Tarkoitus hommata tommonen neliveto kiesi. Tällä hetkellä persiin alla Vollen V40 matalapaine turbo 163hp, 240nm. Audistiset henkilöt aina vannoo quattron henkeen ja haluan itsekkin tuntea sen quattron hengen varsinkin talvella. Eli kokemukset olis paikallaan. Onko se Audi kaiken sen hinnan väärtti??? Luultavasti tulee palautetta Volvo on paska tai jotain muuta vastaavaa teini huttua. Jos on oikeasti jotain mielipidettä niin tänne vaan tekstiä!!!
Audi A4 turbo quattro
29
24791
Vastaukset
- hjhhhkhk
autuaaksi tekee. Ota huomioon että teillämme on muutama miljoona autoilijaa jotka tulevat hyvin toimeen ilmankin.
- on poikaa
suomen teillä
- muuli
mutta unelma omasta elää
- auliA4
mutta kyllä on talviajo on eri planeetalta, kuin kaksivetoisella. Itse ostin vähän käytetyn ja kyllä oli hakemista hyvässä yksilössä. 20tkm takana ja ei valittamista. Polttoaineenkulutus yllätti positiivisesti eli ei mikään isoruokainen tuo 1.8 turbo.
- on kyllä!
Paskapuhetta joka väittää quattroa 1,8T-koneella pihiksi. Omalle -02 quattro-avantille liemi maistuu, keskikulutus taajamissa 12-13 L ja maantieajossa 9 litraa. Ei auta pihistelyt ei mitkään, ja mittaus piripintaan menetelmällä.
- A4 Avant TQ - 04
on kyllä! kirjoitti:
Paskapuhetta joka väittää quattroa 1,8T-koneella pihiksi. Omalle -02 quattro-avantille liemi maistuu, keskikulutus taajamissa 12-13 L ja maantieajossa 9 litraa. Ei auta pihistelyt ei mitkään, ja mittaus piripintaan menetelmällä.
Sulla on kyllä kiesi pois säädöistä. Oma samanlainen, mutta -04 malli menee maantiellä helposti alta 8 litran ja taajamassa suurin kulutus on ollut 10 - 11.
- ...
on kyllä! kirjoitti:
Paskapuhetta joka väittää quattroa 1,8T-koneella pihiksi. Omalle -02 quattro-avantille liemi maistuu, keskikulutus taajamissa 12-13 L ja maantieajossa 9 litraa. Ei auta pihistelyt ei mitkään, ja mittaus piripintaan menetelmällä.
Joo..ei oo kyllä säädöt kohdillaan. Itellä oma 4,2 litranen V8 (vapari) syö "normaali" ajolla sen viitisentoista litraa taajamas ja maantiellä 10-11, joukkoon kuuluu siis vähän kovempiakin kiihdytyksiä. Ja turbonhan pitäs viel pienentää kulutusta... Toisaalta..köyhäthän ne kattoo mitä se bensa maksaa ja auto kuluttaa ;)
- ko edellä..
... kirjoitti:
Joo..ei oo kyllä säädöt kohdillaan. Itellä oma 4,2 litranen V8 (vapari) syö "normaali" ajolla sen viitisentoista litraa taajamas ja maantiellä 10-11, joukkoon kuuluu siis vähän kovempiakin kiihdytyksiä. Ja turbonhan pitäs viel pienentää kulutusta... Toisaalta..köyhäthän ne kattoo mitä se bensa maksaa ja auto kuluttaa ;)
Pitää viel lisätä et on quattro, ettet sen perusteella selittele kulutuksia
- AiNe
Hienosti lähtee jäisistä risteyksistä, ei tarvi yrittää mitään tyhjäkäynnillä lähtemisiä vaan kytkimen voi suoraan irrottaa omaan tahtiin.
Se kiihtyminen saattaa sitten vaan aiheuttaa pidon tunteen, jarrutukset ei ole yhtään sen lyhkäsempiä.
Samaten jos se lähtee luistaan odottamattomasti pahas paikkaa niin siellä ei tunneta käsiteitä puskeminen tai yliohjaus jotka voi korjata käsijarrulla tai vastaohjauksella, toivottavasti et joudu tutustuun nelipyöräluisuun 100km/h vauhdis.
Että ehdottomasti kannattaa rastitella ne ajohallintajärjestelmät lisävarustelistaan(elleivät ole vakiona) jossei ole itse aiemmin ajellut nelivedolla tai antaa autonsa jonkun muun käyttöön sillon tällön. - Jopikatti
AiNe tuossa ilmaisi asian kohtuuhyvin. Ilman nelivetoakin selviää, kysymys on asioiden arvostuksesta ja rahapussista.
Itse ajelen talvisin kitkoilla. Vajaavetoisilla nastajäbillä ei ole mitään jakoa - paitsi jarrutuksissa. Todellakin - lähdöt jäisistä risteyksistä vaivattomia, ei puske eikä perä pyöri - menee kuin juna - tiettyyn limiittiin asti. Jos haluaa ajella äärirajoilla - kannattaa ekaksi hakea tuntumaa jääradalta.- ajellakin
äärirajoilla...
- Quattro-gubbe
Moi,ite ajelin kolme vuotta 1.8t quattrolla,omalla tavallaan hieno peli mutta tuo 1.8t kone ei toimi ko. autossa,täysin hengetön peli alakierroksilla,ota 2.8 tai jos uudempi niin 3.0 litrainen.Kokeiltiin lastua ja putkea mutta pieni kone on pieni kone.Volvossasi paljon paremmin toimiva kone,muuten kyllä ihan soiva peli.
- 1.8t toiminut
Loistavasti,tosin 215hv ja 320nm,että se voi vaikuttaa asiaan. Isot koneet on juoppoja verrattuna 1.8t koneeseen.
- paikkaa
vajavaisia talviajotaitoja.
Tavallisessa ajossa suurin hyöty on lisävarmuus, joka hyödyttää eniten kokemattomampaa kuskia.
Ralli- ja maastoajo ovat tietenkin asia erikseen. - A4 TQ
Ilman quattroa ei varmasti jää minnekään kiinni, mutta kyllä se quattrolla päästeleminen talvikeleillä vaan vetää suun korviin joka kerta. Haluaako tästä maksaa, ihan oma asia. Hintaerohan autoissa ei ole suuri.
- OOOO
Miten quatrojen tekniikka "vanhenee" kun autolle alkaa kertyä paljon kilometrejä esim. 150-200 000km ja ylikin?
Onko nelivedossa joitakin tyyppikohteita jotka vaativat erityishuomiota, huoltoa ja kuluttaako enemmän renkaita kuin "vajaavetoiset"?
Ps. Mitä eroa Audin ja WV'n nelivetosysteemeillä?- Mutu-tietoa
Audeissa (kone pitkittäin) on Torsen-jakolaatikko joka on puhtaasti mekaaninen, kauan käytetty ja luotettavana pidetty. Joidenkin mielestä se on se "ainoa oikea". Itse en ole kuullut mitään mainittavia ongelmia tms isommillakaan kilometreillä.
Volkkareissa (4-veto)taas on ns Haldex-kytkin, joka on jonkinlainen sähköllä ohjattava etu/taka tehonjakolaatikko. Sitä ei pidetä oikeana, jatkuvana nelivetona - miten lie totuus - ja käyttöominaisuudet.
Tämä oli vähän maallikkoselostus - alan miehet saapi täsmentää ja korjata. - kkdk
Mutu-tietoa kirjoitti:
Audeissa (kone pitkittäin) on Torsen-jakolaatikko joka on puhtaasti mekaaninen, kauan käytetty ja luotettavana pidetty. Joidenkin mielestä se on se "ainoa oikea". Itse en ole kuullut mitään mainittavia ongelmia tms isommillakaan kilometreillä.
Volkkareissa (4-veto)taas on ns Haldex-kytkin, joka on jonkinlainen sähköllä ohjattava etu/taka tehonjakolaatikko. Sitä ei pidetä oikeana, jatkuvana nelivetona - miten lie totuus - ja käyttöominaisuudet.
Tämä oli vähän maallikkoselostus - alan miehet saapi täsmentää ja korjata.VanhemmissanPassateissa eli 3b ja 3bg on sama torsen...eli jos moottori pitkittäin niin on torsen. Poikittain uudemmissa ja on haldex.
- A4avant
Itse ajattelin myös Q-mallia mutta automaattina piti saada. Harmittavasti onnistuu vain 2.0t moottorin yhteydessä jolloin hinta nousee melkoisesti 1.8 verrattuna. Ok,toki tulee voimaa yms lisää mutta silti.
Valinta jäi siis 1.8t avant multitronic. - mixa
joo kyl quattro on loisto peli ja varsinki talvella aivan omaa luokkaansa...
- vuoden kokemus
Ajelin reilun vuoden 1.8T quattrolla vm 05/06 ja kokemuksesta voin kertoa että kyseessä on kallis auto hankintahinnaltaan ja ylläpitokuluiltaan - Mutta saako rahoilleen vastinetta? Analyyttisesti voin sanoa että kulutus yllätti negatiivisesti, reilut 20.000 km ajoin ja keskikulutus koko ajalta yli 10 litraa satasella. Lisäksi negatiiviselle puolelle jää runsaat ja hermojaraastavat viat, jotka kyllä korjattiin takuuseen ja melko nopeastikin mutta silti pikkuvikoja oli aivan liikaa.
Positiivista autossa on erinomainen ajettavuus - eteenkin talvella - käy koeajamassa niin tiedät.
Vinkkinä voin kertoa että sporttialusta ja 17" renkaat eivät kyllä ole hyvä yhdistelmä - aiemmin kun sporttialusta oli pehmeämpi niin tämäkin yhdistelmä toimi. Toisena seikkana kannattaa huomioida niukka vakiovarustelu, sillä "minimi" vaatimustasollakin varusteisiin uppoaa kiloeuroja.- O O O O
Mainitsit autossa olleen runsaasti vikoja. Kertoisitko tarkemmin millaisista ongelmista oli kyse.
Itse perustekniikkaan liittyviä vai pienempiä ajoa estämättömiä, mutta tietty kiusallisia vikoja? - mieti vielä
O O O O kirjoitti:
Mainitsit autossa olleen runsaasti vikoja. Kertoisitko tarkemmin millaisista ongelmista oli kyse.
Itse perustekniikkaan liittyviä vai pienempiä ajoa estämättömiä, mutta tietty kiusallisia vikoja?Perustekniikka pelas ihan hyvin; Viat olivat kylläkin kiusallisia vai miltä tuntuisi jättää uusi auto parkkipaikalle takaluukku raollaan? tai ajaa uusi auto jäähdytysnesteen lemussa kavereiden arvioitavaksi tai käyttää keskuslukitusta kuljettajan oven lukosta????
Eli viat:
- keskuslukitus/avaimet temppuili, avaimet vaihdettiin uusiin jolloin ongelma poistui. Avaimien toimitusaika saksanmaalta oli muutama viikko ja auto koodauksessa päivän
- takaluukun lukko korjattiin/vaihdettiin kaksikin erillistä kertaa
- nestevuotoja, pientä tihkumista, hajua sekä nestepinnan hidasta laskua kaksi kertaa, toista takuuselitystä en muista toinen oli joku lommaus vesipumpun vieressä tihkui.
Eli loppujen lopuksi pieniä mutta harmittavia juttuja joita ei näin kalliissa autossa saisi olla - O O O O
mieti vielä kirjoitti:
Perustekniikka pelas ihan hyvin; Viat olivat kylläkin kiusallisia vai miltä tuntuisi jättää uusi auto parkkipaikalle takaluukku raollaan? tai ajaa uusi auto jäähdytysnesteen lemussa kavereiden arvioitavaksi tai käyttää keskuslukitusta kuljettajan oven lukosta????
Eli viat:
- keskuslukitus/avaimet temppuili, avaimet vaihdettiin uusiin jolloin ongelma poistui. Avaimien toimitusaika saksanmaalta oli muutama viikko ja auto koodauksessa päivän
- takaluukun lukko korjattiin/vaihdettiin kaksikin erillistä kertaa
- nestevuotoja, pientä tihkumista, hajua sekä nestepinnan hidasta laskua kaksi kertaa, toista takuuselitystä en muista toinen oli joku lommaus vesipumpun vieressä tihkui.
Eli loppujen lopuksi pieniä mutta harmittavia juttuja joita ei näin kalliissa autossa saisi ollaOn aina kiinnostava kuulla tarkempia kuvauksia ilmenneistä vioista, kirkastaa kuvaa.
Kun otsakkeessa oli kyse nelivedosta, niin olisi voinut äkkiseltään luulla vikojen liittyvän siihen, onneksi ei.
Mainitsemasi kiusalliset lukko / kaukosäädinongelmat valitettavasti taitavat kiusata lukuisia uusia erimerkkisiä autoja, ei kovin harvinaista.
Toisaalta nuo nestevuodot ovat sitten oma lukunsa ja hieman yllättäviäkin.
Kuten mainitsit, niin tuon hintaluokan autolta merkistä riippumatta odottaa kyllä tiettyä huolettomuutta.
Samoin jatkuva yhä lisääntyvä elektroniikan määrä autoissa tule todennäköisesti teettämään lisää ongelmia, kun jokin muutaman €uron vioittunut siru teettää ylimääräisiä korjaamokeikkoja tai jopa pysäyttää koko auton.
- Talviautoilija
A4Q;la jo 430 000km takana, pelaa moitteetta. mitään vikaa Thorsenissa, mosassa tai manuaalilootassa ei ole ollut. Muutaman koiranluun joutunut eteen vaihtamaan, kaksoismassakytkimen uusittiin 200 000 jälkeen ja jakohihnoja määrävälein tietenkin.
Talvi- ja kesä ajo-ominaisuudet vetää vieläkin suun korviin, olen välillä käynyt koeajamassa muiden valmistajien "nelivetoja" mutta kyllä niissä aina tuntuu jotain omituista nykäyksiä, ratinaa tms kummallista olevan joten ei ole ollut tarvetta vaihtaa.
Audimies kolmannessa polvessa. - Kalinka21
Minulla Audi 1.8t quattro tehot 200 hv ollut viimeiset 10 v .Auto toiminut hienosti ,tietenkin ajan myötä esim kytkin kuluu.,mutta ei mitään yllätyksiä ole tullut.
- Tuupaa
Yllätyksiä ei ole tullut, koska mikään ei enää yllätä, tämän konsernin autoissa.
- Eururu
Muhahahahahahaaa. 11 v vanha ketju. Pyllyyn hymyä. Muhahahahahahahahaaaa
- Trolliryv
Ketä kiinnostaa. Syökää vittua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851788Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1201204YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä621070- 62946
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74866Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli81817Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029816- 57810
Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.46810Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.116773