Pankkitilin kuoletus

Unohtunut tili

Hei
Olisiko kenelläkään Teistä ensikäden tietoa, kuinka kuolettaa vanha Työväen Säästöpankin tili? Pankkihan todennäköisesti fuusioitui taannoisessa pankkiremontissa, mutta mihinkä - kenties silloiseen KOP:iin tai SYP:iin!?!

Taitaa olla melko vaikea tehtävä, mutta onneksi tili on lähes tyhjä, joten siinä mielessä ei ole
vahinkoa. Tili on ollut lähes 30 v. "kuolleessa
tilassa", joten onko parasta antaa sen uinua edelleenkin, vai haittaako se jollakin tavoin jotain pankijärjestöä olemassaolollaan? Sydämelliset kiitokset mahdollisista ohjeistanne ja neuvoistanne.

9

5190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on jo

      "kuoleentunut" itselään oli siellä 30v sitten kuinka paljon rahaa tahansa... Vähän niin kuin hotmailin sähköposti, jos et käytä tarpeeksi usein niin se katoaa oli sitten kuinka paljon viestejä boksissa...

    • Se fusuitiin KOP:iin, mutta samapa se olisi vaikka se olisi ollut SYP. Nykyinen osoite on Nordea, joten kannattaa mennä sinne kyselemään.

    • sinun tiliäsi!

      Mihinkähän pankkiin ne STS:n tilit aikoinaan siirtyivät?
      Nämä vanhat tilit ja niillä olevat varat eivät häviä minnekään. Ne ovat edelleen olemassa ns. selvittelytilillä ja rahat ovat nostettavissa. Onko sulla vielä pankkikirja tms.? Marssihan konttoriin ja ota henkkari mukaan ja selvitys siitä, että sinulla on oikeus nostaa ko. varat.

      Kun tilillä ei ole tapahtunut mitään 10 vuoteen, se lakkaa kasvamasta korkoa, mutta siihen astinen korko ja pääoma löytyvät kyllä ja maksetaan omistajalleen.
      Tänään tuli radiosta juttu, jonka mukaan nukkuvilla tileillä on rahaa liki 10 miljoonaa euroa.
      Pankit hankkiutuvat mielellään eroon tileistä, joita ei enää käytetä.

      • STS-rahat

        Juurikin näin.

        STS liitettiin KOP:iin, sittemmin KOP:sta ja SYP:stä tuli Merita, joka nyt on Nordea.

        Ota tilinumerokortti/tiliote/pankkikirja tms. dokumentti, joka sinulla tilistäsi on, mukaan ja marssi Nordeaan.
        Rahat löytyvät kyllä sieltä! Varaudu siihen, että lopetus ei välttämättä noin pitkän ajan kuluttua onnistu ihan siinä odottaessasi, mutta olemassa varasi ovat ja sieltä ne itsellesi saat! Mars Nordeaan!


      • Mitä Äksyin Ämmä
        STS-rahat kirjoitti:

        Juurikin näin.

        STS liitettiin KOP:iin, sittemmin KOP:sta ja SYP:stä tuli Merita, joka nyt on Nordea.

        Ota tilinumerokortti/tiliote/pankkikirja tms. dokumentti, joka sinulla tilistäsi on, mukaan ja marssi Nordeaan.
        Rahat löytyvät kyllä sieltä! Varaudu siihen, että lopetus ei välttämättä noin pitkän ajan kuluttua onnistu ihan siinä odottaessasi, mutta olemassa varasi ovat ja sieltä ne itsellesi saat! Mars Nordeaan!

        Mitä tapahtuu tilille, joka on päässyt ns. takalistonettoiseksi, koska pankki on automaattisesti veloittanut siltä tilinhoitomaksujaan? Oletetaan, että tuohon tiliin ei ole muuten kajottu vuosiin. Pankkihan tietääkseni lähettää muistutuskirjeen, pari asiakkaalle, jonka tili menee miinuksille esim. tilisopimukseen sisältyvien toistuvien laskujen maksamisen takia. Mutta miten toimii pankki, jos näihin muistutuksiin ei reagoida eikä tuolle tilille siis ilmaannu ylitystä korvaavia varoja?
        Niitä uinuvia ja unohtuneita tilejähän siis on...


      • määä mää
        Mitä Äksyin Ämmä kirjoitti:

        Mitä tapahtuu tilille, joka on päässyt ns. takalistonettoiseksi, koska pankki on automaattisesti veloittanut siltä tilinhoitomaksujaan? Oletetaan, että tuohon tiliin ei ole muuten kajottu vuosiin. Pankkihan tietääkseni lähettää muistutuskirjeen, pari asiakkaalle, jonka tili menee miinuksille esim. tilisopimukseen sisältyvien toistuvien laskujen maksamisen takia. Mutta miten toimii pankki, jos näihin muistutuksiin ei reagoida eikä tuolle tilille siis ilmaannu ylitystä korvaavia varoja?
        Niitä uinuvia ja unohtuneita tilejähän siis on...

        Järjestelytilille joutuneilla vanhoilla "unohtuneilla" tileissä ei taida pahemmin olla maksusitoumuksia eikä niistä mene mitään tilinhoitomaksujakaan.


      • joss oli 20e rahaa
        Mitä Äksyin Ämmä kirjoitti:

        Mitä tapahtuu tilille, joka on päässyt ns. takalistonettoiseksi, koska pankki on automaattisesti veloittanut siltä tilinhoitomaksujaan? Oletetaan, että tuohon tiliin ei ole muuten kajottu vuosiin. Pankkihan tietääkseni lähettää muistutuskirjeen, pari asiakkaalle, jonka tili menee miinuksille esim. tilisopimukseen sisältyvien toistuvien laskujen maksamisen takia. Mutta miten toimii pankki, jos näihin muistutuksiin ei reagoida eikä tuolle tilille siis ilmaannu ylitystä korvaavia varoja?
        Niitä uinuvia ja unohtuneita tilejähän siis on...

        Rupesi harmittamaan, kun siitäkin otettiin joku tilinhoitomaksu kuukausittain. Uteliaisuuttani nostin tililtä kaikki rahat ja katsoin mitä tapahtuu. Ei tapahtunut mitään. Saldo pysyi nollana, ei veloitettu mitään,eikä kirjettä tullut.


    • lointia

      STS:n tilissä on epäilemättä myös tilinumero vaihtunut KOP:n tilinumerokäytännön mukaiseksi jossain välissä.

      Ihan mielenkiintoinen kysymys olisi myös se, miten pankki reagoisi esimerkiksi ulkomailta tulevaan tilisiirtoon, joka olisi osoitettu tuollaiselle unohtuneelle tilille? Oletetaan nyt yksinkertaisuuden vuoksi, että kyse olisi vaikka ikivanhasta KOP:n tilistä, jonka tilinumero olisi edelleenkin sama kuin joskus muinoin.

    • 100149-6

      Hah pysykööt STS tili siellä kuka sen on ostanutkin. Vihaan nordeaa ja pankkeja muutenkin. Ovat syypäitä valuutta/talouskriiseihin suoraan. Manipuloivat valuuttakauppaa ohjesäännöistä välittämättä, manipuloivat omistuksillaan maailman raaka-aineiden hintoja omien etujensa ajamiseksi ja eivät ole kuin kulu ja rasite eli jättävät maksamatta aiheuttamiaan talous-sotkuja. Kenelle nämäkin sakkorahat sitten menevät tai minne menevät keinottelulla ansaitut rahat. Hyi vitt..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1890
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe