Aiheuttaako kortisonia sisältävät astmalääkkeet turvotusta/pöhettyneisyyttä??
Kortisonilääkkeet...
13
7125
Vastaukset
- skäribo
inhaloitavia lääkkeitä, niin eivät aiheuta.
- sen sijaan
korkeilla annoksilla saatta tulla esim. ns. kuukasvoisuutta, mutta siis oraalisesti nautittavista!
- pöhkylä
sen sijaan kirjoitti:
korkeilla annoksilla saatta tulla esim. ns. kuukasvoisuutta, mutta siis oraalisesti nautittavista!
Kiitti tiedosta!! =)
- suzyanne
Minulla aiheuttavat myös hengitettävät kortisoni - valmisteet pöhöttyneisyyttä kasvoihin.
Toki... tämäkin on yksilöllistä.- utelias
Minä olen yli kymmenen vuotta joutunut käyttämään nenäkortisonia ja ainakin viisi vuotta hengitettynä Pulmicort/Symbicort. KNK-lääkäri sanoi:"Mahdollisesti aiheuttaa myöskin aineenvaihdunta häiriöitä".
- Monenlaisia
utelias kirjoitti:
Minä olen yli kymmenen vuotta joutunut käyttämään nenäkortisonia ja ainakin viisi vuotta hengitettynä Pulmicort/Symbicort. KNK-lääkäri sanoi:"Mahdollisesti aiheuttaa myöskin aineenvaihdunta häiriöitä".
kortisonilääkkeitä on tullut vuosikaudet otettuá: astmaan, nenäpolypoosiin jne. On ollut suihkeita ja tabletteja. Ja jalkani ovat turvoksissa kuin sähkötolpat joka iltapäivä! Myös naamani on "pulleampi" kuin aikaisemmin.
Kunpa löytäisin LÄÄKÄRIN, joka todella paneutuisi tuon kortisonin aiheuttamiin sivuvaikutuksiin...Ehdotuksia...please... - ja hän käytti
koritsooni inhalaatiota.
- Maria222
Nyt saatan kertoa vähän asian vierestä, kysehän oli kortisonia sisältävistä astmalääkkeistä. Niistä en tiedä, mutta kyypakkauksen kortisonista on kokemusta. Kesällä minua pisti rannalla joku hyönteinen ja purema alkoi turvota ja kipeytyä. Otin kyytabletit, joissa on kortisonia. Turvotus laski mutta seuraavana aamuna ja päivänä oli pahoinvointia ja päätä särki. Tätini, joka on sairaanhoitaja, sanoi että kortisoni vaikuttaa hormonitasapainoon ja voi siten aiheuttaa esim. pahoinvointia. Mutta korjatkaa ihmeessä jos meni asian vierestä ja jos tuo ei liity astmalääkkeisiin.
- suzyanne
Minulla aiheutti sellaista vaihdevuosi - kaltaista oireistoa. Ja nyt, vaikka on lääkkeet kortisonin osalta vähentyneet, aiheuttaa minulle äänen - käheyttä; aiemmin pystyin laulamaan, nyt ei enää. Ei ne ole vaarattomia myrkkyjä...
- Kortisonien
suzyanne kirjoitti:
Minulla aiheutti sellaista vaihdevuosi - kaltaista oireistoa. Ja nyt, vaikka on lääkkeet kortisonin osalta vähentyneet, aiheuttaa minulle äänen - käheyttä; aiemmin pystyin laulamaan, nyt ei enää. Ei ne ole vaarattomia myrkkyjä...
todellisista sivuvaikutuksista? Lääkäritkin jakautuvat eri leireihin: osa vähättelee "kortisonipelkoa" osa varoo liikaa määräämästä niitä! Minä olen runsaan vuoden aikana joutunut ottamaan 7 (seitsemän) kuuria tabletteina! Sekä nenäpolypoosi että astma ovat olleet kaameessa kunnossa...olen nyt menossa toiseen Fess-leikkaukseen, vuosi sitten tehtiin mutta oireet eikun paheni! Olin sairaalassakin jossain vaiheessa ja astma-arvot aivan surkeat (puhallukset vaivoin 200 pahimmillaan). Kamala vuosi takana ja juuri kolme viikkoa sitten lopetin taas yhden kortisonikuurin...Kertokaa, jos on samantapaisia "noidankehiä"!
- homekorva
Kortisonien kirjoitti:
todellisista sivuvaikutuksista? Lääkäritkin jakautuvat eri leireihin: osa vähättelee "kortisonipelkoa" osa varoo liikaa määräämästä niitä! Minä olen runsaan vuoden aikana joutunut ottamaan 7 (seitsemän) kuuria tabletteina! Sekä nenäpolypoosi että astma ovat olleet kaameessa kunnossa...olen nyt menossa toiseen Fess-leikkaukseen, vuosi sitten tehtiin mutta oireet eikun paheni! Olin sairaalassakin jossain vaiheessa ja astma-arvot aivan surkeat (puhallukset vaivoin 200 pahimmillaan). Kamala vuosi takana ja juuri kolme viikkoa sitten lopetin taas yhden kortisonikuurin...Kertokaa, jos on samantapaisia "noidankehiä"!
Kasvoissa on turvotusta, sit poskien sivuille on kasvanut untuva karvoitus. Ääni on käheä- onneksi alkanut palautua vähän.
Käytän Beclomettiä jatkuvasti, Prednisolonia välillä ja Buventolia. (Buventol lääke vie kaliumin epätasapainoon, ja sitä arvoa mittaillaan) - ....
Tuosta kyypakkauksesta,
Se sisältää hydrokortisonia mitä käytetään mm. juuri noihin käärmeen ja muiden ötököiden pistoihin ja lisämunuaisten vajaatoiminnan hoitamiseen( jos kortisonin luonnollinen toiminta lakkaa tai heikkenee niin silloin hydrokortisoni auttaa).
Turvottaa ne minuakin, mutta ovat eri tuotetta.
Näin minulle lääkäri selitti, juuri tuon em. vajaatoiminnan hoidon yhteydessä.
- Anonyymi
Silmäluomet turposivat inhaloitavista kortikosteroideista (Pulmicort, Alvesco, Ventolinen, Bricanyl). Siirryttiin tbl-lääkitykseen lopulta (Montelukast) ja turvotus hävisi neljässä viikossa. Toivottavasti M.pitää oireet kurissa, pari kuukauttuon mennyt oireetta. Bricanyl tarvittaessa, en ole joutunut käyttämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1364185Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3232126Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik31904Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481851- 1061770
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4411719Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4691578MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar531355Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441296Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4621288