Jos aloitan yritystoiminnan (tmi) kesken vuoden, voinko ilmoittaa ensimmäisen tilikauteni päättyväksi vuoden vaihteeseen (ts. 1.tilikausi olisi alle kalenterivuoden)?
Tilikauden pituus
5
981
Vastaukset
- k pitäjä
Ensimmäinen tilikausi voi olla lyhyempi kuin kalenterivuosi. Toisaalta voi myös ilmoittaa tilikauden loppumaan vasta seuraavan vuoden lopussa. Siis jos nyt aloittelet, tilikausi loppuisi joulukuussa 2007.
- kiinnostunut...
Eli jos nyt aloitan, en voi enää laittaa ensimmäistä tilikautta loppumaan 2006 lopussa? Tilikausi ei siis voi olla näin lyhyt?
- ....
kiinnostunut... kirjoitti:
Eli jos nyt aloitan, en voi enää laittaa ensimmäistä tilikautta loppumaan 2006 lopussa? Tilikausi ei siis voi olla näin lyhyt?
Kyllä tilikausi voi olla pidempi, kuin kalenterivuosi, mutta se voi olla myös lyhyempi. Ihan vapaasti voit päättää kuinka haluat tehdä.
Itse valitsin pidemmän vaihtoehdon, koska tuntuu turhalta tehdä tilinpäätös heti muutaman kuukauden päästä. - kuitenkin
.... kirjoitti:
Kyllä tilikausi voi olla pidempi, kuin kalenterivuosi, mutta se voi olla myös lyhyempi. Ihan vapaasti voit päättää kuinka haluat tehdä.
Itse valitsin pidemmän vaihtoehdon, koska tuntuu turhalta tehdä tilinpäätös heti muutaman kuukauden päästä.Ensimmäinen (eikä muukaan poikkeava tilikausi) ei kuitenkaan voi olla pidempi kuin 18kk.
- mopo.nen
Toiminimessä verot lasketaan sen tilikauden tulokseksi jona tilikausi päättyy. Tilikausi voi olla enintään 18 kk, mutta lyhyimmillään ehkä 1 vrk.
Joskus yrityskauppoja tehtäessä päätetään tilikausi ennen aikojaan, jotta voidaan laskea tulos ja jakaa voitto ennen myyntiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241080
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881044- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99845- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789