Miksi alkoholi auttaa?

nukkemuovinen

En yleensä käytä alkoholia, mutta ahdistus oli eräänä iltana niin mielipuolisen kova, että vetäisin muutaman oluen tyhjään vatsaan normaalin mielialalääkityksen kera. Humalassa olo helpottui ja sain vähän purettua itkemättömiä itkujakin. Lopuksi otin normaalit nukahtamislääkkeet ja nukuin sikeästi pitkät unet. Seuraavana päivänä heräsin ja oloni oli pitkästä aikaa todella hyvä. En tosin muistanut kaikkea edellisestä illasta/yöstä, mutta mitään kauheuksia ei kai ollut tapahtunut. En muista, milloin olisi ollut niin hyvä ja normaali olo, ei masennusta, ei ahdistusta.

Mistä tämä kaikki johtui? En suosittele kellekään alkoholia etenkään lääkkeiden kanssa, mutta ilmeisesti joskus alkoholi auttaakin.

12

2702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuli mieleen että....

      minua auttaa joskus, kun en syö. Siitä tulee sellainen kevyt fiilis. Vaikea kuvailla tarkemmin. Mistähän sekin sitten johtuisi? Uskoisin, että jollain anorektikoilla voi olla yksi tavoite juuri tällainen erikoinen olo, joka tulee siitä syömättömyydestä.

    • kai bisse

      Muutama aamu sitten hyvän aamupalan jälkeen otin vahvan Scotti-a bissen.
      Teki hienon fiiliksen, rentoutti ja silleen. En suosittele.
      toisesta olisin jo syttynyt dokaamaan!

      Bisse johtaa just noilla kuvailemillasi vaikutuksilla riippuvuuteen.

      Tuhoa jano vaikka alkoholittomalla bissellä. Seki antaa hienoa fiilistä.

    • serotoniinitasoa

      aivoissa, sitä kautta kohottaa mielialaa.

      • laskee

        serotoniinitasoa..joten on kuin pissais housuihin,hetken on lämmin;)


      • nukkemuovinen
        laskee kirjoitti:

        serotoniinitasoa..joten on kuin pissais housuihin,hetken on lämmin;)

        Mutta kun ei tule krapulaa. Ehken ole koskaan juonut tarpeeksi tai sitten sitä ei vain tule. Sitä just olen ihmetellyt, että humalaillan ja -yön jälkeen oli niin hyvä olo, kun heräsin. Kuin olisi jostain henkisestä saunasta tullut. Kerrankin hyvä mieli.


      • Ora et labora
        nukkemuovinen kirjoitti:

        Mutta kun ei tule krapulaa. Ehken ole koskaan juonut tarpeeksi tai sitten sitä ei vain tule. Sitä just olen ihmetellyt, että humalaillan ja -yön jälkeen oli niin hyvä olo, kun heräsin. Kuin olisi jostain henkisestä saunasta tullut. Kerrankin hyvä mieli.

        Siksi sinulle ei ole vielä tullut krapulaa, koska et ole juonut tarpeeksi pitkään ja usein. En itsekään juo paljon. Ei siksi, ettei se kiehtoisi vaan koska jäljet peloittavat.
        Siinä se ansa ja petollisuus onkin, ettei heti tule huonoja seurauksia.Alkoholismin tie on kauhea. Olen saanut läheltä seurata sitä. Siinä lopulta vie läheiset ja ystävätkin mukaan. Juopon läheiset sairastuvat pahemmin kuin juoppo itse.
        Tavallinen, yksinkertainen elämä on parempi.Tehdä työtä ja rakastaa lähimmäistä niillä eväillä, jotka on saanut.
        En väheksy lääkkeiden käyttäjiä, mutta mikä nykyään on maailmassa vikana? Minullakin on tuttavapiirissä monia, jotka käyttävät masennukseensa lääkkeitä. Eikö ole muuta lääkettä kuin pillerit. Ja mistä masennus perimmältään oikein johtuu ?


      • kai bisse
        nukkemuovinen kirjoitti:

        Mutta kun ei tule krapulaa. Ehken ole koskaan juonut tarpeeksi tai sitten sitä ei vain tule. Sitä just olen ihmetellyt, että humalaillan ja -yön jälkeen oli niin hyvä olo, kun heräsin. Kuin olisi jostain henkisestä saunasta tullut. Kerrankin hyvä mieli.

        Ne mussuttaa aina jotai syömistä olvia ottaissa.

        Tutustuin viineihin tykästynyttä rouvashenkilöä.
        Hän tuo pöytään aina jotai sipsejä ja sillai.

        Toistan nukkemuovinen - Olet kiitollisinta materiaalia ongelmakäyttäjäksi.
        Itsehän tiesi, seurasi valitset, mutta %-prosenttijuomista
        on liian paljon huonoja kokemuksia omaavia ihmisiä.

        Masetaipuvat saavat muita helpommin vielä lisätaakakseen syyllisyydentuntoja.


      • lääke ?
        Ora et labora kirjoitti:

        Siksi sinulle ei ole vielä tullut krapulaa, koska et ole juonut tarpeeksi pitkään ja usein. En itsekään juo paljon. Ei siksi, ettei se kiehtoisi vaan koska jäljet peloittavat.
        Siinä se ansa ja petollisuus onkin, ettei heti tule huonoja seurauksia.Alkoholismin tie on kauhea. Olen saanut läheltä seurata sitä. Siinä lopulta vie läheiset ja ystävätkin mukaan. Juopon läheiset sairastuvat pahemmin kuin juoppo itse.
        Tavallinen, yksinkertainen elämä on parempi.Tehdä työtä ja rakastaa lähimmäistä niillä eväillä, jotka on saanut.
        En väheksy lääkkeiden käyttäjiä, mutta mikä nykyään on maailmassa vikana? Minullakin on tuttavapiirissä monia, jotka käyttävät masennukseensa lääkkeitä. Eikö ole muuta lääkettä kuin pillerit. Ja mistä masennus perimmältään oikein johtuu ?

        > En väheksy lääkkeiden käyttäjiä, mutta mikä nykyään on maailmassa vikana? Minullakin on tuttavapiirissä monia, jotka käyttävät masennukseensa lääkkeitä. >

        Minäkin käytän masennukseen lääkettä. Lääke on erittäin hyvä ja terveellinen hoito masennukseen. Olen iloinen ja käyn töissä.

        Minun paras lapsuudenkaveri rupesi "hoitamaan" itteänsä pirtulla. Myöhemmin lääkärissä käydessään lääkäri sanoi hänen maksastaan että "myöhäistä tehdä mitään". No nyt hän on ollutkin jo monta vuotta matojen ruokana.


    • härkä

      Heippa!
      Alkoholin käyttö on tietysti jokaisen oma asia, mutta erittäin huono lääke. Älä ala hoitaa itseäsi viinalla, kyllä sillä ahdistuket häviää,mutta oireet pahenevat. Käytä normaalisti sitä, kavereiden kanssa tai kenen kanssa nyt käytätkin. Olen nähnyt töissä, että pikku hiljaa käyttö lisääntyy ja se on turmion tie. En halua moralisoida sen käyttöä, käytän itsekin välillä viinaa. Mutta sinun tapauksessa, kun on ongelmia, käytä sitä iloon, koska siitä tulee usein itku alkoholia jossain vaiheessa. Kaikkea hyvää toivottaen!

    • homma mene

      niin että kannattaa pysytellä erossa siitä alkoholista jos masennus vaivaa, tuota kun rupeat harrastamaan niin hetken päästä olet todella syvällä, alkoholi pahentaa masennusta todella paljon, ehkä se alussa tuntuu helpottavan, tai ehkäpä sait jotain vitamiineja tai energiaa mitä alkoholissa on paljon ja se teki sen hyvän olon.. Mut pitemmän päälle se tekee pahaa tuhoa masennuksen kanssa, usko pois.

    • Anonyymi

      Paskat... Jos ahdistaa ja vituttaa ja elämä tuntuu sietämättömän vaikealta, niin parempi ehkä kuitenkin vetää sitä wiinaa vaihtoehtona sille, että vetäis ittensä kiikkuun. Tai, joskus se kiikkuun vetäminen on ehkä se paras vaihtoehto kuitenkin. Loppuupahan sekin turha paska sitten.

      • Anonyymi

        Yleisin ahdistuslääke suomalaisilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1612
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1202
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      119
      1176
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      46
      1064
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe