Voiko laajeneva sokea piste näkökentässä olla yksi MS-taudin oireista? Yritin etsiä netistä mutta en löytänyt tarkkaa tietoa... vain että silmäoireita voi olla ja jotain skotoomasta, joka ilmeisesti voi olla tällainen sokea piste?
Oireitahan voi olla vaikka mitä, mutta lähinnä nyt tämä kiinnostaa...
Sokea piste näkökentässä
8
5542
Vastaukset
- kyllä
..mutta en ole koskaan kuullut mistään sokean pisteen laajenemisesta ms-taudissa.
Se sokea pistehän löytyy normaalisti kaikilta, oli ms tai ei. Paitsi sokeilta. - killi
...oli taudin alkuaikoina sokea piste silmässä, semmoinen musta pieni piste, joka häiritsi...kukaan ei tiennyt mikä se oli ja se hävisi aikojen kuluessa pois...Silloin kun piste oli, ei MS:a ollut vielä diagnisoitu!
- tuo piste
silloin kun oli molemmat silmät auki vai ainoastaan, kun suljit toisen silmän?
- killi
tuo piste kirjoitti:
silloin kun oli molemmat silmät auki vai ainoastaan, kun suljit toisen silmän?
...kun silmät oli auki, piste oli kokoajan näkökentässä!
- mene
Minulla vajaa vuosi sitten kun tuli silmä oireita.Silmäpolilla eka käynnillä lääkäri kertoi jotta ainoa sairaus jota epäilee on MS.En tietekään ottanut heti niin todesta mutta näin oli .Nyt dg ms.
- oireet
Häviääkö nuo oireet sitten ajan myötä? Huomasin itse n. puolitoista vuotta sitten, että sokeat pisteet ovat aika isot. Tai siis kykenen näkemään ne jos suljen toisen silmän. Kävin nyt silmälääkärissä, joka lähetti varmuuden vuoksi näkökenttätutkimukseen. Huomenna olis sitten kontrolli, katsotaan onko niissä mitään outoa. Voihan tietysti vaan olla, että olen löytänyt ne pisteet ja kuvittelen että ne on suuremmat kuin normaalisti. Vaiva on ihan samanlainen kummassakin silmässä eikä ole ollut mitään muutosta viimeisen puolentoista vuoden aikana.
- äskeinen
oireet kirjoitti:
Häviääkö nuo oireet sitten ajan myötä? Huomasin itse n. puolitoista vuotta sitten, että sokeat pisteet ovat aika isot. Tai siis kykenen näkemään ne jos suljen toisen silmän. Kävin nyt silmälääkärissä, joka lähetti varmuuden vuoksi näkökenttätutkimukseen. Huomenna olis sitten kontrolli, katsotaan onko niissä mitään outoa. Voihan tietysti vaan olla, että olen löytänyt ne pisteet ja kuvittelen että ne on suuremmat kuin normaalisti. Vaiva on ihan samanlainen kummassakin silmässä eikä ole ollut mitään muutosta viimeisen puolentoista vuoden aikana.
Niin siis minulla ei ole diagnosoitu ms-tautia, ajattelin vaan kysyä että häviääkö siinä yleensä nuo silmäoireet jonkun ajan kuluttua?
- Nimetön
AINAKIN MIULLA TULI ENSIOIREET SOKEANA PISTEENÄ-
ELI KELLOSSA OLI JOKU PUUTTUVA NUMERO.
ELI NYT 3OVUODEN KULUTTUA OLEN KOKENUT HYVIN PALJON MUITA TUNTEMUKSIA.
TERV. LEENA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?485948Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki603565- 1862769
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t152725mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132319- 322265
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/182067- 181915
- 1481409
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2821344