Nyt avautuu Päivi Lipponen

Aku Ankka

"Ei anneta vielä periksi tässä tasa-arvo asiassa, kun ollaan päästy jo näin pitkälle. Yritysjohdossa valtaosa on vielä miehiä, vaikka pitkään Päivi Lipposen mielestä on ollut maailmalla tilausta naisellisemmalle yritysjohtamiselle...Äiteys kasvattaa yritysjohtajaksi, sanoo Lipponen iltasanomissa.

Minä sanoisin, että kannattaisiko sitä huikeaa uraa miettiä vielä uudemman kerran? Kyllä ne suuret rahamäärät varmasti houkuttelevat, mutta onko se loppupeleissä sittenkään kovinkaan fiksua? Meinaan oletko valmis uhraamaan koko elämäsi stressaavaan ja vastuulliseen elämään, missä saat jatkuvasti ottaa vastaa itseesi kohdistuvaa paskaa? Oletko valmis kantamaan virheistäsi aiheutetut kustannukset? Oletko valmis oikeeseen vastuuseen, etkä yritä niitä piilotella parhaasi mukaan? Sinun vastuullasi on monen ihmisen elämä. Monet yritysjohtajat ovat istuneet vankiloissa, tehneet itsemurhia suurien paineiden alla.

Vastuun taakka on suuri, eikä se ole mitään mukavaa elämää, vaikka tietenkin jossain poliisi päälikkö Maria Kallioissa ja muissa TV-sarjoissa ihan toisenlainen kuva annetaankin.

8

505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isyys ei sitten varmaan kasvata yritysjohtajaksi...

      • jorojukka-kukka

        Ei sellainen isyys, jossa mies on vain biologisesti ja juridisesti isä. ;)


      • jöörisrukka
        jorojukka-kukka kirjoitti:

        Ei sellainen isyys, jossa mies on vain biologisesti ja juridisesti isä. ;)

        tiedetään, lakkaa hokemasta. Miehistä ja isistä ei ole mihinkään.


    • Tristar

      "oletko valmis uhraamaan koko elämäsi stressaavaan ja vastuulliseen elämään, missä saat jatkuvasti ottaa vastaa itseesi kohdistuvaa paskaa? Oletko valmis kantamaan virheistäsi aiheutetut kustannukset? Oletko valmis oikeeseen vastuuseen, etkä yritä niitä piilotella parhaasi mukaan? Sinun vastuullasi on monen ihmisen elämä. Monet yritysjohtajat ovat istuneet vankiloissa, tehneet itsemurhia suurien paineiden alla. "

      Oliko tämä nyt yritysjohtajan elämää? Minusta kuvailit juuri kokopäiväisen kotiäidin paineet! Paitsi että siitä ei palkkaa heru. Olisitko valmis tekemään noin raskasta työtä ympäri vuorokauden, palkatta?

      ***

      • tuli.....

        ihan sama mieleen.


      • P.e.p.e.

        Toki kotiäidillä on paineita, mutta niitä voisi verrata lähinnä marketin työhön osallistuvan 10:n paineisiin.

        Johtajuus ei ole ihan yksinkertainen asia. Pitää olla henkisiä ja fyysiä kykyjä olla ISO BOSS. Toisilla miehillä ja toisilla naisilla sitä on, mutta ei jokaisesta "kouluja käyneestä" ole siihen.


      • Tristar
        P.e.p.e. kirjoitti:

        Toki kotiäidillä on paineita, mutta niitä voisi verrata lähinnä marketin työhön osallistuvan 10:n paineisiin.

        Johtajuus ei ole ihan yksinkertainen asia. Pitää olla henkisiä ja fyysiä kykyjä olla ISO BOSS. Toisilla miehillä ja toisilla naisilla sitä on, mutta ei jokaisesta "kouluja käyneestä" ole siihen.

        mieheni kanssa molemmat johtoasemissa, minulla on siis aavistus siitä mistä puhun, johtajan vaatimuksista ja ominaisuuksista.

        "Toki kotiäidillä on paineita, mutta niitä voisi verrata lähinnä marketin työhön osallistuvan 10:n paineisiin. "

        Ja tämä on täyttä puppua. Kaikkia esimerkkinä olleita hommia tehneenä vastaan että marketissa oli ääliöhelppoa ja mukavaa olla, suojatyöpaikat toki kunniaan, johtajana on paineita joista saa myös korvauksen ja niistä pääsee parhaassa tapauksessa irti aina välillä, kotiäidin paineista et pääse irti ikinä. Paitsi sitten töihin palatessa :D

        Jokaisesta kouluja käyneestä tai käymättömästä ei ole kaikkeen. jokainen kykyjensä mukaan.

        ***


      • Tristar kirjoitti:

        mieheni kanssa molemmat johtoasemissa, minulla on siis aavistus siitä mistä puhun, johtajan vaatimuksista ja ominaisuuksista.

        "Toki kotiäidillä on paineita, mutta niitä voisi verrata lähinnä marketin työhön osallistuvan 10:n paineisiin. "

        Ja tämä on täyttä puppua. Kaikkia esimerkkinä olleita hommia tehneenä vastaan että marketissa oli ääliöhelppoa ja mukavaa olla, suojatyöpaikat toki kunniaan, johtajana on paineita joista saa myös korvauksen ja niistä pääsee parhaassa tapauksessa irti aina välillä, kotiäidin paineista et pääse irti ikinä. Paitsi sitten töihin palatessa :D

        Jokaisesta kouluja käyneestä tai käymättömästä ei ole kaikkeen. jokainen kykyjensä mukaan.

        ***

        Jos Pepe niin kerran sanoo, niin varmasti hän tietää, millaisia ovat kotiäidin paineet. Tai ainakin, millaisia ovat marketin työntekijän paineet.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      573
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe