Kärppälaulu, Hei huometa Oulu!

Jätkä taklaa sinut kohta laitaan
taju lähtee, hampaat kalisee
Uinuu molke, hyökkääjät ja, pakit,
Jälleen kiekon yli vedät, jälleen nolottaa

Kun molke nukkuu maalillaan
mä kiekon maaliin vedän taas
Patasydän, laulu se on työn

Kärpät vetää niin kuin viimeistään
sä tutun jäähyboksin näät
ja siellä lihottavaa ruokaa syöt

Hei huomenta Oulu, hyvin pyyhkii
sun Kärppäs valvoi taas ja tunaroi
herrat Oulunjoen sillan alla nyyhkii
sinä teit sen minkä tunari vain voi

Tutun summerin sä äänen kuulet
äänellään se mielen masentaa
Ässät voitti jälleen kuusi-nolla
Siitä Kärppäläiset jaksaa yhä valittaa

Kun molke nukkuu maalillaan
mä kiekon maaliin vedän taas
Patasydän, laulu se on työn

Kärpät jälleen turhaan yritti
Ässät karkuun heiltä pyristi
ja Kärpät kaataa murheet viinalla

Hei huomenta Oulu, hyvin pyyhkii
sun Kärppäs valvoi taas ja tunaroi
herrat Oulunjoen sillan alla nyyhkii
sinä teit sen minkä tunari vain voi

Tv. Patapaita

10

681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laura1

      Hyvä yritys, jolle "hatun nosto",mut se on kyl Kärpät joka pyyhkii..;)

      • ... sen näkee sit, ei nyt tässä aiheessa puhuta enempää... =)


    • Patapaidat näköjään makseli hieman kalavelkoja. Hieno juttu ja antaa tulla lisää vaan jos mahdollista. Tiedä vaikka tartun sanan säilään vielä itsekin.

      • ... tuo LukkoFAN tuolla taas vähän sekoili, haukku mua raumalaiset korvat pystyssä. Ei millään pahalla raumalaiset Sano että mun viesteistä paistaa selvästi mun runsas alaikäisyys... Voi olla, mutta eipä hänkään taida paljoo kymmentä enempää olla... Ainakaan puheista päätellen... Kyl kuulosti niin kymmenvuotiaan jutuilta, mut taitaa olla vähän iäkkäämpi, kun ei yhtään kirjoitusvirhettä löytynyt... Mä yritän sentään lopettaa tätä sotaa... Se vaan haukkuu vitun pelleks ja ties mikskä...

        Okei, kyl mullaki joskus palaa käämit, mut mitä mieltä te ootte, onko harjotuspeleillä väliä? Muistan kyllä tilanteen, jolloin Ässät voitti kaikki harjotuspelit Lukkoo vastaan ja Lukko liigassa "oikeet" pelit. Musta harjotuspelit on vaan tuntuman hakemista ja ketjujen kemian löytämistä, tuskin kukaan sata lasis pelaa... Liigassa ne mestaruudet voitetaan, ei harjotuspeleissä. Ainoo juttu, millä voi olla vähän merkitystä harjotuspeleissä, on ehkä henkisen yliotteen saaminen. VUodattelin nyt vaan vähän tunteitani, kun sitä ei voi oikeen missään enää tehdä, ei ees täällä...

        Ottaa kaaliin...


      • Patapaita kirjoitti:

        ... tuo LukkoFAN tuolla taas vähän sekoili, haukku mua raumalaiset korvat pystyssä. Ei millään pahalla raumalaiset Sano että mun viesteistä paistaa selvästi mun runsas alaikäisyys... Voi olla, mutta eipä hänkään taida paljoo kymmentä enempää olla... Ainakaan puheista päätellen... Kyl kuulosti niin kymmenvuotiaan jutuilta, mut taitaa olla vähän iäkkäämpi, kun ei yhtään kirjoitusvirhettä löytynyt... Mä yritän sentään lopettaa tätä sotaa... Se vaan haukkuu vitun pelleks ja ties mikskä...

        Okei, kyl mullaki joskus palaa käämit, mut mitä mieltä te ootte, onko harjotuspeleillä väliä? Muistan kyllä tilanteen, jolloin Ässät voitti kaikki harjotuspelit Lukkoo vastaan ja Lukko liigassa "oikeet" pelit. Musta harjotuspelit on vaan tuntuman hakemista ja ketjujen kemian löytämistä, tuskin kukaan sata lasis pelaa... Liigassa ne mestaruudet voitetaan, ei harjotuspeleissä. Ainoo juttu, millä voi olla vähän merkitystä harjotuspeleissä, on ehkä henkisen yliotteen saaminen. VUodattelin nyt vaan vähän tunteitani, kun sitä ei voi oikeen missään enää tehdä, ei ees täällä...

        Ottaa kaaliin...

        Ei harjoituspelejä turhaan pelata. Silti niillä ei ole merkitystä noin niinku pisteiden valossa. Harjoituspeleissä nähdään miltä osin joukkue toimii ja miltä osin ei. Yleensä hävitty peli antaa valmentajalle paljon enemmän tietoa niistä asioista, joita pitää parantaa ja mihin pitää harjoittelussa kiinnittää enemmän huomiota. Voitettujen pelien jälkeen jatketaan yleensä samoilla linjoilla.

        Täällä keskustellessa on hyvä muistaa muutama seikka. Omiaan pitää kannustaa ja puolustaa. Vastustajia saa piikitellä ja pottuillakin jos on sellaiseen paikka. Pitää vain muistaa ja hyväksyä se, että jonkun toisen mielipide on erilainen kuin oma mielipide. Aihe on jääkiekko, eikä pidä alkaa arvostelemaan muita keskustelijoita. Se, että olemme eri ikäisiä ja näköisiä on vain hyvä asia. Tärkeintä on innostus jääkiekkoon. On se niin hieno laji.

        Ja sanotaan nyt ihan suoraan, että kyllä viime kevään Ässä-tappiot kismitti...suoraan sanoen pillutti-pallitti-vitutti-tatitti-ottikupoliin-hermoon-ja-pesiiseen. Silti kaikesta huolimatta se oli kiekkoilun kannalta helkutin hieno homma. Ässä-ilmiö oli parasta mitä liigassa on tapahtunut, niin sitten Kärppä-ilmiön.


    • TosiKärppäFani

      et tule sitä päivää näkemään kun Ässät edes voittaa Kärpät,joten nauti viime kaudesta ja katso uusintoja noista otteluista.hheheh

      • TosiKärppäFanille:

        Sen näkee sitten, turha nyt vielä spekuloida... Sori et sillon huusin sulle, ihan aiheetonta, kiekkoahan tää vaan on...

        Rosewaterille:

        No sitähän minä tavallaan tarkoitin, ei pisteiden valossa merkitystä, mutta saadaan kemiat kuntoon näissä otteluissa (joko ketjuja muuttamalla tai muuten vaan joukkuehenkeä parantamalla), eli katsotaan, mitkä rattaat pyörii, ja mitkä ei... Sitten myöskin ehkä henkisen yliotteen kannalta. Mutta ei näissä kukaan täysillä pelaa... Onhan ne harjotusottelut tavallaan tärkeitä, mut periaatteessa ei mitään merkitystä, sarjassahan ne pisteet jaetaan.


      • Patapaita kirjoitti:

        TosiKärppäFanille:

        Sen näkee sitten, turha nyt vielä spekuloida... Sori et sillon huusin sulle, ihan aiheetonta, kiekkoahan tää vaan on...

        Rosewaterille:

        No sitähän minä tavallaan tarkoitin, ei pisteiden valossa merkitystä, mutta saadaan kemiat kuntoon näissä otteluissa (joko ketjuja muuttamalla tai muuten vaan joukkuehenkeä parantamalla), eli katsotaan, mitkä rattaat pyörii, ja mitkä ei... Sitten myöskin ehkä henkisen yliotteen kannalta. Mutta ei näissä kukaan täysillä pelaa... Onhan ne harjotusottelut tavallaan tärkeitä, mut periaatteessa ei mitään merkitystä, sarjassahan ne pisteet jaetaan.

        Itseäni ihmetyttää valmentajien valitus ottelumääristä. Ei kai niitä poelejä liikaa voi olla jos joukkue pelaa 10 harjoituspeliäkin ennen varsinaisen kauden alkua. Jos pelejä aiotaan vähentää, niin pitäisiköhän ensin miettiä, että mitä pelejä sitten vähennetään.


      • TosiKärppäFani
        Patapaita kirjoitti:

        TosiKärppäFanille:

        Sen näkee sitten, turha nyt vielä spekuloida... Sori et sillon huusin sulle, ihan aiheetonta, kiekkoahan tää vaan on...

        Rosewaterille:

        No sitähän minä tavallaan tarkoitin, ei pisteiden valossa merkitystä, mutta saadaan kemiat kuntoon näissä otteluissa (joko ketjuja muuttamalla tai muuten vaan joukkuehenkeä parantamalla), eli katsotaan, mitkä rattaat pyörii, ja mitkä ei... Sitten myöskin ehkä henkisen yliotteen kannalta. Mutta ei näissä kukaan täysillä pelaa... Onhan ne harjotusottelut tavallaan tärkeitä, mut periaatteessa ei mitään merkitystä, sarjassahan ne pisteet jaetaan.

        mutta Kärpät on ylivoimainen!


    • Tenki#62

      Mutta mistä aihe moiseen??Voittoja saa toki,ja pitääkin hehkuttaa.Mutta kuinka kauan?Alkaa olla jo puoli vuotta noista aikaa.Ja uusi kausi alkamassa.Kärpät pelaa meneillään olevaa kautta,ei edellistä eikä tulevaa.Voitto huumaan ei auta jäädä leijumaan,eikä tappioita itkemään.Täysi ralli päälle Oulussa,mutta miten on muualla?Miten Porissa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      132
      1327
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      956
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      855
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      623
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      528
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      488
    Aihe