Luin äsken tuon keskustelun, kun ihmisiä luullaan nuoremmiksi kuin he ovatkaan. Itsekin täytin juuri 40 vuotta ja sitä on monien vaikea uskoa. Miten te muut olette pysyneet nuorekkaina? Onko se tietoista työtä vai hyvien geenien ansiota?
Aloin itsekin miettiä, mikä voisi olla syynä siihen, että minua luullaan nuoremmaksi kuin olen. Löysin seuraavia selityksiä.
Minulla oli nuorempana akne ja ihoni on edelleen rasvainen. Tämä taas tekee sen ettei minulla ole vielä ryppyjä.
Minulla on silmälasit. Tämä on estänyt silmänympäristöihon altistuksen auringonvalolle ja estänyt rypyt. En muutenkaan ota aurinkoa.
Minulla on pitkä, ja suhteellisen vahva tukka. Pidän sitä useimmiten poninhännällä, joka on tyttömäistä. Harkitsen kyllä aikuisempaa lookia hiuksiini.
Olen hoikka ja harrastan säännöllisesti liikuntaa. Syön terveellisesti ja käytän vain vähän alkoholia.
Olen ujo, ja se saa minut vaikuttamaan ikäistäni viattomammalta.
Pidän seksistä.
Nuorekkuuden salaisuus?
26
3660
Vastaukset
- Märk
Olen 46 mutta näytän vanhuuseläkeläiseltä. Roikkuvat kasvot, hapsottavat hiukset, kumara ryhti ja rumat vaatteet. Kamalasti ryppyjä naamassa, koska nuorempana auringossa jouduin aina siristelemään. Yrmeä ilme (yksi keskeisimmistä vanhettajistani!) ja yleiskielteiset asenteet. Seksiä en ymmärtänyt harjoittaa silloin kun siihen vielä olisi ollut mahdollisuuksia - nyt kaikki on myöhäistä.
Alkossa ei ole ikinä tarvinnut esittää papereita, ja olenkin siellä säännöllinen vieras joka ostaa isolla rahalla.
Jokainen vanhenee. Minä olen vanhuksena varhaiskypsä - tulette kyllä perässä jok'ikinen. Ottakaa se faktana.- alkup.
No, olet ainakin hauska:) Ja kuten sanoit, jokainen vanhenee. Ja varmasti myös alkaa näyttää vanhemmalta. Ja kuulin eräältä, että ne jotka näyttävät suhteellisen nuorekkailta pitkään, vanhenevat sitten äkkirysäyksellä. Joten kyllä ne rypyt, harmaat hiukset ym. vanhenenmisen merkit sieltä tulevat. Ja saavat tullakin. Kurjaa, jos ei voi hyväksyä omaa vanhenemistaan.
- thats who i am
minä olen todella huumorintajuinen ja en ota turhia paineita elämästä.Tietysti vakavat asiat erikseen.En mene galluppien mukaan,että nyt näytä tältä ja tuolta..käytä sitä ja tätä yms.
Harrastan kaikenlaista,sillä olen taiteellinen ja ulkoilen koiran kanssa sekä työmatkat kävelen yhteensuuntaan ( 7km)
Osaan nauraa myös itselleni ja kuuntelen siis todella kuuntelen en vain ole kuuntelevinani ihmisiä,jotka puhuvat minulle.
Ehkä olen enemmän härski,kuin sievistelijä...joku sanoisi "kunnon jätkä"...hahaa tässähän alkaa itseään kehumaan :))
Olen minä vihreäsilmä punapää :)) - tomppa.
Tapasin kerran eräissä juhlissa pariskunnan, jonka naisihminen jankutti koko ajan samaa juttua. Hän täytti 40-vuotta viime kesänä ja kukaan ei usko, että hän on neljänkymmenen. Sen jälkeen hän jatkaa...kaikki on sitä mieltä, että minä en näytä 40-vuotiaalta...
Tosiasiassa hän näytti tasan tarkkaan 40-vuotiaalta, ei päivääkään sen alle, ehkä jopa hieman vanhemmalta. Auttaakohan tälläinen todistelu naisia uskomaan, että he voisivat näyttää nuoremmilta?- Tok-Fia
mulla on eräs työkaveri joka on yli 40,hän vakuuttelee myös jatkuaan kuin nuoren näköinen on. ihmiset kuulemma ei usko että hän on 43v..minusta hän näyttää vähintään 50 mutta meneppäs sanomaan se hänelle. Kyll se vaan niin on että kaikki vanhenee ja ryppyjä varmaan tulee,mutta sisäinen kauneus se tärkeintä on.
- liinukka nelonen
...kyl sää sit oot ihana!! Unohdit kertoo että olet vielä, tämän kaiken kauneuden lisäksi, hyvä sängyssä!? Haetko miestä tältä palstalta?
- alkup.
Hei, ei tuolla mainita mitään kauneudesta. Hoikkuus, pitkähiuksisuus tai nuorekkuus eivät ole synonyymeja kauneudelle. Olen ihan tavallisen näköinen, vain ikääni nuoremman. Sitäpaitsi on olemassa upean näköisiä nelikymppisiä ja on myös harmaavarpusen näköisiä parikymppisiä. Ei nuori ikä takaa kauneutta eikä myöskään ikääntyminen tee välttämättä rumaksi.
Sitäpaitsi kyllä jokainen nainen saa miehiä, jos haluaa. Mutta, mutta... nuo irtosuhteet ne vasta rumentavatkin, jos ei ulkoa niin sisältä- tämä on minun mielipiteeni. - liinukka nelonen
alkup. kirjoitti:
Hei, ei tuolla mainita mitään kauneudesta. Hoikkuus, pitkähiuksisuus tai nuorekkuus eivät ole synonyymeja kauneudelle. Olen ihan tavallisen näköinen, vain ikääni nuoremman. Sitäpaitsi on olemassa upean näköisiä nelikymppisiä ja on myös harmaavarpusen näköisiä parikymppisiä. Ei nuori ikä takaa kauneutta eikä myöskään ikääntyminen tee välttämättä rumaksi.
Sitäpaitsi kyllä jokainen nainen saa miehiä, jos haluaa. Mutta, mutta... nuo irtosuhteet ne vasta rumentavatkin, jos ei ulkoa niin sisältä- tämä on minun mielipiteeni....joo joo, mutta kirjoitus oli minusta tyypillisen narsistin selostus vaatimattomasta ihanasta itsestäni, eli hyvin helposti rivienvälistä luettava...
Joillakin on kauhee tarve tehdä täällä itestään huippu-tärkeitä? Kaikesta, KAIKESTA tehdään SUURI numero? Esim. otsikot "hyvää huomenta" - "hyvää iltaa" - "täällä MINÄ taas kysyn..." semmosta paskaa! Eikö nämä ihmiset näe muita normaalielämässä koska on pakko toivottaa mm. hyvää yötä jokaiselle, JOKA TOINEN ILTA!?
Alussa luin kaikki uudet otsikot järjestyksessä, mutta nyt olen jo oppinut karttamaan tiettyjä nimimerkkejä... sitten joskus vahigossa vilkaisee jotain juttua hyvän otsikon perusteella ja tuleekin lukeneeksi edellä mainittua roskaa...
En yleesä vastaile mihinkään, mutta nyt oli paikalla muutama muukin kaveri kun esittelin heille sinänsä hyvää palstaa, ja me kaikki tultiin niin pahalle päälle kirjoituksestasi, että porukassa haluttiin laitettiin vastinetta...
Mutta toisaalta, naurettiin myös sitä juttua koko päivän, kerroimme hyviä esimerkkejä miten me kukin ollaan TOINEN TOISTAMME NUOREMMAN NÄKÖISIÄ JA MIKSI?!
Joten kiitos siitä kuitenkin! - ovat nämä
liinukka nelonen kirjoitti:
...joo joo, mutta kirjoitus oli minusta tyypillisen narsistin selostus vaatimattomasta ihanasta itsestäni, eli hyvin helposti rivienvälistä luettava...
Joillakin on kauhee tarve tehdä täällä itestään huippu-tärkeitä? Kaikesta, KAIKESTA tehdään SUURI numero? Esim. otsikot "hyvää huomenta" - "hyvää iltaa" - "täällä MINÄ taas kysyn..." semmosta paskaa! Eikö nämä ihmiset näe muita normaalielämässä koska on pakko toivottaa mm. hyvää yötä jokaiselle, JOKA TOINEN ILTA!?
Alussa luin kaikki uudet otsikot järjestyksessä, mutta nyt olen jo oppinut karttamaan tiettyjä nimimerkkejä... sitten joskus vahigossa vilkaisee jotain juttua hyvän otsikon perusteella ja tuleekin lukeneeksi edellä mainittua roskaa...
En yleesä vastaile mihinkään, mutta nyt oli paikalla muutama muukin kaveri kun esittelin heille sinänsä hyvää palstaa, ja me kaikki tultiin niin pahalle päälle kirjoituksestasi, että porukassa haluttiin laitettiin vastinetta...
Mutta toisaalta, naurettiin myös sitä juttua koko päivän, kerroimme hyviä esimerkkejä miten me kukin ollaan TOINEN TOISTAMME NUOREMMAN NÄKÖISIÄ JA MIKSI?!
Joten kiitos siitä kuitenkin!Jotka tosiaan uskovat olevansa nuoremman näköisiä kuin muut ja alkavat ylpeinä kertoa siitä. Eivät raukat tajua, että heille NAURETAAN. Ihminen on ikäisensä näköinen, se on tosiasia, ei kuvittelua.
- kikakakkonen
Mun mielestä siloposkisuus ja jonkinmoinen rypyttömyys ovat geeneissä, jotka voivat saada ihmisen näyttämään ikäistään nuoremmalta. Se on kai aika pohjoismaalainen ominaisuus ja lisäksi pitkät, auringottomat ajat auttavat pitämään ihoa hyvässä kunnossa. Jos katselee vanhoja kuvia niissä on mielenkiintoista se, että raskas työ ja heikko ravinto saivat ihmiset vanhenemaan ennen aikojaan. Kaivakaapas vain sukukuvat esille ja tsekatkaa sieltä jonkun kuuskytvuotispäivän kuvia ennen sotia, niin henkilö näytttä vanhemmalta kuin onkaan.
Oma neurologinen vaivani saa minut käyttäytymään joskus liiankin lapsekkaasti ja käytös myös erehdyttää ihmiset uskomaan minua nuoremmaksi kuin olenkaan.Olen huomiotaherättävän ailahtevainen ja tunteitani nopeasti vaihtava tyyppi, joten se tulkitaan yleensä nuoremman ihmisen ominaisuudeksi.Itse asiassa kyse on minulle töitä vaativasta vaivasta ja teen kovasti töitä ollakseni ns vanhemman oloinen. Joten tästä päätellen ihmiset saattavat leimata toisensa hyvinkin herkästi liian vanhaksi tai liian nuoreksi.
Kaippa elintavoillakin on vaikutuksensa, mutta totuus on se että ihminen on niin vanha kuin haluaa olla. Mietin juuri tänään syvän kiukun vimmassa, että mitä järkeä on kasvaa ihmisenä jos kaikki kuitenkin arvioidaan ulkonäön perusteella? - niisku-myy46
Aloin itsekin miettiä, mikä voisi olla syynä siihen, että minua luullaan nuoremmaksi kuin olen. Löysin seuraavia selityksiä.
Minulla oli nuorempana akne ja ihoni on edelleen rasvainen. Tämä taas tekee sen ettei minulla ole vielä ryppyjä.
PITÄÄ PAIKKANSA; MYÖS MINUN KOHDALLA!
Minulla on silmälasit. Tämä on estänyt silmänympäristöihon altistuksen auringonvalolle ja estänyt rypyt. En muutenkaan ota aurinkoa.
SAATTAA OLLA MYÖS NÄINKIN
Minulla on pitkä, ja suhteellisen vahva tukka. Pidän sitä useimmiten poninhännällä, joka on tyttömäistä. Harkitsen kyllä aikuisempaa lookia hiuksiini.
MINULLA KYLLÄ LYHYET VAALEAT HIUKSET.
Olen hoikka ja harrastan säännöllisesti liikuntaa. Syön terveellisesti ja käytän vain vähän alkoholia.
OLEN LYHYT; MUTTA IHAN NORMAALI; NAISELLISEN NÄKÖINEN: KÄYTÄN VÄHÄN ALKOHOLIA. EN TUPAKOI, EHKÄ PIENI KOKO VAIKUTTAA NUORENTAVASTI
Olen ujo, ja se saa minut vaikuttamaan ikäistäni viattomammalta. JUU; NÄIN ON
Pidän seksistä. NO JOO :)
VIELÄ LISÄKSI. PALJON TEKEE SEKIN, MITEN PUKEUTUU! LIIAN NUOREKAS EI OLE HYVÄ.- vielä ne,
jotka puhuvat piipittämällä. Esim lehtikauppiaatkin soittaessaan pyytävät: saisko äitisi puhelimeen..
- niisku-myy46
vielä ne, kirjoitti:
jotka puhuvat piipittämällä. Esim lehtikauppiaatkin soittaessaan pyytävät: saisko äitisi puhelimeen..
Mulla kyllä kai ihan normaali ääni.
Joskus eräs lehtiasiamies pyysi iskää puhelimeen. Minä sanoin, että; "Anteeksi nyt vaan, mutta minä olen jo muuttanut kotoa pois. Toki iskällekin voit soittaa..."
- kphki
Olen myös 40 v. 187cm / 76 kg, ryppyjä ei ole
vielä ja paksut hiukset tiukasti päässä.
25-35 v. naisten aika yleinen kysymys ravintoloissa on "oletko jo töissä vai opiskeletko vielä"
Siihen täytyy vaan todeta, että kulta pieni,
valmistuin "kultaisella kasarilla", viime vuosituhannella. - Animus
...miksi PITÄS näyttää ikäistään nuoremmalta?
Miksei voi pitää silmänympärysryppyjä elämänviisauden merkkinä?
Miksi taistella painovoimaa vastaan, nelikymppisellä kuuluukiin rinnat riippua, varsinkin jos on imettänyt kaks suursyömäriä?
Mua ei häiritse pätkääkään hiljaksiin rypistyvä iho, oheneva tukka, painovoiman vaikutukset eikä mikään muukaan ikääntymiseen liittyvä - kun elän elämäni parasta aikaa henkisesti. Kyllä tämä elämänkokemus ja viisaus PITÄÄKIN näkyä ulospäin, ettei erehdytä luulemaan tytönhupakoks.
Mun mielestä nuoruus on ehdottoman yliarvostettua ja sen ihannointi omituista. Miten paljon parempi on olla nelikymppinen nainen - ryppyineen kaikkineen!- Märk
Tarkoitat sä nyt sitä, että tämä minun 'näytä 20 vuotta ikäistäsi vanhemmalta' -taktiikka menee jotenkin överiksi?
- AnimusKopio
Märk kirjoitti:
Tarkoitat sä nyt sitä, että tämä minun 'näytä 20 vuotta ikäistäsi vanhemmalta' -taktiikka menee jotenkin överiksi?
...saattaa mennä vähän överiks ;)
pysynyt nuorekkaana...Kyllä se näkyy aina jotenkin,että ei teini enää ole,mutta mitäs tuosta.Onhan sitä elettykkin aika monivaiheinen elämä....:)
- 40v8kk
ominaisuutesi kyllä pitää paikkaansa tästä iästä ylöspäin. =)
Siis kyllä minäkin nuorena pidin seksistä, mutta lastensaantivaiheessa se jäi arjen jalkoihin. Nyt kun on aikaa itsellemme, seksi on mahtavampaa kuin koskaan!!!
Nuorilla taitaa olla se harhaluulo, että he ovat keksineet seksin, ja vanhat eivät sitä tee. - niisku-myy46
Pirkka- käsivoidetta ja jotain Pirkkä-rasvaa naamaansa. On muuten 75-vuotiaaksi aika hyvin säilynyt. Ei ne kalliit rasvat ihmeitä tee. Eihän kauneusleikkauksia tarvitsisi tehdä, jos niistä olisi apua.
- ikiteini
Olen syntynyt tähän elämään 36 vuotta sitten. Tunnen olevani 16-vuotias. Ihmiset arvaavat iäkseni 26 vuotta. Olen tupakoinut vuodesta -83 saakka. Pulloon en ole sylkenyt sen koommin kun vedin eka kännin 13 vuotiaana. Elämäntapojeni mukaan pitäisi kai olla jo vainaa. Mutta mieli on niin iloinen ja avoin ja positiivinen, että nuo paheet eivät tunnu eivätkä näy missään. Totta kai hoidan ihoani ja katson mitä syön ja liikunkin melko paljon.
Ihminen on juuri niin vanha (tai nuori) kuin haluaa olla. Itseni ikänen kaveri vaikuttaa välillä viiskymppiseltä arvokkaalta rouvalta. Äitini on yli 70 mutta voisi hyvin väittää olevansa 60. - vm. -70
Heippa!
Minun nuorekkuuden salaisuus on 40-vuotta täyttäneenä tietenkin monipuolinen ruoka ja liikunta, mutta tietysti pitää sanoa, että on tärkeää mitä laittaa kasvoihin estääkseen ihon kuivumista ja näin ryppyjen syntymistä. Minun ihoani on kehuttu sileäksi ja raikkaaksi ja täytyy myöntää, että tunnen ihoni sileyden. :) Ihoni salaisuus on laadukas Marokkolainen Arganpuun pähkinästä puristettu öljy. Öljyissä on suuriakin laatu eroja, mutta Arganöljy Finland myy laadukasta edulliseen hintaan. Tässä on osoite, jos joku haluaa kokeilla www.arganoljy.fi Sulla on monta positiivisesti vaikuttavaa tekijää. Ryppyjä ei terveellä 40 vuotiaana kuulu vielä ollakaan.
Niistä rypyistä puheenollen. Mulle satttui kerran todella nolo tilanne. Menin erääseen liikkeeseen, ja minua tuli palveemaan eräs nainen. Ihmettelin, miksi hän oli niin tuttavallinen. Vasta maksaessani hoksasin, että hän oli entinen naapurini, jonka luona oli käynyt kylässäkin. Sitten vielä möläytin, että en heti tunnistanut häntä. Hän hymyili vaan ystävällisesti. Mitään muuta eroa entiseen naisessa ei ollut kuin, että hän näytti jotakuinkin eläkeikäiseltä vaikka hän oli noin 40. En ollut nähnyt häntä neljään vuoteen. En tiedä oliko hänellä jokin sairaus. Vieläkin hävettää.- salaisuus!
No tietenkin se että tietää olevansa 10- 20v nuoremman näköinen.
- nanna.
noilla voi vahingossa alkaa näyttää nuoremmalta. Mulle riittää hyvin se, että näytän ikäiseltäni mutta terveeltä. Työ silti verottaa aina vähän kuntoa. Huomiota saa positiivisella asenteella. Mutta joskus myös pelkällä olemuksella. Se on vaan usein aika pinnallista. Itse en halua pinnallista huomiota. Inhoan sitä, samat ihmiset voivat olla taas todella kammottavia jollekin toiselle tai itselle kun näytän taas ihan zombielta.
- Poti´
Kaikkihan pitävät seksistä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613131Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433077- 422427
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa952112- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271780- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä841387- 391290
- 811122