mitenkään.(enää, koska pidän aina
        5L bensaa kanisterissa mukana).
        Voishan sitä tietty yrittää ensin puhdistaa.

        Sanotaan nyt kierrellen, niin ei mene mainostamiseksi eli katsoppa KL-varaosien kirjasessa takakannessa olevista jälleenmyyntipisteistä kohdalta Ähtäri, niin saat samalla yhteystiedot. Omassa w123:ssa polttoaineen merkkivalo ei ole toiminut koskaan, mitä auto minulla on ollut, ei vaikka tankki olisi tyhjä. Muutaman kerran se on palanut vaikka tankissa on oikeasti ollut ainetta melkein puoli tankkia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin

      Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t
      Maailman menoa
      21
      4809
    2. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

      Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      163
      3561
    3. Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin

      Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo
      Maailman menoa
      41
      2921
    4. Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..

      Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel
      Maailman menoa
      11
      2844
    5. HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä

      Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat
      Maailman menoa
      135
      2759
    6. Mikä kaivatussasi herätti mielenkiintosi

      Kun tapasitte ensi kerran? Ulkonäössä? Luonteessa tai olemuksessa? Kuinka nopeasti mielenkiinto muuttui ihastukseksi?
      Ikävä
      111
      1873
    7. Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet

      Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k
      Maailman menoa
      86
      1560
    8. Nepotismi jytkyttää porvaristossa

      Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi
      Maailman menoa
      4
      1518
    9. Martina Aitolehti podcastissa: Ero

      Martina Aitolehti podcastissa: Ero Martina Aitolehti kertoi BFF-podcastin https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/696
      Kotimaiset julkkisjuorut
      227
      1406
    10. Valkoinen Golf

      Kukahan on tämä ukko, joka työkseen kyylää pienen ässän asiakkaita viikon jokaisena päivänä.
      Kuhmo
      21
      1375
    Aihe