Tankkailen Super Feverin "jerry-kannusta" melkein piripintaan. Ongelmana ilmenee pienen ajon jälkeen tehon katoaminen ; mosa käy vain tyhjäkäyntiä.
Polttoaineen vajuttaminen tankista n.0,5-1 litraa laukaisee tilanteen - eli kone käy normaalisti tehokierroksillakin.
Onkohan kyseessä tyyppi-vika vai ominaisuus ; voisiko automaattinen polttoainehana olla viallinen.
Manuaalihan kieltää tankkaamasta "tankkaus-levyn" yli. Nyt polttonesteen tason kyllä pitää olla reilusti alle sen "levyn" tason.
Onko vastaavia kokemuksia ??
Tankkaus muurheita
6
967
Vastaukset
- Jope*
Viittaa ilmansaantiongelmaan. Eli tankki ei jostain syystä huohota kun sen täyttää täyteen. Toisin sanoen tankinhan pitää pystyä imemään ilmaa jostakin, koska sen sisälle syntyy alipaine ja muutenhan kakku ei liiku. Kokeileppa seuraavaksi kun rupeaa tekemään tota avata bensatankin korkki (kun vehje on paikoillaan tietty) ja kokeile sen jälkeen kiertääkö kone normaalisti.
- Super Fever
Skootteri on tytön käytössä ja viimeksi kokeiltiin kyllä puhelintuen välityksellä ottaa korkkia irti , mutta ei oikeastaan ollut vaikutusta.
Itsekin kokeilin ilman korkkia , mutta ei lähtenyt käyntiin ennenkuin tankki oli vajentunut n.5cm .
Voisiko automaatti polttoainehana olla rikki?? - täytyy ilm. ottaa jälleen muovit irti ja tehdä "imutesti" hanalle. Hanassa on alipaineletku kaasarilta , siirtoletku kaasarille ja "ilmaletku" . Jos kalvossa on vikaa ,taikka letkuissa murtumia / tukoksia ,voisi oireilla tuolla tavoin? - Jope*
Super Fever kirjoitti:
Skootteri on tytön käytössä ja viimeksi kokeiltiin kyllä puhelintuen välityksellä ottaa korkkia irti , mutta ei oikeastaan ollut vaikutusta.
Itsekin kokeilin ilman korkkia , mutta ei lähtenyt käyntiin ennenkuin tankki oli vajentunut n.5cm .
Voisiko automaatti polttoainehana olla rikki?? - täytyy ilm. ottaa jälleen muovit irti ja tehdä "imutesti" hanalle. Hanassa on alipaineletku kaasarilta , siirtoletku kaasarille ja "ilmaletku" . Jos kalvossa on vikaa ,taikka letkuissa murtumia / tukoksia ,voisi oireilla tuolla tavoin?mahdollisuus voi olla olemassa, että vika on automaattipolttoainehanassa ja kun bensamäärän nimellispaine (paino) polttoainehanaa kohtaan kasvaa, ei alipaine jaksakkaan enään imeä. Tämä kuulostaa kuitenkin aika teoreettiselta vaihtoehdolta. Vastaavasti itse suoritetulla imutestillä bensaa voi silti tulla, mutta koneen tekemä alipaine ei silti ole riittävä. Onneksi uusi hana on halpa varaosa.
Kokeileppa nyt seuraavaksi (tai käske tyttäresi kokeilla) sitä, että kun motti hyytyy, nyppäsee polttoaineletkun ja alipaineletkun irti kaasarilta ja kokeilee imaista, tuleeko sitä tavaraa. Mikäli kuitenkin tulee, niin polttoaineletku kiinni kaasariin ja kunnon imaisu alipaineletkusta, niin kohokammia täyttyy. Tämän jälkeen pitäisi ainakin käynnistyä siksi aikaa, kun kohokammiossa on taas bensaa. Vika tulee samalla rajattua joko tankin huohotukseen, tai tuohon alipainehanaan. Oikeastaan en usko että muita vaihtoehtoja voisi ollakaan. - Jope*
Jope* kirjoitti:
mahdollisuus voi olla olemassa, että vika on automaattipolttoainehanassa ja kun bensamäärän nimellispaine (paino) polttoainehanaa kohtaan kasvaa, ei alipaine jaksakkaan enään imeä. Tämä kuulostaa kuitenkin aika teoreettiselta vaihtoehdolta. Vastaavasti itse suoritetulla imutestillä bensaa voi silti tulla, mutta koneen tekemä alipaine ei silti ole riittävä. Onneksi uusi hana on halpa varaosa.
Kokeileppa nyt seuraavaksi (tai käske tyttäresi kokeilla) sitä, että kun motti hyytyy, nyppäsee polttoaineletkun ja alipaineletkun irti kaasarilta ja kokeilee imaista, tuleeko sitä tavaraa. Mikäli kuitenkin tulee, niin polttoaineletku kiinni kaasariin ja kunnon imaisu alipaineletkusta, niin kohokammia täyttyy. Tämän jälkeen pitäisi ainakin käynnistyä siksi aikaa, kun kohokammiossa on taas bensaa. Vika tulee samalla rajattua joko tankin huohotukseen, tai tuohon alipainehanaan. Oikeastaan en usko että muita vaihtoehtoja voisi ollakaan.Jos letkussa olisi tukoksia, olisi aika ihmeellistä että vaikutukset tulevat esiin ainoastaan silloin, mikäli tankki on täytetty piripintaan. Tietysti yhtenä vaihtoehtona booamiseen voisi olla myös vesi tankissa, mutta siinäkin tuo täyden tankkauksen ongelma hieman arveluttaa. Voithan vielä kokeilla tyhjentää kohokammion koneen tökkiessä alla olevasta tyhjennysruuvista ja katsoa millaista tavaraa sieltä oikein valuu.
- Super Fever
Jope* kirjoitti:
Jos letkussa olisi tukoksia, olisi aika ihmeellistä että vaikutukset tulevat esiin ainoastaan silloin, mikäli tankki on täytetty piripintaan. Tietysti yhtenä vaihtoehtona booamiseen voisi olla myös vesi tankissa, mutta siinäkin tuo täyden tankkauksen ongelma hieman arveluttaa. Voithan vielä kokeilla tyhjentää kohokammion koneen tökkiessä alla olevasta tyhjennysruuvista ja katsoa millaista tavaraa sieltä oikein valuu.
Jopelle asiallisista neuvoista . Tankkia on nyt pidetty vain 3/4 osaa täynnä ja mitään murheita ei ole ollut.
Täytyy käydä paikallisesta Kymco-liikkeestä uusi alipainehana ja katsoa miten täystankilla pelaa.
Ilmeisesti se hanan vaihto ei ole mikään ylivoimainen homma ??? Tankissa on varmaan "kierreholkki" siinä ulkopuolella , johon uusi hana kierretään kiinni??? Samallahan sen voisi vaikka huuhtoa kunnolla. - Super Fever
Super Fever kirjoitti:
Jopelle asiallisista neuvoista . Tankkia on nyt pidetty vain 3/4 osaa täynnä ja mitään murheita ei ole ollut.
Täytyy käydä paikallisesta Kymco-liikkeestä uusi alipainehana ja katsoa miten täystankilla pelaa.
Ilmeisesti se hanan vaihto ei ole mikään ylivoimainen homma ??? Tankissa on varmaan "kierreholkki" siinä ulkopuolella , johon uusi hana kierretään kiinni??? Samallahan sen voisi vaikka huuhtoa kunnolla.Vika hanassa. Laittelin uuden hanan ja mukana tulleen suodattimen tankkiin.Likainenhan tuo suodatin ja tankkikin olivat , mutta samalla ne putsattiin.
Tankki täyteen ja tyttö kouluun ;menomatka meni ok. mutta paluumatkalla mosa taas hyytyi . Ei ottanut kierroksia ollenkaan , eli ei saa ainetta???
Erikoisinta hommassa on se , että hyytyminen tapahtuu aina mäessä . Olisiko mahdollista , että kaasarin koho jumittaa jonnekin mekaanisesti ??
Kaasaria ei ole vielä avattu , mutta sinnehän tuo vika ilmeisesti näyttää. Yhtään ei sen avaaminen kiinnostaisi ,mutta pakkohan se ilm. on taas kerran katteet ottaa pois.
Autoon nostelun jälkeen kotipihassa skode toimi moitteettomasti - eli olisiko kaasarissa jotain taas muljahtanut paikoilleen , tai roska lähtenyt liikkeelle???
Mielelläni kuuntelen vielä kommentteja mahdollisista "vioista"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En usko et meistä tulee jotain
Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel102520- 851940
Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"
Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei381469- 2601398
Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa
Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html2731018- 66883
Olen J-mies
Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.47871Ei sitten, ei olla enää
Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na77850- 51826
- 44755