Pankin kassalla

Tapahtunutta

Allekirjoittanut menee noutamaan postiosoituksena tullutta Halens-lainaansa pankin tiskiltä ja keskutelu alkaa pankkivirkailijan puolesta sanatarkasti:
"Hei oikeesti,tajuuksä millanen korko tässä lainassa on?"
Lätkäisee tiskiin oman pankkinsa kulutusluottomainoksen ja sanoo "Ota mielummin tää"
Sanoin kiitos ei ja pyysin siirtää rahat tililleni jolloin tyttö katsoo minua omituisesti ja kysyy uudestaan tiedänkö mikä lainan korko on? Vastaan tietäväni erittäin hyvin ja näytän äärettömän vaivaantuneelta. Tyttö mulkoilee omituisesti kun en edes suostu avaamaan hänen antamaansa brösyyriä ja kysyy mitä varten olen hakenut kyseistä lainaa, aijonko kenties ostaa auton vai otinko lainan muuten vaan.
Minulla ei ollut minkäänlaista halua kertoa virkailijalle mihin aijon rahat käyttää ja miksen hae heidän lainaansa. Valehtelematta koko sinä aikana kun olin pankin tiskillä, tyttö kommentoi lainani korkoa kymmenen kertaa eikä millään meinannut uskoa kun kerroin tietäväni mikä korko on.
tiedän että pankit tekevät bisnestä siinä missä muutkin ja myyvät omia lainojansa. Ja edellenkin tiedän mikä korko Halensilla on ja tiedän mikä korko on kyseisen pankin kulutusluotossa. Olen tyytyväinen pätökseeni ja lainani maksan takaisin kuten allekirjoittamassani sopimuksessa lukee. Mutta tyytyväinen en ole kyseisen virkailijan toimintaan. Vaihtoehdon saa antaa, mainoksen saa antaa. Mutta kun asiakas toistuvasti sanoo ettei ole kiinnostunut ja pyytää vaan siirtämään rahan tilille, jotta pääsisi lähtemään, häneltä tivataan kymmeneen kertaan kuin lapselta että oletko nyt varma tästä ja oletko miettinyt loppuun asti ja mihinkäs oikeastaan meinaat nämä rahat käyttää.
Teki mieli sanoa sille muijalle suorat sanat, mutta tuppisuu-suomalainen kun olen, kihisen kiukusta vasta ulko-ovella ja puran ärtymykseni keskustelupalstalle :)

18

3566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DFGHJKL

      Ihan uteliaisuuttani kysyn.

    • ajatteli

      ettet kuitenkaan taida tietää mitä olet tekemässä jos otat kalliimman Halenssin lainan vaikka saisit hiukan edullisemmin saman rahan pankistasi.

      • on halvempi

        Onhan tuo hieman omituista kun Halens lainassa on 26,4% todellinen vuosikorko 2500e lainalle. Ellos yksityislainalle korko puolestaan on 31,37%.
        Hetilainaa.fi lainan vuosikorko on 19,00% ja lainan järjestely palkkio 120e.

        Esimerkiksi Sampo kohtuullisen koron käyttölainassa todellinen vuosikorko 5000e lainalle on enintään 10.76%. Lisäksi lainan järjestelyistä ei ole mitään kuluja. Saat nostaa ensimmäisen laina summan, siis vaikka koko lainan ilmaiseksi. Eikä tarvi olla Sampon asiakas että hakee lainaa. Sen saa myös heti käyttöön.

        Kannattaisi ehkä miettiä mikä on halvin vaihtoehto. Maksat yli 10% kalliimpaa lainaa. Saattaisit ehkä säästää selvää rahaa jos ottasit jonkin halvemman lainan.

        Hyvä vaihtoehto on ottaa halvempi laina ja maksaa sillä pois kalliimpi ja sen jälkeen maksella vain halvempaa lainaa pois. Mutta tyhmyydestä maksaa...


      • on täällä
        on halvempi kirjoitti:

        Onhan tuo hieman omituista kun Halens lainassa on 26,4% todellinen vuosikorko 2500e lainalle. Ellos yksityislainalle korko puolestaan on 31,37%.
        Hetilainaa.fi lainan vuosikorko on 19,00% ja lainan järjestely palkkio 120e.

        Esimerkiksi Sampo kohtuullisen koron käyttölainassa todellinen vuosikorko 5000e lainalle on enintään 10.76%. Lisäksi lainan järjestelyistä ei ole mitään kuluja. Saat nostaa ensimmäisen laina summan, siis vaikka koko lainan ilmaiseksi. Eikä tarvi olla Sampon asiakas että hakee lainaa. Sen saa myös heti käyttöön.

        Kannattaisi ehkä miettiä mikä on halvin vaihtoehto. Maksat yli 10% kalliimpaa lainaa. Saattaisit ehkä säästää selvää rahaa jos ottasit jonkin halvemman lainan.

        Hyvä vaihtoehto on ottaa halvempi laina ja maksaa sillä pois kalliimpi ja sen jälkeen maksella vain halvempaa lainaa pois. Mutta tyhmyydestä maksaa...

        Niin, tuosta löytyy vielä laskuri niin voit testat miten paljon säästäisit.

        http://217.77.196.92/sampo/kulutusluottolaskin/


      • Tapahtunutta
        on täällä kirjoitti:

        Niin, tuosta löytyy vielä laskuri niin voit testat miten paljon säästäisit.

        http://217.77.196.92/sampo/kulutusluottolaskin/

        täs sen taas näkee ettei kukaan ymmärtänyt jutun pointtia joka oli pankkivirkailijan täysin epäasiallinen käytös ei minun tyhmyyteni kulutuskuottojen kanssa.


      • jälkeenpäin
        Tapahtunutta kirjoitti:

        täs sen taas näkee ettei kukaan ymmärtänyt jutun pointtia joka oli pankkivirkailijan täysin epäasiallinen käytös ei minun tyhmyyteni kulutuskuottojen kanssa.

        Oletko edes jälkeenpäin ymmärtänyt pelin henkeä näissä laina-asioissa.
        Eniten tässä ihmettelen täydellistä laskutaidottomuutta ja tyylin puutetta omien etujen ajamisessa.
        On varmaan yleisen edun nimissä oikein, että edes joku ulkopuolinen (tässä pankkivirkailija) ihmettelee ääneen tuollaista lainakorkoa.
        Varakkailla ihmisillä ei ole varaa maksaa tuollaisia korkoja. Se olisi sinetti köyhyyteen.


      • velvollisuus on
        Tapahtunutta kirjoitti:

        täs sen taas näkee ettei kukaan ymmärtänyt jutun pointtia joka oli pankkivirkailijan täysin epäasiallinen käytös ei minun tyhmyyteni kulutuskuottojen kanssa.

        ajaa asiakkaan etua. Eli virkailija ei ollut mitenkään epäkohtelias sinua kohtaan taikka epäasiallinen. Hän vain halusi tarjota sinulle halvempaa ja sinun kannaltasi parempaa vaihtoehtoa.


      • törkeitä
        velvollisuus on kirjoitti:

        ajaa asiakkaan etua. Eli virkailija ei ollut mitenkään epäkohtelias sinua kohtaan taikka epäasiallinen. Hän vain halusi tarjota sinulle halvempaa ja sinun kannaltasi parempaa vaihtoehtoa.

        eivät kunnioita ihmisen omaa päätöstä. Vaikka ihminen haluaisi lainoittaa talonsa 100 euron tekstiviestivipeillä niin se on ihmisen oma asia ja oikeus. Mainita voi kerran, että oletko ajatellut muuta vaihtoehtoa, mutta jankuttaminen on naurettavaa. Sitäpaitsi, ei se virkailija ajanut asiakkaan etua vaan omaa etuaan. Saavat nimittäin bonukset myydyistä kulutusluotoista, rahastoista, yms.


      • ei kunnioita?
        törkeitä kirjoitti:

        eivät kunnioita ihmisen omaa päätöstä. Vaikka ihminen haluaisi lainoittaa talonsa 100 euron tekstiviestivipeillä niin se on ihmisen oma asia ja oikeus. Mainita voi kerran, että oletko ajatellut muuta vaihtoehtoa, mutta jankuttaminen on naurettavaa. Sitäpaitsi, ei se virkailija ajanut asiakkaan etua vaan omaa etuaan. Saavat nimittäin bonukset myydyistä kulutusluotoista, rahastoista, yms.

        Kyllä pankit kunnioittavat asiakkaan omaa päätöstä. Tuntuu vain typerältä että asiakas ei ymmärrä omaa etuaan.
        Sama kai se on miten ihminen talonsa maksaa, mutta jokaisen täysjärkisen tai omasta taloudestaan huoltapitävän luulisi etsivän halvimman vaihtoehdon.
        Kieltämättä jankuttaminen ei ole hyvä asia, siitä saa väkisin tuputtamisen tunteen aikaseksi. Siinä virkailija kyllä kieltämättä teki virheen. Mutta hyvä asia kuitenkin on että hän toi asian esille.
        Voi kun virkailijat saisivatkin bonuksen jokaisesta myydystä kulutusluotosta, kortista taikka rahastosta. Silloihan tässä voisi olla rikas, mutta kun mitään bonuksia ei saa nii ei ei siitä itselle etua tule.
        Kyllähän pankki saa tuottoa tuotteistaa, mutta se on ihan normaalia liiketoimintaa. Ei pankit ole mitään hyvänteväisyyslaitoksia vaan voittoa tuottavia yrityksiä.


      • Tapahtunutta
        ei kunnioita? kirjoitti:

        Kyllä pankit kunnioittavat asiakkaan omaa päätöstä. Tuntuu vain typerältä että asiakas ei ymmärrä omaa etuaan.
        Sama kai se on miten ihminen talonsa maksaa, mutta jokaisen täysjärkisen tai omasta taloudestaan huoltapitävän luulisi etsivän halvimman vaihtoehdon.
        Kieltämättä jankuttaminen ei ole hyvä asia, siitä saa väkisin tuputtamisen tunteen aikaseksi. Siinä virkailija kyllä kieltämättä teki virheen. Mutta hyvä asia kuitenkin on että hän toi asian esille.
        Voi kun virkailijat saisivatkin bonuksen jokaisesta myydystä kulutusluotosta, kortista taikka rahastosta. Silloihan tässä voisi olla rikas, mutta kun mitään bonuksia ei saa nii ei ei siitä itselle etua tule.
        Kyllähän pankki saa tuottoa tuotteistaa, mutta se on ihan normaalia liiketoimintaa. Ei pankit ole mitään hyvänteväisyyslaitoksia vaan voittoa tuottavia yrityksiä.

        Nimenomaan en ollut yhtään pahoillani siitä että kassaneiti mainitsi minulla ehkä olevan toisenkin vaihtehdon. Pointti oli siinä että virkailija ei vaan antanut asian olla vaikka monta kertaa sanoin etten ole nyt kiinnostunut. Luulen että tytöllä oli aiempaa kokomusta puhelinmyynnistä... Ja mielestäni ei todellakaan ole pankkivirkailijan tehtävä kysyä mihin ajattelin rahani käyttää. Minulle tuli erittäin aliarvioitu olo kun joudun nolostumiseen asti jankuttamaan että kyllä tiedän mikä korko on. Kenenkään mieltä ei tulisi kaivertaa jos olen päättänyt pankkilainan sijaan ottaa halens-lainan enkä siihen kommentteja pyytänytkään. Halusin vaan kertoa yhden esimerkin millaista palvelu voi pankin tiskillä pahimmillaan olla. Mut onneks melkein kaikki asiat saa hoidettua netissä eikä tervitse konttoriin mennä.


      • lkjuy
        Tapahtunutta kirjoitti:

        Nimenomaan en ollut yhtään pahoillani siitä että kassaneiti mainitsi minulla ehkä olevan toisenkin vaihtehdon. Pointti oli siinä että virkailija ei vaan antanut asian olla vaikka monta kertaa sanoin etten ole nyt kiinnostunut. Luulen että tytöllä oli aiempaa kokomusta puhelinmyynnistä... Ja mielestäni ei todellakaan ole pankkivirkailijan tehtävä kysyä mihin ajattelin rahani käyttää. Minulle tuli erittäin aliarvioitu olo kun joudun nolostumiseen asti jankuttamaan että kyllä tiedän mikä korko on. Kenenkään mieltä ei tulisi kaivertaa jos olen päättänyt pankkilainan sijaan ottaa halens-lainan enkä siihen kommentteja pyytänytkään. Halusin vaan kertoa yhden esimerkin millaista palvelu voi pankin tiskillä pahimmillaan olla. Mut onneks melkein kaikki asiat saa hoidettua netissä eikä tervitse konttoriin mennä.

        NYT mennä vähän itseesi!taidat olla semmoinen henkilö joka ei hyväksy mitään toisten ehdotuksia taikka mielipiteitä,vaan koet ne tuputtamisena tai jankuttamisena.pankkivirkailija halusi vain sinun parastasi sinun talous asioillesi.


      • EsaPesä
        Tapahtunutta kirjoitti:

        Nimenomaan en ollut yhtään pahoillani siitä että kassaneiti mainitsi minulla ehkä olevan toisenkin vaihtehdon. Pointti oli siinä että virkailija ei vaan antanut asian olla vaikka monta kertaa sanoin etten ole nyt kiinnostunut. Luulen että tytöllä oli aiempaa kokomusta puhelinmyynnistä... Ja mielestäni ei todellakaan ole pankkivirkailijan tehtävä kysyä mihin ajattelin rahani käyttää. Minulle tuli erittäin aliarvioitu olo kun joudun nolostumiseen asti jankuttamaan että kyllä tiedän mikä korko on. Kenenkään mieltä ei tulisi kaivertaa jos olen päättänyt pankkilainan sijaan ottaa halens-lainan enkä siihen kommentteja pyytänytkään. Halusin vaan kertoa yhden esimerkin millaista palvelu voi pankin tiskillä pahimmillaan olla. Mut onneks melkein kaikki asiat saa hoidettua netissä eikä tervitse konttoriin mennä.

        Olisit vain ottanut päivän parhaasta vinkistä ja viisaasta neuvosta vaarin ja jättänyt koronkiskontafirman rahat sikseen. Miksi kerjätä itselleen ongelmia moisella...
        Olispa fiksu pankkineiti, missä pankissa se oli, mihin on palkattu ajattelevia henkilöitä?


      • ollut Sampo pankki
        EsaPesä kirjoitti:

        Olisit vain ottanut päivän parhaasta vinkistä ja viisaasta neuvosta vaarin ja jättänyt koronkiskontafirman rahat sikseen. Miksi kerjätä itselleen ongelmia moisella...
        Olispa fiksu pankkineiti, missä pankissa se oli, mihin on palkattu ajattelevia henkilöitä?

        Nimittäin Samposta voi lunastaa noita osoitettuja rahalähetyksiä. Lisäksi Sampo Pankilla on kohtuullisen koron käyttölaina joka on huomattavasti halvempi kuin moni muu käyttölaina tai - luotto.


      • nimetö
        ollut Sampo pankki kirjoitti:

        Nimittäin Samposta voi lunastaa noita osoitettuja rahalähetyksiä. Lisäksi Sampo Pankilla on kohtuullisen koron käyttölaina joka on huomattavasti halvempi kuin moni muu käyttölaina tai - luotto.

        Kaikilla ei ole sellaisia tuloja että, pankki myöntäisi pankkilainaa, vaikka on töissä, niin ei saa tarpeeksi palkkaa, eli menee sen rajan alle joka itselläni palkkani on 800e, ja en saa pankista lainaa, olen koittanut sammon jonka asiakas olen, en saa myöskään nordeasta enkä osuuspankista.Joten harkitsen todellakin vakavasti ottavani lainaa koronkiskureilta. Näin se vain on. Ja sain nykyisen työpaikkani oltuani pitkään työttömänä.


      • AitoRealisti
        nimetö kirjoitti:

        Kaikilla ei ole sellaisia tuloja että, pankki myöntäisi pankkilainaa, vaikka on töissä, niin ei saa tarpeeksi palkkaa, eli menee sen rajan alle joka itselläni palkkani on 800e, ja en saa pankista lainaa, olen koittanut sammon jonka asiakas olen, en saa myöskään nordeasta enkä osuuspankista.Joten harkitsen todellakin vakavasti ottavani lainaa koronkiskureilta. Näin se vain on. Ja sain nykyisen työpaikkani oltuani pitkään työttömänä.

        Niin otetaan se sitten kalliimmalla korolla.

        Velkaneuvojalla tavataan


      • aika!
        nimetö kirjoitti:

        Kaikilla ei ole sellaisia tuloja että, pankki myöntäisi pankkilainaa, vaikka on töissä, niin ei saa tarpeeksi palkkaa, eli menee sen rajan alle joka itselläni palkkani on 800e, ja en saa pankista lainaa, olen koittanut sammon jonka asiakas olen, en saa myöskään nordeasta enkä osuuspankista.Joten harkitsen todellakin vakavasti ottavani lainaa koronkiskureilta. Näin se vain on. Ja sain nykyisen työpaikkani oltuani pitkään työttömänä.

        Ei se taloudellinen asema tai luottokelpoisuus siitä kiskontakoron maksusta ainakaan parane.
        Järki käteen, hyvät ihmiset!!


    • moneen junaan..

      Maksele sitten vaan tyytyväisenä sitä yli 10% kalliimpaa koronkiskontafirman lainaa takaisin,kun oot kerta niin tyhmä ettet tajua raha-asioista selvästikään yhtikäs mitään...Pankkineiti yritti auttaa sua viimeseen asti, etkä sittenkään ottanut neuvosta onkees.
      Hullu saa olla, muttei tyhmä...:)

    • Anonyymi

      Kommentoi oven edusta puheluita sokkosilla Timo.
      Pankki virkailija puhelin ilman virustuvaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      130
      1295
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1175
    3. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      24
      804
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      146
      783
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      726
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      713
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      149
      705
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      688
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      27
      578
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      36
      541
    Aihe