Apua! Tuuletin ongelma!

Honda Civic 89 hatcback

Tuuletin lopetti toimimisen yhtä-äkkiä...

olen käynyt sulakkeet läpi ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa. (osaan ei tule virtaa, mutta ei varmaan tarvikkaan) ei ole ohjekirjaa, niin en tiedä mikä on tuulettimelle. tuohon jos sais apua?

ja sitten otin tuulettimenkatkaisijan irti ja kaikki näytti muuten ok, paitsi.. siihen ei tullu virtaa.. Onko muolla,kuin kuskin jalkatilas sulakkeita/releitä jotka voi vaikuttaa asiaan?

13

6347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korjaamolle

      Taas yksi sähläri....

      Tänään hinattiin yksi auto korjaamolle, Nissani.

      Poka ottanu vesipumpun ihan itse irti, mutta ei saanut sitä asennettua paikalleen, vaikka oli kirja kainalossa miten homma onnistuu...Meinasi kirjansa kanssa jäädä siihen vielä neuvomaan.

      Eli, vaikka täältä hyviä neuvoja saatkin, etsi joku ystävällinen korjaamo ennen kuin teet lisää tuhoa.
      Niitäkin on.

      • Honda Civic 89 hatcback

        No en vie korjaamolle, vaikka autosähköjä en tunnekkaan niin hyvin.. ja juuri sen takia kysyin täältä apua, koska teen itse niin pitkälle, kuin mahdollista.. tai ainakin tähän asti oon tehnyt.

        Mutta kyllä korjaamo on hyvä, ehkä paras vaihtoehto. Niin kyllä tuo on jo niin vanha romu, jottei siihen kannata enää oikein paljon rahoja tuhlata.. Mutta kiitos kommentista =)


    • Tyyppi kuin äsken

      Moottorissa oleva anturi... Mikä antaa flektille tietoa milloin sen kuuluu alkaa pyörimään...
      Ehkä 10-15e ..Uusippa se...En viitsi sanoa missä se on, etten vie toisilta leipää..
      Jos se ei auta
      , niin flekti on sanonut sopimuksen irti...

      • Honda Civic 89 hatcback

        Anteeksi virheellinen/vajaa kuvaukseni.

        eli kyseessä on auton SISÄTILAN TUULETIN/PUHALLIN.

        Koitan huomenna tarkistaa maadoitukset.. ja sulakerasian kunnon, itse veikkaisin että vika on tuossa sulakerasiassa.. Mutta katton huomenna, jotta pitääkö sitä tinaalla..


    • Joopasjoops

      siinä temppuileekin tuulettimen moottori. Hiilet voi olla loppu tms. kaiva esiin ja kokeile lähteekö kolauttamalla pyörimään. Jos siinä on vika, niin osta uusi autosähkötarvikeliikkeestä.

      • Honda Civic 89 hatcback

        Niin siihen puhallusvoimakkuuden säätövipuun ei tuu virtaa, eli vika on varmaankin jossain vivun ja akun välillä.. siis enhän minä tiedä ja siksi kysynkin..

        Moottori ei ole oireillut kuinkaan.. se vaan lakkas toimimasta. löysin joitain kaavioita ym.. kiitos http://www.hondahookup.com/
        valittettavasti oon sen verran amatööri, jotta mulla menee aikaa suomentaa se niin, että ymmärrän..

        eli jos jollain on apua ongelmaani, niin kirjoita!


      • puavo
        Honda Civic 89 hatcback kirjoitti:

        Niin siihen puhallusvoimakkuuden säätövipuun ei tuu virtaa, eli vika on varmaankin jossain vivun ja akun välillä.. siis enhän minä tiedä ja siksi kysynkin..

        Moottori ei ole oireillut kuinkaan.. se vaan lakkas toimimasta. löysin joitain kaavioita ym.. kiitos http://www.hondahookup.com/
        valittettavasti oon sen verran amatööri, jotta mulla menee aikaa suomentaa se niin, että ymmärrän..

        eli jos jollain on apua ongelmaani, niin kirjoita!

        aja hyvä mies hontukka syvimpään suohon lämmityslaitteen moottori maksaa enemmän kuin ite auto.koska et sulakkeella selviä.ja jos hiilet loppu iso työ purkaa lämmitin.paha paikka.puavolla kokemusta.


      • Joopasjoops
        puavo kirjoitti:

        aja hyvä mies hontukka syvimpään suohon lämmityslaitteen moottori maksaa enemmän kuin ite auto.koska et sulakkeella selviä.ja jos hiilet loppu iso työ purkaa lämmitin.paha paikka.puavolla kokemusta.

        En kylläkään hondaan ole vaihtanut, vaikka joskus sellaisenkin omistin. Luupäähän vaihdoin vielä markka-aikana ja siihen maksoi 200-300 markkaa.
        Merkkiliikkeessä varmaan maksaakin jotain älytöntä.


      • Honda Civic 89 hatcback
        Joopasjoops kirjoitti:

        En kylläkään hondaan ole vaihtanut, vaikka joskus sellaisenkin omistin. Luupäähän vaihdoin vielä markka-aikana ja siihen maksoi 200-300 markkaa.
        Merkkiliikkeessä varmaan maksaakin jotain älytöntä.

        Ei tuo ny oikeen kallis moottori oo:
        Civic-16V 88--91 Moottori. . . . . . . . . . . . . . . . . 13-1714 47.50€ ???

        http://www.motonet.fi/Malli.php

        Mutta ehkä työläs vaihtaa... en oo viä kattonu, mitä
        joutuu purkamaan, että saa moottorin käteen..


    • Honda Civic 89 hatcback

      Anteeksi kaikille, olen kysellyt tyhmiä.. Mutta nyt olen taas oppinut paljon uutta asiaa autoista.

      Kyllä vika oli siinä moottorissa. kiitos kaikille, jotka autoitte.

      • Ex-civic kuljettaja

        minulla pari vuotta sitten samanlaisesta -89 civicistä meni myös tuo puhallinlaita..silloin oli 30 pakkasta, että ei ollut mukavaa..: )

        Mutta siis..merkkiliikkeessä puhaltimen moottori 420€! tarvikeosana sain 35€:n. Helppo vaihtaa itsekkin..vähän voi käydä ahtaaksi vänkärin jalkatilassa työskentely, mutta onnistuu kyllä. Ja kannattaa muuten vaihtaa samalla se etuvastus..ei maksa kuin muutaman euron ja nyt kun hansikaslokerosi on jo irti niin on tosi kätevä vaihtaa. Minulla meni se heti perään.


    • Anonyymi

      Missä on honda civikin lämmityslaitteen puhaltimen sulake

      • Anonyymi

        Konehuoneen puolella (7,5)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5728
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3515
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1895
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1566
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1483
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1370
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe