Olen musiikin suhteen aika kaikkiruokainen. Lähes päivittäin kuuntelen Kultaa ja hopeaa ohjelman Ylen ykköseltä. Siellä laulavat monet tunnetut taidelaulajamme, mutta miksi Tapani Kansan Merikanto ja Sibelius lauluja ei ole koskaan tullut sieltä? Itse en ole koskaan niitä missään kuullut, mutta täällä on muutama ihminen kehunut Tapsan laulamana niitä upeiksi ja tunnelmallisiksi esityksiksi joihin muut laulajat eivät pysty. Tietääkö joku voisiko niitä kuunnella netin kautta? Levyjäkään en ole nähnyt myynnissä?
Miksi?
54
1177
Vastaukset
Tapsa muuten sanoi eräässä haastattelussa, että on iloinen ,että on saanut niin joustavan äänen ,että pystyy laulamaan , sekä viihde-, että taidemusiikkia. Se antaa vaihtelua, sillä kyllä kuulemma huippukirurgikin turhautuisi, jos joutuisi vaan olemaan makkaransiivuttajana jossain tehtaassa.
- PÖH!
No, ehkä joku Ylen ykkönen on niin hienostunut radio kanava ,ette he voi soittaa muuta, kuin jotain oopperalaulajien "hienoa" meuhkaamista.
Ei ne Tapsaa voi soittaa, vaikka hän laulaisi miten hyvin , koska Tapsa on vaan "halpa Shlager-laulaja" .
Kirjastosta kannattaa käydä katsomassa on varmasti ainakin saatavissa esim.se Tapsan Oskar Merikanto- levy.- Esais
Jorma Hynninen laulaa hienosti Merikannon lauluja. Ero Tapani Kansaan on valtava. En ymmärrä mitä tarkoitat meuhkaamisella, ilmeisesti et ole taidemusiikin asiantuntija? Luotan Ykkösen musiikkitoimittajien asiantuntemukseen ja luulen ettei Tapani Kansalla ole kyseiseen ohjelmaan pääsyä. Olavi Virran olen kuullut Kultaa ja hopeaa ohjelmassa laulavan, mutta Ola olikin ja on viihdelaulajien ykkönen, jolla oli klassisen laulajan aineksia äänessään.
- Ralle
Mitenkä tämä halpa tangolaulaja Pohjonen pääsi ensiksi oopperankuoroon ja kohta jo solistitehtäviin? Miten logiikkasi toimii hänen kohdallaan. Voisit joskus katsoa tosiasioita silmiin ja myöntää, että vaikka Tapsasi on hyvä viihdelaulaja, klassista laulumusiikkia hän ei osaa esittää kuten sen alan parhaimmat.
- Pekka*
Esais kirjoitti:
Jorma Hynninen laulaa hienosti Merikannon lauluja. Ero Tapani Kansaan on valtava. En ymmärrä mitä tarkoitat meuhkaamisella, ilmeisesti et ole taidemusiikin asiantuntija? Luotan Ykkösen musiikkitoimittajien asiantuntemukseen ja luulen ettei Tapani Kansalla ole kyseiseen ohjelmaan pääsyä. Olavi Virran olen kuullut Kultaa ja hopeaa ohjelmassa laulavan, mutta Ola olikin ja on viihdelaulajien ykkönen, jolla oli klassisen laulajan aineksia äänessään.
Mielestäni kenellekkään laulajalle ei oikein tee oikeutta joutua vertailluksi Jorma Hynniseen, sillä minun mielestäni ainakin Jorma Hynninen on ihan omaa luokkaansa vertaa häntä sitten kehen tahansa taidelaulajaankin Suomessa.
- PÖH!
Ralle kirjoitti:
Mitenkä tämä halpa tangolaulaja Pohjonen pääsi ensiksi oopperankuoroon ja kohta jo solistitehtäviin? Miten logiikkasi toimii hänen kohdallaan. Voisit joskus katsoa tosiasioita silmiin ja myöntää, että vaikka Tapsasi on hyvä viihdelaulaja, klassista laulumusiikkia hän ei osaa esittää kuten sen alan parhaimmat.
No okei, jos mä nyt sitten sen verran myönnyn.
Tapsahan ei mikään varsinainen oopperalaulaja olekkaan, joten kyllähän se nyt kai tietysti niin on, että sen alan expertit hallitsee sen genren parhaiten, MUTTA Tapsa on Suomen paras kevyenmusiikin miesartisti ja osaa mielestäni laulaa sellaista klassisempaakin ohjelmistoa komeammin, kuin kukaan toinen nykyajan kevyenmusiikin artistimme.
- peke
Mistä näitä kulttuuri-yliegoja aina oikein sikiää ?
- Usko R
Syy siihen, että Tapsaa ei soiteta on tietenkin, että hän ei ole riittävän hyvä. Olen kuullut miten hän laulaa Merikannon Anniinaa- tulos on karmeaa. Iskelmätyylillä. Pysyisi siellä viihdepuolella vaan. Kyllä häntä soitettaisiin ja hän saisi taidemusiikkipalkintoja jos olisi riittävän hyvä. Hänellä ei riitä osaaminen ja tyylitaju pettää.
- PÖH!
Usko R kirjoitti:
Syy siihen, että Tapsaa ei soiteta on tietenkin, että hän ei ole riittävän hyvä. Olen kuullut miten hän laulaa Merikannon Anniinaa- tulos on karmeaa. Iskelmätyylillä. Pysyisi siellä viihdepuolella vaan. Kyllä häntä soitettaisiin ja hän saisi taidemusiikkipalkintoja jos olisi riittävän hyvä. Hänellä ei riitä osaaminen ja tyylitaju pettää.
No, ehkä vannoutunut klassisenmusiikin kuuntelija kuulee Tapsan laulaessa jotain kevyenmusiikinartistin maneereita sanojen ääntämisessä tms, jotka sitten saattavat häiritä, mutta sama juttu se on toisinpäin: Kyllä jonkun oopperalaulajan tulkitsema tango tms. taidelaulutyylillä laulettuna kuulostaa meikäläisen korvaan ainakin perin oudolta ja jäykältä.
- Tarkkakorva
PÖH! kirjoitti:
No, ehkä vannoutunut klassisenmusiikin kuuntelija kuulee Tapsan laulaessa jotain kevyenmusiikinartistin maneereita sanojen ääntämisessä tms, jotka sitten saattavat häiritä, mutta sama juttu se on toisinpäin: Kyllä jonkun oopperalaulajan tulkitsema tango tms. taidelaulutyylillä laulettuna kuulostaa meikäläisen korvaan ainakin perin oudolta ja jäykältä.
Löytyi se Tapsan Merikantolevy. Se oli kirjaston kellarissa, ollut jo siellä monta vuotta. Nyt täytyy kaverilta lainata LPlevysoitin.
Tarkkakorva kirjoitti:
Löytyi se Tapsan Merikantolevy. Se oli kirjaston kellarissa, ollut jo siellä monta vuotta. Nyt täytyy kaverilta lainata LPlevysoitin.
Olipas vitsikästä! Painu itse sinne kirjaston kellariin ja pysy siellä !
Usko R kirjoitti:
Tapsa laulaa Anniinan(kin) kauniisti ja tunteikkaasti. Hynnisen oopperointi pilaa koko herkän ja tunnelmallisen laulun.
Tapsan osaamisessa ja tyylitajussa ei ole mitään vikaa ettäs tiedät !- Tarkkakorva
Justiinax kirjoitti:
Olipas vitsikästä! Painu itse sinne kirjaston kellariin ja pysy siellä !
Mitä sinä minulle vihoittelet? Todellakin Tapsan levy oli siirretty kellariin, koska sitä ei oltu kysytty pitkiin aikoihin. Se oli LP levy ja ihmisillä ei paljon vinyylilevysoittimia nykyään ole. Jotain LPlevyjä kirjastossa oli, kai niitä lainattiin enemmän. Mielestäni olet anteeksipyynnön velkaa kun noin minulle toivotat!
- Kurttunaama
Justiinax kirjoitti:
Tapsa laulaa Anniinan(kin) kauniisti ja tunteikkaasti. Hynnisen oopperointi pilaa koko herkän ja tunnelmallisen laulun.
Tapsan osaamisessa ja tyylitajussa ei ole mitään vikaa ettäs tiedät !Jorma Hynninen laulaa Anniinan erittäin kauniisti ja taidokkaasti. Kysymys ei ole mistään oopperan laulamisesta. Ja kun Hynninen laulaa oopperaa myös nämä samat liedlaulajan tavat laulaa säilyy Hynnisen laulussa. Itse et taida paljon ymmärtää taidelaulusta. Voisi olla parempi ettet edes arvostele taidelaulajia.
- Ralle
Kurttunaama kirjoitti:
Jorma Hynninen laulaa Anniinan erittäin kauniisti ja taidokkaasti. Kysymys ei ole mistään oopperan laulamisesta. Ja kun Hynninen laulaa oopperaa myös nämä samat liedlaulajan tavat laulaa säilyy Hynnisen laulussa. Itse et taida paljon ymmärtää taidelaulusta. Voisi olla parempi ettet edes arvostele taidelaulajia.
Mitähän kertoo tyylitajusta se, että TV joululaulukonsertissa TK huutaa Jouluyö, juhlayölaulun alusta loppuun, samoin kuin Mökit nukkuu lumiset laulun?? Entä se kun Etelä_Suomen Sanomien musiikkitoimittaja kirjoittaa, että TK ei ilmeisesti tajunnut mitä laulaa eri kielillä, koska ilmeet herättivät hilpeyttä kuulijoissa Lappeenrannan laulukilpailuissa? Olisiko tyylitajun puutetta?
Ralle kirjoitti:
Mitähän kertoo tyylitajusta se, että TV joululaulukonsertissa TK huutaa Jouluyö, juhlayölaulun alusta loppuun, samoin kuin Mökit nukkuu lumiset laulun?? Entä se kun Etelä_Suomen Sanomien musiikkitoimittaja kirjoittaa, että TK ei ilmeisesti tajunnut mitä laulaa eri kielillä, koska ilmeet herättivät hilpeyttä kuulijoissa Lappeenrannan laulukilpailuissa? Olisiko tyylitajun puutetta?
Ehkä ne sovitukset oli sellaisia, että ne piti laulaa silleen "huutamalla".
Tapsalla nyt ei ole mikään kovin hyvä kielipää käsittääkseni, eli ehkä hän ei vieraalla kielellä laulaessaan välttämättä laulun tekstiä täysin sisäistäkkään, mutta se taas ei ole tyylitajusta kiinni se juttu.Tarkkakorva kirjoitti:
Mitä sinä minulle vihoittelet? Todellakin Tapsan levy oli siirretty kellariin, koska sitä ei oltu kysytty pitkiin aikoihin. Se oli LP levy ja ihmisillä ei paljon vinyylilevysoittimia nykyään ole. Jotain LPlevyjä kirjastossa oli, kai niitä lainattiin enemmän. Mielestäni olet anteeksipyynnön velkaa kun noin minulle toivotat!
Sinäpäs herkkähipiäinen olet. En mä ala tässä nyt mitään anteeksi pyytelemään. Itse provosoit, kun piti oikein erikseen mainita ,että se levy oli kirjaston kellarissa.
- Tarkkakorva
Justiinax kirjoitti:
Ehkä ne sovitukset oli sellaisia, että ne piti laulaa silleen "huutamalla".
Tapsalla nyt ei ole mikään kovin hyvä kielipää käsittääkseni, eli ehkä hän ei vieraalla kielellä laulaessaan välttämättä laulun tekstiä täysin sisäistäkkään, mutta se taas ei ole tyylitajusta kiinni se juttu.Nyt olen kuunnellut Tapsan Merikanto esityksiä ja sillä uhalla että takakireä Justiinax toivottaa minut taas jonnekin alas, sanon että en tykännyt Tapsan esityksistä. Eivät ne huonojakaan olleet, mutta kyllä äänestä ja tulkinnasta puuttuu se loppusilaus.
- Ralle
Tarkkakorva kirjoitti:
Nyt olen kuunnellut Tapsan Merikanto esityksiä ja sillä uhalla että takakireä Justiinax toivottaa minut taas jonnekin alas, sanon että en tykännyt Tapsan esityksistä. Eivät ne huonojakaan olleet, mutta kyllä äänestä ja tulkinnasta puuttuu se loppusilaus.
Äänestä ja tulkinnasta puuttuu loppusilaus. Hyvin sanottu. Se tekee Tapani Kansasta välttävän taidelaulajan. Äänestä puuttuu se kirkkain sointikruunu. Tulkinta on iskelmälaulajan pnnallista, yleisöä kosiskelevaa. Viihdelaulajana Tapsa pärjää.
- Epäilen
Ralle kirjoitti:
Äänestä ja tulkinnasta puuttuu loppusilaus. Hyvin sanottu. Se tekee Tapani Kansasta välttävän taidelaulajan. Äänestä puuttuu se kirkkain sointikruunu. Tulkinta on iskelmälaulajan pnnallista, yleisöä kosiskelevaa. Viihdelaulajana Tapsa pärjää.
Täällä netissä voi väittää mitä vain. Kuten Tapani Kansaa loistavaksi Merikantolaulajaksi. Mitään meriittejä hänellä ei ole klassiselta puolelta. Jos hän niin hyvä laulaja olisi kuin jotkut harvat täällä väittävät- palkintoja ja kunnianosoituksia olisi tullut paljon. Mutta hiljaista on ollut sillä saralla.
Tarkkakorva kirjoitti:
Nyt olen kuunnellut Tapsan Merikanto esityksiä ja sillä uhalla että takakireä Justiinax toivottaa minut taas jonnekin alas, sanon että en tykännyt Tapsan esityksistä. Eivät ne huonojakaan olleet, mutta kyllä äänestä ja tulkinnasta puuttuu se loppusilaus.
No niin taas... silauksiakin on monenlaisia. Ja moneen makuun.
Nyt kun olet saanut sen levyn kuunneltua ja LP-soittimen palautettua tuttavallesi, niin toivotan sinut tervemenneeksi johonkin perunakellariin kuuntelemaan sitä Ylen ykköstäsi. Eikä ole kiirettä sieltä pois.Ralle kirjoitti:
Ja mikähän siitä tulkinnasta sitten muka tekee niin pinnallista ja yleisöä kosiskelevaa ?
Epäilen kirjoitti:
Täällä netissä voi väittää mitä vain. Kuten Tapani Kansaa loistavaksi Merikantolaulajaksi. Mitään meriittejä hänellä ei ole klassiselta puolelta. Jos hän niin hyvä laulaja olisi kuin jotkut harvat täällä väittävät- palkintoja ja kunnianosoituksia olisi tullut paljon. Mutta hiljaista on ollut sillä saralla.
Tapsa on saanut monista konserteistaan ja levyistäänkin kriitikoilta hyvin kiittäviä ja kehuvia arvosteluja.
- Ralle
Justiinax kirjoitti:
No niin taas... silauksiakin on monenlaisia. Ja moneen makuun.
Nyt kun olet saanut sen levyn kuunneltua ja LP-soittimen palautettua tuttavallesi, niin toivotan sinut tervemenneeksi johonkin perunakellariin kuuntelemaan sitä Ylen ykköstäsi. Eikä ole kiirettä sieltä pois.Mistä klassisen laulumusiikin konserteista ja levyistä Tapani Kansa on saanut kiitosta ja minkä nimisiltä kriitikoilta?
- vastata,mutta
Ralle kirjoitti:
Mistä klassisen laulumusiikin konserteista ja levyistä Tapani Kansa on saanut kiitosta ja minkä nimisiltä kriitikoilta?
En ole itse henkilökohtaisesti nähnyt, että Kansaa olisi koskaan kehuttu taidelaulajana. Olen säännöllisesti vuosikymmenien aikana lukenut sanomilehtiä enkä ole huomannut positivisia arvosteluita Kansasta. Kai tämä aikajänne(40 vuotta) sentään jotain kertoo normaaliälyiselle.
- musica
vastata,mutta kirjoitti:
En ole itse henkilökohtaisesti nähnyt, että Kansaa olisi koskaan kehuttu taidelaulajana. Olen säännöllisesti vuosikymmenien aikana lukenut sanomilehtiä enkä ole huomannut positivisia arvosteluita Kansasta. Kai tämä aikajänne(40 vuotta) sentään jotain kertoo normaaliälyiselle.
Ei kai niitä olekkaan. ei minun tiedossani ainakaan ole Ei positiivisia eikä käsittääkseni negatiivisiakaan ( paitsi kai sieltä Lappeenrannan laulukilpailuista oli se joku arvostelu, josta täälä jossainvaiheessa mainittiin ) taidemusiikki arvosteluja Tapsan tähänastiselta uralta.
- Telle
musica kirjoitti:
Ei kai niitä olekkaan. ei minun tiedossani ainakaan ole Ei positiivisia eikä käsittääkseni negatiivisiakaan ( paitsi kai sieltä Lappeenrannan laulukilpailuista oli se joku arvostelu, josta täälä jossainvaiheessa mainittiin ) taidemusiikki arvosteluja Tapsan tähänastiselta uralta.
Sinä Musica tunnut rehelliseltä Tapani Kansan ihailijalta. Monet Kansan ihailijat vänkäävät totuuden vastaisesti miten hyvin hän laulaa taidemusiikkikkia. Sinä tunnustat tosiasiat. Tapani Kansa ei ole saanut yhtään positiivista arvostelua taidemusiikin levytyksistään. Eli ne eivät ole herättäneet kiinnostusta ollenkaan. Aiemmin joku kirjoitti kuinka Tapsan Merikanto levyt ovat olleet vuosikausia kirjaston kellarissa. Ketään ei kiinnosta. Se kertoo arvostuksesta paljon.
- Orkesterilainen
Telle kirjoitti:
Sinä Musica tunnut rehelliseltä Tapani Kansan ihailijalta. Monet Kansan ihailijat vänkäävät totuuden vastaisesti miten hyvin hän laulaa taidemusiikkikkia. Sinä tunnustat tosiasiat. Tapani Kansa ei ole saanut yhtään positiivista arvostelua taidemusiikin levytyksistään. Eli ne eivät ole herättäneet kiinnostusta ollenkaan. Aiemmin joku kirjoitti kuinka Tapsan Merikanto levyt ovat olleet vuosikausia kirjaston kellarissa. Ketään ei kiinnosta. Se kertoo arvostuksesta paljon.
Tälläistä se on. >Soittajana joutuu tilanteisiin, että joutuu säestämään Kari Tapiota, Katri Helenaa tai Tapani Kansaa. Se on vaan kestettävä. Suurimmaksi osaksi saa tehdä töitä maailmanluokan taiteilijoiden kanssa, muuten ei tätä jaksaisi tehdäkään.
- Soittaja vaan
Orkesterilainen kirjoitti:
Tälläistä se on. >Soittajana joutuu tilanteisiin, että joutuu säestämään Kari Tapiota, Katri Helenaa tai Tapani Kansaa. Se on vaan kestettävä. Suurimmaksi osaksi saa tehdä töitä maailmanluokan taiteilijoiden kanssa, muuten ei tätä jaksaisi tehdäkään.
Muistan tilanteen kun
Intendentti toi listan Syyskauden konserteista Ari Rasilaiselle. Kun hän näki Tapani Kansan nimen Joulukonsertissa Rasilaiselta pääsi spontaanisti: Voi vittu, saatana. Silleen. - hmm...
Soittaja vaan kirjoitti:
Muistan tilanteen kun
Intendentti toi listan Syyskauden konserteista Ari Rasilaiselle. Kun hän näki Tapani Kansan nimen Joulukonsertissa Rasilaiselta pääsi spontaanisti: Voi vittu, saatana. Silleen.Tapani Kansahan tunnetaan muusikkopiireissä käytökseltään aika vaikeana työtoverina... ehkä se Rasilaisen reaktio johtui siitä.
- Joku vaan
Orkesterilainen kirjoitti:
Tapani Kansalla on kuitenkin bändeissään maan parhaita muusikoita ja liesd-konserteissaan erittäin arvostettuja pianisteja säestämässä ( esim. Jouni Somero ,Pentti Kotiranta tai Tessa Virta).
Tuskin esim.kyseiset pianistit mitään amatööriä suostuisivat säestämään. Etenkin, kun artisti on vielä melko tempperamenttinen ja arvaamaton tapaus sille tuulelle sattuessaan. - Soittaja vaan
hmm... kirjoitti:
Tapani Kansahan tunnetaan muusikkopiireissä käytökseltään aika vaikeana työtoverina... ehkä se Rasilaisen reaktio johtui siitä.
Kyllä Rasilaista harmitti, että joutuu tekemään töitä keskinkertaisen laulajan kanssa. Tapsa on hyvin nöyrä poika tehdessään ammattitaitoisten kapellimestareiden kanssa töitä. Koska hän on heidän armoillaan.
- jahuu!
Soittaja vaan kirjoitti:
Kyllä Rasilaista harmitti, että joutuu tekemään töitä keskinkertaisen laulajan kanssa. Tapsa on hyvin nöyrä poika tehdessään ammattitaitoisten kapellimestareiden kanssa töitä. Koska hän on heidän armoillaan.
Tuossa on perää. En ole nimittäin nähnyt/kuullut Tapsan kukkoilevan esim. Ari Rasilaiselle, Markku Johanssonille tai Atso Almilalle, jotka ovat kaikki toimineet kapellimestareina Tapsan esiintyessä solistina heidän johtamassaan konsertissa.
Omalle bändilleen Tapsa taas keikoillaan toimii joskus myös kapellimestarina :) - dodii...
Soittaja vaan kirjoitti:
aika lapsellista reagointia Rasilaiselta kumminkin.
- Ralle
Joku vaan kirjoitti:
Tapani Kansalla on kuitenkin bändeissään maan parhaita muusikoita ja liesd-konserteissaan erittäin arvostettuja pianisteja säestämässä ( esim. Jouni Somero ,Pentti Kotiranta tai Tessa Virta).
Tuskin esim.kyseiset pianistit mitään amatööriä suostuisivat säestämään. Etenkin, kun artisti on vielä melko tempperamenttinen ja arvaamaton tapaus sille tuulelle sattuessaan.Onko Tapsan bändissä Suomen parhaimmat muusikot? Onko parempi trumpetisti kuin esim.Jouko Harjanne? Älä väitä tuollaisia asioita jotka eivät pidä paikkaansa. Pianistit tekevät töitä, koska saavat siitä rahaa. Samoin kuin hyvätkin laulunopettajat opettavat kovin keskinkertaisia oppilaita. Tapani Kansa on hyvä viihdelaulaja, mutta taidelaulajana hän ei kovin korkealla ole Suomessa. Uskokaa se jo!
- Ralle
Ralle kirjoitti:
Onko Tapsan bändissä Suomen parhaimmat muusikot? Onko parempi trumpetisti kuin esim.Jouko Harjanne? Älä väitä tuollaisia asioita jotka eivät pidä paikkaansa. Pianistit tekevät töitä, koska saavat siitä rahaa. Samoin kuin hyvätkin laulunopettajat opettavat kovin keskinkertaisia oppilaita. Tapani Kansa on hyvä viihdelaulaja, mutta taidelaulajana hän ei kovin korkealla ole Suomessa. Uskokaa se jo!
Tiedätkö edes kuka on Jouko Harjanne?
- Dadadaa
Ralle kirjoitti:
Jos joku iskelmä/viihdelaulaja on päässyt sinfoniaorkan solistiksi, ei se tarkoita että hän on valtavan hyvä. Hän on suosittu ja tunnettu, mutta se ei ole synonyymi hyvälle. Katri Helena, Eino Grön, Joel Hallikainen ja jne. ovat laulaneet sinfoniaorkesterin säestyksellä Ovatko he verrattavissa Hynniseen Mattilaan, Salmiseen, Ryhäseen taidoiltaan. Oletteko noin pihalla asioista?
- Mus.harrastaja
Dadadaa kirjoitti:
Jos joku iskelmä/viihdelaulaja on päässyt sinfoniaorkan solistiksi, ei se tarkoita että hän on valtavan hyvä. Hän on suosittu ja tunnettu, mutta se ei ole synonyymi hyvälle. Katri Helena, Eino Grön, Joel Hallikainen ja jne. ovat laulaneet sinfoniaorkesterin säestyksellä Ovatko he verrattavissa Hynniseen Mattilaan, Salmiseen, Ryhäseen taidoiltaan. Oletteko noin pihalla asioista?
Olen käynyt Hynnisen, Salmisen,Ryhäsen,Isokosken,Mattilan ja monen muun ns.taidelaulajan konserteissa ja nauttinut niistä. Menin kerran myös täällä Lahdessa Tapani Kansan konserttiin, jossa hän lauloi mm. Merikantoa. Menin avoimin mielin ja korvin. Jouni Somero, joka on erittäin hyvä säestäjä, oli kuten kuvittelin, tavaramerkkinä hyvästä konsertista. Esitys oli Kansan osalta korkeintaan välttävää tasoa. Missä oli laulujen sisäistys? Suurimmaksi osaksi hän huusi, silloin kuin ei huutanut, ääni ei kantanut ja oli hauras.Jouni Somero säesti hyvin. Tapani Kansa oli rytmisesti pahasti metsässä, hänen aivoituksistaan ei tuntunut sinä iltana löytyvän järkeä. Kuitenkin aplodit olivat kovat- meni kai yleisöön täydestä. Olinko minä ainoa pettynyt? Mutta olikohan kukaan muu käynyt taidelaulajien konserteissa kuten minä? Epäilen.
- PÖH!
Ralle kirjoitti:
Kyllä tiedän nyt, että kuka on Jouko Harjanne kun netistä otin asiasta selvää. Taidokas ja lahjakas muusikkko siis, mutta ei pidä halveerata viihdekonserteissaesiintyviä muusikoitakaan.
- turakainen.
Keväällä olin T.Kansan konsertissa, jossa hän esiintyi pianistin kanssa.
Kun Tapsa tauon jälkeen pyyhälsi lavalle, putosi siitä nuottitelineeltä, laulun sanoja sisältäviä papereita lattialle ihan Tapsan jalkoihin.
Tapsa ei nostanut niitä papereita heti, vaan speekkasi jotain juttua. Pianisti pianonsa takana mulkoili niitä lattialla olevia lappuja aikansa, ja kun Tapsa ei osoittanut merkkejä, että aikoo ne nostaa hyökkäsi se pianisti sieltä pianonsa takaa aikomuksenaan ne siitä lattialta noukkia. Tässä vaiheessa Tapsakin päätti kumartua ne papereita noukkimaan pianistin nenän edestä. Pianisti meni siitä aika punaiseksi ja palasi takaisin paikalleen. - PÖH!
Voisit siis pysytellä vaan siellä niissä "hienojen " taidelaulajiesi konserteissa, jos ne kerran on niin ylivertaisia ja vain he osaavat jotain.
Loukkaat paitsi Tapsan ammattitaitoa, niin myös kuulijoita tuollaisilla muka kaikkitietävillä kommenteillasi.- Ralle
Jospa mus.harrastaja todella tietää musiikista, ainakin hänellä oli paljon kokemusta monista taidelaulajien esityksistä. Miten teillä Tapsan keikoilla ja konserteissa kävijöillä?
Jouko Harjanne on yksi maailman parhaista trumpetisteista. Kyllä minustakin on liiottelua väittää että Tapsan orkesterissa soittavat Suomen parhaimmat muusikot. Harjanne soittaa teknisesti ja musiikillisesti niin ettei paljon jakoa ole viihdetrumpetisteilla. - Dole
Ralle kirjoitti:
Jospa mus.harrastaja todella tietää musiikista, ainakin hänellä oli paljon kokemusta monista taidelaulajien esityksistä. Miten teillä Tapsan keikoilla ja konserteissa kävijöillä?
Jouko Harjanne on yksi maailman parhaista trumpetisteista. Kyllä minustakin on liiottelua väittää että Tapsan orkesterissa soittavat Suomen parhaimmat muusikot. Harjanne soittaa teknisesti ja musiikillisesti niin ettei paljon jakoa ole viihdetrumpetisteilla.Ensiksi täällä haukutaan, että oopperapeelot eivät viitsi mennä T.Kansan konsertteihin. Kun joku menee eikä pidä kuulemastaan- taas tulee haukut. Mielestäni täällä on ollut asiantuntevaa kirjoittelua Tapani Kansan laulamiseen liittyen. Outoa on, että Tapsan ihailijat eivät siedä arvostelevaa sanaa idolististaan, vaikka arvostelu osuu kohdalleen.
- Gunu
Dole kirjoitti:
Ensiksi täällä haukutaan, että oopperapeelot eivät viitsi mennä T.Kansan konsertteihin. Kun joku menee eikä pidä kuulemastaan- taas tulee haukut. Mielestäni täällä on ollut asiantuntevaa kirjoittelua Tapani Kansan laulamiseen liittyen. Outoa on, että Tapsan ihailijat eivät siedä arvostelevaa sanaa idolististaan, vaikka arvostelu osuu kohdalleen.
Ketjun aloittaja oli ennakkoluuloton,lainasi Tapsan levyn, ei pitänyt- toivotettiin kellariin. Toinen meni ennakkoluulottomasti Kansan konserttiin, hänkään ei pitänyt- taas epämiellyttäviä toivotuksia. Täällä on haukuttu Jorma Hynnistä apinan näköiseksi ja ties mitä. Ne ovat olleet asiattomia kommentteja, mutta Tapsaa on arvosteltu musiikillisin perustein. Eikö häntä saa yhtään arvostella?
- Rellekka
Gunu kirjoitti:
Ketjun aloittaja oli ennakkoluuloton,lainasi Tapsan levyn, ei pitänyt- toivotettiin kellariin. Toinen meni ennakkoluulottomasti Kansan konserttiin, hänkään ei pitänyt- taas epämiellyttäviä toivotuksia. Täällä on haukuttu Jorma Hynnistä apinan näköiseksi ja ties mitä. Ne ovat olleet asiattomia kommentteja, mutta Tapsaa on arvosteltu musiikillisin perustein. Eikö häntä saa yhtään arvostella?
Tapsan ihailijat ovat kuin Tapsa: Eivät ajattele mitä sanovat tai kirjoittavat ja katuvat myöhemmin. Nyt he ovat hiljaa koska häpeävät.
- Kaude
Rellekka kirjoitti:
Tapsan ihailijat ovat kuin Tapsa: Eivät ajattele mitä sanovat tai kirjoittavat ja katuvat myöhemmin. Nyt he ovat hiljaa koska häpeävät.
Tuossa on järkeä. Puolustetaan samanlaista ihmistä kuin itse. Jos muut haukkuu on kuin itseä haukuttaisiin! Musta on tuntunut, että tämä juttu ei ole perustunut musikillisiin juttuihin ollenkaan. On kai aika selvää, että Tapsa on iskelmälaulaja eikä hänellä ole kykyjä enempään.
- Perää
Kaude kirjoitti:
Tuossa on järkeä. Puolustetaan samanlaista ihmistä kuin itse. Jos muut haukkuu on kuin itseä haukuttaisiin! Musta on tuntunut, että tämä juttu ei ole perustunut musikillisiin juttuihin ollenkaan. On kai aika selvää, että Tapsa on iskelmälaulaja eikä hänellä ole kykyjä enempään.
Todella hienosti ajateltu. Mä vien ajatusta vielä pitemmälle ja luulen että yksi ja sama ihminen on kirjoittanut Tapsan puolustukset. PÖH ja Joku vaan on ainakin sama tyyppi. Se on selvinnyt mulle .
- PÖH!
Perää kirjoitti:
Todella hienosti ajateltu. Mä vien ajatusta vielä pitemmälle ja luulen että yksi ja sama ihminen on kirjoittanut Tapsan puolustukset. PÖH ja Joku vaan on ainakin sama tyyppi. Se on selvinnyt mulle .
No, en todellakaan ole yksin kirjoittanut näitä kaikkia Tapsan "puolustuspuheita". Joten pieleen meni teoriasi pahemman kerran.
- PÖH!
Rellekka kirjoitti:
En minä ainakaan häpeä omia kirjoituksiani täällä. Oopperapeelot saavat ihan ansionsa mukaan. He ovat olevinaan kaikessa oikeassa, eivätkä siedä mitään vastaväitteitä tai muunlaisia näkemyksiä ja mielipiteitä. Omasta mielestään kukaan muu kuin he ei ymmärrä musiikista yhtään mitään. Se on huomattu.
Sitten loukkaantuvat jos heille vastaa vähänkin napakammin. - PÖH!
Kaude kirjoitti:
Tuollaisesta mollaamisesta tulee paska fiilis, vaikka se ei itseensä kohdistukkaan.
Tapani Kansalla on kyllä ehdottomasti potentiaalia ja kapasiteettia muunlaisenkin musiikin laulamiseen , kuin "vain" iskelmän. Naurettavaa lokeroida Tapsa vain iskelmälaulajaksi. - PÖH!
Gunu kirjoitti:
Teille sanoisin ,että itseppä nämä "arvostelijat" sitä kerjäsivät. Turha siis kitistä epämiellyttävistä toivotuksista tms.kun on itse provosoinut.
PÖH! kirjoitti:
Teille sanoisin ,että itseppä nämä "arvostelijat" sitä kerjäsivät. Turha siis kitistä epämiellyttävistä toivotuksista tms.kun on itse provosoinut.
Aika heikko vastaus. Miksi se muka on provosointia, jos ei pidä Tapsasta ? Makuja on erillaisia.
Kaude kirjoitti:
Aika henkilökohtaisesti tuntuvat kyllä muutamat fanit tuon arvostelun ottavan.
Lapsellista vastata solvauksilla takaisin.
- dodii...
Tässä linkissä kerrotaan T.Kansan tyttären ja tunnetun ruotsaisen poptähden seurustelusta.
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,880384,00.html
Siinä ruotsalaistoimittaja vertaa kirjoittaa Tapsan olevan Suomen "Suomen Tommy Körberg" .
Körberghän on ollut mm. USA-listan ykkönen (Tom & Mick: "Somebodys taken Maria away") sekä esimerkiksi laulanut musikaalissa Chess Lontoossa täysille katsomoille kolme vuotta.
Eli eivät Tapsaa mihinkään huonoon laulajaan rinnastakkaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082575
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo411741Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1431345Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol3211221Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3361194Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen241111Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe571083- 55956
Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H13932Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S21863