Kaikkiahan meitä ei aina huvita osallistua naapurin syntymäpäiville tai pikkusiskon kissan nimiäisiin. Millaisia tekosyitä tällöin käytätte? Onko eroa tekosyyn laadulla, jos juhlakalu on läheinen/tuttava? Mihin juhliin on mielestänne pakko mennä?
Itselläni lähestyy puolison kautta tulleen kummitytön syntymäpäivät ja olemme riidelleet puolisoni kanssa raivoisasti koko viikon mm. sukulaisten näkemisistä. Yhtään ei kiinnostaisi lähteä toiselle puolelle Suomea viemään lahjaa, saati sitten istua autossa monta tuntia tuon "armaani" kanssa. Pakkohan se silti on, kun on kummilapsi kyseessä. :I
Kaikenlaisiin turhiin sukujuhliin olen hyvin kypsä, mutta tekosyitä käytän tuskin koskaan. Anoppi sen sijaan potee ihmisten juhlapäivinä kroonista päänsärkyä, jota ei usko enää kukaan. Käytättekö aina samaa syytä vai vaihteletteko valettanne?
Miten paljon ennen juhlia ilmoitatte yllättävästä menosta, oksennustaudista tai päänsärystä?
Tekosyyt juhlista jättäytymiselle
2
639
Vastaukset
- aika sentään
Minulle sosiaaliset suhteet ovat elämän suola ja tapaan tuttavia, ystäviä ja sukulaisiakin mielläni. Ja vaikken aina tapaisikaan, menen noihin juhliin silti. Ajattelen sankarin ja juhlanjärjestäjän tunteita ja sitä, kuinka paljon he ilostuvat läsnäolosta ja muistamisesta, sen voimalla menen silloinkin kun väsyttää.
Onpa sinulla ikävä asenne :"Miten paljon ennen juhlia ilmoitatte yllättävästä menosta, oksennustaudista tai päänsärystä? ". Toivottavasti et kuulu minun lähipiiriini. Mikään pakkohan ei kumminkaan ole osallistua synttärijuhlaan, varsinkaan, jos kyseessä on "joku välivuosi".
Kummilapsen ripillepääsy/valmistuminen/häät ovat sitten jo eri asia, jotenkin velvoittavat!
Itse olemme hoitaneet satojen km päässä olevan kummilapsemme (nyt jo aikuinen) lahjan postin kautta tai lahjakorttina, onnittelusoitto sankarille toki.
Kaikki ovat mielestäni ymmärtäneet ihan ok ilman mitään eri verukkeita osallistumattomuutemme
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172443
- 441271
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70917Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää136859- 45841
- 59817
- 42786
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44765Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130694