Rintatulehdus jo raskaana?

Bumble-B

Voiko rintatulehdus tulla jo raskaana ollessa ja näin alkuraskaudesta? Itsellä rinnat kasvaneet järjettömästi parin viikon aikana, liivit jääneet pieniksi ja kiristävät päivisin ja nyt viime yönä heräsin oikean rinnan kipuun aina kun käännyin sille puolelle, ja edelleen se on kosketusarka eikä siedä pientäkään hölskymistä (reippaammin kävellessä) ja polttelee välillä... Vai onko ne vaan jotain kasvukipuja ja liian pienet rintsikat? Onko joku joutunut hakemaan tukevia liivejä jo alkuraskaudesta? Mun on melkein pakko... :/

Mietin vain tulehduksen mahdollisuutta kun parina iltana olen nyt yrittänyt urheilla vähän ja hikoillut, ja sitten nukkunut yöt ilman yöpaitaa avonaisen ikkunan ääressä (miehen kissa-allergian takia olemme yrittäneet tuulettaa vähän). Kun en käsittänyt että tulehdus tms voisi tulla jo raskaana. Vai voiko se? Hoituuko pelkällä lämpimänä pitämisellä jos on jokin alkava tulehdus?

6

9034

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monet rintatulehdukset kärsineenä, en usko, että sulla on rintatulehdus. Tämä siksi, että ensimmäisiä rintatulehduksen merkkejä on kova kuume, mulla se on aina noussut neljään kymppiin. Toinen merkki on se, että rintaan tulee kova ja kuuma möykky/alue, joka on vielä ihan kirkkaan punainen. Ja yleensä rintatulehdus tulee vasta kun nainen imettää.

Suosittelen, että menet rintsikkakauppaan ja ostat isommat rintsikat. Mulla rintojen kipuilu helpotti kun otin käyttöön tukevammat, isommat ja kaarituettomat rintsikat. Olin silloin n. puolessa välissä tätä raskautta, ja päädyin silloin ostamaan jo imetysliivejä.

• Bumble-B

Vähän mahdottomalta se ajatus tuntuikin mutta kysyinpä nyt silti. Kummallista kuitenkin että kipu on toispuoleista ja rinta on ihan arka pienellekin kosketukselle.. Tosin eilen älysin että rintaliivit kiristää ihan mielettömästi joten ehkä se on vähän ärsyttänyt rintaa. Tänään sitten ostoksille jos vaikka löytyisi jotain tukevampaa ilman kiristäviä saumoja jne. Imetysliivejä nyt mun tuskin kannattaa vielä tässä vaiheessa ostaa...

• meppe

mulla alkoi ensi maitoa herumaan tosi aikasin ja jouduin ritsikoiden vaihtoon. Kaarituettomat ja muutenkin pehmeät ilman pitsi hörspäkkeitä ja sillä se laantui, mutta nyt kun oon flunssan saanut toinen tisseistä erittää vähän kellertävää maitoa ja siihen särkee, ei pahasti mutta kumminkin.

Kyllä mä luulen että tissin voi tulehduttaa raskausaikanakin mutta se kuulemma sattuu ja kuumottaa sitten ihan kunnolla. Kannattaa pitää tissit lämpösenä ja TODELLA välttää tulehduttamista.

neuvola on vasta yli 2viikon päästä enkä oikeen jaksaisi rampata sielä alvariinsa niin jään odottelemaan josko kipu kovenee vai laantuu.

• oli........

raskaana ollessa todella arat rinnat, siis muutenkin kuin "normaalisti" odotusaikana. Esim kaupan kylmätiskeille meno oli ihan hirveetä, rintoja kävi heti pistelemään ja sattumaan ja sama juttu jos tuuli kovasti. Mutta tosissaan ovat ne muutenkin arat odotusaikana.

• Tuik

saanut muutkaan lukea kun pitää kirjoitusvirheestä pilkkua nussia!!! Kiitos siitä sinulle!!

• ...

Minulla rinnat ovat kasvaneet viikoilla 7-9 yhden kuppikoon verran. Liian pienet liivit puristivat ja ahdistivat. Nykyisessä raskaudessa rinnat ärtyivät todella kipeiksi. Varsinkin sivuilta.

Vaiva poistui, kun laitoin kaarituettomat kuppikoon suuremmat rintaliivit (ed. raskaudelta jääneet) ja nukun yöt ilman liivejä. Viikkoja kasassa 9 3

Jälkeenpäin huomasin että kipein kohta oli juuri siinä missä kaarituellisen liivin kaari kulkee kyljen puolella. Toista rintaa aristi enemmän, mutta rintakin on hieman suurempi.

Eli hommaa suuremmat ja tukevammat rintaliivit, niin vaiva poistuu.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      193
      1321
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1138
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      702
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33