Erään herran elokuvat, jonka yksi tunnetuimista ilmestyi n. 90 vuotta sitten, ja jonka jokainen ihminen liki ympäri telluksen tuntee, ovat aivan uskomattomia. Itse kasonut kaikki Chaplinin trkeimmät sen kymmenenkymmenen kertaa, ja vieläkään ei voi kun ihmetellä hänen taitoa/kykyä/empaattisuutta.
Ajatonta matskua, jota tulen jälkeläisilleni näyttämään. Osoittaa myös sen, että ei se elokuvien visuaalisuus, vaan inhimillisyys.
klassikot, jotka
4
626
Vastaukset
- MarkiisiDeFuckingÅmÅl
mutta ei Chaplin ole ainoa (tosin ehkä lahjakkain ottaen huomioon että hän myös käsikirjoitti ja ohjasi suurimman osan leffoistaan, ja musiikitkin joihinkin teki, kuten esim. klassikkokappaleen "Smile").
Mutta myös Buster Keaton oli hyvä ja hauska, kuten myös Harold Lloyd. Ja hieman myöhemmin, äänielokuvien aikakaudella, Laurel & Hardy ja Marx-veljekset.
Ja kaikki mykkäelokuvan klassikot eivät olleet komedioita, esim Friedrich Wilhelm Murnaun "Nosferatu" -kauhuleffa vuodelta 1922 nostattaa edelleenkin karvat pystyyn. Samoin kuin Fritz Langin "M -kaupunki etsii murhaajaa" (Peter Lorre murhaajana) ja moni muu.
Ihmiset jäävät paljosta paitsi jos eivät katso muita kuin uutuusleffoja.- Juurakon Hulda
Mykkiä klassikoita on muitakin kuin nuo, jotka tavallisesti muistetaan - siis kohelluskomediat ja kauhut.
Onko kukaan esim. nähnyt klassikoita The Wedding March, Our Dancing Doughters tai It? Ensimmäinen melodraamaa, jossa mausteena yksi VÄRILLINEN kohtaus, toinen salonkikomediaa, kolmas perinteistä romanssihömppää.
Itse olen ikävä kyllä livenä ja kokonaan nähnyt vain tuon ensimmäisen (joka oli mahtava), mutta kahdesta muusta pätkiä ja muuta materiaalia sen verran että mielelläni kokonaankin katsoisin, sen verran upeaa tavaraa ovat. - Mykkäelokuvamies
Juurakon Hulda kirjoitti:
Mykkiä klassikoita on muitakin kuin nuo, jotka tavallisesti muistetaan - siis kohelluskomediat ja kauhut.
Onko kukaan esim. nähnyt klassikoita The Wedding March, Our Dancing Doughters tai It? Ensimmäinen melodraamaa, jossa mausteena yksi VÄRILLINEN kohtaus, toinen salonkikomediaa, kolmas perinteistä romanssihömppää.
Itse olen ikävä kyllä livenä ja kokonaan nähnyt vain tuon ensimmäisen (joka oli mahtava), mutta kahdesta muusta pätkiä ja muuta materiaalia sen verran että mielelläni kokonaankin katsoisin, sen verran upeaa tavaraa ovat.The Wedding March sekä It ovat nähtyinä. Ensin mainittu on aivan loistava elokuva, jälkimmäinen puolestaan ok, Clara Bow oli tosin kyllä aika hot.
Jos haluat lisää mykkäklassikoita, niin tässä muutama: Sunrise, La passion de Jeanne d'Arc, Greed, The Crowd, Ben-Hur, Potemkin, Napoleon jne. DVD:lläkin noita on ihan kiitettävästi saatavilla, tosin enemmänkin voisi olla. Kannattaa katsella valtameren toiselle puolen.
- Barga Nasta
Jokainen 5-kymppinen on nähnyt paljon Chaplinia, mutta
minusta aivan ylittämätön on Nainen Pariisissa. Jostain
käsittämättömästä syystä äijä itse istui filmin päällä, eikä
sitä saanut esittää. Annan sille joka äänestyksessä 10/10.
Alkaen Diktaattorista Chape sortui
a) sormellaosoitteluun
b) itsesääliin
c) moralismiin
d) itsensätoistamiseen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2732495Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."762419- 1201598
SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis91589Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis501506Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj641387- 1331359
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711250Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821049Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli731029