http://www.9xxfin.com/forum/viewtopic.php?t=3712&highlight=jenkki
Siellä pojat pohtii ostaakko Porschen vai Toyotan Porsche-forumilla. Corvette-forumilla taas lähinnä mietitään kuinka ylivoimaisesti viimeksi Corvette jätti varttimaililla muut (jo pari vuotta sitten muuten ajelivat katulaillisella Corvetella Suomessa alle 9 sekunnin vetoja varttimaililla,teko johon yhdelläkään Porschella ei ole koskaan päästy lähellekään,ei voima vaan riitä).
Aasinsiltana voimme aloittaakkin pohdinnan,mihin sijoitat Porschen autojen hierarkiassa? Itselläni (huomioon ottaen muutamat faktat,kuten 1:1 sama tekniikka mm.kuplavolkkarin kanssa 50-luvulla, moottoritekniikan ostaminen perheauto-Audista 70 ja 80-luvuilla, nykyään perusversio Boxterista antaa ulos sen -250 hv tehottomimman Corveten antaessa yli 400 hv ja väännöissä viedään Possua vielä kovempaa, mm.60-luvun lopulla tehokkaimmassa Porschessa juuri ja juuri 200 hv kun samaan aikaan Corvetteen sai tehtaalta 580 hv[kertoo aika hyvin missä mentiin], Porschen tuoreus autonvalmistajana(mm.911 paljon nuorempi kuin Corvette mallina vaikka onkin Porschen vanhin malli) ja Porschen orientoituminen lähinnä trakotirvalmistajaksi ja muutenkin yleinen profiloituminen pienikokoisiin,voimattomiin moottoreihin sekä osakkuus yhteisessä Seat-Skoda-VW-Audi-Porsche-koalitiossa saavat muunmuassa minut asettamaan Porschen sinne juurikin Toyota MR-2:sten, Ford focus 2.0:ien ja vastaavien(mielellään alle 7 sylinteriä ja alle 4 litranen kone) sekgmenttiin.
Muita mielipiteitä?
Mihin possu sijoittuu?
13
1278
Vastaukset
- NemesisMaurunheimo
Nettiautosta lähtee hintapyyntinä katsastettua ja verot maksettua Porschea 3000euroon, samaanaikaan taasen halvin katsastettu ja verot ok Corvette maskaa 12000e.
Ihmiset arvostavat hinnassakin Corvettea noin sen 400% enemmän keskimäärin kuin Porschea.
Mielestäni myös Porsche sijoittuu sinne Seat-Golf-akselin kanssa kilpailemaan ja korkeintaan,kuten taannoisessa TM:ssäkin todettiin,kilpailemaan MB:n v6-mallien kanssa.- Käydä uudestaan
Katsomassa mistä hinnat alkaa?
Eiköhän laiteta peleille samat lähtökohdat,kuten moottorin tilavuus ja jne. Verrataan vasta sitten,vai olisiko sama jos vertaisimme CHEVROLET NUBIRAA ja CAYMANIA keskenään? Entäs maasturi-osasto? Siellähän olisi varmasti verrattavaa keskenään.Unohdetaan corvetet,ja 924,koska nehän ei ole vertailukelpoisia, ja aletaan vertailemaan maastureita. Mitäs Tapastikos tähän sanoo? - herra82
Käydä uudestaan kirjoitti:
Katsomassa mistä hinnat alkaa?
Eiköhän laiteta peleille samat lähtökohdat,kuten moottorin tilavuus ja jne. Verrataan vasta sitten,vai olisiko sama jos vertaisimme CHEVROLET NUBIRAA ja CAYMANIA keskenään? Entäs maasturi-osasto? Siellähän olisi varmasti verrattavaa keskenään.Unohdetaan corvetet,ja 924,koska nehän ei ole vertailukelpoisia, ja aletaan vertailemaan maastureita. Mitäs Tapastikos tähän sanoo?elikkäs omassa autojen hierarkiassa porsche on korkealla ja korkeammalla kuin esim. corvette.
tehoissa corvette voi olla kovempi menijä, mutta asiaa kannattaa katsoa muistakin kulmista... eli minusta porcshe edustaa jotain arvokasta ja hienoa (pois sulkien vanhat 924 ja 914 yms... ja vanhemmat boxsterit) mutta esim uudet porschet ovat todella hienoja ja herrasmäisesti sportteja kun taas esim. corvette on mielestäni sellaisen "katupojan" (en tarkoita pahaa) auto joka haluaa autolta voimaa ja mahcokkuutta.
eli minusta noita autoja ei kannata vertailla ihan keskenään eli autojen luonteet ovat minusta hirveän erilaiset ja varmasti molemmat ovat hyviä ... porschessa ulkonäkö hienompi ja taas corvetessa äänet.
mutta minusta ykkönen on kuitenkin aston martin ja morgan aero max. sen jälkeen tulee oma autoni jaguar... mallini ei ole hienoin ja kaunein eli uusi xk tai vanhempi e-type..huoh... se xk olisi melkein täydellinen ilman antennia, joka on vähän hmm... mölö=).
- Pecos Bill
Tämä Tapastikoksen meno yltyy tas aivan hulvattomiin mittasuhteisiin.
Varttimaililla pärjää kiihdytysautoilla, mutta ei välttämätä urheiluautoilla. Sen vuoksi varttimailiaika ei ole urheiluauton mittari.
Porsche on osoittanut useaan otteeseen teknisen etumatkansa moneen merkkiin verrattuna, mutta toisaalta rapakon takana on osoitettu lähinnä se, että kohta neljäänkymmeneen vuoteen ei ole enää valmistettu kunnon Corvetteja, joista Sting Ray oli mielestäni upein.
Minkäslaisia moottoreita Corvetteen sai muuten tuossa 70-luvun puolivälistä lähtien? Saiko peräti yli 200 SAE-hevosvoimaisia?
Mitenkäs muuten nykyään nuo jenkit suunnittelevat urheiluautonsa? Onko heillä jotakin hienoa viimeisntä alan tekniikkaa käytössä kenties? Olen kuullut hurjia huhuja mm. lehtijousista, työntötankomoottoreista ja sen sellaisista, mutta eiväthän moiset huhut voi pitää paikkaansa, kun kyse on urheiluautosta. Lienee joku sekoittanut vaan keskenään GM:n hyötyajoneuvo- ja urheiluautotuotannon, vai miten on?- Tapastikos
"The LS7's specifications are significant for a production engine:
* 505 horsepower @ 6300 rpm
* 470 lb.-ft. of torque @ 4800 rpm
* 7000-rpm redline
* Unique engine block with larger 104.8-mm (4.125-inch) bores and pressed-in cylinder liners
* Forged steel crankshaft with 101.6-mm (4-inch) stroke
* Titanium connecting rods
* Cast aluminum flat-top pistons
* Racing-derived CNC-ported aluminum cylinder heads with titanium intake valves and sodium-filled exhaust valves
* Dry-sump oiling system
* 11.0:1 compression ratio
* Camshaft with 15-mm (.591-inch) lift"
Titaanisesta detroitilaisesta moottorinrakennustaiteesta minimoottorivalmistaja-Porscheen ero tosiaan on valtava,jälkimmäinen kun tunki vw kuplasta peräisin ollutta puolivuosisataa vanhaa ilmajäähdytytteistä takamoottoritekniikkaansa autoihin vielä lähelle 2000-lukuakin :D
Ja tähän olemme Pecos-hyvä ennenkin törmänneet: Turha itkeä kun se 7 litranen 16-venttiilinen 450 hv Amerikan V8 jätättää varttimaililla 200 metriä, puolet enemmän venttiileitä omaavaa,näennäisesti korkeampaa litratehosuhdetta omaavaa 200 hv 2 litrasta Porchea. Maalissa kun ei lasketa kisan jälkeen kummalla oli enemmän heppoja suhteessa litroihin tai kuparilankaa bassovahvistimeen vedettynä,vaan raaka suorituskyky ratkaisee autosi paremmuuden.Ja juuri siinä Porsche on aina ollut,ja tulee aina olemaan vastaantulija kun vastassa on Urheiluautojen kuningas,Corvette.
Kuten ammatikseen aikanaan Euroopassa Porschea ajanut Markus Palttala on todennut: Edes turboahdetulla Porschella ei vaan pysy vapari jenkki-urheiluautojen perässä.Voima ei riitä. - Porsche on superauto
Tapastikos kirjoitti:
"The LS7's specifications are significant for a production engine:
* 505 horsepower @ 6300 rpm
* 470 lb.-ft. of torque @ 4800 rpm
* 7000-rpm redline
* Unique engine block with larger 104.8-mm (4.125-inch) bores and pressed-in cylinder liners
* Forged steel crankshaft with 101.6-mm (4-inch) stroke
* Titanium connecting rods
* Cast aluminum flat-top pistons
* Racing-derived CNC-ported aluminum cylinder heads with titanium intake valves and sodium-filled exhaust valves
* Dry-sump oiling system
* 11.0:1 compression ratio
* Camshaft with 15-mm (.591-inch) lift"
Titaanisesta detroitilaisesta moottorinrakennustaiteesta minimoottorivalmistaja-Porscheen ero tosiaan on valtava,jälkimmäinen kun tunki vw kuplasta peräisin ollutta puolivuosisataa vanhaa ilmajäähdytytteistä takamoottoritekniikkaansa autoihin vielä lähelle 2000-lukuakin :D
Ja tähän olemme Pecos-hyvä ennenkin törmänneet: Turha itkeä kun se 7 litranen 16-venttiilinen 450 hv Amerikan V8 jätättää varttimaililla 200 metriä, puolet enemmän venttiileitä omaavaa,näennäisesti korkeampaa litratehosuhdetta omaavaa 200 hv 2 litrasta Porchea. Maalissa kun ei lasketa kisan jälkeen kummalla oli enemmän heppoja suhteessa litroihin tai kuparilankaa bassovahvistimeen vedettynä,vaan raaka suorituskyky ratkaisee autosi paremmuuden.Ja juuri siinä Porsche on aina ollut,ja tulee aina olemaan vastaantulija kun vastassa on Urheiluautojen kuningas,Corvette.
Kuten ammatikseen aikanaan Euroopassa Porschea ajanut Markus Palttala on todennut: Edes turboahdetulla Porschella ei vaan pysy vapari jenkki-urheiluautojen perässä.Voima ei riitä.Kuten kaikki lukutaitoiset tietävät, uusin&nopein&tehokkain&kovin mahdollinen Vette HÄVIÄÄ porsselle! Jopa punaniskajenkkien omissa kotiinpäin vetävissä vertailuissa...
http://www.caranddriver.com/comparisons/11326/2006-chevrolet-corvette-z06-vs-2006-ferrari-f430-vs-2007-porsche-911-turbo.html
;) - Jalback
Porsche on superauto kirjoitti:
Kuten kaikki lukutaitoiset tietävät, uusin&nopein&tehokkain&kovin mahdollinen Vette HÄVIÄÄ porsselle! Jopa punaniskajenkkien omissa kotiinpäin vetävissä vertailuissa...
http://www.caranddriver.com/comparisons/11326/2006-chevrolet-corvette-z06-vs-2006-ferrari-f430-vs-2007-porsche-911-turbo.html
;)http://www.rsportscars.com/eng/cars/911_turbo.asp
http://www.rsportscars.com/eng/cars/corvette_z06.asp
Heh,kyllä se Pecoksenkin hehkuttama(hehkutus loppui kun uusi Turbo 911 ilmestyi ja todettiin yhdessätuumin sen olevan lussu) 911 Turbo kestää vähän aikaa aika hyvin vapari Corveten perässä(vielä vanhempi,aikaisemmin esitelty mallikin) mutta kun vauhdit nousee koviksi jää 911 Turbo kuin seinään. Ei vaan riitä potku vaikka olisi turbot ja muut hilavitkuttimet kuten olemme ammattikuski Palttalan kanssa todenneet. - Testi?
Jalback kirjoitti:
http://www.rsportscars.com/eng/cars/911_turbo.asp
http://www.rsportscars.com/eng/cars/corvette_z06.asp
Heh,kyllä se Pecoksenkin hehkuttama(hehkutus loppui kun uusi Turbo 911 ilmestyi ja todettiin yhdessätuumin sen olevan lussu) 911 Turbo kestää vähän aikaa aika hyvin vapari Corveten perässä(vielä vanhempi,aikaisemmin esitelty mallikin) mutta kun vauhdit nousee koviksi jää 911 Turbo kuin seinään. Ei vaan riitä potku vaikka olisi turbot ja muut hilavitkuttimet kuten olemme ammattikuski Palttalan kanssa todenneet.Missä olikaan puolueeton VERTAILU tai TESTI?!?
Mainostekstejä lienee vastaavilla tuntemattomilla tyttösivuilla netti pullollaan.
Sun ymmärryskyky on todettu jo aikoja sitten vajavaiseksi muun säälittävyytes ohessa. - Pecos Bill
Tapastikos kirjoitti:
"The LS7's specifications are significant for a production engine:
* 505 horsepower @ 6300 rpm
* 470 lb.-ft. of torque @ 4800 rpm
* 7000-rpm redline
* Unique engine block with larger 104.8-mm (4.125-inch) bores and pressed-in cylinder liners
* Forged steel crankshaft with 101.6-mm (4-inch) stroke
* Titanium connecting rods
* Cast aluminum flat-top pistons
* Racing-derived CNC-ported aluminum cylinder heads with titanium intake valves and sodium-filled exhaust valves
* Dry-sump oiling system
* 11.0:1 compression ratio
* Camshaft with 15-mm (.591-inch) lift"
Titaanisesta detroitilaisesta moottorinrakennustaiteesta minimoottorivalmistaja-Porscheen ero tosiaan on valtava,jälkimmäinen kun tunki vw kuplasta peräisin ollutta puolivuosisataa vanhaa ilmajäähdytytteistä takamoottoritekniikkaansa autoihin vielä lähelle 2000-lukuakin :D
Ja tähän olemme Pecos-hyvä ennenkin törmänneet: Turha itkeä kun se 7 litranen 16-venttiilinen 450 hv Amerikan V8 jätättää varttimaililla 200 metriä, puolet enemmän venttiileitä omaavaa,näennäisesti korkeampaa litratehosuhdetta omaavaa 200 hv 2 litrasta Porchea. Maalissa kun ei lasketa kisan jälkeen kummalla oli enemmän heppoja suhteessa litroihin tai kuparilankaa bassovahvistimeen vedettynä,vaan raaka suorituskyky ratkaisee autosi paremmuuden.Ja juuri siinä Porsche on aina ollut,ja tulee aina olemaan vastaantulija kun vastassa on Urheiluautojen kuningas,Corvette.
Kuten ammatikseen aikanaan Euroopassa Porschea ajanut Markus Palttala on todennut: Edes turboahdetulla Porschella ei vaan pysy vapari jenkki-urheiluautojen perässä.Voima ei riitä.Saavuttaako 450-hevosvoimainen Corvette urheiluautojen kuninkaan tittelin sillä, että se voittaa kiihdytysajossa kolme kertaa iskutilavuudeltaan pienemmällä moottorilla varustetun auton? Aika höllässä on tuo titteli. Vai onko niin, että titteli tarkoittaa USA:n urheiluautojen kuninkaan titteliä? Sillä muualla maailmassa urheiluautojen kunikaaksi pääsyyn vaaditaan muutakin.
Mitä tarkoitat sillä, että 200-hevosvoimaisessa 2-litraisessa koneessa on näennäisesti korkeampi litrateho kuin 7-litraisessa 450-hevosvoimaisessa? Mielestäni asiassa ei ole mitään "näennäistä".
Kuten on jo monasti todettu, Palttalan lausunnot (ovatko edes totta) eivät paljoa paina, kun katsoo vaikkapa Le Mansin voiton saavuttaneita automerkkejä. Eipä paljon joku harrastelijoiden BelCar siinä rinnalla paina. - Pecos Bill
Jalback kirjoitti:
http://www.rsportscars.com/eng/cars/911_turbo.asp
http://www.rsportscars.com/eng/cars/corvette_z06.asp
Heh,kyllä se Pecoksenkin hehkuttama(hehkutus loppui kun uusi Turbo 911 ilmestyi ja todettiin yhdessätuumin sen olevan lussu) 911 Turbo kestää vähän aikaa aika hyvin vapari Corveten perässä(vielä vanhempi,aikaisemmin esitelty mallikin) mutta kun vauhdit nousee koviksi jää 911 Turbo kuin seinään. Ei vaan riitä potku vaikka olisi turbot ja muut hilavitkuttimet kuten olemme ammattikuski Palttalan kanssa todenneet.Ai niin että arvotettu julkaisu?
Jos 911 Turbo on mielestäsi lussu, niin en voi muuta kuin ihailla sitä valtaisaa kokemusta maailman nopeimpien autojen ajamisesta, sillä kovin montaa nopeampaa autoa ei maailmasta löydy. Edes amerikkalaisten urheiluautojen ehdoton kuningas, Corvette, joka vankisti asemansa 80-luvulla jopa yli 200 SAE-hevosvoiman ihmemoottoreillaan, ei nimittäin pärjää uudelle 911 Turbolle.
- mainita
356:sen joka oli 911:n edeltäjä. Aika jouheva siirto -> 356 -> 912 -> 911. Ilmeisesti olet myös unohtanut että ekat Corvetetkin oli kuutoskoneella. Jos haen LAATUA ostan Possun enkä pärekori Vetteä maadoitusvikoineen. Jos tarvitsen potkua kulkea 0-400m suoraan niin Vette. Vaihtelevassa ajossa ajan Possulla joka on parempi ajettava.
- kulje suoraan :)
Ei Vette kulje täysin suoraan,
on aivan hirvitys siinäkin suhteessa.... - ihme
kulje suoraan :) kirjoitti:
Ei Vette kulje täysin suoraan,
on aivan hirvitys siinäkin suhteessa....kun toi Z06 ei pääse oikein karkuun http://www.crawfordperformance.com/gallery/video/sti_vs_z06.wmv
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12651Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1481198Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491105- 125979
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?205921Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 72825
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13825- 39812