typistetyt korvat ja häntä???

mä vaan

tietääkö kukaan et missä maissa saa vielä typistää dobermannilta korvat ja hännän? virossa? ja mitä mahtaa maksaa jos hakee koiran sieltä(virosta)?

18

3392

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • senkin kiduttaja!

      Miltäs sinusta sitten tuntuisi, jos sinulta katkottaisiin jalat ja kädet polven ja kyynärän kohdalta katki, ilman minkäänlaista nukutusta tai kipulääkitystä!
      Se typistäminen on varmaan sen takia kuules kielletty, että aiheuttaa eläimelle AIVAN HELVETINMOISET TUSKAT!!!
      Älä ikinä hanki eläintä, jos et tuollaista tajua!

      • typpä

        et sitten taida tietää typistämisestä mitään, kun tollasta paskaa lauot. en rupea edes korjaamaan, niin pieleen meni. tyypillinen kukkahattu ämmä.
        Typpääminen on virossa kielletty, mutta ei estä niitä sieltä saamasta, venäjältä saa, samoin lähes joka puolelta keski-eurooppaa. Rodusta riippuen, ota yhteyttä kasvattajiin tai lue suomenkielisiä myynti-ilmoituksia netistä. hinnat vaihtelee 500-eteenpäin. katso vain,että ostat kunnon kasvattajalta.


      • mä vaan
        typpä kirjoitti:

        et sitten taida tietää typistämisestä mitään, kun tollasta paskaa lauot. en rupea edes korjaamaan, niin pieleen meni. tyypillinen kukkahattu ämmä.
        Typpääminen on virossa kielletty, mutta ei estä niitä sieltä saamasta, venäjältä saa, samoin lähes joka puolelta keski-eurooppaa. Rodusta riippuen, ota yhteyttä kasvattajiin tai lue suomenkielisiä myynti-ilmoituksia netistä. hinnat vaihtelee 500-eteenpäin. katso vain,että ostat kunnon kasvattajalta.

        kuules väsynyt...mulla on jo kyllä koira ja meillä on kotona ollu 5 dobermannia ja yhdellä oli typistetyt korvat ja häntä...se oli virosta..ja sitä paitsi meillä on ollut koira kenneli joskus...eihän dobberi ees näytä siltä miltä pitää ku sillä on lurppakorvat ja pitkä häntä...hy vittu!!!!!!!!!


      • turhaan laadita
        mä vaan kirjoitti:

        kuules väsynyt...mulla on jo kyllä koira ja meillä on kotona ollu 5 dobermannia ja yhdellä oli typistetyt korvat ja häntä...se oli virosta..ja sitä paitsi meillä on ollut koira kenneli joskus...eihän dobberi ees näytä siltä miltä pitää ku sillä on lurppakorvat ja pitkä häntä...hy vittu!!!!!!!!!

        Kyllä noille eläinsuojelua koskeville lakipykälille on aina ihan helvetin hyvät perustelut.
        Pitääkö aina ajatella ulkonäköä??
        Selvä, katkotaan sinulta kädet, kun näyttävät niin tyhmiltä, ja nukutusta et kyllä saa..
        Miltäs susta tuntuis?


      • liioittele
        turhaan laadita kirjoitti:

        Kyllä noille eläinsuojelua koskeville lakipykälille on aina ihan helvetin hyvät perustelut.
        Pitääkö aina ajatella ulkonäköä??
        Selvä, katkotaan sinulta kädet, kun näyttävät niin tyhmiltä, ja nukutusta et kyllä saa..
        Miltäs susta tuntuis?

        Pennulle typistämisestä ei koidu mitään kärsimystä. Pieni nipistys ja se on ohi. Ihan niin kuin kynsien leikkaus.


      • säkään et varmaan
        liioittele kirjoitti:

        Pennulle typistämisestä ei koidu mitään kärsimystä. Pieni nipistys ja se on ohi. Ihan niin kuin kynsien leikkaus.

        Säkään et varmaan sitten kärsis yhtään,kun sulta leikataan sormet!


    • on aivan

      älytöntä toimintaa ja onneksi se on suuressa osassa maailmaa kielletty,ja syystä.Kyseessä on eläinrääkkäys!!Leikkaa vaikka itseltäsi korvat päästä,jos se vaikka tekisi sinusta paremman näköisen,mutta ethän tue eläinrääkkäystä ostamalla ulkomailta typätyn koiran...

    • kotilo-ja-gekkofani

      ..nää tyypit täällä (osa siis) "Joo, ei se niitä satu, vaikka ne typistetään.."
      Ja paskat! Kyllä se ny ehkä sattuu, jos sulta leikattais korvat tai raaja! Koska pentua ei todellakaan nukuteta, joka olisi ainoa mahdollisuus siihen, ettei typistäminen tuottaisi kipua! Paikallispuudustuksessa toimenpide olisi kivuttomampi, muttei kuitenkaan täysin kivuton!
      Olen nähnyt telkkarissa, oli dobberin pentu jolta typistettiin häntä..Pentu ulisi sydäntäsärkevästi vielä jonkin aikaa typistyksen jälkeenkin!
      Ja sitten, mitä järkeä hännän typistämisessä on?
      Häntä on koiralle erittäin tärkeä kommunikoismisväline, sillä se välittää mm. iloa..
      On joskus ollut tapauksia, että typistetty koira oli joutunut tappeluun, huonoilla seurauksilla, kun toinen koira oli ymmärtänyt typistetyn aikeet väärin!!
      Eli järki käteen, jos rakastatte oikeasti koirianne, ette hanki varta vasten typistettyä koiraa ulkomailta!

      • raivostuttavaa

        Kuinka moni olisi valmis leikkaamaan ihmisvauvalta korvat tai sormia ulkonäön vuoksi ja vielä väittää ettei se satu.. Eläinsuojelulait on tosiaan erittäin löysät ja jokainen laki on varmasti perusteltu.


      • cordobas
        raivostuttavaa kirjoitti:

        Kuinka moni olisi valmis leikkaamaan ihmisvauvalta korvat tai sormia ulkonäön vuoksi ja vielä väittää ettei se satu.. Eläinsuojelulait on tosiaan erittäin löysät ja jokainen laki on varmasti perusteltu.

        että, tämä aihe on ainainen erimielisyyden kohde. Sen enempää tähän puuttuen haluaisin korjata puolueettomasti pari seikkaa.

        Ensimmäinen on se että itseasiassa korvien typistys tehdään nukutuksessa ja koira ei itse leikkauksessa tunne minkäänlaista kipua. Siis kun se tehdään niinkuin pitää. Nukutuksen jälkeen pentu on tokkurainen ja ihmettelee kun jotain puuttuu,mutta seuraavana päivänä ei edes muista että roikkuiko päässä jotkut nahkakappaleet vai ei.
        Hännän typistys on taas aivan eri juttu,siinä ei nukuteta mutta siinä on tarkka ikäraja minkä ikäinen pentu saa olla kun se tehdään. Tarkkaa ikää en nyt muista,olisikohan joku 2 pvää tai jotain. Sanotaan että niin pienellä ei ole vielä tuntoa hännässä (no en tiedä eli en tätä takaa ja allekirjoita) pitäisi kai kysyä eläinlääkäriltä.

        Toinen juttu on se että aina tätä ei välttämättä tehdä ulkonäön vuoksi vaan esim. joiltakin metsästyskoirilta typätään häntä ettei se vaurioidu metsästäessä vaikeissa maastoissa koska se vasta kivulias voikin olla ja parantuminen kestäisi tosi kauan.
        Omalla rodullani typätään rodun kotimaassa ja muutamassa muussa maassa korvat käytön takia. Metsästäessä se saattaa loukata korvat tosi pahasti ja parantuminen vie aikaa. Toki sitä tehdään myös ulkonäon takiakin,sitä en väitä.

        Useilla roduilla niin kuin tällä mistä oli kyse typistäminen on turhaa ja se tehdään vain jotta koira näyttäisi paremmalta. Onhan se ikävää,mutta todellisuudessa ne koirat jotka typätään (kunnollisesti) eivät kärsi siitä. Koska kyllähän sen näkisi koirasta ja olen nähnyt useita typättyjä ja ne elävät yhtä onnellisina kuin ne joita ei ole operoitu.

        Voin ihan rehellisesti kertoa että omallani on typätyt korvat ja itse en kyllä koiraa hankkinut korvien takia vaan luonteen. Koira tuli minulle aikuisena ja ostin sen suomesta. Meillä ei ole ollut ilman korvia ongelmia toisten koirien kanssa,joidenkin ihmisten mielipiteitten kanssa kylläkin. Lisäksi koiralla ei ole kipuja,enemminkin niistä on jopa hyötyä,ei ainuttakaan korvatulehdusta ole ollut,eikä repaleisia korvalehtiä.

        Ja tähän on vähän turha verrata ihmisvauvaa... Jos nyt vaikka vauva syntyy vammaisen käden kanssa niin että se täytyisi amputoida niin se vauva elää varmasti kivuttoman ja hauskan elämän niinkuin typistetty koiranpentukin.

        Minusta koira on okei oli sillä häntä ja korvat tai ei. Voitte vihata minua kuinka paljon haluatte ja sanoa eläinrääkkääjäksi,ihan sama,mutta haluan että mietitte asiaa ennenkuin laitatte vihaisia kommenttejanne. Parempi olisi että jos ette osaa vastata tämän aloittaneen kysymyksiin niin voitte miettiä sitä mielessänne mutta jättää se kirjoittamatta. Kaikilla varmasti on jonkinlaiset tunteet.
        Vaikka minulla on typistettykorvainen koira pidän sitä erityisen hyvin ja huolehdin siitä kuin omasta lapsestani niinkuin muistakin koiristani. Jos joku minut tuomitsee tästä olkoon hän tervetullut kaffeelle katsomaan miten korvaton koirani jaksaa ja kuinka paljon sillä on tuskia sen takia (:

        p.s Silti typistys on joissakin tapauksissa turhaa....

        Hauskaa tulevaa syksyä kaikille (:


      • joku
        cordobas kirjoitti:

        että, tämä aihe on ainainen erimielisyyden kohde. Sen enempää tähän puuttuen haluaisin korjata puolueettomasti pari seikkaa.

        Ensimmäinen on se että itseasiassa korvien typistys tehdään nukutuksessa ja koira ei itse leikkauksessa tunne minkäänlaista kipua. Siis kun se tehdään niinkuin pitää. Nukutuksen jälkeen pentu on tokkurainen ja ihmettelee kun jotain puuttuu,mutta seuraavana päivänä ei edes muista että roikkuiko päässä jotkut nahkakappaleet vai ei.
        Hännän typistys on taas aivan eri juttu,siinä ei nukuteta mutta siinä on tarkka ikäraja minkä ikäinen pentu saa olla kun se tehdään. Tarkkaa ikää en nyt muista,olisikohan joku 2 pvää tai jotain. Sanotaan että niin pienellä ei ole vielä tuntoa hännässä (no en tiedä eli en tätä takaa ja allekirjoita) pitäisi kai kysyä eläinlääkäriltä.

        Toinen juttu on se että aina tätä ei välttämättä tehdä ulkonäön vuoksi vaan esim. joiltakin metsästyskoirilta typätään häntä ettei se vaurioidu metsästäessä vaikeissa maastoissa koska se vasta kivulias voikin olla ja parantuminen kestäisi tosi kauan.
        Omalla rodullani typätään rodun kotimaassa ja muutamassa muussa maassa korvat käytön takia. Metsästäessä se saattaa loukata korvat tosi pahasti ja parantuminen vie aikaa. Toki sitä tehdään myös ulkonäon takiakin,sitä en väitä.

        Useilla roduilla niin kuin tällä mistä oli kyse typistäminen on turhaa ja se tehdään vain jotta koira näyttäisi paremmalta. Onhan se ikävää,mutta todellisuudessa ne koirat jotka typätään (kunnollisesti) eivät kärsi siitä. Koska kyllähän sen näkisi koirasta ja olen nähnyt useita typättyjä ja ne elävät yhtä onnellisina kuin ne joita ei ole operoitu.

        Voin ihan rehellisesti kertoa että omallani on typätyt korvat ja itse en kyllä koiraa hankkinut korvien takia vaan luonteen. Koira tuli minulle aikuisena ja ostin sen suomesta. Meillä ei ole ollut ilman korvia ongelmia toisten koirien kanssa,joidenkin ihmisten mielipiteitten kanssa kylläkin. Lisäksi koiralla ei ole kipuja,enemminkin niistä on jopa hyötyä,ei ainuttakaan korvatulehdusta ole ollut,eikä repaleisia korvalehtiä.

        Ja tähän on vähän turha verrata ihmisvauvaa... Jos nyt vaikka vauva syntyy vammaisen käden kanssa niin että se täytyisi amputoida niin se vauva elää varmasti kivuttoman ja hauskan elämän niinkuin typistetty koiranpentukin.

        Minusta koira on okei oli sillä häntä ja korvat tai ei. Voitte vihata minua kuinka paljon haluatte ja sanoa eläinrääkkääjäksi,ihan sama,mutta haluan että mietitte asiaa ennenkuin laitatte vihaisia kommenttejanne. Parempi olisi että jos ette osaa vastata tämän aloittaneen kysymyksiin niin voitte miettiä sitä mielessänne mutta jättää se kirjoittamatta. Kaikilla varmasti on jonkinlaiset tunteet.
        Vaikka minulla on typistettykorvainen koira pidän sitä erityisen hyvin ja huolehdin siitä kuin omasta lapsestani niinkuin muistakin koiristani. Jos joku minut tuomitsee tästä olkoon hän tervetullut kaffeelle katsomaan miten korvaton koirani jaksaa ja kuinka paljon sillä on tuskia sen takia (:

        p.s Silti typistys on joissakin tapauksissa turhaa....

        Hauskaa tulevaa syksyä kaikille (:

        joka puhuu järkeä :) aina kauheat inttämiset tulee joka asiasta :D en viittyny ees vastata nuihin mutta ku luin sun kommentin niin johan tuli parempi mieli. :D


      • asiatonko??

        sillin muinoin ku niit koiria käytettiin koiratappeluis ja six niiltä leikattiin korvia ja häntä ettei se toinen koira sais kiinni..ei niitä sen takia leikattu et joku ihminen sais siit tyydytystä ku on niin suloinen rääkätty koira jol ei oo korvia ja häntää,eikä enää oo niin koira tappeluitakaan joten mun mieslestä pitäis unohtaa tollainen typistys juttu..toivon ettei sit olis ikinä keksitty eikä koko koiratappeluakaan...


      • ....
        joku kirjoitti:

        joka puhuu järkeä :) aina kauheat inttämiset tulee joka asiasta :D en viittyny ees vastata nuihin mutta ku luin sun kommentin niin johan tuli parempi mieli. :D

        noin sitä lievitetään huonoa omaa tuntoa.. ja edelliselle: mistäs sinä tiiät ettei koira tunne jostai kohdasta ruumista tai kukaan muukaan? se, ettei koira sano ai ei tarkota ettei siihen satu....
        jos koirasta ei tykkää semmosena ku se on niin sitä ei piä ottaa sillon, sattupa typistykset eli ei.


      • Anonyymi
        raivostuttavaa kirjoitti:

        Kuinka moni olisi valmis leikkaamaan ihmisvauvalta korvat tai sormia ulkonäön vuoksi ja vielä väittää ettei se satu.. Eläinsuojelulait on tosiaan erittäin löysät ja jokainen laki on varmasti perusteltu.

        No kyllähän esim ympärileikataan vauvoja, jos peniksen esinahan saa leikata nips naps. Niin kyllä saa koiran korvatkin


    • skds

      missään maassa ei saa laillisesti typistää häntiä eikä korvia...sinunlaisesi tyyppi on hankkimassa koiraa jolta pitäisi leikata häntä ja korvat..haluaisitko itse et sulta leikattatais korvat ja jalat poikki..luulen ettei olis kivaa..samalta se niist koirista tuntuu..ja mitä sä luulet et ihmiset ajattelee kun tietää ettei niin saa missään tehdä et sulla on alle vuoden ikäinen koira jol ei oo häntää...ne vaan kattoo kuule sua eläinrääkkääjäx,koiral kuuluu olla häntä jota voi heiluttaa!!!!eläinrääkkäystä sanon minä...

      • cordobas

        sekaantuisin tähän asiaan sen verran et sulla skds on aika vahva mielipide,minusta vähän liiankin (:

        Itse asiassa typistys ei ole kiellettyä joka maassa esim. jenkeissä ,espanjassa,italiassa ym. saa typistää.
        Minun mielestäni tämän alkukirjoittaja ei ole haluamassa koiraa jolta leikattaisiin jalat. Miksi käytät sitä vertauskuvana?
        Jos itselläni olisi pitkä häntä ja luppakorvat leikkaisin ne ehdottomasti,jotta näyttäisin paremmalta. ja koittakaa nyt ymmärtää että jos typistys on tehty oikein ja osaavasti ei koira siitä kärsi. Kuinka monet vuosikymmenet sitä on tehty ja sitten kun joku eläinaktivisti päätti nostaa haloon niin sen jälkeen on tämä aihe helposti nostanut riitaisia tunteita.

        Minulla on se typätty koira ja en minä ole paljon saanut kommenttia että olisin eläirääkkääjä. Tekeekö se mielestäsi minusta eläinrääkkääjän että minun koirallani ei ole korvia?
        Mites esim. engl.bulldoggi jolla ei ole häntää mitä heiluttaa onko sekin eläinrääkkääja joka sellaisen omistaa.

        En halua lietsoa täällä sotaa enkä ylipäätään edes kirjoittaa tänne tälläisestä aiheesta,mutta jotenkin ärsyttää tuollainen toisten haukkuminen jos joku haluaa jonkinlaisen koiran. Ymmärtäisin jos täällä joku haluaisi ostaa tappeluihin koiraa.

        Eikö se nyt ole jokaisen oma asia millaisen koiran ostaa mutta se ei tee toisesta eläinrääkkääjää minusta on törkeää haukkua tietämättä toista noin. Mistä tiedät minkälainen tyyppi hän on ,ellet tunne. Se on eri juttu sitten.

        Itse voisin ostaa typistetyn koiran vaikka tiedän että sellainen touhu on turhaa ja koska tiedän että koira ei siitä kärsi yhtään sen enempää kuin jostain muusta leikkauksesta. Ikinä en ole koiriani satuttanut enkä tehnyt niille pahaa mutta jos tämä mielipide tekee minut rääkkääjäksi niin sitten olen.
        Ottakaa siitä päänsärky ken haluaa (:

        p.s. En ole asiaa vastaan enkä puolesta!!


      • mutta kun
        cordobas kirjoitti:

        sekaantuisin tähän asiaan sen verran et sulla skds on aika vahva mielipide,minusta vähän liiankin (:

        Itse asiassa typistys ei ole kiellettyä joka maassa esim. jenkeissä ,espanjassa,italiassa ym. saa typistää.
        Minun mielestäni tämän alkukirjoittaja ei ole haluamassa koiraa jolta leikattaisiin jalat. Miksi käytät sitä vertauskuvana?
        Jos itselläni olisi pitkä häntä ja luppakorvat leikkaisin ne ehdottomasti,jotta näyttäisin paremmalta. ja koittakaa nyt ymmärtää että jos typistys on tehty oikein ja osaavasti ei koira siitä kärsi. Kuinka monet vuosikymmenet sitä on tehty ja sitten kun joku eläinaktivisti päätti nostaa haloon niin sen jälkeen on tämä aihe helposti nostanut riitaisia tunteita.

        Minulla on se typätty koira ja en minä ole paljon saanut kommenttia että olisin eläirääkkääjä. Tekeekö se mielestäsi minusta eläinrääkkääjän että minun koirallani ei ole korvia?
        Mites esim. engl.bulldoggi jolla ei ole häntää mitä heiluttaa onko sekin eläinrääkkääja joka sellaisen omistaa.

        En halua lietsoa täällä sotaa enkä ylipäätään edes kirjoittaa tänne tälläisestä aiheesta,mutta jotenkin ärsyttää tuollainen toisten haukkuminen jos joku haluaa jonkinlaisen koiran. Ymmärtäisin jos täällä joku haluaisi ostaa tappeluihin koiraa.

        Eikö se nyt ole jokaisen oma asia millaisen koiran ostaa mutta se ei tee toisesta eläinrääkkääjää minusta on törkeää haukkua tietämättä toista noin. Mistä tiedät minkälainen tyyppi hän on ,ellet tunne. Se on eri juttu sitten.

        Itse voisin ostaa typistetyn koiran vaikka tiedän että sellainen touhu on turhaa ja koska tiedän että koira ei siitä kärsi yhtään sen enempää kuin jostain muusta leikkauksesta. Ikinä en ole koiriani satuttanut enkä tehnyt niille pahaa mutta jos tämä mielipide tekee minut rääkkääjäksi niin sitten olen.
        Ottakaa siitä päänsärky ken haluaa (:

        p.s. En ole asiaa vastaan enkä puolesta!!

        se typistys tehdään melkolailla aina ilman nukutusta tai edes rauhoituspiikkiä ja puudutetta!

        Okei, jos on joku hyvä syy, esim paha vamma hännässä, vaikkapa kuolio, tai korvat pahasti paleltuneen tai aivan riekaleina tappelun jäljiltä, niin silloin hyväksyn.. Mutta pelkän ulkonäön takia, ei tule kuuloonkaan että olisi millään tavoin oikeutettua.

        Ja tämän ketjun aloittaja mitä ilmeisimminkin haluaa typistetyt korvat ja hännän vain sen ulkonäön takia, sen vaikutelman siitä sai!

        Koirahan esim viestii korvilla ja hännällään...


    • ärrr

      hommaa sit sellainen koira jolta ei tarvi korvia poistaa nii loppuu tää lapsellinen tappelukin tääl...kummaa porukkaa ku aina pitää kaikesta valittaa,ei tarvis tänne tollasten kirjoitella jotka ei mistään mitään tiedä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe