Issikoista

issikat <3

Heip kaikki!
Ajatteli kysyä vain sitä,että miksi issikoilla pitää olla juuri issikkasatula vai voiko käyttää tavallista yleissatulaa.Sen käsityksen satuloista olen saanut,että ne ovat tehty issikoiden tarpeiden mukaan.Jos paneutuu kunnolla askellajeihin niin silloin sitä varmaan voi käyttää,mutta jos on kotona käy maasto lenkeillä niin silloin varmaan ei tarvitse mitään issikka satulaa vai mitä mieltä te olette?Kuolaimiakin on issikka kuolaimia,mutta en huomaa hirveästi eroa tavallisen kolmipala kuolaimen ja issikka kuolaimen välillä ja voiko issikalla käyttää tavallista nivel kuolainta?

17

5043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bubble

      tosiaan islanninhevosella voidaan käyttää muillekin hevosille ja poneille suunnattuja varusteita. islanninhevossatula todella on suunnattu pääasiassa askellaji harrastukseen sekä vaelluksilla on mukavampi ratsastajan pyllylle. askellaji ratsastusta tosin voi harrastaa hyvin myös tavallisella hevoselle sopivalla satulalla. myöskin kuolaimen valinta on yksilökohtaista

    • PavosenHeska

      heips!
      Minä käytän issikallani tavallista nivelkuolainta, ja suitsia joissa on niskahihna ja turparemmi. En tosiaan kisaa niin en niitä geysirsuitsia tarvitse.
      Tokihan issikalla voi käyttää tavallista yleissatulaa, mutta issikkasatula on aina issikalla parempi. Itelläni on wintecin satula, ja se on ollu tosi hyvä. Ja kun kuitenkin askellajeja täytyy pitää yllä jottei ne häviä, niin issikkasatula on siihen sitten parempi.

      • Issikka-fani

        Tuli vaan mieleen, että mahtaako kukaan tietää paljonko suurinpiirtein issikat maksaa? kun joitain vanhoja ravihevosiihan saa parilla sadalla mut entäs issikat..? En nyt oo heti ryntäämässä issikkaa ostamaan, mutta ehkä sitten joskus.. Kiitos etukäteen, jos joku tietää (ja viittii vielä vastatakkin)!!


      • PavosenHeska
        Issikka-fani kirjoitti:

        Tuli vaan mieleen, että mahtaako kukaan tietää paljonko suurinpiirtein issikat maksaa? kun joitain vanhoja ravihevosiihan saa parilla sadalla mut entäs issikat..? En nyt oo heti ryntäämässä issikkaa ostamaan, mutta ehkä sitten joskus.. Kiitos etukäteen, jos joku tietää (ja viittii vielä vastatakkin)!!

        Aikuisten islanninhevosten hinta on siinä 5000euroa --> , riippuu minkälaisen hevosen ostat. Perus 4-käyntipolle on just siinä viiden-kuuden tonnin pintaan, myös suomessa syntyneet, tosin niitä voi saada halvemmallakin.


      • >><<
        PavosenHeska kirjoitti:

        Aikuisten islanninhevosten hinta on siinä 5000euroa --> , riippuu minkälaisen hevosen ostat. Perus 4-käyntipolle on just siinä viiden-kuuden tonnin pintaan, myös suomessa syntyneet, tosin niitä voi saada halvemmallakin.

        mä sain issikan 2000 se oli 6 vuotias koulutettu ja sen nimi on Freijegn se on valko musta jolla on tumman ruskee harja ja se pärjää ihan sika hyvin kisoissa. se on ihan paras..


      • issikkafani91
        Issikka-fani kirjoitti:

        Tuli vaan mieleen, että mahtaako kukaan tietää paljonko suurinpiirtein issikat maksaa? kun joitain vanhoja ravihevosiihan saa parilla sadalla mut entäs issikat..? En nyt oo heti ryntäämässä issikkaa ostamaan, mutta ehkä sitten joskus.. Kiitos etukäteen, jos joku tietää (ja viittii vielä vastatakkin)!!

        Ne maksaa suunnilleen 5000€,aion itekkin hankkia joskus aikusena issikan siskon kanssa.Tallipaikasta en lähtis maksaan mitään koska se on älyttömän kallista.Mutta onnea hevosen hankintaan sitten joskus tulevaisuudessa!


      • Hippuli
        Issikka-fani kirjoitti:

        Tuli vaan mieleen, että mahtaako kukaan tietää paljonko suurinpiirtein issikat maksaa? kun joitain vanhoja ravihevosiihan saa parilla sadalla mut entäs issikat..? En nyt oo heti ryntäämässä issikkaa ostamaan, mutta ehkä sitten joskus.. Kiitos etukäteen, jos joku tietää (ja viittii vielä vastatakkin)!!

        Islanninhevosethan ovat kuulemma hieman halvempia kuin muut hevoset, mutta riippuu toki hevosen saavutuksista ja koulutustasosta, jotkut kastovat hintaa myös suvusta ja näistä seikoista. Kysyimme kerran kaverini kanssa yhden issikkatallin omistajalta mitä peruskoulutettu issikka maksaa. Hän vastasi, että suurin piirtein 8000euroa.


      • issikkafanittaja
        PavosenHeska kirjoitti:

        Aikuisten islanninhevosten hinta on siinä 5000euroa --> , riippuu minkälaisen hevosen ostat. Perus 4-käyntipolle on just siinä viiden-kuuden tonnin pintaan, myös suomessa syntyneet, tosin niitä voi saada halvemmallakin.

        Jotkut varsat mitä ei ole koulutettu on 2000 euron paikkeilla....mutta mieluummin kannattaa ottaa koulutettu issikka!


    • ..::Emily::..

      Voi käyttää tavallista satulaa issikalle jos se on sopiva ja hyvä sille, mut jotkut issikat voi tarvita alle pehmusteen, silti jos satula ei ole oikean kokoinen tai muuten huono niin on turha lisätä alle pehmusteita ja muuta.

      Issikalla voi käyttää normi kuolaimia, mut on taas eri juttu jos issikka ei pidä niistä tai hylkii niitä.
      Ps. Mä itse kyllä käytän issikoille tarkoitettua satulaa, mutta kuolaimet on kyl ihan normit.

    • ghfgh

      Parhaimpia ovat TIETYSTI issikkasatulat, mutta voi totta kai käyttää normi satulaa. Sama pätee kuolaimiin... Eli siis voi käyttää issikkakuolaimia, mutta käy myös normikuolaimet. (mun kaveri käyttää oliivikuolaimia)

    • iirani`

      issikka satula ei ole pakollinen mutta se on muotoiltu issikkojen selän mukaisesti. kuolaimet voivat olla normaalit hevos kuolaimet paitsi jos kisailet sillä paljon niin kannattaa ostaa oikeat issikka kuolaimet.

    • Pikku poni

      Issikalla voi käyttää tavallista nivelkuolainta. Mielestäni se on parempi. Issikka satula sopii paremmin issikan selkään ja se auttaa säilyttämään oikeanlaisen passin ja/tai töltin. Eli itse otan issikka sauitset ja satulan mielummin kuin tavallisen. Kaikki Islanninhevonen sanan sisältävät hevos tuotteet on "erikoisesti" rakennettu juuri tälle ihanalle rodulle.

    • Satulan mallilla(koulu,este,yleis,issikka,länkkäri) ei ole mitään väliä,
      JOS se sopii hevoselle.Issikkasatula on kuitenkin suunniteltu
      islanninhevosen tarpeiden mukaan.
      Hevosten rakenne on yksilöllinen,joten kaikille ei sovi kaikki.

      Issikoitten hinnat lähtevät yleensä 2000eurosta eteenpäin.
      Tälläkin summalla saa todennäköisesti varsoja,pikkuvikaisia,
      kouluttamattomia tai eläkeikäisiä.

      Kuolaimmillakaan ei ole väliä,jos sopivat.
      Kolmipalat ovat yleisimmät issikoitten matalan kitalaen vuoksi.

    • kaikkonen.mira

      Heips!


      Olen innostunut hevostyttö,olen ratsastanut 7 vuotta ja nyt harkitsen hevosta.Olen 163 pitkä. Mutta haluaisin issikan voisiko joku ilmoitella minulla sähköpostiin [email protected]. Saisi olla esteheppa ja maastokäyttöön. oisi kiva jos ilmoittelette

    • Icelandic Power

      Issikkasatulat on suunniteltu juuri islanninhevosille, koska niiden rakenne on hieman erilainen. Säkä on issikoilla yleensä melko olematon, ja selkä on kohtuu lyhyt. Mutta jotkut yleissatulat saattaa kyllä sopia issikoillekin, jokainen koni kun on yksilöllinen.

    • Issikka :3

      Moikka! Oon saamassa pollen, ja aattelin issikkaa. On käynyt ilmi,että se on hyvä aloitushepo, mutta olisi yksi kysymys: otanko issikalle issikkakuolaimet vai normit nivelkulaimet, jos ratsastelen sillä pääasiassa esteitä?

    • Mirja-Annika

      Moi. Itse ainakin olen käyttänyt sekä normaaleja, mutta myös issikoille suunnattuja. :) Ratsastuksenopettajakin sanoi, että voi käyttää myös niitä normaaleita varusteita, mutta pääasiassa kannattaa käyttää issikoille suunnattuja, koska ne tuntuvat sekä ratsastajasta ja hevosesta yleensä paremmalta. Toki jokainen hevonen on erilainen, kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja! (':

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      276
      19130
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      85
      3539
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2245
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1946
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1850
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1600
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1352
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1278
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      148
      1158
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe