Jos aloitan yritystoiminnan (tmi) kesken vuoden, voinko ilmoittaa ensimmäisen tilikauteni päättyväksi vuoden vaihteeseen (ts. 1.tilikausi olisi alle kalenterivuoden)?
Tilikauden pituus
5
985
Vastaukset
- k pitäjä
Ensimmäinen tilikausi voi olla lyhyempi kuin kalenterivuosi. Toisaalta voi myös ilmoittaa tilikauden loppumaan vasta seuraavan vuoden lopussa. Siis jos nyt aloittelet, tilikausi loppuisi joulukuussa 2007.
- kiinnostunut...
Eli jos nyt aloitan, en voi enää laittaa ensimmäistä tilikautta loppumaan 2006 lopussa? Tilikausi ei siis voi olla näin lyhyt?
- ....
kiinnostunut... kirjoitti:
Eli jos nyt aloitan, en voi enää laittaa ensimmäistä tilikautta loppumaan 2006 lopussa? Tilikausi ei siis voi olla näin lyhyt?
Kyllä tilikausi voi olla pidempi, kuin kalenterivuosi, mutta se voi olla myös lyhyempi. Ihan vapaasti voit päättää kuinka haluat tehdä.
Itse valitsin pidemmän vaihtoehdon, koska tuntuu turhalta tehdä tilinpäätös heti muutaman kuukauden päästä. - kuitenkin
.... kirjoitti:
Kyllä tilikausi voi olla pidempi, kuin kalenterivuosi, mutta se voi olla myös lyhyempi. Ihan vapaasti voit päättää kuinka haluat tehdä.
Itse valitsin pidemmän vaihtoehdon, koska tuntuu turhalta tehdä tilinpäätös heti muutaman kuukauden päästä.Ensimmäinen (eikä muukaan poikkeava tilikausi) ei kuitenkaan voi olla pidempi kuin 18kk.
- mopo.nen
Toiminimessä verot lasketaan sen tilikauden tulokseksi jona tilikausi päättyy. Tilikausi voi olla enintään 18 kk, mutta lyhyimmillään ehkä 1 vrk.
Joskus yrityskauppoja tehtäessä päätetään tilikausi ennen aikojaan, jotta voidaan laskea tulos ja jakaa voitto ennen myyntiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881567
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121440- 981390
- 691250
- 1161150
- 951137
- 69961
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n256958Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37897