Olis tarve ostaa klapikone. Semmonen missä on sirkkelikatkaisu ja hydraulihalkaisu. Traktorilla meinasin tuota pyöritellä. Valinta näyttäs osuvan Japaan tai Palaxiin. Oliskos teillä kokemuksia, kumpi kannattas ostaa. Hinnat niin lähellä, ettei vaikuta päätökseen.
Japa vai Palax
9
11617
Vastaukset
- mnbvcx
Omat kokemukset Japasta erittäin hyvät.Viiden porukan puut,kolme vuotta. Ei ongelmia.Kiinnostais tuo moottorisahan laipalla oleva kone,sais tuon syöttökuljettimen !!
- Anonyymi
Mulla on Japa 315+ siitä voin kertoa kokemuksella,oli eritäin hyvä päätös vaihtaa ed:oli palax
sirkkeliterällä oleva malli.Palax:ssa oli kuville puille huonompi puun asetuminen kaukaloon..
Jäi useesti pystyyn,jota käsin piti oikoa.
- ....
Itse olen vääntänyt puita kymmenen vuotta Japalla, mutta jos nyt koneen hankkisin, olisi se kyllä Palax.
No niitä Japan heikkouksia.Öljymäärä liian pieni eli säiliön päällä ei paljasta kättä kärsi pitää, kun tavallisella kevätsäällä hommia tekee, Palaxissa öljymäärä lienee kait lähes kaksinkertainen.Hydraulihalkojan laukaisumekanismi on sellainen, että ei läheskään aina laukasu pelaa, nykyisessä Palaxissa asia paljon paremmin ratkaistu.Kuljetinhihna ei oikein meinaa pysyä linjassa vaan siirtyy sivuun ja menee jumiin, kun kolat sopivasti osuvat kuljettimen yläpäässä sivupelleihin. Palaxissa nykyään ei ole enää kuljetinremmiä vaan homma ratkaistu ketjukuljettimella, jossa tuota ongelmaa ei voi olla, lisäksi kuljetin on pidempi, jolloin kuormaus onnistuu korkeaankin peräkäryyn, tuolla Japalla ei meinaa onnistua edes tuikitavalliseen viljakärryyn.
Muuten Palaxissa laatu näkyy myös päälle, Japa enemmän tusinatuote.
Eli valitse Palax, sitä näyttävät käyttävän myös urakointia harrastavat. Pyörösahamalli on kyllä minun suosikkini, sillä jos ketjusahasysteemi on täysin lihasvoimakäyttöinen, on käsi hellänä, kun päivän klapeja vääntää.- jmh
Jotain Palaxin laadusta kertonee se, että kun se siirty Agrimarketin valikoimaan Japan tilalle, niin sen myynti lähti sellaiseen nousuun, että tehdas ei kerkeä tekemään niin paljon koneita kuin menisi kaupaksi-> suht pitkät toim.ajat ajoittain. Mutta ehd. laatumerkki.
- aagh
jmh kirjoitti:
Jotain Palaxin laadusta kertonee se, että kun se siirty Agrimarketin valikoimaan Japan tilalle, niin sen myynti lähti sellaiseen nousuun, että tehdas ei kerkeä tekemään niin paljon koneita kuin menisi kaupaksi-> suht pitkät toim.ajat ajoittain. Mutta ehd. laatumerkki.
on nyt sitten tilattuna. Ens vuoden malli combi M II jossa on samanlainen kuljetin kuin isommissakin Palaxeissa. Saan koneen ehkä joulukuussa, onpahan aikaa kerätä rahaa maksamiseen. Oli tosiaan paljon laadukkaamman olonen ku japa.
- xMarax
Jos täällä köyhässä Lapin läänissä asuisit, niin tekisit ite koko koneen. Niin minä tein. Puoli kesäähän siinä meni huonoilla vehkeillä rakennellessa, tavallista käsiviilaakin joutui käyttämään ankarasti. 700:n millimetrin ruotsalainen (uusi) katkaisusirkkelinterä, pulttiauton valikoiman sirkkelinakseli, niittosilppurin kulmavaihde, vanhan kuormaajan 680:tä millimetriä liikkuva 2-toiminen sylinteri, hydrauliventtiili, Kontio Sisun hammaspyörähydraulipumppu ja öljysäiliö, pari kiilahihnaa, mopon rattaita ja ketju, polkupyörän rattaita ja pari ketjua, laakeripesiä ja akseleita. Pohjanmaalta kuljetinhihna. Vielä pitkästi rautaa ja plootua. Vähän vihreää maaliakin. Puita on tehty nyt reilu sata metriä tähän mennessä. Pääsipä polttopuunteossa lopulta vähän helpommalla, aiemmin oli vain romuja moottorisahoja ja kirves. Kiva kun maaseudulta löytää noita tarvikkeita nykyään näin hyvin.
- aagh
Ja oon sillä pari lauantaita klapeja tehnyt. Toimii kyllä just niinku pitikin. Eli en ole pettynyt koneeseen. Kavereita ja kylänmiehiä tietysti ramppaa uutuutta ihmettelemässä ja varsinkin hydaulimoottorin pyörittämä kuljetin aiheuttaa hurraa huutoja.
Kone vaan on senverran tehokas että joutuu lähtemään rankamettään välillä.
Hyviä vuodenvaihteita vaan kaikille! - Anonyymi
aagh kirjoitti:
Ja oon sillä pari lauantaita klapeja tehnyt. Toimii kyllä just niinku pitikin. Eli en ole pettynyt koneeseen. Kavereita ja kylänmiehiä tietysti ramppaa uutuutta ihmettelemässä ja varsinkin hydaulimoottorin pyörittämä kuljetin aiheuttaa hurraa huutoja.
Kone vaan on senverran tehokas että joutuu lähtemään rankamettään välillä.
Hyviä vuodenvaihteita vaan kaikille!Hej
Minulla on japa 355.
Kuljettimen vetomoottori juuri vaitunut uuteen,yhtä tehoton kuin vanha.
Kyljettimen vetomoottori on aivan alimitoitettu.Jatkuvasti kuljetin pysähtyy,jaksaa kyllä jos klapit hakaistaan keskeltä muuten takku koko ajan.
- Anonyymi
Hej
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1317105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654350Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen543442Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4933096Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2932070Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361733Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201651- 911563
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1761472Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151426