YH jolla kaksoset 10kk, 7v tyttö ja 4v poika

jansku81

onko tässä maailmassa yhtää sellasta yksihuoltajaa jolla kaksoset 2lasta???ja joka hoitaa lapset ihan ite ilman apujoukkoja?mulla käy vain kerran viikossa kodinhoitaja että saan asiani hoidettua!sukulaiseni,vanhempani ja siskoni ei anna minkäänlaista apua lasten hoitoo!!onko mitää paikkaa mistä saisin viikonlopuksi hoitajan lapsilleni?esim kerran kahessa kuukaudessa!!

68

9299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mll

      Oletko kokeillut Mannerheimin lastensuojeluliiton kautta saada lastenhoitoapua. Tulevat kotiin hoitamaan ja ei ole kovin kallistakaan. Ja ovat koulutettuja.

      • jossukka

        sinä tarvitset.Oisko tukiperhe hyvä ratkaisu.Kysy PeLasta tai kunnan sosiaalitoimistosta.Voimia sulle.


      • jansku81
        jossukka kirjoitti:

        sinä tarvitset.Oisko tukiperhe hyvä ratkaisu.Kysy PeLasta tai kunnan sosiaalitoimistosta.Voimia sulle.

        tukiperheistä on todellinen pula ensinnäki!! ja toiseksi tuki perheeseen ei oteta alle puoltoista vuotiaita lapsia!!olen kokeillu jo sitäki!!eli vaihtoehdot todella vähissä!!


      • enemmän
        jansku81 kirjoitti:

        tukiperheistä on todellinen pula ensinnäki!! ja toiseksi tuki perheeseen ei oteta alle puoltoista vuotiaita lapsia!!olen kokeillu jo sitäki!!eli vaihtoehdot todella vähissä!!

        tukea kotipalvelusi kautta. Kunnalta saattaisi liietä apua tässä tilanteessa.


      • jansku81
        enemmän kirjoitti:

        tukea kotipalvelusi kautta. Kunnalta saattaisi liietä apua tässä tilanteessa.

        pyytäisin kyllä apua sieltä enemmän jos siitä ois hyötyä,olen monet kerrat pyytäny apua enemmän...mut ku vastaus sieltä on ettei ole resursseja antaa enempää,saanhan mä jopa kerran viikossa kodinhoitajan koko päiväksi eli 7.45-15.30 joskus saatan saada toisen kerran viikossa,mut vain puoli päiväsen eli 7.45-12.00!!ja ku sieltä ei saa viikonlopuksi tai edes yöksihoitajaa!!ja ku oikeasti mitä tarvitsen on et saisin joskus viikonlopun vapaaksi..edes kerran kahessa kuukaudessa!


      • ..............

        Luin ton viestiketjun läpi ja oli pakko kirjoittaa tänne hei jansku81 kuka on sulle sanonut että elämä olisi helppoa itsehän olet valintasi tehnyt ei suo ole varmaa kukaan väki pakolla raskaaksi tehnyt taidat kerätä täälä vain jotain SÄÄLIPISTEITÄ joten STFU


      • jansku81
        .............. kirjoitti:

        Luin ton viestiketjun läpi ja oli pakko kirjoittaa tänne hei jansku81 kuka on sulle sanonut että elämä olisi helppoa itsehän olet valintasi tehnyt ei suo ole varmaa kukaan väki pakolla raskaaksi tehnyt taidat kerätä täälä vain jotain SÄÄLIPISTEITÄ joten STFU

        Mikä sä luulet olevasi??se joka vai päättää mitä ja kuka tänne saa kirjoittaa!!eiköhä jokainen saa kirjoittaa ihan mitä ite haluaa..häh??


    • Äiti itsekin

      Kunnalliset vaihtoehdot on jo ruodittu lävitse aiemmissa viesteissä. Itse mainitsit, etteivät edes lähisukulaiset tahdo auttaa. Oletko kehdannut kuitenkin pyytää? Usein isovanhemmat eivät ymmärrä itse ehdottaa, koska olettavat ihmisten pärjäävän itsekseen vaikka millaisissa tilanteissa.

      Entäpä lapsien isä(t)? Olisiko ystäviä?
      Jos löytäisi useamman talouden apua samalle viikonlopulle, sitä voisi saada helpommin, kun tarjoaisi kaksosia yhteen paikkaan hoitoon, neljävuotiasta toiseen ja vanhinta kolmanteen. Onko lapsilla esimerkiksi kummeja?

      • jansku81

        olen kyllä kysyny vahemiltani,jotka ovat eronneet ei suostu ottamaa.vastaus on et ku tekevät töitä viikot niin viikolloput haluavat levätä!kummeilta en myöskään saa apua koska suurin osa lapsien kummeista on minun nuorempia sisaruksia ja asuvat vielä kotona tai on oma perhe..vaik meitä seitsämän onki!ainut isä joka on kuvioissa on 4v poikani isä,ja ottaa kyllä poikaansa jokatoinen viikoloppu luokseen!mut siitäpä ei pahemmin mulle hyötyä ole!esimerkiksi kaksosteni isä on täysi alkoholisti..sen takia jouduin sen jättämääki raskauden puoli välissä ku sain nyrkistä ja uhkasi tappaa kaksoset jotka kasvoi masussani,nyrkin iskulla!!eli olen tosiaa raskauden puolivälistä saakka ollu aivan yksin!!VOIKO JOLLAIN OIKEASTI ELÄMÄ MENNÄ NÄIN HUONOSTI,VAIK EN KOSKAA MITÄÄ PAHAA OLE TEHNY???!!


      • helena78
        jansku81 kirjoitti:

        olen kyllä kysyny vahemiltani,jotka ovat eronneet ei suostu ottamaa.vastaus on et ku tekevät töitä viikot niin viikolloput haluavat levätä!kummeilta en myöskään saa apua koska suurin osa lapsien kummeista on minun nuorempia sisaruksia ja asuvat vielä kotona tai on oma perhe..vaik meitä seitsämän onki!ainut isä joka on kuvioissa on 4v poikani isä,ja ottaa kyllä poikaansa jokatoinen viikoloppu luokseen!mut siitäpä ei pahemmin mulle hyötyä ole!esimerkiksi kaksosteni isä on täysi alkoholisti..sen takia jouduin sen jättämääki raskauden puoli välissä ku sain nyrkistä ja uhkasi tappaa kaksoset jotka kasvoi masussani,nyrkin iskulla!!eli olen tosiaa raskauden puolivälistä saakka ollu aivan yksin!!VOIKO JOLLAIN OIKEASTI ELÄMÄ MENNÄ NÄIN HUONOSTI,VAIK EN KOSKAA MITÄÄ PAHAA OLE TEHNY???!!

        Jäin ite kun tuplat oli 1,7 v ja vanhempi poika 6 v yksin lasten kanssa.Mulla ei ollut sellasta isompaa tarvetta,jos bilettään halusin,otin MLL:stä lastenhoitajan ja näin ratkasin sen ongelman.Mut ootko kuullut tukiperheistä? Yh:t musta on oikeutettuja tähän tukimuotoon.Googleta tukiperheet ja soita paikalliseeen sossuun ja kerro tilanteesi.Sano että jaksat paremmin kun saisit levätäkin välillä.

        Mun ystävä jäi 1 v lalsosten ja 5 vuotiaan kanssa yksin,nyt siitä vuosi aikaa ja hällä uusi ihana mies.
        Mulla samaten eli usko parempaan tulevaisuuteen ja muista sä oot tosi etuoikeutettu kkun sulla kaksoset.Muistelet kaiholla näitä aikoja,koita löytää ilo ja onni lapsista tähän kaikkeen.Sulla varmaan raskasta,mut kadut myöhemmin jos et yhtään pysty lapsistasi nauttimaan.He ovat niin vähän aikaa pieniä kuitenkin.Mun omat tuplat jo 7 v,aloittivat koulun.Aikaa kun olivat pieniä,kaipaan mutta muistan kuinka me iloittiin arjen ihan pienistä jutuista ja olin iloinen siitä kun isoimmasta lapsesta pääsin..ELi isästä.

        Voimia sulle ja iloa elämään.


      • haluaisin auttaa!
        helena78 kirjoitti:

        Jäin ite kun tuplat oli 1,7 v ja vanhempi poika 6 v yksin lasten kanssa.Mulla ei ollut sellasta isompaa tarvetta,jos bilettään halusin,otin MLL:stä lastenhoitajan ja näin ratkasin sen ongelman.Mut ootko kuullut tukiperheistä? Yh:t musta on oikeutettuja tähän tukimuotoon.Googleta tukiperheet ja soita paikalliseeen sossuun ja kerro tilanteesi.Sano että jaksat paremmin kun saisit levätäkin välillä.

        Mun ystävä jäi 1 v lalsosten ja 5 vuotiaan kanssa yksin,nyt siitä vuosi aikaa ja hällä uusi ihana mies.
        Mulla samaten eli usko parempaan tulevaisuuteen ja muista sä oot tosi etuoikeutettu kkun sulla kaksoset.Muistelet kaiholla näitä aikoja,koita löytää ilo ja onni lapsista tähän kaikkeen.Sulla varmaan raskasta,mut kadut myöhemmin jos et yhtään pysty lapsistasi nauttimaan.He ovat niin vähän aikaa pieniä kuitenkin.Mun omat tuplat jo 7 v,aloittivat koulun.Aikaa kun olivat pieniä,kaipaan mutta muistan kuinka me iloittiin arjen ihan pienistä jutuista ja olin iloinen siitä kun isoimmasta lapsesta pääsin..ELi isästä.

        Voimia sulle ja iloa elämään.

        Minä tiedän tilanteen,jos ei ole apua isovanhemmista.Meilä 4 lasta,mutta nyt jo aika isoja ja omatoimisia.Mummut ei ole koskaan auttaneet tai ottaneet lapsia hoitoon.Eikä ole muutenkaan sukulaisia,joista olisi apuja ollut.Missähän päin asut?Minä olisin valmis auttaa sinua mielellään.Voisin ottaa lapsia hoitoon meille,niin saisit omaa aikaa.


      • pillerit
        jansku81 kirjoitti:

        olen kyllä kysyny vahemiltani,jotka ovat eronneet ei suostu ottamaa.vastaus on et ku tekevät töitä viikot niin viikolloput haluavat levätä!kummeilta en myöskään saa apua koska suurin osa lapsien kummeista on minun nuorempia sisaruksia ja asuvat vielä kotona tai on oma perhe..vaik meitä seitsämän onki!ainut isä joka on kuvioissa on 4v poikani isä,ja ottaa kyllä poikaansa jokatoinen viikoloppu luokseen!mut siitäpä ei pahemmin mulle hyötyä ole!esimerkiksi kaksosteni isä on täysi alkoholisti..sen takia jouduin sen jättämääki raskauden puoli välissä ku sain nyrkistä ja uhkasi tappaa kaksoset jotka kasvoi masussani,nyrkin iskulla!!eli olen tosiaa raskauden puolivälistä saakka ollu aivan yksin!!VOIKO JOLLAIN OIKEASTI ELÄMÄ MENNÄ NÄIN HUONOSTI,VAIK EN KOSKAA MITÄÄ PAHAA OLE TEHNY???!!

        4 lasta , 3 eri isää.. ei missään elämän vaiheessa tullu mileen että mitä jos niitä lapsia ei tehtailis ihan jokaisen vastaan tulevan miehen kanssa.. Voi luoja et voi yhteiskunnalle tulla kalliiksi sinun kaltaiset tyypit. Aattelitko haluta viikonloppu vapaata että jospa vaikka sen viidennnenkin lapsen saisi alkuun?? En voi kun ihmetellä ´,,,


      • jansku81
        pillerit kirjoitti:

        4 lasta , 3 eri isää.. ei missään elämän vaiheessa tullu mileen että mitä jos niitä lapsia ei tehtailis ihan jokaisen vastaan tulevan miehen kanssa.. Voi luoja et voi yhteiskunnalle tulla kalliiksi sinun kaltaiset tyypit. Aattelitko haluta viikonloppu vapaata että jospa vaikka sen viidennnenkin lapsen saisi alkuun?? En voi kun ihmetellä ´,,,

        VITTUAKO MUN ASIAT SULLE KUULUU??HANKI OMA ELÄMÄ ÄLÄKÄ PUUTU MUIDEN ASIOIHIN!!ONKO SE MUN VIKA ET MIEHET JOIDEN KANSSA OLEN OLLU,ON SEN JÄLKEE KU RASKAAKSI MINUT ON SAANU PETTÄNY MUA TAI HAKANNU MUT?????????????????????????sä ku luulet olevasi noin kaikki tietävä kaikista asioista niin perusta kerho missä neuvot naisia et onko niillä HYVÄ VAI HUONO MIES!!!!!!!!!!!!!!!


      • näköjään:)
        jansku81 kirjoitti:

        VITTUAKO MUN ASIAT SULLE KUULUU??HANKI OMA ELÄMÄ ÄLÄKÄ PUUTU MUIDEN ASIOIHIN!!ONKO SE MUN VIKA ET MIEHET JOIDEN KANSSA OLEN OLLU,ON SEN JÄLKEE KU RASKAAKSI MINUT ON SAANU PETTÄNY MUA TAI HAKANNU MUT?????????????????????????sä ku luulet olevasi noin kaikki tietävä kaikista asioista niin perusta kerho missä neuvot naisia et onko niillä HYVÄ VAI HUONO MIES!!!!!!!!!!!!!!!

        Mitä sinä siellä rupeat keuhkoamaan , itseähän omista asioistasi täällä vinguit. Tottahan se on että eihän se sun vika ole mutta ei sun ole koskaan mielessä käynyt et jospa niitä lapsia ei jokaisen tapaamansa miehen kanssa heti tekis.. Nimimerkistä päätellen olet kovin nuorikin kuitenkin vielä. On itsellänikin paskoja suhteita takana mutta niistä ei jokaisesta ole lapsia.. Että voihan sitä seurustella ilman että lapsia tehtailee, onhan se aika saavutus tuon ikäisenä 3 eri miehen kanssa kersat.. Ja on varmaan jatkossakin aika hankalaa löytää uutta miestä kun niitä muksuja siinä on. Musta sekin on eri lailla ymmärrettävää että on yh, kun on pitkä aikaisesta suhteesta lapsia , kuitenkin kaikki samasta isästä.. Ja niin mulla on elämä , oli vaan pakko kirjoittaa kun rutisit lasten hoito apua.. aika useasti se on niin makaa kuin petaa..


      • jansku81
        haluaisin auttaa! kirjoitti:

        Minä tiedän tilanteen,jos ei ole apua isovanhemmista.Meilä 4 lasta,mutta nyt jo aika isoja ja omatoimisia.Mummut ei ole koskaan auttaneet tai ottaneet lapsia hoitoon.Eikä ole muutenkaan sukulaisia,joista olisi apuja ollut.Missähän päin asut?Minä olisin valmis auttaa sinua mielellään.Voisin ottaa lapsia hoitoon meille,niin saisit omaa aikaa.

        Asun vantaalla korson vieressä!!ihanaa että maailmassa on tälläsiä ihmisiä!!


      • kulomäkeläinen
        jansku81 kirjoitti:

        Asun vantaalla korson vieressä!!ihanaa että maailmassa on tälläsiä ihmisiä!!

        Onko paikan nimi sattumalta Kulomäki? (1,5 km keskustasta voisi olla "Korson vieressä".)

        Vauvojen kanssa en hirveästi osaa auttaa (pelkäisin että pudottaisin tai vastaavaa). Ei ole vielä ollut omia vauvoja ja pieniä serkkuja tuli hoidettua niin vähän. Mutta jos et hirveän kaukana Kulomäestä asu, voisin viedä nuo vanhemmat lapset ulos leikkimään aina silloin tällöin (riippuu vähän miten kiire yliopisto-opintojen kanssa). Tai miksei vauvoja rattaissakin, jos eivät vieraita hirveästi pelkää. Saisit edes muutaman vapaan tunnin. Ja minä harjoitusta lapsista (niitä kuitenkin ainakin kolme aion hankkia). ;)


      • jansku81
        kulomäkeläinen kirjoitti:

        Onko paikan nimi sattumalta Kulomäki? (1,5 km keskustasta voisi olla "Korson vieressä".)

        Vauvojen kanssa en hirveästi osaa auttaa (pelkäisin että pudottaisin tai vastaavaa). Ei ole vielä ollut omia vauvoja ja pieniä serkkuja tuli hoidettua niin vähän. Mutta jos et hirveän kaukana Kulomäestä asu, voisin viedä nuo vanhemmat lapset ulos leikkimään aina silloin tällöin (riippuu vähän miten kiire yliopisto-opintojen kanssa). Tai miksei vauvoja rattaissakin, jos eivät vieraita hirveästi pelkää. Saisit edes muutaman vapaan tunnin. Ja minä harjoitusta lapsista (niitä kuitenkin ainakin kolme aion hankkia). ;)

        Mikkolassa asun..mulla kyllä käy kodinhoitaja kerran joskus jopa kaks kertaa viikossa et saan omaa aikaa ja hoitaa asiani!!mut kerran viikossa on aina koko päivänen kodinhoitaja,se on niinku 7.45-15.30 meillä.et saan kyl siinä ajassa asiani hoidettua!se mitä oikeasti tarvitsisin on et saisin joskus viikonlopun vapaaksi.


      • kulomäkeläinen
        jansku81 kirjoitti:

        Mikkolassa asun..mulla kyllä käy kodinhoitaja kerran joskus jopa kaks kertaa viikossa et saan omaa aikaa ja hoitaa asiani!!mut kerran viikossa on aina koko päivänen kodinhoitaja,se on niinku 7.45-15.30 meillä.et saan kyl siinä ajassa asiani hoidettua!se mitä oikeasti tarvitsisin on et saisin joskus viikonlopun vapaaksi.

        Sitten en valitettavasti voi auttaa. :( Tuo täysipäiväinen opiskelu ei oikein mahdollista koko viikonlopun vapauttamista (läksyt kuitenkin annetaan viikoittain, eikä koko lukukautta könttänä). Enkä ole koskaan hoitanutkaan pientä lasta vaikka "isosiskona" (naapurien lasten isompana leikkitoverina) olen ollut suosittu.

        Oletko harkinnut ihan lapsenvahdin (yksityiseltä sektorilta) palkkaamista? Tuolla palveluita tarjotaan palstallakin on sellaisia ja keltaisilta sivuilta löytyisi varmaan lisää.


    • tuplamummo

      Ihan vaan mielipide tähän kun minua rupesi niin kovin mietityttämään, etten sanoisi kismittämään nuo isovanhemmat. En voi ymmärtää moista asennetta.
      Olen itse hoitanut lapseni kaksosia (vajaa kaksi vuotta)aina kun ovat pyytäneet tai olen voinut. Käyn kokopäivä työssä. Hoidin heitä lähes koko kesälomani. Nytkin olivat viikonloppuna minulla yötä.
      Myötätuntoa tunnen sinua kohtaan. Minusta ei sen tärkeämpää ole kuin kasvavat lapset. Olen valmis tinkimään omista menoista aina. Hoidan heitä mielihyvin ja nautin suunnattomasti kun oppivat koko ajan uutta. Tämän ei ole tarkoitus aiheuttaa lisää mielipahaa, että jollain on asiat näin.
      Meillä tämä kulkee suvussa, jo oma äitini auttoi aina minua.

      Haluaisin vaan että jos jotkut isovanhemmat lukee tämän, miettisivät mikä elämässä on todella tärkeää.

      Tuli kova halu mullekin että pitäisi sua auttaa. On kuitenkin myös siellä vanhimmassa polvessa huolehdittavaa joten aika ei työaikana riitä.
      Olisiko sillä seuduin halukkaita "varamummoja" ?

      Voimia kuitenkin sinulle ja lapillesi :)

    • ankkulinappi

      täällä puhutaan mummoista, kummeista ja isistä.. mutta itselle tuli mieleen.. missä ovat ystäväsi? etkö voi pyytää heiltä apua?

      yksi vinkki olis, että voisit kirjoittaa tuonne lastenhoitaja palstalle, etsiä vaikkapa hoitorinkiä. Siinä ei liikkuisi raha, vaan vuorotellen vahtisitten toistenne lapsia.

    • siellä

      Vapaa-viikonlopun saat sitten kun lapset muuttavat pois kotoa.

      Eivät lapset ole mitään nukkeja jotka laitetaan sivuun, kun ei jakseta leikkiä niiden kanssa.

      • jansku81

        Ai että sä olet sitä mieltä jos omistaa lapsia niin mitää omaa aikaa ei saa olla,häh???Sä olet varmaa taas joku teini jolla ei mitää kokemusta lapsista ja niiden hoidosta,ni sinuna pitäisin suusi kiinni!!mene kasvamaa ennenku kehtaat täällä muita haukkua!!olet kerrassaa naurettava tapaus taas jälleen kerran,sen huomaa sulla ei ole mitää omaa elämää ku jaksat puuttua muiden asioihin!!HANKI OMA ELÄMÄ!!!!!


      • hanna
        jansku81 kirjoitti:

        Ai että sä olet sitä mieltä jos omistaa lapsia niin mitää omaa aikaa ei saa olla,häh???Sä olet varmaa taas joku teini jolla ei mitää kokemusta lapsista ja niiden hoidosta,ni sinuna pitäisin suusi kiinni!!mene kasvamaa ennenku kehtaat täällä muita haukkua!!olet kerrassaa naurettava tapaus taas jälleen kerran,sen huomaa sulla ei ole mitää omaa elämää ku jaksat puuttua muiden asioihin!!HANKI OMA ELÄMÄ!!!!!

        Hei yh!! lueskelin tässä sun ilmoitusta ja tuli kyllä suuri halu auttaa.Itselläni on 6-vuotiaat kaksoset,tyttö ja poika,ja vuoden vanha tyttö.
        Ongelma vain on että asutaan hiukan kaukana,me turun lähellä.. Jotain voitaisiin oikeasti kehittää että pääsisit lepäämään välillä,minä jos ketä tiedän että lepo tulee tarpeeseen! ja olen saman ikäinen kun sinä!Olen harkinnut tukiperheeksi ryhtymistä miehen kanssa jo aiemmin mutta nythän voisimme auttaa heti! Kyyti tänne turun seudulle varmasti järjestyisi,mikäli olet halukas siihen ryhtymään? Jos vaihdettaisiin vaikka sp:osotteita niin voisimme tutustua hieman paremmin? Hanna


      • jansku81
        hanna kirjoitti:

        Hei yh!! lueskelin tässä sun ilmoitusta ja tuli kyllä suuri halu auttaa.Itselläni on 6-vuotiaat kaksoset,tyttö ja poika,ja vuoden vanha tyttö.
        Ongelma vain on että asutaan hiukan kaukana,me turun lähellä.. Jotain voitaisiin oikeasti kehittää että pääsisit lepäämään välillä,minä jos ketä tiedän että lepo tulee tarpeeseen! ja olen saman ikäinen kun sinä!Olen harkinnut tukiperheeksi ryhtymistä miehen kanssa jo aiemmin mutta nythän voisimme auttaa heti! Kyyti tänne turun seudulle varmasti järjestyisi,mikäli olet halukas siihen ryhtymään? Jos vaihdettaisiin vaikka sp:osotteita niin voisimme tutustua hieman paremmin? Hanna

        kuulostaa hyvältä,mut mahdottomalta tuo kuljetus ku asutte niin pitkällä!mulla ku ei pahemmin ylimääräistä rahaa ole!! mut tässä sähköposti osoitteeni:[email protected]


    • zuzki83

      mulla on nyt melkein kolme kuukautiset kaksostytöt, yksin olen kanssa ja välillä on aika raskasta

      • jansku81

        niin sulla on kaksos tytöt..mut onko sulla muita lapsia kaksosten lisäksi??mulla on kumminki 4v poika ja 7v tyttö kaksosten lisäksi!!Missäs kaksosten isä on??onko sulla käyny ehkä yhtä hullusti ku minulle?


      • kuka hoitaa lapset
        jansku81 kirjoitti:

        niin sulla on kaksos tytöt..mut onko sulla muita lapsia kaksosten lisäksi??mulla on kumminki 4v poika ja 7v tyttö kaksosten lisäksi!!Missäs kaksosten isä on??onko sulla käyny ehkä yhtä hullusti ku minulle?

        No olipa asiallinen vastaus. Koska sinulla on 4 lasta, niin jollain muulla ei voi olla raskasta 2 lapsen kanssa???? Sä et tiedä tän toisen henkilön tilannetta. Hän ei esim. välttämättä saa kodinhoitoapua kuten sinä.

        Kyllä mä uskon, että sulla on raskasta, mutta ihan oikeasti ihminen. Itse olet itsesi tuohon tilanteeseen saattanut. Luulisi, että ihminen oppii virheistään. Sulla on 4 lasta, joilla on 3 eri isää. Olisiko parin ensimmäisen isän liuettua kannattanut miettiä, että se kolmaskin saattaa tehdä samoin? Täydellisessä maailmassa he kantaisivat vastuun lapsistaan, mutta aina ei käy niin.

        Sulla on joka viikko päivä vapaata ja jollain viikoilla lisäksi puolikas. Sun vanhin lapsi on ilmeisesti jo päivät koulussa ja tuolle 4-vuotiaalle varmasti voidaan järjestää hoitopaikka, jos et pysty hoitamaan sekä häntä ja kaksosia.

        Mutta kun sä haluaisin VIIKONLOPUN vapaaksi. No voivoi. Kyllä kai se nyt on ollut tiedossa, että lapset on 24/7 työ?


      • jansku81
        kuka hoitaa lapset kirjoitti:

        No olipa asiallinen vastaus. Koska sinulla on 4 lasta, niin jollain muulla ei voi olla raskasta 2 lapsen kanssa???? Sä et tiedä tän toisen henkilön tilannetta. Hän ei esim. välttämättä saa kodinhoitoapua kuten sinä.

        Kyllä mä uskon, että sulla on raskasta, mutta ihan oikeasti ihminen. Itse olet itsesi tuohon tilanteeseen saattanut. Luulisi, että ihminen oppii virheistään. Sulla on 4 lasta, joilla on 3 eri isää. Olisiko parin ensimmäisen isän liuettua kannattanut miettiä, että se kolmaskin saattaa tehdä samoin? Täydellisessä maailmassa he kantaisivat vastuun lapsistaan, mutta aina ei käy niin.

        Sulla on joka viikko päivä vapaata ja jollain viikoilla lisäksi puolikas. Sun vanhin lapsi on ilmeisesti jo päivät koulussa ja tuolle 4-vuotiaalle varmasti voidaan järjestää hoitopaikka, jos et pysty hoitamaan sekä häntä ja kaksosia.

        Mutta kun sä haluaisin VIIKONLOPUN vapaaksi. No voivoi. Kyllä kai se nyt on ollut tiedossa, että lapset on 24/7 työ?

        JA SUN MIELSETÄ KU MULLA ON NELJÄ LASTA JA OLEN ITTENI HAKKINU TÄLLÄSEEN TILANTEESEEN,NI MULLA EI VAI OLE OIKEUTTA PITÄÄ KOSKAA VAPAATA??????????????? HEI HALOO..MENE HOITOO,JA HANKI OMA ELÄMÄ.MÄ TEEN JUST NIINKU HALUAN JA INISEN TÄÄLLÄ SIVUILLA MYÖS NIIN PALJO KU HALUAN!


      • teet...
        jansku81 kirjoitti:

        JA SUN MIELSETÄ KU MULLA ON NELJÄ LASTA JA OLEN ITTENI HAKKINU TÄLLÄSEEN TILANTEESEEN,NI MULLA EI VAI OLE OIKEUTTA PITÄÄ KOSKAA VAPAATA??????????????? HEI HALOO..MENE HOITOO,JA HANKI OMA ELÄMÄ.MÄ TEEN JUST NIINKU HALUAN JA INISEN TÄÄLLÄ SIVUILLA MYÖS NIIN PALJO KU HALUAN!

        mutta maksa se itte äläkä maksata muna hulluuttas muilla veron maksajilla.


      • Jaanap81
        teet... kirjoitti:

        mutta maksa se itte äläkä maksata muna hulluuttas muilla veron maksajilla.

        HAJOA AAMUIHISI!!! JA HANKI VIHDOIN JO OMA ELÄMÄ..ÄLÄKÄ PUUTU MUIDEN ASIOIHIN! OLET VARMAA JOKU 16V RÄKÄPENTU..JOLLA EI OLE MINKÄÄNLAISTA KOKEMUSTA LAPSISTA!!


      • tyttönen.
        Jaanap81 kirjoitti:

        HAJOA AAMUIHISI!!! JA HANKI VIHDOIN JO OMA ELÄMÄ..ÄLÄKÄ PUUTU MUIDEN ASIOIHIN! OLET VARMAA JOKU 16V RÄKÄPENTU..JOLLA EI OLE MINKÄÄNLAISTA KOKEMUSTA LAPSISTA!!

        minulla on 3 lasta joista vaimoni kanssa huolehdimme ilman mitään avustuksi ja olemme siitä ylpeitä,joten minulla on täysi oikeus arvostella touhuasi varsinkin kun tunnut itsekkin olevan vielä lapsen tasolla(mikäli et ole provo,jota toivon),mutta ole huoleti tällä menolla pentusi ovat huostassa ennen joulua,jolloin saat levätä ja rueta etsimään vaikka 4 idioottia.kumma juttu,että autolla ajeluun tarvitaan koulut,inssit ja kortit,mutta pentuja saa väsätä kuka idiootti vaan....


      • Anni
        Jaanap81 kirjoitti:

        HAJOA AAMUIHISI!!! JA HANKI VIHDOIN JO OMA ELÄMÄ..ÄLÄKÄ PUUTU MUIDEN ASIOIHIN! OLET VARMAA JOKU 16V RÄKÄPENTU..JOLLA EI OLE MINKÄÄNLAISTA KOKEMUSTA LAPSISTA!!

        että tämä yksinhuoltaja on aito henkilö. Ainakin todella toivon niin. On niin kovin heikolla mallilla asiat ja aika agressiivisesti kirjoittelee, että jotenkin kuulostaa tekaistulta. Joka palstalla näitä kirjoittelee. Saavat ihmisten tunteet kuohahtamaan.

        Jos kuitenkin kyseessä on aito henkilö, toivon parempaa jatkoa ja kaikkea hyvää etenkin hänen lapsilleen.


      • angie1979
        Anni kirjoitti:

        että tämä yksinhuoltaja on aito henkilö. Ainakin todella toivon niin. On niin kovin heikolla mallilla asiat ja aika agressiivisesti kirjoittelee, että jotenkin kuulostaa tekaistulta. Joka palstalla näitä kirjoittelee. Saavat ihmisten tunteet kuohahtamaan.

        Jos kuitenkin kyseessä on aito henkilö, toivon parempaa jatkoa ja kaikkea hyvää etenkin hänen lapsilleen.

        kyllä tämä on henkilö on IHAN OIKEA IHMINEN, siinä missä me muutkin, miten sä edes KEHTAAT väittää tollasta. Sulla on itsellä nähtävästi niin onnellisesti asiat, ettei muista väliä, on 2 lasta, mies, omakotitalo ja anna mä arvaan : KULTAINEN NOUTAJA...huh huh, miettisitte vähän mitä kirjotatte!!!!!


    • Veronmaksaja

      Tuolla autokeskustelussa kerrot juuri ostaneesi 11000 euron auton, eli ihan rahaton et voi olla. Onko tarkoituksesi ainoastaan kupata yhteiskuntaa ja ystävällisiä kanssaihmisiä mahdollisimman paljon, vai miksi et palkkaa lastenhoitajaa, jos kerran vapaata kaipaat?

      • Jaanap81

        Oletko kuullu sellaista sanaa ku laina??Se että olen lainalla ostanu auton ei tarkoita sitä että olen miljonääri!!Ja kun auto on meille välttämätön,miksi ostaisin halvan paskan jota joutuu korjata koko ajan ku voi ostaa vähä uudemman joka myös kestää..kerrohan kaikki tietävä onko järkeä maksaa paskasta???????Luuletko että en palkkaisi hoitajaa jos olisi varaa??en mä tänne turhan takia kirjoittele..NIINKU SÄ NÄYTÄT TEKEVÄN!!


      • ,.,..,.,.,.,.,.,.,.,.,.,..,
        Jaanap81 kirjoitti:

        Oletko kuullu sellaista sanaa ku laina??Se että olen lainalla ostanu auton ei tarkoita sitä että olen miljonääri!!Ja kun auto on meille välttämätön,miksi ostaisin halvan paskan jota joutuu korjata koko ajan ku voi ostaa vähä uudemman joka myös kestää..kerrohan kaikki tietävä onko järkeä maksaa paskasta???????Luuletko että en palkkaisi hoitajaa jos olisi varaa??en mä tänne turhan takia kirjoittele..NIINKU SÄ NÄYTÄT TEKEVÄN!!

        Niin ja me veronmaksajat maksetaan se sun auto


      • Minä vain
        ,.,..,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.., kirjoitti:

        Niin ja me veronmaksajat maksetaan se sun auto

        Ja se kun ei ole mun ongelma!!vai???


      • Veronmaksaja
        Minä vain kirjoitti:

        Ja se kun ei ole mun ongelma!!vai???

        Eikä se ole meidän muiden ongelma, jos sä et ole osannut käyttää ehkäisyä.


      • Jaanap81
        Veronmaksaja kirjoitti:

        Eikä se ole meidän muiden ongelma, jos sä et ole osannut käyttää ehkäisyä.

        MENE HIMAASI KASVAMAA!!JA JÄTÄ MUUT RAUHAA ELLET OSAA VASTATA ASIALLISESTI!!JOKU PENTU TAIDAT OLLA JOLTA OMA ELÄMÄ PUUTTUU KOKONAAN!!


      • Veronmaksaja
        Jaanap81 kirjoitti:

        MENE HIMAASI KASVAMAA!!JA JÄTÄ MUUT RAUHAA ELLET OSAA VASTATA ASIALLISESTI!!JOKU PENTU TAIDAT OLLA JOLTA OMA ELÄMÄ PUUTTUU KOKONAAN!!

        No jos välttämättä tahdot tietää, niin nimimerkistäsi päätellen olemme samanikäisiä. Itse olen vaan tehnyt elämässäni 'hiukan' erilaisia valintoja kuin sinä, enkä välttämättä ole kamalan iloinen siitä, että maksan veroja sinunkaltaistesi loisten elättämiseksi. Voisin jopa väittää, että saattaisin olla hiukan kypsempi ja vastuuntuntoisempi ihminen kuin sinä. (Jos nyt muutaman nettikirjoituksen perusteella asiasta haluaa jotain johtopäätöksiä tehdä.)

        Ei ehkä pidä kirjoittaa netin keskustelupalstoille, jos ei kestä yhtään kritiikkiä. Provosoitumisen sijaan kehottaisin sinua perustelemaan, miksi jonkun muun pitäisi kustantaa sinun vapaasi ja hoitaa sinun lapsesi, silloin kun et itse viitsi? Katsos kun elämä on valintoja. Jos et halua viettää viikonloppujasi kotona lasten kanssa, älä lisäänny. Älä ainakaan kolmesti. Tai valitse ainakin sellainen mies, joka osallistuu lastenhoitoon. Jos rahat ovat tiukilla, älä hanki autoa, vaan käytä julkisia kulkuvälineitä ja käytä lainanlyhennykseen nyt kuluvat rahat lastenhoitajaan.

        Ja selvennykseksi mainittakoon vielä, että maksan kyllä mielelläni veroja, jotta kaikille taataan perustoimeentulo. Mielestäni Suomessa on kuitenkin erittäin toimiva päivähoitojärjestelmä ja muutakin apua lapsiperheille löytyy, kuten itsekin olet kertonut.


      • jansku81
        Veronmaksaja kirjoitti:

        No jos välttämättä tahdot tietää, niin nimimerkistäsi päätellen olemme samanikäisiä. Itse olen vaan tehnyt elämässäni 'hiukan' erilaisia valintoja kuin sinä, enkä välttämättä ole kamalan iloinen siitä, että maksan veroja sinunkaltaistesi loisten elättämiseksi. Voisin jopa väittää, että saattaisin olla hiukan kypsempi ja vastuuntuntoisempi ihminen kuin sinä. (Jos nyt muutaman nettikirjoituksen perusteella asiasta haluaa jotain johtopäätöksiä tehdä.)

        Ei ehkä pidä kirjoittaa netin keskustelupalstoille, jos ei kestä yhtään kritiikkiä. Provosoitumisen sijaan kehottaisin sinua perustelemaan, miksi jonkun muun pitäisi kustantaa sinun vapaasi ja hoitaa sinun lapsesi, silloin kun et itse viitsi? Katsos kun elämä on valintoja. Jos et halua viettää viikonloppujasi kotona lasten kanssa, älä lisäänny. Älä ainakaan kolmesti. Tai valitse ainakin sellainen mies, joka osallistuu lastenhoitoon. Jos rahat ovat tiukilla, älä hanki autoa, vaan käytä julkisia kulkuvälineitä ja käytä lainanlyhennykseen nyt kuluvat rahat lastenhoitajaan.

        Ja selvennykseksi mainittakoon vielä, että maksan kyllä mielelläni veroja, jotta kaikille taataan perustoimeentulo. Mielestäni Suomessa on kuitenkin erittäin toimiva päivähoitojärjestelmä ja muutakin apua lapsiperheille löytyy, kuten itsekin olet kertonut.

        Ai valitsen miehen??mielstäni miehiä ei voi toista noin vain valita!!Ja miehistä ei kyllä päälle päin voi nähdä onko se hyvä vai paha,onko se mun vika et aina osunu joku huono mies kohalle??ja sinuna oisin ihan hiljaa..tuskin sulla on kokemusta neljästä lapsesta yksinhuoltajana!!


      • Veronmaksaja
        jansku81 kirjoitti:

        Ai valitsen miehen??mielstäni miehiä ei voi toista noin vain valita!!Ja miehistä ei kyllä päälle päin voi nähdä onko se hyvä vai paha,onko se mun vika et aina osunu joku huono mies kohalle??ja sinuna oisin ihan hiljaa..tuskin sulla on kokemusta neljästä lapsesta yksinhuoltajana!!

        No juu, en todellakaan ole neljän lapsen yksinhuoltaja. Varmasti olisin aika rikki ja angstinen jos olisin. Siksi en aio itseäni moiseen tilanteeseen hankkiakaan. Kai minulla silti voi olla mielipiteitä verovarojen käytöstä?

        Ja miten niin miestä ei voi valita? Kai siinä naisellakin on jotain sanottavaa, että pistetäänkö hynttyyt yhteen vai ei? Ja ainakin siinä, että hankitaanko lapsia vai ei. Eikä sitä päällepäin tarvitse nähdäkään onko mies hyvä vai ei, mutta kai siihen voi vähän yrittää tutustua, ennenkuin sen kanssa alkaa lapsia vääntää?


      • Tosiaan,
        Veronmaksaja kirjoitti:

        No juu, en todellakaan ole neljän lapsen yksinhuoltaja. Varmasti olisin aika rikki ja angstinen jos olisin. Siksi en aio itseäni moiseen tilanteeseen hankkiakaan. Kai minulla silti voi olla mielipiteitä verovarojen käytöstä?

        Ja miten niin miestä ei voi valita? Kai siinä naisellakin on jotain sanottavaa, että pistetäänkö hynttyyt yhteen vai ei? Ja ainakin siinä, että hankitaanko lapsia vai ei. Eikä sitä päällepäin tarvitse nähdäkään onko mies hyvä vai ei, mutta kai siihen voi vähän yrittää tutustua, ennenkuin sen kanssa alkaa lapsia vääntää?

        lapsen isän kyllä voi valita. On tietysti tapauksia, että mies osoittautuu vuosien saatossa erilaiseksi mitä alussa, mutta kyllä aika pitkälle ihmisen oppii tuntemaan, kun yhdessä asustellaan muutama vuosi. Ei voi olla pelkästään sattumaa, että samoille naisille osuu ne "huonot" miehet kerta toisensa jälkeen.


    • kaksosten ja 1½ vuotiaan äiti

      Itselläni on 5kk kaksoset ja 1½ vuotias päälle, riittääkö tämä yksi ylimääräinen sanomaan, et helvetin rankkaa on vaikka on mies, se ei tosin auta missään! Sulla on kyllä joku viha oireyhtymä mitä et pysty käsittelemään, vastauksistasi päätellen. En ole itsekään nukkunut 5 kk ja vauvat ovat tosi kärttyisiä. Omaa aikaa ei ole, mutta tuudittaudun siihen, että n. 5 vuoden päästä ehkä on. Tietoisesti ollaan lapsemme tehty ja jos isä ei auta niin se ei auta, en jaksa energiaani enää siihen tuhlata, että saisin auttamaan. Ei täällä ketään tahallaan sinun tilanteeseesi itseään varmaan tee, mutta kyllä terve harkintakyky on joskus paikallaan. Apua on eri tahoilta ehdotettu ja kaikki näytät tyrmäävän, miksiköhän? Minulla tuli jossain välissä kun ketjua luin sellainen olo, että tämä on provo! Jos ei ole niin kyllä sinun täytyy ensimmäisenä saada itsesi tasapainoon lastesi takia. Ja en ole mikään täällä arvostelemaan, mutta niin näytät sinäkin tekevän.

      • VOI LUOJA!

        Minkä takia et ole aikaisemmin miettinyt kannattaako niitä lapsia hankkia? Tai tehnyt aborttia?

        Kyllä saat itse syyttää itseäsi ongelmistasi, tässä maassa ei ole kenenkään pakko hankkia lapsia!


      • Jaanap81
        VOI LUOJA! kirjoitti:

        Minkä takia et ole aikaisemmin miettinyt kannattaako niitä lapsia hankkia? Tai tehnyt aborttia?

        Kyllä saat itse syyttää itseäsi ongelmistasi, tässä maassa ei ole kenenkään pakko hankkia lapsia!

        Mixet tehny aborttia onko se nyt sun mielestä oikea ratkasu tähän??et olisin mielummin TAPPANU LAPSENI kun pitäny ne??totuushan on se et RAKASTAN lapsiani ennemmän kuin mitää muuta tässä maailmassa,mut kai mullaki on joskus oikeus vähä hengähtää!!ja älä sä pentu puutu muiden asioihin ku sulla ei ole kokemusta edes lapsista!!


      • kaksosten ja 1½ vuotiaan äiti
        VOI LUOJA! kirjoitti:

        Minkä takia et ole aikaisemmin miettinyt kannattaako niitä lapsia hankkia? Tai tehnyt aborttia?

        Kyllä saat itse syyttää itseäsi ongelmistasi, tässä maassa ei ole kenenkään pakko hankkia lapsia!

        Minulleko vastasit? JOs niin luepa uudelleen! Siellä lukee, ettö tekemällä on lapset tehty, enkä minä valita vaikka isä ei auta, ihmettelen vain ap:n pään sisällä liikkuvia juttuja!


      • VOI LUOJA!
        Jaanap81 kirjoitti:

        Mixet tehny aborttia onko se nyt sun mielestä oikea ratkasu tähän??et olisin mielummin TAPPANU LAPSENI kun pitäny ne??totuushan on se et RAKASTAN lapsiani ennemmän kuin mitää muuta tässä maailmassa,mut kai mullaki on joskus oikeus vähä hengähtää!!ja älä sä pentu puutu muiden asioihin ku sulla ei ole kokemusta edes lapsista!!

        Sitten kun kasvat aikuiseksi, opit ehkä ymmärtämään ettei abortti ole murha.

        Oletko koskaan kuullut että asioita voi suunnitella etukäteen? Voi esim. päättää haluaako lapsia vai ei (ja kuinka monta) ja toimia sitten sen mukaan?

        SItä saa mitä tilaa! :)

        Nuorten naisten prioriteetti nro 1 pitäisi olla hyvä koulutus.


    • CeciliaDee

      Vanhin lapsesi on jo koulussa, 4 vuotiaankin voi laittaa päiväkotiin. Päivät saat siis olla kaksosten kanssa kahdestaan, ja kohta nekin voi pistää päiväkotiin. Lisäksi sulla käy kodinhoitaja vähintään kerran viikossa, KOKO PÄIVÄN. Kyllä kai tuossa on jo aika paljonkin omaa aikaa?

      Tulee väkisinkin mieleen, että VIIKONLOPPU vapaata pitäisi saada vain sen takia, että pääsisit ryyppäämään/bilettämään. Siis ihan oikeastiko olet sitä mieltä, että kun SINÄ olet VAPAAEHTOISESTI tehnyt 4 lasta, etkä ole oppinut kahden miehen häipymisen jälkeenkään käyttämään ehkäisyä vähän tarkemmin, niin yhteiskunnan tai jonkun hyväsydämisen pitäisi vielä hoitaa nuo lapsesi jotta sinä pääset BILETTÄMÄÄN!?

      On ihan ymmärrettävää haluta hoitajaa viikolle että pääsee käymään kaupassa ym. virastoissa, mutta että jonkun muun pitäisi kantaa huoli lapsistasi, huom SINUN lapsistasi, että pääset BILETTÄMÄÄN on aivan suunnattoman itsekästä ja lapsellista.

      Ihan oikeasti, ihminen, käytä sitä ehkäisyä äläkä tee enää lisää lapsia. Anna lapsillesi mahdollisuus käydä päivät päivähoidossa, jotta näkisivät edes vähäsen normaalien ihmisten elämää.

      • Minä vain

        JA MISTÄ HEMMETISTÄ SÄ LUULET TIETÄVÄSI ET MÄ SEN TAKIA HALUAN LAPSILLE HOITAJAN VAIN SEN TAKIA ET PÄÄSEN BILETTÄMÄÄ???ENSINNÄKI OLEN VIIMISEN 4VUODEN AIKANA JUONU 5KRT ONKO SE LIIKAA,HÄH???ETKÖ SÄKÄÄ HELVETIN URVELO TAJUA ET JOSKUS EHKÄ HALUAA PIENEN HENGÄHDYS TAUON!!JA JOKAISELLA IHMISELLÄ ON OIKEUS SIIHEN!!SE ETTÄ MULLA ON KERRAN VIIKOSSA KODINHOITAJA NIIN SIINÄ EI PALJO HENGÄDELLÄ KU KAIKKI MENONI TIETENKI ON SINÄ PÄIVÄNÄ KU MULLA ON SE KODINHOITAJA..PÄIVÄ MENEE NIIN ET JUOKSEN A PAIKASTA BHEN..JNE..JNE..


      • kaksosten 5kk ja 1½ vuotiaa...
        Minä vain kirjoitti:

        JA MISTÄ HEMMETISTÄ SÄ LUULET TIETÄVÄSI ET MÄ SEN TAKIA HALUAN LAPSILLE HOITAJAN VAIN SEN TAKIA ET PÄÄSEN BILETTÄMÄÄ???ENSINNÄKI OLEN VIIMISEN 4VUODEN AIKANA JUONU 5KRT ONKO SE LIIKAA,HÄH???ETKÖ SÄKÄÄ HELVETIN URVELO TAJUA ET JOSKUS EHKÄ HALUAA PIENEN HENGÄHDYS TAUON!!JA JOKAISELLA IHMISELLÄ ON OIKEUS SIIHEN!!SE ETTÄ MULLA ON KERRAN VIIKOSSA KODINHOITAJA NIIN SIINÄ EI PALJO HENGÄDELLÄ KU KAIKKI MENONI TIETENKI ON SINÄ PÄIVÄNÄ KU MULLA ON SE KODINHOITAJA..PÄIVÄ MENEE NIIN ET JUOKSEN A PAIKASTA BHEN..JNE..JNE..

        Kyllä se aika paljon vapaa-aikaa on. Minulla ei ole KOSKAAN vapaa-aikaa, enkä käy tänne valittamaan siitä! Ai niin, minullahan on yksi lapsi vähemmän kuin sinulla! Jos saisin keran viikossa kokonaisen päivän vapaaksi, olisin kyllä tyytyväinen, mutta jos en saa en saa, enkä siitä kyllä käy tänne aukomaan. Ihmisillä on kauytta aikain olut lapsia, ennen vanhaan vähintään 4 perheessä. Useimmiten oli 10 paikkeilla, ei äideillä silloin ollut vapaa-aikaa, he hoisivat kodin ja lapset ja miehet olivat aamusta iltaan metsässä. Silloin ei ollut valmiita pakastepizzoja ja pyykinpesukoneita, ihan kipee työmäärä on ollut. Et selvästi ole ollut jo henkisiltä vahvuuksiltasi valmis lasten hoitoon! En ymmärrä tuota kauheata hyökkäystä muita kohtaan jotka mielipiteensä ilmaisevat, siitä huomaa, että koulutustasosion minimi ja seuraavaksi varmaan ilmoitat, että sinulla on lasten välissä ollut aikaa lukea jo maisteriksi vaikka olet noin nuori!


      • Jaanap81
        kaksosten 5kk ja 1½ vuotiaa... kirjoitti:

        Kyllä se aika paljon vapaa-aikaa on. Minulla ei ole KOSKAAN vapaa-aikaa, enkä käy tänne valittamaan siitä! Ai niin, minullahan on yksi lapsi vähemmän kuin sinulla! Jos saisin keran viikossa kokonaisen päivän vapaaksi, olisin kyllä tyytyväinen, mutta jos en saa en saa, enkä siitä kyllä käy tänne aukomaan. Ihmisillä on kauytta aikain olut lapsia, ennen vanhaan vähintään 4 perheessä. Useimmiten oli 10 paikkeilla, ei äideillä silloin ollut vapaa-aikaa, he hoisivat kodin ja lapset ja miehet olivat aamusta iltaan metsässä. Silloin ei ollut valmiita pakastepizzoja ja pyykinpesukoneita, ihan kipee työmäärä on ollut. Et selvästi ole ollut jo henkisiltä vahvuuksiltasi valmis lasten hoitoon! En ymmärrä tuota kauheata hyökkäystä muita kohtaan jotka mielipiteensä ilmaisevat, siitä huomaa, että koulutustasosion minimi ja seuraavaksi varmaan ilmoitat, että sinulla on lasten välissä ollut aikaa lukea jo maisteriksi vaikka olet noin nuori!

        NYT ELETÄÄ VUOTTA 2006,mitä hemettiä sä alat selittämää miten ennen elettiin!!ja kyllä sullaki ois vapaa aikaa jos haluaisit,mut taidat olla niin saamaton Paska ettet jaksa persettäsi nostaa sohvalta ylös ja tehdä asialle jotain.Ja kyllä mä saan tänne sivuille valittaa niin paljo ku haluan!!


      • kaksosten 5kk ja 1½ vuotiaa...
        Jaanap81 kirjoitti:

        NYT ELETÄÄ VUOTTA 2006,mitä hemettiä sä alat selittämää miten ennen elettiin!!ja kyllä sullaki ois vapaa aikaa jos haluaisit,mut taidat olla niin saamaton Paska ettet jaksa persettäsi nostaa sohvalta ylös ja tehdä asialle jotain.Ja kyllä mä saan tänne sivuille valittaa niin paljo ku haluan!!

        Sehän se, ennen jaksettiin nykyaikana ei! Kyllä minukin perse sohvalta nousis jos vaan joku tänne kotiin niiden lasten kanssa jäisi! Mielestäni se ei ole saamattomuudesta kiinni! Mielelläni vertaan nykyisyyttä ja menneisyyttä koska tässä maailmassa ei ole mitään muuta kun indivudualista paskaa ja sellaiseen en omia lapsiani opeta! Kyllä moraalia pitää saada enemmän ja nykyajan äidit sitä ei juurikaan lapsillensa siirrä! Kyllä huomaa, että nykyajan teinit hyppivät silmille vapaan kasvatuksen tuloksesta. Kun itse siinä iässä taapastelin, kyllä vanhempaa ihmistä kunnioitettiin ja heitä pelättiin. Ja sen kun valitat, yritän myös löytää erilaisia näkökantoja asioihin, vähän asiallisemmalla ulostuonnilla!


    • angie79

      itse laitoin tänne suomi24 ilmoituksen etsin hoitajaa, kokeile sitä, tai mll, se maksaa vähemmän. toivottavasti apua löytyy! itse olen vain kaksosten yh ollut alusta asti, tääkin on tosi rankkaa, että täytyy sanoa, että hatun noston paikka sulle! voimia ja haleja!!!!!!

      • jansku81

        Kiitos sinulle!!ensimmäinen piristävä palaute pitkään aikaa,mä olen ollu helisemässä noiden vastauksien takia..oli kyllä ensimmäinen ja viiminen kerta ku aloitan täällä jonku keskustelun!!eihän sua ehkä kiinnostaisi vaihtaa ajatuksia?sähköpostitse?


      • angie79
        jansku81 kirjoitti:

        Kiitos sinulle!!ensimmäinen piristävä palaute pitkään aikaa,mä olen ollu helisemässä noiden vastauksien takia..oli kyllä ensimmäinen ja viiminen kerta ku aloitan täällä jonku keskustelun!!eihän sua ehkä kiinnostaisi vaihtaa ajatuksia?sähköpostitse?

        laitoin sulle jo illalla meiliä, saitko?


      • kaksosten äiti myös
        angie79 kirjoitti:

        laitoin sulle jo illalla meiliä, saitko?

        Hei, itse olen kolmen lapsen äiti ja perheessäni myös kaksoset.
        Tahtoisin tietää, mitä niin erikoista tapahtuu viikonloppuna, että lapset on saatava hoitoon juuri silloin?
        Asun melkein naapurissasi ja voisin tarjota yöpaikan lapsille, tosin keskellä viikkoa.


      • jansku81
        kaksosten äiti myös kirjoitti:

        Hei, itse olen kolmen lapsen äiti ja perheessäni myös kaksoset.
        Tahtoisin tietää, mitä niin erikoista tapahtuu viikonloppuna, että lapset on saatava hoitoon juuri silloin?
        Asun melkein naapurissasi ja voisin tarjota yöpaikan lapsille, tosin keskellä viikkoa.

        minulla ei periaatteessa ole mitää menoja viikonloppusin..tarvitsen vain omaa aikaa,ja viikolla se ei onnistu koska 7v tyttö käy koulua ja 4v poika käy päiväkodissa 8-13.00.ja sit kumminki on kiva tavata kavereitaki ja se ei onnistu viikolla ku kaikki on töissä!!


    • iskä..

      Rehellisesti sanottuna toisinaan vituttaa kun ei oikein aika riitä enää harrastuksiin tms. muuhun itsensä latautumisaikaan.
      Samoin toisinaan ottaa päähän kun toiset valitavat kun ei ole aikaa ja on raskasta, eikä saa edes unta tarpeeksi (omien 7 vuoden huonosti nukuttujen öiden jälkeen, pienten kaksosten isänä, murrosikäisen kotiinhakijana, uhmaikäisen neidin kasvattajana, vammaisen lapsen vanhempana).

      Mutta kirkkaina hetkinä sen tajuaa, ettei kurjuutta, pahaa oloa, sairauksia tai muita ongelmia voi asettaa "suuruusjärjestykseen". Se oma - ehkä muiden mielestä pieni - asia joka tekee elämästä raskaan saattaa aiheuttaa sen ettei kohta enää jaksa -tai pahimmassa tapauksessa mieli ratkeaa senverran että tekee todella ikäviä asioita (itselleen tai toisille). Toinen taas jaksaa ja pärjää ulkopuolisen mielestä mahdottoman taakan kanssa.

      Valitettavasti ei oikein kirjoitustaidot riitä asian parempaan esilletuomiseen, mutta älkää nyt ihmeessä tuomitko kanssaihmisiä niin mielettömän rajusti. Jos joku tuntee itsensä aivan loppuun palaneeksi, niin paljon parempihan se on päästä hetkeksi keräämään voimia, juttelemaan aikuisten kanssa ja vaikka vain nukkumaan... ennekuin tarvvitsee paljon rajumpia aputoimia tai tekee jotain todella typerää. Ja ei toisaalta kannata provosoitua toisinaan typeristäkin vastauksista - joku voi jopa saada mielihyvää tehdessään toisen olon vieläkin tukalammaksi....

      Keskustelun aloittajalle - jos tosiaan tarvitset omaa aikaa niin koeta ihmeessä järjestää! En oikein osaa auttaa miten, mutta meillä on ollut joskus harvoin apuna MLL hoitajia, tuttujen melkein aikuisia lapsia ja jopa sosiaalialan opiskelijoita (jotka toisinaan tekevät mielellään lastenhoitutyötä opiskelubudjetin tasaamiseksi)..

      Tsemppiä :)

      • jansku81

        Kiitos sinulle!!kyllä täällä tosiaa on ihan kunnollisia ihmisiäki!!mä olen nyt vähän saanu järjesteltyä asioita..jne..mulle tulee torstaina yks tyttö "haastatteluu" laitoin ilmoituksen et etsitää hoitajaa lapsille..jne..Täytyy nyt vain toivoa et olisi sellainen mitä haenki et sais joskus sen yhden tai ehkä kaksi yötä hengähtää!! Hatun nosto sinulle,ja paljo,paljon jaxamista ja tsemppiä sinulle...


    • mmm

      Ei ihme etteivät tuttavasi halua lapsiasi hoitoon, kun kerran heidän ainut kasvattaja on tuollainen. Ei vanhemmillasi tai sisaruksilla ole mitään velvollisuutta hoitaa lapsiasi. Itse olet asiasi sotkenut.
      Säälin lapsiasi, vahinkoja taitavat olla kaikki. Toivottavasti pääsevät sijaisperheeseen.

      Oletko kuullut pisteestä . ? Kaikkia lauseita ei tarvitse lopettaa ???? tai !!!! tai .....

      • jansku81

        Olenko sit väittäny et heillä olisi velvollisuus ottaa lapseni joskus hoitoo???????????????olen vain kirjoittanu etteivät ota!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Sori mut en ole asioitani sotkenu,olen tyytyväinen elämääni vaik en hoitajaa saiskaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!menehän säki vaa ite sijaisperheesee kasvamaa,ku näyttää et sulla aivot puuttuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!mikä sä luulet olevasi mua arvioimaa?????????????????????hanki oma elämä äläkä puutu muiden asioihin!!!!!!!!!!!!!!!!!ainii...mä en muuten tiedä mikä piste on!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1


      • ei niin hullu eukko
        jansku81 kirjoitti:

        Olenko sit väittäny et heillä olisi velvollisuus ottaa lapseni joskus hoitoo???????????????olen vain kirjoittanu etteivät ota!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Sori mut en ole asioitani sotkenu,olen tyytyväinen elämääni vaik en hoitajaa saiskaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!menehän säki vaa ite sijaisperheesee kasvamaa,ku näyttää et sulla aivot puuttuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!mikä sä luulet olevasi mua arvioimaa?????????????????????hanki oma elämä äläkä puutu muiden asioihin!!!!!!!!!!!!!!!!!ainii...mä en muuten tiedä mikä piste on!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

        Teksteistäsi päätellen olet kuin villi luolamies! Hyökkäät jokaiseen tekstiin kun henkeä vietäs! Osaatko vastata ollenkaan nätisti, onko kritiikkiä kovin vaikeaa ottaa vastaan! Jos kirjoitat tänne, muista, että ihmisillä on mieleipiteitä, ei kaikki tue sinun ajatuksiasi ja monet korjoittavat mielipiteensä aika karskisti. Olet varmaan aika nuori tai kouluttamaton. Älä siirrä tuollaista hurjaa hyökkäämistapaa lapsiisi.


      • Nimetön
        ei niin hullu eukko kirjoitti:

        Teksteistäsi päätellen olet kuin villi luolamies! Hyökkäät jokaiseen tekstiin kun henkeä vietäs! Osaatko vastata ollenkaan nätisti, onko kritiikkiä kovin vaikeaa ottaa vastaan! Jos kirjoitat tänne, muista, että ihmisillä on mieleipiteitä, ei kaikki tue sinun ajatuksiasi ja monet korjoittavat mielipiteensä aika karskisti. Olet varmaan aika nuori tai kouluttamaton. Älä siirrä tuollaista hurjaa hyökkäämistapaa lapsiisi.

        Hajoa aamuihisi!!Mä vastaan just niin miten haluan!!


      • arki...
        Nimetön kirjoitti:

        Hajoa aamuihisi!!Mä vastaan just niin miten haluan!!

        lasten kanssa on antoisaa ja välillä ankaraa! En ehdi, enkä jaksa lukea koko viesti ketjua, koska työ, oma yritys ja kolme lasta vievät kaiken valveillaoloajan. Joo, on mulla mies, joka tekee kolmivuorotyötä, ja hyvät suhteet isovanhempiin, eli lapsille löytyy tarvittaessa hoitoa (epäsäännöllisten työaikojenvuoksi)! Sitä en jaksa ymmärtää, miten sulla on aikaa seurata tätä keskustelua? Tämänkin ajan ja energian voisi käyttää nukkumiseen tai lasten kanssa puuhailemiseen.
        Itse en juuri muista kaksosten ensimmäisistä vuosista mitään, kun piti hoitaa yrityksen asiat yksin.
        Sulla on auto ja netti...miksi? Työ? Lasten vuoksi? Mikä on tärkeää?
        En tiedä sun tilanteesta enempää ja sinä et tiedä mun elämästä mitään, joten älä vaivaudu vastaamaan! Tämäkin aika on sun omaa aikaa! ...JA KAIKKEIN TÄRKEIN...OTA APUA VASTAAN, KUN SITÄ TARJOTAAN!


    • Lapsistahuoli

      Ei pahalla, mutta jos naisella on 4 eri miehen kanssa lapset lyhyellä ikäerolla, ja isät ei syystä tai toisesta näe lapsiaan, on silloin kyl aika nähdä vikaa omassa toiminnassaan eikä ekana muissa... vaikka kuinka uskottelisi itselleen että mies on aina se juoppo, hakkaaja, narkkari, rikollinen, mielenterveys ongelmainen, vääräuskoinen... niin kannattaa ihan ekana mennä tutkii oma pää ja myöntää sairautensa ja hakea apua..

      • ASIAAa

        PÄTEE MYÖS RAISION KAUPUNGISSA;
        RAISION KAUPUNGIN PERUSTEETTOMASSA "VIRANOMAIS-" MENETTELYSSÄ PERÄTTÖMIN LAUSUMIN, SELVITYKSIN LAPSEN OLOSUHTEISTA..


    • LAPSENETUA

      sinä tarvitset lapsen oman isän lapsen elämään; yksinhuoltajuus on sairautta, todella vakava sairaus, lapsella on isäkin! Oisko LAPSEN
      OMA ISÄ hyvä ratkaisu LAPSEN ELÄMÄÄN ILMAN TARKOITUS HAKUISTA "VIRANOMAIS-" VIERAANNUTTAMISTA PERÄTTÖ MIN LAUSUMIN, SELVITYKSIN LAPSEN OLOSUHTEISTA . Kysy LAPSEN OMALTA ISÄLTÄ!!!. Voimia LAPSELLE/ LAPSILLE JA LASTEN OMALLE ISÄLLE!!!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5245
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3277
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe