Harkitsen 80-luvun loppupuolen baylinerin ostoa mutta kaikki veneistä kuulemani mollaus mietityttää. Ovatko beikut todella niin huonoja ja rämiseviä kuin puhutaan? Osaako joku mainita muutaman konkreettisen seikan joka tekee beikuista muita veneitä huonomman?
Bayliner kritiikki
49
19549
Vastaukset
- Sir BB
Sea Rayssä käytettiin 41% paksumpaa lasikuitua. Ei katso paista niihin aurinko kylkien läpi kuten beikuissa.
- R.N
meidän moottorveneilijöiden ei kannata lähteä tuohon alatyyliseen kommentointiin, mitä tuolla lakanapuolella viljellään. Pysytään asiassa.
Tuohon alkuperäiseen kysymykseen.
Käyttäjäkokemusta ei ole, mutta korjauspuolelta kylläkin. Bayliner, kuten useat jenkkiveneet ovat erityisen "kevyesti" rakennettuja johtuen heidän tavastaan vetää niitä trailerilla avolavanperässä.
Itse pysyisin erossa jenkkipaateista, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. - Jurputtaja
Beikusta ei sen enempää mutta nythän on niin että äärimmäisen ohkasestakaan laminaatista ei näy läpi jos se maalataan...Ja katso, vastaavasti hyvin paksustakin näkyy läpi jos sitä EI maalata...
Osaisitkohan kuvitella muuten miksi tämä nimi "Lasikuitu" on tullut... - Glassfibre
Jurputtaja kirjoitti:
Beikusta ei sen enempää mutta nythän on niin että äärimmäisen ohkasestakaan laminaatista ei näy läpi jos se maalataan...Ja katso, vastaavasti hyvin paksustakin näkyy läpi jos sitä EI maalata...
Osaisitkohan kuvitella muuten miksi tämä nimi "Lasikuitu" on tullut...Lasikuitu nimi tulee sananmukaisesti materiaalista, eli kuiduksi lingotusta sulasta lasista. Ei se sen monimutkaisempaa ole, läpinäkyvyydellä ei ole tämän asian kanssa sinällään mitään tekemistä.
- Made in sekolandia
Mistä näitä tietäjiä oikein sikiää. Aivan samaa höttöä, ja samat paksuudet yhtä epätasaisesti kaikissa tuon ajan jenkkien höttöruiskulaminoinneissa.
On meinaan häärätty noiden kanssa 80-luvun alusta saakka, ja käyty useimmissa sen ajan jenkkitehtaissa tutustumassa tuotantoon.
- Paula D
kelpo vene, koska pienehköllä rahalla pääsee kiinni tilavaan matkaveneeseen. Meillä ollut vuosimallia -91 eli hieman harvinaisempi - 80-luvullahan noita Suomeen tuotiin paljon. Sen ajan veneitä onkin pidetty vaihtelevasti, toisia paremmin, toisia huonommin.
Beikussa hyvää oli sisä- ja ulkotilat, ajo-ominaisuudet. Huonoa: kamala karvalankamatto seinissä, ei sivukansia, onnettomat helat (ihan rimpuloita). Hyvä vene kuitenkin aloittaa matkaveneily - nimenomaan hinnan vuoksi. Henkkoht katselisin muita kuin OMC-koneilla varustettuja.- kohoaa
eikös tuon tapaiset paatit ole aika syöppöjä polttoaineen suhteen?
Lisäksi rungon muodon (korkeita) takia sivutuuli ottaa aika vahvasti. - sellaisilta
kohoaa kirjoitti:
eikös tuon tapaiset paatit ole aika syöppöjä polttoaineen suhteen?
Lisäksi rungon muodon (korkeita) takia sivutuuli ottaa aika vahvasti.joilla ei ole tietoa enempään kun sinulla, mutta haukkua pitää. Beikkujen maineen pilasi joskus alkujen alussa tulleet huonot yksilöt, mutta itse olen tyytyväinen ajo-ominaisuuksiin ja hinta laatu suhteeseen. Eiköhän nuo bensakoneet kuluta joka veneessä vai tietääköhän se kone että on asennettu beikkuun ja kuluttaa enemmin. Pitää muistaa että kun puhutaan beikusta niin valta osa tietamätömistä puhuu avomalleista ja alkaa haukkua niitä ja yleensä kuulopuheet perustuvat 24:seen koska niitä on eniten ja varmasti monen kuntoisiakin mistä ovat huhut lähteneet.Itse ajelen beikkuani yläohjaamosta.
- Asseri
Retkiveneeksi se on huono, mutta jos harrastaa laiturista laituriin ajamista aurinkoisina päivinä, siihen se käy. Ainakin Päijänteen kiviset rannat pitää jenkit laitureissa. Märkänä kannet ovat hengenvaaralliset.
- hauskaa luettavaa
No kerroppa miksi beikun kannet ovat sen liukkaampia ja hengen vaarallisempia kun muiden lasikuitu veneitten, vai meinaatko että beikussa käytetää semmosta super liukasta geeli pintaa mitä ei muihin lasikuitu veneisiin laiteta, outo kommenti. Tiedätkö että ne kiikkuvat rautaveneet ja 700:sataset bellat kestävät merellä rannoissa kun alkaa pikkusenkaan tuulla koska niillä ei voi ajaa kelissä. Kokemusta on 13 metrisestä teräs veneestä mikä oli tehty sisävesille,sille riitti 8m/s tuuli,mutta beikullani olen ajanut tänäkesänäkin 14m/s tuulessa ongelmitta.Minulla on beikussani kyllä leveät reunukset missä on ihan turvallista liikkua. Näistä vastauksista kyllä paistaa kysyjälle läpi tietäömättömyys ja että vastauksia heitellään hatusta ja mutu perusteella. Ja mitä tulee retkeilystä niin itse olen käynyt beikulla tänäkesänä Ruotsissa,ahvenanmaalla ja virossa, sekä lukuisissa paikoissa rannikolla kesän aikana, viimekesänä seilattiin saimaalla viikkotolkulla, tiedäsitten voiko beikulla retkeillä. Kerroppa minkä merkkisen lasikuitu veneen voi vetää rantakivikkoon ja ajaisitko teräsveneen kivien päälle parkkiin hakkaamaan surutta (hinaajat erikseen)
- mitä juttua !
hauskaa luettavaa kirjoitti:
No kerroppa miksi beikun kannet ovat sen liukkaampia ja hengen vaarallisempia kun muiden lasikuitu veneitten, vai meinaatko että beikussa käytetää semmosta super liukasta geeli pintaa mitä ei muihin lasikuitu veneisiin laiteta, outo kommenti. Tiedätkö että ne kiikkuvat rautaveneet ja 700:sataset bellat kestävät merellä rannoissa kun alkaa pikkusenkaan tuulla koska niillä ei voi ajaa kelissä. Kokemusta on 13 metrisestä teräs veneestä mikä oli tehty sisävesille,sille riitti 8m/s tuuli,mutta beikullani olen ajanut tänäkesänäkin 14m/s tuulessa ongelmitta.Minulla on beikussani kyllä leveät reunukset missä on ihan turvallista liikkua. Näistä vastauksista kyllä paistaa kysyjälle läpi tietäömättömyys ja että vastauksia heitellään hatusta ja mutu perusteella. Ja mitä tulee retkeilystä niin itse olen käynyt beikulla tänäkesänä Ruotsissa,ahvenanmaalla ja virossa, sekä lukuisissa paikoissa rannikolla kesän aikana, viimekesänä seilattiin saimaalla viikkotolkulla, tiedäsitten voiko beikulla retkeillä. Kerroppa minkä merkkisen lasikuitu veneen voi vetää rantakivikkoon ja ajaisitko teräsveneen kivien päälle parkkiin hakkaamaan surutta (hinaajat erikseen)
merikelpoisempi kuin 13-metrinen rautapaatti ???
Et sitten ole Kap Hornia vielä kiertänyt peikullas ? - hasselhoff1
hauskaa luettavaa kirjoitti:
No kerroppa miksi beikun kannet ovat sen liukkaampia ja hengen vaarallisempia kun muiden lasikuitu veneitten, vai meinaatko että beikussa käytetää semmosta super liukasta geeli pintaa mitä ei muihin lasikuitu veneisiin laiteta, outo kommenti. Tiedätkö että ne kiikkuvat rautaveneet ja 700:sataset bellat kestävät merellä rannoissa kun alkaa pikkusenkaan tuulla koska niillä ei voi ajaa kelissä. Kokemusta on 13 metrisestä teräs veneestä mikä oli tehty sisävesille,sille riitti 8m/s tuuli,mutta beikullani olen ajanut tänäkesänäkin 14m/s tuulessa ongelmitta.Minulla on beikussani kyllä leveät reunukset missä on ihan turvallista liikkua. Näistä vastauksista kyllä paistaa kysyjälle läpi tietäömättömyys ja että vastauksia heitellään hatusta ja mutu perusteella. Ja mitä tulee retkeilystä niin itse olen käynyt beikulla tänäkesänä Ruotsissa,ahvenanmaalla ja virossa, sekä lukuisissa paikoissa rannikolla kesän aikana, viimekesänä seilattiin saimaalla viikkotolkulla, tiedäsitten voiko beikulla retkeillä. Kerroppa minkä merkkisen lasikuitu veneen voi vetää rantakivikkoon ja ajaisitko teräsveneen kivien päälle parkkiin hakkaamaan surutta (hinaajat erikseen)
Minkälaisen beikun omistat? itse olen suunnitellut 2755:sta omc:llä onko kokemuksia?
- Asseri
hauskaa luettavaa kirjoitti:
No kerroppa miksi beikun kannet ovat sen liukkaampia ja hengen vaarallisempia kun muiden lasikuitu veneitten, vai meinaatko että beikussa käytetää semmosta super liukasta geeli pintaa mitä ei muihin lasikuitu veneisiin laiteta, outo kommenti. Tiedätkö että ne kiikkuvat rautaveneet ja 700:sataset bellat kestävät merellä rannoissa kun alkaa pikkusenkaan tuulla koska niillä ei voi ajaa kelissä. Kokemusta on 13 metrisestä teräs veneestä mikä oli tehty sisävesille,sille riitti 8m/s tuuli,mutta beikullani olen ajanut tänäkesänäkin 14m/s tuulessa ongelmitta.Minulla on beikussani kyllä leveät reunukset missä on ihan turvallista liikkua. Näistä vastauksista kyllä paistaa kysyjälle läpi tietäömättömyys ja että vastauksia heitellään hatusta ja mutu perusteella. Ja mitä tulee retkeilystä niin itse olen käynyt beikulla tänäkesänä Ruotsissa,ahvenanmaalla ja virossa, sekä lukuisissa paikoissa rannikolla kesän aikana, viimekesänä seilattiin saimaalla viikkotolkulla, tiedäsitten voiko beikulla retkeillä. Kerroppa minkä merkkisen lasikuitu veneen voi vetää rantakivikkoon ja ajaisitko teräsveneen kivien päälle parkkiin hakkaamaan surutta (hinaajat erikseen)
Jokainen kiduttaa itseään miten tahtoo. Minä pidän mukavuudesta ehkä liikakin. Nautin mielelläni keskuslämmöstä ja saunasta, en pidä märkien pressujen lepatuksesta. Minne ne jenkit katoaa kun kelit vähän viilenee?
- ja kokeile
mitä juttua ! kirjoitti:
merikelpoisempi kuin 13-metrinen rautapaatti ???
Et sitten ole Kap Hornia vielä kiertänyt peikullas ?miten menee kelissä, näkyy olevan se mun vanha venho taas myynnissä ja kun olet ajellut sillä hetken tuulessa voin ottaa sut sitten beikun kyytiin niin voit tehdä omat päätelmät asiasta. Jos juttelet tommosia niin paljastat oman tietämättömyytes veneiden meriomiaisuuksiasta, koko ei kerro mitään miten vene menee käyttäytyy.
- beikuissa
Asseri kirjoitti:
Jokainen kiduttaa itseään miten tahtoo. Minä pidän mukavuudesta ehkä liikakin. Nautin mielelläni keskuslämmöstä ja saunasta, en pidä märkien pressujen lepatuksesta. Minne ne jenkit katoaa kun kelit vähän viilenee?
mielestäsi bressut vai oletko sinäkin kuullut jostakin että on. Itselläni kyllä on lämmintä sisällä ja en ole puljannut bressujen kanssa yhtään vaikka beikulla ajelenkin. Jos puhut järvisuomesta ja väität että beikut katoavat kun ilmat viilenee niin puhut lämpimiksesi koska saimaalla taas perjantain tullessa tiedän monen beikun lähtevän reisuun, voisiko johtua että et nää liukuvia veneitä syksyllä kun lomat ovat loppuneet ja ajat viikonlopuksi lähisaareen ja liukuvat käyvät jossakin pidemmällä mistä löytyy se sauna maista. Tarkoitatko jenkeillä pieniä dc veneitä vai etkö ole nähnyt isompiakaan ( 28 jalkaa). Missä lätäkössä veneilet jos ei isommat jenkkiveneet ole liikkeellä koska merellä niitä liikkuu viikollaki joka päivä. Ja jos vertaat että päijänteellä et nää jenkkiveneitä niin johtuu siitä että siellä niitä on suhteesa vähän verrattuna rautakiikkuihin joita taas merellä juurikaan näe, ja olen aivan varma että niitä rautaveneitä joita sisävesillä on paljon ei myöskään näy merellä kun alkaa syys myrskyt.
- on.
hasselhoff1 kirjoitti:
Minkälaisen beikun omistat? itse olen suunnitellut 2755:sta omc:llä onko kokemuksia?
25 yläohjaamolla ja diesel koneella. 27:ska on varmaan hyvä vaihtoehto, tosin se on kapea malli verrattuna esim: 2650.Omc:n koneesta ei ole kokemusta.
- pikkupörräämiseen
beikuissa kirjoitti:
mielestäsi bressut vai oletko sinäkin kuullut jostakin että on. Itselläni kyllä on lämmintä sisällä ja en ole puljannut bressujen kanssa yhtään vaikka beikulla ajelenkin. Jos puhut järvisuomesta ja väität että beikut katoavat kun ilmat viilenee niin puhut lämpimiksesi koska saimaalla taas perjantain tullessa tiedän monen beikun lähtevän reisuun, voisiko johtua että et nää liukuvia veneitä syksyllä kun lomat ovat loppuneet ja ajat viikonlopuksi lähisaareen ja liukuvat käyvät jossakin pidemmällä mistä löytyy se sauna maista. Tarkoitatko jenkeillä pieniä dc veneitä vai etkö ole nähnyt isompiakaan ( 28 jalkaa). Missä lätäkössä veneilet jos ei isommat jenkkiveneet ole liikkeellä koska merellä niitä liikkuu viikollaki joka päivä. Ja jos vertaat että päijänteellä et nää jenkkiveneitä niin johtuu siitä että siellä niitä on suhteesa vähän verrattuna rautakiikkuihin joita taas merellä juurikaan näe, ja olen aivan varma että niitä rautaveneitä joita sisävesillä on paljon ei myöskään näy merellä kun alkaa syys myrskyt.
Sisävesillä on varmaankin kaikki toisin, mutta kyllä täällä Turun saaristossa näkee aika hyvin
mitä niillä beikuilla tehdään. 10-20 km säteellä Turusta niitä pörrää joka paikassa, mutta jo 40-50
km päässä, ulkosaaristossa alkaa olla todellinen harvinaisuus.
P.S. Jos sulla on yläohjaamollinen beikku bensakoneella ja ajat paljon, onko joku kertonut yhden jutun....... - koneella
pikkupörräämiseen kirjoitti:
Sisävesillä on varmaankin kaikki toisin, mutta kyllä täällä Turun saaristossa näkee aika hyvin
mitä niillä beikuilla tehdään. 10-20 km säteellä Turusta niitä pörrää joka paikassa, mutta jo 40-50
km päässä, ulkosaaristossa alkaa olla todellinen harvinaisuus.
P.S. Jos sulla on yläohjaamollinen beikku bensakoneella ja ajat paljon, onko joku kertonut yhden jutun.......vaan dieseliä palaa.
- mitoista
hasselhoff1 kirjoitti:
Minkälaisen beikun omistat? itse olen suunnitellut 2755:sta omc:llä onko kokemuksia?
Älä osta 2755. Se on venytetty 2455, joten tilaa sisällä ei ole juuri enempää. 2650 on jo aivan eri kokoluokan vene.
- 12
Asseri kirjoitti:
Jokainen kiduttaa itseään miten tahtoo. Minä pidän mukavuudesta ehkä liikakin. Nautin mielelläni keskuslämmöstä ja saunasta, en pidä märkien pressujen lepatuksesta. Minne ne jenkit katoaa kun kelit vähän viilenee?
Minne ne fiskarit katoaa kun kääntää vähän kahvaa?
- Aurinkoa, uintia, ja
Asseri kirjoitti:
Jokainen kiduttaa itseään miten tahtoo. Minä pidän mukavuudesta ehkä liikakin. Nautin mielelläni keskuslämmöstä ja saunasta, en pidä märkien pressujen lepatuksesta. Minne ne jenkit katoaa kun kelit vähän viilenee?
Tietyt Jenkit ja Britit ym. vastaavat katoavat valtameren rannikoille
uimaan ja ottamaan aurinkoa turvallisesti.
Valitse viisaasti ao. ohjeiden mukaan.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8817238 - Hahhhaha
pikkupörräämiseen kirjoitti:
Sisävesillä on varmaankin kaikki toisin, mutta kyllä täällä Turun saaristossa näkee aika hyvin
mitä niillä beikuilla tehdään. 10-20 km säteellä Turusta niitä pörrää joka paikassa, mutta jo 40-50
km päässä, ulkosaaristossa alkaa olla todellinen harvinaisuus.
P.S. Jos sulla on yläohjaamollinen beikku bensakoneella ja ajat paljon, onko joku kertonut yhden jutun.......Se ettei suomen oloissa näe veneitä ulkosaaristossa, johtunee ennemminkin Härmäläisten puutteellisista merenkulkutaidoista, kuin Atlantin olosuhteisiin suunnitelluista Bayliner -veneistä.
- Rauli.
USAn kummallakin puolella maailman suurimmat valtameret,että kovempaan merenkäyntiin (kestävempiä)veneitä et löydä kun mitä jenkit on,ne on nimittäin USAan suunniteltu ja tehty. Hyvä maksaakin vähän enemmän(kuten huomaat,on ne myös varusteltu keskiverroin paremmin ja miehekkäämmällä koneella kuin kotimaiset pellat ja muut ämpärin muottiin valetut soutuveneet).
Tosin Bayliner on jenkeistä halvin eikä niin lujaa tekoa kuin Sea Rayt ja Formulat,mutta selvästi parempi kuin kotimaiset viskarit silti. Ja mukavia matkaveneitä nuo ovat kuin mitkä!- Jenkki !!!
Taidat tykätä myös jenkkiautoista ? Aika paha sinun on sitä faktaa kieltää, että tietyin
poikkeuksin jenkit ovat täällä arvostuksessa pohjasakkaa. - ovat
Jenkki !!! kirjoitti:
Taidat tykätä myös jenkkiautoista ? Aika paha sinun on sitä faktaa kieltää, että tietyin
poikkeuksin jenkit ovat täällä arvostuksessa pohjasakkaa.mielestäsi samassa hinta ja koko luokassa vaihtoehtoina jos jenkit kerran ovat huonoja ja pohjasakkaa.
- Kommari!
Jenkki !!! kirjoitti:
Taidat tykätä myös jenkkiautoista ? Aika paha sinun on sitä faktaa kieltää, että tietyin
poikkeuksin jenkit ovat täällä arvostuksessa pohjasakkaa.Käynnistele sinä vaan mäkistartilla sitä Lada Samaraa ja huuda sosialismin nimeen, minä cruisaan Luxus-Lincolnilla jonka starttimoottorissakin on enemmän tehoa kuin Ladasi moottorissa. Puhumattakaan varustelusta,ulkonäöstä ja mukavuudesta!
Huhuu,NL kaatui jo - Björn
ovat kirjoitti:
mielestäsi samassa hinta ja koko luokassa vaihtoehtoina jos jenkit kerran ovat huonoja ja pohjasakkaa.
polkupyörä!
Jenkkiveneet ovat leluja.
pohjoisen olosuhteisiin niitä ei pidä tuoda. - Stanislaw
Kommari! kirjoitti:
Käynnistele sinä vaan mäkistartilla sitä Lada Samaraa ja huuda sosialismin nimeen, minä cruisaan Luxus-Lincolnilla jonka starttimoottorissakin on enemmän tehoa kuin Ladasi moottorissa. Puhumattakaan varustelusta,ulkonäöstä ja mukavuudesta!
Huhuu,NL kaatui joHeipparallaa,
ei meidän ladaistien tarvi mäkistarttia ottaa.
Meidän vaimomme imaisevat ladan pakoputkenkautta käyntiin!
Lada on samanlainen kuin sinun lincolnisi, suuri kääntösäde, vie paljon bensaa, kuluttaa paljon varaosia.
Tehoa toki sinulla on enemmän, mutta minullakin on riittävästi, kuten laatuautojen ohjekirjassa lukee. Muista myös, että köyhillä on kiire.
Varustetasossa en ole puutteita havainnut, minulla on jopa kampi, onkos sinulla? Mitään mitä tsernobilistäni ei löydy en ole kaivannut.
Ulkonäkö on ajaton, kun taas lincolnissa se on auttamattomasti vanhentunut.
Ladan mukavuuksia ei voi moittia. Talvella se on lämpöisempi kuin kaupungin vuokra-asunnot ja penkeisskin on lämmittimet. Onkos linkolnissa?
Olet oikeassa NL kaatui, mutta Venäjä jatkaa. - poika !
Kommari! kirjoitti:
Käynnistele sinä vaan mäkistartilla sitä Lada Samaraa ja huuda sosialismin nimeen, minä cruisaan Luxus-Lincolnilla jonka starttimoottorissakin on enemmän tehoa kuin Ladasi moottorissa. Puhumattakaan varustelusta,ulkonäöstä ja mukavuudesta!
Huhuu,NL kaatui joTämä on ihan pakko korjata, koska useat ihmiset oikeasti ajattelevat näin...
Jos ei mikään rapakon takaa tuleva tunnu oikein tyylikkäältä (esim. Baylinerit, Kauniit &
Rohkeat, Michael Jackson ...) niin se ei tosiaankaan tarkoita että olisi kommunisti. - Unto-myskyssä
Kuopiossa 2002, 2455:lla vm.-88 ja myrsky tuli suoraan päälle isolla selällä. Tuolta voi lukea paljonko oli tuulen nopeutta. http://www.fmi.fi/saa/tilastot_111.html Siitäpä voi päätellä paljonko oli aallokolla kokoa ja keli muutenkin. Liu'ussa mentiin kaasu pohjassa ja nätisti meni, keula sukelti pitkän matkaa aaltoon ja vettä tuli reilusti ohjaamon yli. Loppumatkasta piti ajaa vielä sivuaallokkoon jolloin ekakertaa veneilemässä ollut kaveri kysy, voiko tämä kaatua? Johon sanoin, että ei tietenkään, onhan nämä kato merelle tehty ja osoitin US-Coastguardin kylttiä kojetaulussa. (En ollut kyllä yhtään varma ja ihmetellä piti itekkin, mutta pakko oli kaveria rauhotella)Oli hieno kokemus ja todisti viimeistään mitä veneitä Linerit oikeesti on. Se joka muuta väittää ei oo Linerilla koskaan ajanutkaan. On totta, että viimeistely huonompaa kuin joillain muilla merkeillä esim. Sea Ray, mutta voipa noita ykstyiskohtia viilailla ite mieleisekseen mikä on mukavaa puuhaa. Nyt 2855, -91:sen omistajana toista vuotta ja ei voi kun olla tyytyväinen! Ja runko ei muuten pauka kun ajetaan terävää allokkoa, niinkuin joissan uusissa jopa suomalaisissa.
- seiso ?
Unto-myskyssä kirjoitti:
Kuopiossa 2002, 2455:lla vm.-88 ja myrsky tuli suoraan päälle isolla selällä. Tuolta voi lukea paljonko oli tuulen nopeutta. http://www.fmi.fi/saa/tilastot_111.html Siitäpä voi päätellä paljonko oli aallokolla kokoa ja keli muutenkin. Liu'ussa mentiin kaasu pohjassa ja nätisti meni, keula sukelti pitkän matkaa aaltoon ja vettä tuli reilusti ohjaamon yli. Loppumatkasta piti ajaa vielä sivuaallokkoon jolloin ekakertaa veneilemässä ollut kaveri kysy, voiko tämä kaatua? Johon sanoin, että ei tietenkään, onhan nämä kato merelle tehty ja osoitin US-Coastguardin kylttiä kojetaulussa. (En ollut kyllä yhtään varma ja ihmetellä piti itekkin, mutta pakko oli kaveria rauhotella)Oli hieno kokemus ja todisti viimeistään mitä veneitä Linerit oikeesti on. Se joka muuta väittää ei oo Linerilla koskaan ajanutkaan. On totta, että viimeistely huonompaa kuin joillain muilla merkeillä esim. Sea Ray, mutta voipa noita ykstyiskohtia viilailla ite mieleisekseen mikä on mukavaa puuhaa. Nyt 2855, -91:sen omistajana toista vuotta ja ei voi kun olla tyytyväinen! Ja runko ei muuten pauka kun ajetaan terävää allokkoa, niinkuin joissan uusissa jopa suomalaisissa.
Ei taivaan alla mitään hienompaa kuin peikku. Aamen.
- olet
seiso ? kirjoitti:
Ei taivaan alla mitään hienompaa kuin peikku. Aamen.
sinä vaan kaunein ja sitten peikku! Linerin omistajat on laatutietoisuuden ohella myös fixuja ja kohteliaita ja niillä on hyvännäkösiä naisia joita ne voi hoidella peikun hyvin jaetuissa tiloissa jos sattuis vaikka seisomaan.
- hehee
poika ! kirjoitti:
Tämä on ihan pakko korjata, koska useat ihmiset oikeasti ajattelevat näin...
Jos ei mikään rapakon takaa tuleva tunnu oikein tyylikkäältä (esim. Baylinerit, Kauniit &
Rohkeat, Michael Jackson ...) niin se ei tosiaankaan tarkoita että olisi kommunisti.on,että juuri kaltaisesti ihmiset nytkin pitävät jalassaan farmareita, käyttävät Microsoftin käyttöjärjestelmää ja taitavat näpytelleessään kitata vielä Cokistakin. Samalla he voivat tehdä sen vaikka olisivatkin juutalaisia tai muuten ei-arjalaisia,kiitos USAn Eurooppa-pelastuksen kummassakin maailmansodassa.
Stanislaw kirjoitti:
Heipparallaa,
ei meidän ladaistien tarvi mäkistarttia ottaa.
Meidän vaimomme imaisevat ladan pakoputkenkautta käyntiin!
Lada on samanlainen kuin sinun lincolnisi, suuri kääntösäde, vie paljon bensaa, kuluttaa paljon varaosia.
Tehoa toki sinulla on enemmän, mutta minullakin on riittävästi, kuten laatuautojen ohjekirjassa lukee. Muista myös, että köyhillä on kiire.
Varustetasossa en ole puutteita havainnut, minulla on jopa kampi, onkos sinulla? Mitään mitä tsernobilistäni ei löydy en ole kaivannut.
Ulkonäkö on ajaton, kun taas lincolnissa se on auttamattomasti vanhentunut.
Ladan mukavuuksia ei voi moittia. Talvella se on lämpöisempi kuin kaupungin vuokra-asunnot ja penkeisskin on lämmittimet. Onkos linkolnissa?
Olet oikeassa NL kaatui, mutta Venäjä jatkaa.kääntösäde pienempi kuin ladassa,sori!
- kippari.
Minulla on 2650 -89 beikku. Olen ajanut sillä 15 000 merimailia. Beikku on vähän niinkuin Lada aikoinaan. Edullinen ja huonommin viimeistelty kuin Mersu, mutta aivan käyttökelpoinen.
- niitä on
Ei kokemusta beikusta, mutta jos myynti-ilmoituksia katsoo
- paljon on myynnissä
- kauppa näyttää käyvän
- yli 20 vuotiaitakin on paljon tarjolla
- hinnat pysynneet omalla tasollaan
tästä voisi päätellä, että haluttu, hyvän hinta/laatusuhteen vene, joka kestää.
Mutta mitäpäs minä tästä tiedän ... varmaan ne kolme kertaa kalliimmat suomalaiset ovat kolme kertaa parempiakin. - kapukaks
tumpelot veneenomistajat,ketkä eivät viitsi pitää venettä kunnossa.
- Entinen veneilijä
itselläni ollut Bayliner 2152 vm 89 130hv / 3,0 ltl sisäperä sekä Bayliner 2455 vm 89 235hv / 5,8ltr sisäperä ja molempiin olin ihan tyytyväinen. Pientä laittoa isompi vaati. Oli ollut aika rujolla käytöllä mutta sain halvalla ja pieni uurastus kannatti. Ikkunat vuoti,tummentumia verhoilussa,"vaihteiston" vaijerit säädettävä tarkkaan,,,muuten vetolaite rikko mahdollinen/yleinen. Polttoaine kulutus O.K. n, 25L/tunti vaikka kuormaa kyydissä.RPM on silloin n. 2500rpm. Kulkee hyvin plaanissa ja trimmilevyt sika hyvät. Voimaa, hiljainen kaapin ovet lönksyy mutta ei ole iso vaiva kiristää ja laittaa liimaa väliin. Tilat kivat. Asuin melkeen 2 vko eikö tullut koti ikävä. Wallas 2400 hyvä lämmitys vaihtoehto. Bensa kallista mut Dieselkin maksaa jo saman. Käyttö tunnit n.25-30 mulla / kesä joten eipä ole iso kuku erä. Loma Espanjassa on ilmainen. (heh heh,,,)
Terveppä vaan,,, - Juha-64
kertoisin enenmämkin jos osaisn käyttää sivustoa auttakaa
- Crisu...
Tämä palsta ei todellaakaan ole oikea paikka kysellä jennkiveneiden soveltuvuudesta veneilyyn.
Se että jenkit ajelee niillä merellä ja ne ovat ajo-ominaisuuksiltaan loistavia ei todellakaan tarkoita että uppoumarunkoisilla ajelevat niitä arvostaisivat tai edes niistä mitään tietäisivät.
Itse olen ajellut viimeiset 6 vuotta kerran kesässä 2455:lla (diesel) Turusta Ahvenanmaalle ja varmaan alle 30t€:n hintaluokassa saa hakea parempaa johon mahtuu neljä ihmistä samoin mukavuuksin.
Beikku ei ole selkeesti huonompi kuin muutkaan jenkit ja ajo-ominaisuudet jenkeissä riittää aina.
Beikun jotkin yksityiskohdat saattavat olla hiukan huonosti viimeistelty ja hiukan parempilaatuisia komponentteja olis kannattanut käyttää. Pienellä fiksailuilla ne ovat avivan vertailukelpoisia Sea-Rayn kanssa.
Kannaatta katsoa venemessuilla miten eurooppalaiset apinoivat jenkkiveneiden ratkaisuja ja kovin ne eurooppalaiset tykää jennkien vinkkeli kasista jos pitää bensakoneella ajella.
Bensan/dieselin kulutuksessa ei ole mitään eroa eurooppalaisiin veneisiin eli sille ei kannata antaa mitään arvoa. Jos sulla 2500kg vene niin se on aivan sama missä se on valmistettu, kulutus aina kohtuullisen tarkkaan sama.
Niin ja kaikki ne alle 30k€:n veneet rämisee kun ajetaan kelissä nopeudella 25-30 solmua. Aivan sama missä maassa ne on valmistettu.
Itse omistin 90 luvulla Beikun eikä mulla siitä kyllä huonoa kuvaa jäänyt. Nyt mennään suomi ja jenkkiveneellä- 669
Yli kolme vuotta vanhaan aloitukseen ei juuri kannata nähdä vaivaa vastatakseen. Olisi miellyttävämpi lukea uusia aloituksia jos aihe on sinulle ajankohtainen.
- aikana ei
669 kirjoitti:
Yli kolme vuotta vanhaan aloitukseen ei juuri kannata nähdä vaivaa vastatakseen. Olisi miellyttävämpi lukea uusia aloituksia jos aihe on sinulle ajankohtainen.
arvostuskaan ole lisääntynyt, vaikka 2455 täällä ffoorumilla tunnetaan nimellä: rivitalokaksio.
Aika fanaattinen saa olla, jos noin 10k€ peikulle ei löydä voittajaa alle 30k€ hintaluokassa. 669 kirjoitti:
Yli kolme vuotta vanhaan aloitukseen ei juuri kannata nähdä vaivaa vastatakseen. Olisi miellyttävämpi lukea uusia aloituksia jos aihe on sinulle ajankohtainen.
Tämä foorumi on muuttunut jotenkin viime aikoina. Täällä näkyy nämä vanhatkin aiheet toisin kuin ennen. Minä ainakin luen näitä usean vuoden vanhoja juttuja mielelläni, koska itselle ne näytt'vät olevan ihan käyttökelpoisia ja ajankohtaisia. Mitä järkeä niistä on taas ruveta uusia ketjuja tekemään? Ei niitä veneitä joka vuosi uusia ostella, kyllä vanhempienkin veneiden vinkit yhä kiinnostaa. Samalla uudet lukijat saa vähän perspektiiviä aihealueeseen. Ja kuten yritin sanoa, tämä foorumi pukkaa nykyään nuo vanhatkin näkyville, jos niihin joku vastaa.
- Crisu...
669 kirjoitti:
Yli kolme vuotta vanhaan aloitukseen ei juuri kannata nähdä vaivaa vastatakseen. Olisi miellyttävämpi lukea uusia aloituksia jos aihe on sinulle ajankohtainen.
Vahinkoja näemmä sattuu kun plaraa nopeesti läpi noita keskusteluaiheita.
- Made in sekolandia
saman aikakauden jenkkivehkeet. Samaa sontaa vähän eri paketissa, mutta veneillä niillä voi mainiosti ja kunnostamalla niistä epäkohdista selviää.
- venefani
Itseä kiinnostas hankkia 2052 Beikku,,vm 90 ,,,onko millanen paatti tuossa rannikolla ajeluun??
- vääryys
Ei omakohtaista kokemusta, mutta paljon liikkeellä ja ei löydy ensimmäistäkään onnetomuus tutkintalautakunnan tapausta, jossa veneessä olisi onnettomuuteen johtavaa vikaa ollut.
Eli PASKAPUHETTA väittää Bayliner veneen olevan sen huonompi, kuin joku muu alus...
Jos olet eri mieltä, se on ok, mutta FAKTAA sulla ei ole ja jos on laita linkki.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1012598Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302355Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen192158Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663971716- 1131570
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1631297Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2681110- 711004
- 79956
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha178920