Usslestadiolaisuudessa

vanhoillinen

on lyhyesti sanottuna kysymys synnin luvallisuudesta.Sydämestä on elävä usko kuollut.

10

1984

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhoillinen

kirj.virhe.Siis uuslestadiolaisuudessa eikä usslestadiolaisuudessa.

• leo.

Kateellistenb panettelua.

• vanhoillinen

En todellakaan ole kateellinen, vaan lähinnä hyvin surullinen teidän puolestanne.

• leo.
        vanhoillinen kirjoitti:

En todellakaan ole kateellinen, vaan lähinnä hyvin surullinen teidän puolestanne.

..surullinen koska mitään uuslestadiolaisuutta ei ole edes olemassa muualla kuin netissä kuvitteellisena. Siis kuinka voit olla surullinen???

• mikä on sallittua?

Synnin luvallisuudesta on keskusteltu ennenkin, vanha VL fraasi ilmeisesti, mutta kun ei aukene minulle.

Voisiko joku ihan selvällä suomen kielellä kertoa mikä synti on VL uskossa kielletty ja jonka harjoittaminen uudessa suunnassa on sallittua. Siis ihan konkreettinen teko.

Minun tietääkseni synnin tekemiseen on annettu lupa ainakin Bileamille, joka tinki itselleen lupaa kirota israelilaisia. Lupamaksu olikin sitten aika kova.

• lupamaksu oli?

"Minun tietääkseni synnin tekemiseen on annettu lupa ainakin Bileamille, joka tinki itselleen lupaa kirota israelilaisia. Lupamaksu olikin sitten aika kova. "

• hinta
        lupamaksu oli? kirjoitti:

"Minun tietääkseni synnin tekemiseen on annettu lupa ainakin Bileamille, joka tinki itselleen lupaa kirota israelilaisia. Lupamaksu olikin sitten aika kova. "

Jumala kielsi Bileamia lähtemästä Balakin luokse kiroamaan israelilaisia, mutta Bileam tinki kunnes sai luvan.

Bileam ei kuitenkaan kironnut Israelia, vaan siunasi, mutta toimi kuitenkin vastoin sitä, minkä tiesi Jumalan tahdoksi.

Lupamaksu maksettiin myöhemmin, ks:
        4 Moos. 31:7-8.

• ev.lut

Eihän syntiin lupaa tarvita. Se tapahtuu lankeemuksessa. Etkö ole lukenut Raamattua, mitä synnistä sanotaan? Kukaan ei ole synnitön. Vai uskallatko väittää että vanhoilliset eivät ole syntisiä? Itse olen kuullut vanhoillisen suusta: "on vain yksi joukko joka pääsee taivaaseen". Eikö ole aika kovaa itsensä ylentämistä? Siitä huolimatta toivon teille lestadiolaisille kaikkea hyvää. Ihmetellen seuraan jäsenienne elämää.

• Iitamuori

Kukaan ihminen ei näe toisen ihmisen sydämeen. Jeesus kieltää tuomitsemisen. Se joka itsensä maan päällä ylentää, se alennetaan taivaassa. Mistä sinä tiedät onko esikoislestadiolaisuudessa synti luvallista? Perusteetta syyttäminen on aika säälittävää. Kerropa jokin esimerkki, missä kohdassa synti on luvallista.

Voin kertoa sellaisen esimerkin vanhoillislestadiolaisuudesta. Onko totta, että hyväksytte permanentin, korut? Eikö se ole selvää koreutta? Tunnen muutaman vanhoillisen, jotka käyttävät koruja ja pukeutuvat maailman muodin mukaisesti. Toki kaikkien seurakuntien sisältä löytyy monenlaisia kristittyjä, eikä kaikilla välttämättä ole elävää uskoa sydämellään. On myös hyvä muistaa, ettei usko ole tekoja mutta uskosta seuraa tekoja. Mutta muistetaan myös se, ettei kukaan meistä ole synnitön. Pääsemme taivaaseen vain Jumalan armotyön kautta. Ja uskomalla koko sydämestämme, että Jeesus on kuollut juuri minun, syntisen raukan tähden.

Jumalan rauhaa sinulle ja voimia uskonelämään! Haluan rukoilla sinunkin puolesta.

• Iitamuori

Luulin, että uuslestadiolaisuus tarkoittaa esikoislestadiolaisuutta. Mutta ilmeisesti näin ei ole. Vai? Tarkoititko kirjoituksessasi esikoislestadiolaisuutta, viestin aloittaja?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maailman suurin sanomalehti: Sanna Marin on coolein poliitikko

Sanna saa taas ylistystä maailmalla. Ja mikäs siinä, onhan hän ylivoimaisesti paras pääministeri Suomen historiassa. https://www.iltalehti.fi/ulkomaa
      Maailman menoa
      714
      7124
    2. Sanna Marinin UUSI sähellysvideo julki. Iljettävää ja kuvottavaa katseltavaa

En olisi uskonut että näen maamme pääministeristä näin puistattavan videon. Jos jäljellä oli vielä ripaus arvovaltaa ja kunnioitusta pääministeriä koh
      Maailman menoa
      731
      6801
    3. Mihin aikaan tulee Marinin eroilmoitus huomenna?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cc979c9c-c331-42f5-afe6-d30bdb869e3a Yksityiset pikku bileet, taustalla kuuluu: v*ttu tästä tulee hyvä olo. Jau
      Maailman menoa
      385
      4655
    4. Sanna Marin juhlii humalassa haarat levällään

Kuvat tulivat vihdoin julki. Melkoinen pienen lapsen äiti.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      442
      4354
    5. "Bile-Sanna" lempinimen saanut Sanna Marin selittelee: "Tiesin kyllä, että minua kuvataan, mutta..."

Bile-Sannan bailuvideo on saanut pääministerin myrskyn silmään. Mitä mieltä olet, pitäisikö pääministerin saada olla ihan tavallinen ihminen ja juhlij
      Maailman menoa
      444
      4087
    6. Petteri Orpo väläyttää leikkauksia: 'Me joudumme säästöihin ja sopeutukseen'

Jätti-inflaatio sähkö, polttoaineet, ruoka ym. kallistuu hurjasti ja Petterin kokoomus haluaa leikata, ja kokoomuksen tuntien leikkauksien painotus ni
      Maailman menoa
      334
      3310
    7. Parveketupakointi

Tupakoija on itsekäs ja piittaamaton muista asukkaista, parvekkeella tupakoijan savu kulkeutuu useisiin lähistöllä oleviin asuntoihin. Ei ole mukavaa
      Maailman menoa
      252
      2091
    8. Kerrotko mies mikä minussa on vikana?

Kun, et kerran lähesty?
      Ikävä
      217
      1838
    9. Jauhojengi äänet lisätty videoon jälkikäteen

Kylläpäs taas jauhotettiin persupölvästit tässäkin tapauksessa :-D Hyvä läppä tuo kyllä on.
      Maailman menoa
      75
      1470
    10. Sanna Marin juhlii ja tanssii villisti julkkisporukassa.

Videot alkoivat levitä somessa: Sanna Marin juhlii ja tanssii villisti julkkisporukassa. Pääministeri Sanna Marin tanssii ja laulaa useilla videoilla
      Pori
      246
      1389
    Aihe