Kysymys.,

Agneisti

Tarkoittaakohan uskovainen sanoessaan "jumala vie voiton", että jumala vie voiton vai minä vien voiton? Minun ääneni menee jälkimmäiselle vaihtoehdolle.

Jumala on vain väline, jolla uskovainen nostaa itsensä epäsuorasti muita ylemmäksi. Sairasta.

35

1040

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhaan

yrität provosoida...

• "Jumala on vain väline, jolla uskovainen nostaa itsensä epäsuorasti muita ylemmäksi. Sairasta."

Uskovainen on luonut itselleen Jumalan, jotta joku olisi hänestä kiinnostunut.

• heh

Oletko ikinä ajatellut asiaa oikein ajatuksella, vai huuteletko älyttömyyksiä ilman perusteluja?? Jos pystyt keskustelemaan tästä millään järkevällä niin olen valmis.

• Valkoparta

Nasse ei ole luonut itselleen Jumalaa, ja tuntee nyt olonsa yksinäiseksi.

• että(sama)

joku on kiinnostunut noista slouganeistasi?

• heh kirjoitti:

Oletko ikinä ajatellut asiaa oikein ajatuksella, vai huuteletko älyttömyyksiä ilman perusteluja?? Jos pystyt keskustelemaan tästä millään järkevällä niin olen valmis.

"Oletko ikinä ajatellut asiaa oikein ajatuksella, vai huuteletko älyttömyyksiä ilman perusteluja?? Jos pystyt keskustelemaan tästä millään järkevällä niin olen valmis."

Laita esimerkki.

• että(sama) kirjoitti:

joku on kiinnostunut noista slouganeistasi?

joten en luule, vaan tiedän.

• Jumala on Pyhä: Sillä näin sanoo Korkea ja Ylhäinen, jonka asumus on iankaikkinen ja jonka nimi on Pyhä; Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja saattaisin särjettyjen sydämet eläviksi. Jesaja 57:15

• Valkoparta

Näin tosiaan on. Pitää kuitenkin huomioida, että kaikki uskikset eivät tähän syyllisty.

Tosin tasapuolisuuden vuoksi voi sanoa, että ateismiakin käytetään samaan tarkoitukseen. Ainakin täällä saa päivittäin lukea ihan vakavissaan kirjoitettuja juttuja siitä, kuinka ateistit ovat viisaita ja uskovaiset tyhmiä. Pitää kuitenkin huomioida, että kaikki ateistit eivät tähän syyllisty.

• kiiitos

siitä.
        Ehkä tämän palstan keskustelutasolla sittenkin on vielä toivoa.

• Agneisti

En nyt ihan tarkoittanut että kuka haukkuu ketäkin. Meinasin enemmänkin miten ihminen ajattelee muut ja itsensä tässä maailmassa. Monesti jos maailmankuvaan kuuluu jumala, ihminen ajattelee itsensä toisten yläpuolelle. Eli jumala on väline itsensä korottamiseen. Ja oiva väline onkin koska se tapahtuu salakavalasti, niin ettei muu kuin erittäin harjaantunut silmä sitä huomaa.

• Valkoparta
        Agneisti kirjoitti:

En nyt ihan tarkoittanut että kuka haukkuu ketäkin. Meinasin enemmänkin miten ihminen ajattelee muut ja itsensä tässä maailmassa. Monesti jos maailmankuvaan kuuluu jumala, ihminen ajattelee itsensä toisten yläpuolelle. Eli jumala on väline itsensä korottamiseen. Ja oiva väline onkin koska se tapahtuu salakavalasti, niin ettei muu kuin erittäin harjaantunut silmä sitä huomaa.

Jos lukisit noita ateistienkin viestejä, vaikka parilta viime päivältä, sillä harjaantuneella silmällä, huomaisit, että yläpuolelle sielläkin henkilöt itsensä asemoivat. Jumalan paikalla tieto ja äly.

• ev.lut
        Agneisti kirjoitti:

Kiitos kun kirjoitat ilman kirosanoja. Mukavampi lukea! Itse olen huomannut että tietyt tahot, yleensä helluntaisrk:n jäsenet, myös muutamat vapaakirkkoiset, katsovat ylen jos kerron että olen ihan "kansankirkkoon" kuuluva. Tulee kyllä sellainen olo että ylentävät itsensä ja itse tuntee uskonsa aika pieneksi siinä kohtaa. Ja sitä tapahtuu valitettavan usein... Ja mistä nämä "tosiuskovat" sitten esim. tietävät kuinka usein "harjoitan" uskontoani? Luulevat että olen sunnuntaiuskova joka ei hengellisen elämänsä vuoksi tee mitään muuta kuin käy ehkä su kirkossa... Että jos kohtelu on tällaista luterilaisia kohtaan, mitä se on teitä ateisteja kohtaan. Mutta itse jätän nämä omaan arvoonsa enkä osaa muuta neuvoa sinullekaan antaa. Hyvä lause( joka on kyllä Raamatusta): Joka itsensä ylentää, se alennetaan. Ja uskon että ateisteillakin on joku tarkoitus tässä maailmassa- niinkuin on jokaisella ihmisellä! Raamatussakin puhutaan paljon ihmisistä joiden sydän on paatunut uskonasioille. Ehkä juuri siitä syystä että nämä lahkolaiset ovat antaneet itsestään niin "ylevän" kuvan että kaikki uskonasiat alkavat oksettaa. Että siinä mielessä tunnen sympatiaa teitä ei-uskovia kohtaan. Elämä on seikkailu ja ainutkertainen lahja, jatketaan etsimistä ja tutkimista, itse kukin.

• Agneisti
        ev.lut kirjoitti:

Kiitos kun kirjoitat ilman kirosanoja. Mukavampi lukea! Itse olen huomannut että tietyt tahot, yleensä helluntaisrk:n jäsenet, myös muutamat vapaakirkkoiset, katsovat ylen jos kerron että olen ihan "kansankirkkoon" kuuluva. Tulee kyllä sellainen olo että ylentävät itsensä ja itse tuntee uskonsa aika pieneksi siinä kohtaa. Ja sitä tapahtuu valitettavan usein... Ja mistä nämä "tosiuskovat" sitten esim. tietävät kuinka usein "harjoitan" uskontoani? Luulevat että olen sunnuntaiuskova joka ei hengellisen elämänsä vuoksi tee mitään muuta kuin käy ehkä su kirkossa... Että jos kohtelu on tällaista luterilaisia kohtaan, mitä se on teitä ateisteja kohtaan. Mutta itse jätän nämä omaan arvoonsa enkä osaa muuta neuvoa sinullekaan antaa. Hyvä lause( joka on kyllä Raamatusta): Joka itsensä ylentää, se alennetaan. Ja uskon että ateisteillakin on joku tarkoitus tässä maailmassa- niinkuin on jokaisella ihmisellä! Raamatussakin puhutaan paljon ihmisistä joiden sydän on paatunut uskonasioille. Ehkä juuri siitä syystä että nämä lahkolaiset ovat antaneet itsestään niin "ylevän" kuvan että kaikki uskonasiat alkavat oksettaa. Että siinä mielessä tunnen sympatiaa teitä ei-uskovia kohtaan. Elämä on seikkailu ja ainutkertainen lahja, jatketaan etsimistä ja tutkimista, itse kukin.

Ja sinähän et ketään ylenkatso? Eiiii, ei misään nimessä! Pois se sinusta. Sinähän olet herran pyhä.

Roskaa ei näköjään omasta silmästä kukaan löydä. Sinäkin tulet tänne pyhistelemään ja valittamaan miten jotkut ovat sinua katsoneet ylen, etkä itse huomaa harrastavasi itse täysin samaa. No kai se kuuluu asiaan, siis tähän uskoonne;tehdään itsensä sokeaksi omalle käyttäytymiselle ja eletään kuoressa.

• ev.lut
        Agneisti kirjoitti:

Ja sinähän et ketään ylenkatso? Eiiii, ei misään nimessä! Pois se sinusta. Sinähän olet herran pyhä.

Roskaa ei näköjään omasta silmästä kukaan löydä. Sinäkin tulet tänne pyhistelemään ja valittamaan miten jotkut ovat sinua katsoneet ylen, etkä itse huomaa harrastavasi itse täysin samaa. No kai se kuuluu asiaan, siis tähän uskoonne;tehdään itsensä sokeaksi omalle käyttäytymiselle ja eletään kuoressa.

Tarkoitus oli ilmaista että tunnen sympatiaa teitä kohtaa koska nuo lahkolaiset ovat ylimielisiä myös meitä luterilaisia kohtaan. Miksi yrität ylentää minut... Olen monta kertaa sanonut että ihmiset ovat Jumalalle samanarvoisia! En todellakaan katso sinua ylen, anteeksi jos olen antanut sellaisen vaikutelman. Miksi en saa olla jossain asiassa sinun kanssasi samaa mieltä? Jos kehun asiallista kirjoitustasi, senkin käännät haukkumiseksi. Vaikka se tuli täydestä sydämestäni, kun huomasin että osaat kirjoittaa fiksusti. Vaan lyhyt oli sekin riemuni, palasit taas haukkumiseen...

• ev.lut kirjoitti:

Tarkoitus oli ilmaista että tunnen sympatiaa teitä kohtaa koska nuo lahkolaiset ovat ylimielisiä myös meitä luterilaisia kohtaan. Miksi yrität ylentää minut... Olen monta kertaa sanonut että ihmiset ovat Jumalalle samanarvoisia! En todellakaan katso sinua ylen, anteeksi jos olen antanut sellaisen vaikutelman. Miksi en saa olla jossain asiassa sinun kanssasi samaa mieltä? Jos kehun asiallista kirjoitustasi, senkin käännät haukkumiseksi. Vaikka se tuli täydestä sydämestäni, kun huomasin että osaat kirjoittaa fiksusti. Vaan lyhyt oli sekin riemuni, palasit taas haukkumiseen...

"Tarkoitus oli ilmaista että tunnen sympatiaa teitä kohtaa koska nuo lahkolaiset ovat ylimielisiä myös meitä luterilaisia kohtaan."

Myös ev-lut on lahko.

• ev.lut
        Nas.se kirjoitti:

"Tarkoitus oli ilmaista että tunnen sympatiaa teitä kohtaa koska nuo lahkolaiset ovat ylimielisiä myös meitä luterilaisia kohtaan."

Myös ev-lut on lahko.

Luterilaisessa uskossa kukaan ei kysele perääsi jos olet poissa srk:n toiminnasta. Kokeilepa samaa hellarina, varmaan alkaa puhelinlangat laulaa ja käydään jututtamassa että mikä on kun et ollut tilaisuuksissa. Luulisin että aikalailla isoveli valvoo- touhua? Mutta luulohan ei ole tiedon väärti, jospa joku hellari voisi vastata? Kai me ev.lut.-ihmisetkin sit ollaan jonkinlainen lahko? Kai kaikki ihmiset voidaan lokeroida. Mikä on nassen lahko? Ateisti-lahko?

• jeesusteleva kiihkohihhuli ...

"Jumala on vain väline, jolla uskovainen nostaa itsensä epäsuorasti muita ylemmäksi. Sairasta."

Jumalan kieltäminen on vain väline, jolla ateisti nostaa itsensä korkeimmaksi. Sairasta.

• ja Zeuksen ollaksesi muita ylempi?

Minä taas paritteliin Jumalasi kanssa ollakseni sunia ylempi, mutta Jumalasi ei suostu siirtymään kuuppasi ulkopuolelle ja hankkimaan itselleen hommaan sopivaa bodya.

Uskomatonta!

• Agneisti

Ei. Olet väärässä. Ehkä joissain tapauksissa mutta yleisesti ateismi on epäitsekäs statementti yhteisen todellisuuden, ja siten sopuvoinnun löytämiseen elämässä. Jumalusko on taas useimmiten yksilön itsekeskeinen minäminä-ajatteluun perustuva mielihyvän lähde, jossa elävällä ei ole pienintäkään halua löytää yhteistä, sopusointua tuovaa näkökulmaa toisten kanssa. Eli tuo aloitukseni ei aivan toimi toisinpäin.

• jeesusteleva kiihkohihhuli ...
        Agneisti kirjoitti:

Ei. Olet väärässä. Ehkä joissain tapauksissa mutta yleisesti ateismi on epäitsekäs statementti yhteisen todellisuuden, ja siten sopuvoinnun löytämiseen elämässä. Jumalusko on taas useimmiten yksilön itsekeskeinen minäminä-ajatteluun perustuva mielihyvän lähde, jossa elävällä ei ole pienintäkään halua löytää yhteistä, sopusointua tuovaa näkökulmaa toisten kanssa. Eli tuo aloitukseni ei aivan toimi toisinpäin.

"Olet väärässä."

Koska sinä sanot niin?

• Arkkipiru
        jeesusteleva kiihkohihhuli ... kirjoitti:

"Olet väärässä."

Koska sinä sanot niin?

Siksi, koska minunkin mielestäni asettaa itsensä sairaalloisen korkealle jos sanoo olevansa Jumalan lapsi. Sen sijaan termi "yksi yksilö luonnon lajikehityksen virrassa" on huomattavasti oikeampi, jos oikeellisuus tässä muodoin hyväksytään.

• ev.lut
        Arkkipiru kirjoitti:

Siksi, koska minunkin mielestäni asettaa itsensä sairaalloisen korkealle jos sanoo olevansa Jumalan lapsi. Sen sijaan termi "yksi yksilö luonnon lajikehityksen virrassa" on huomattavasti oikeampi, jos oikeellisuus tässä muodoin hyväksytään.

Niin... miksei voisi tosiaan korvata nimityksen "Jumalan lapsi" vaikka että "olen uskossa" tms. Sillä itseni mielestä me olemme kaikki Jumalan lapsia. Uskomme sitten tai emme. Että tuollainen korostaminen että itse on juuri se Jumalan lapsi, kuulostaa juuri vähän itsensä korottamiselta.Vaikka tosiasiassa jokainen ihminen on samanarvoinen.

• Nimimerkki

hän itse vie tämän voiton,mitä se sitten ikinä onkaan.
      Siis voitto mistä tai kenestä?
      Kun tämä jumala on ainoastaan hänen omassa mielessään kehittämä täydellinen ihannekuva ihmisestä (itsestään).
      Jumala ei luonut ihmistä omaksi kuvakseen,vaan ihminen (uskis) kuvittelee jumalan itsensä kaltaiseksi.

• näin helppoa?

Jumala voi olla myös Jumala, joka ei kysele ihmisiltä pätkän vertaa kuka nousee ja kuka laskee...

Sairaan ihmisen Jumala voi nostaa - ateistin tai uskovan - rukouksen kautta tai ilman... Tervettä.

Ja Raamatusta vielä: Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille (huom. ei nöyristelijöille tai nöyryydestään ylpeille) Hän antaa armon (1.Piet. 5:5).

• miksi jauhat paskaa:

"Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille (huom. ei nöyristelijöille tai nöyryydestään ylpeille) Hän antaa armon (1.Piet. 5:5)."

niin, miksi?

• Nas.se kirjoitti:

miksi jauhat paskaa:

"Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille (huom. ei nöyristelijöille tai nöyryydestään ylpeille) Hän antaa armon (1.Piet. 5:5)."

niin, miksi?

vaan sanotaan se toisin sanoin: Rikkaan on vaikeaa päästä Jumalan valtakuntaan (ei tarkoita välttämättä rahaa, vaan kaikkea sitä mitä MINULLA ON, JOHON LUOTTAA,(filosofia, aatteet, fyysinen voima,...), enkä tarvitse Jumalaa. (No, eipä kukaan pakotakaan...)

Köyhä, taas tietää ettei selviä elämästä hengissä, vaan ottaa mielihyvin apua vastaan vaikkapa Jumalalta, joka itse asiassa on ainut, joka voi viedä täältä ikuisuuteen... pitää siis nöyrtyä.

Jos minä jauhan tätä, mitä sinä jauhat...?

• *luterilainen
        Nas.se kirjoitti:

miksi jauhat paskaa:

niin, miksi?

Raamattu sisältää monia nöyryyttä korostavia kohtia, 1 Moos. 18:27 (Aabraham); 1 Moos. 32:11 (Jaakob); 2 Sam. 7:18 (Daavid), myös Job, Maria, Paavali jne.

Ihmismielen uhma pakottaa Jumalan käyttämään voimakeinoja sen nöyryyttämiseksi. Lukuisat Raamatun kohdat lupaavat juuri nöyrille armon. Sillä armolle osaavat vain nöyrät antaa arvoa. Ylpeys on Jumalan rakkaudellisen lähestymisen suurin este (saat raamatunkohdat tarvittaessa).

Nöyryydellä on kyllä ulkoiset tuntomerkkinsä, mutta missään ei ole pelkkä ulkokuori ILMAN SISÄLLYSTÄ vaarallisempi kuin nöyryydessä (ns. keinotekoinen nöyristely). Se ei kuitenkaan turhenna itse asiaa.

Ihmisten kesken nöyryys ilmenee siten, että jokainen ajattelee itsestään kohtuullisesti (Room. 12:3), kunnioittaa toista enemmän kuin itseään (Fil. 2:3) eikä vertaile omia vahvuuksiaan toisten vahvuuksiin, vaan sanoo Paavalin tavoin: Jumalan armosta olen se, mikä olen (1 Kor. 15:10).

Jeesus itse oli nöyryyden esikuva (Matt. 11:29). Uhrautuvalla rakkaudella hän on valmis palvelemaan kaikkia (Matt. 20:25-28; Joh. 13:12 s.; Room. 15:3).

Nöyryyteen liittyy totuudenmukainen tieto omista teoista, mutta siihen liittyy myös toisten ihmisten hyvien puolien tunnustaminen. Nöyryyden arvo ilmenee siinäkin, että nöyrät välttyvät turhuuden ja keinotekoisuuden vaaroilta. He eivät arvosta sitä, mikä ei kestä totuutta.

• Agneisti
        Keefas2 kirjoitti:

vaan sanotaan se toisin sanoin: Rikkaan on vaikeaa päästä Jumalan valtakuntaan (ei tarkoita välttämättä rahaa, vaan kaikkea sitä mitä MINULLA ON, JOHON LUOTTAA,(filosofia, aatteet, fyysinen voima,...), enkä tarvitse Jumalaa. (No, eipä kukaan pakotakaan...)

Köyhä, taas tietää ettei selviä elämästä hengissä, vaan ottaa mielihyvin apua vastaan vaikkapa Jumalalta, joka itse asiassa on ainut, joka voi viedä täältä ikuisuuteen... pitää siis nöyrtyä.

Jos minä jauhan tätä, mitä sinä jauhat...?

Tässä tapahtuu juuri aloituksessani esittämäni ylpeys muita kohtaan, ja itsensä perusteeton korottaminen mahtavaksi:"Köyhä, taas tietää ettei selviä elämästä hengissä, vaan ottaa mielihyvin apua vastaan vaikkapa Jumalalta, joka itse asiassa on ainut, joka voi viedä täältä ikuisuuteen... pitää siis nöyrtyä. "

Toisinsanoen:"Minä se poika tiedän miten pelastutaan! Olen pelastujien joukossa koska osaan elää ja uskoa oikein!Olen niin nöyrä, minä olen niin vaatimaton. Osaan nöyrtyä ja saan siksi pelastuksen! Kuunnelkaa "nöyriä" sanojani."

• Huomatus
        Agneisti kirjoitti:

Tässä tapahtuu juuri aloituksessani esittämäni ylpeys muita kohtaan, ja itsensä perusteeton korottaminen mahtavaksi:"Köyhä, taas tietää ettei selviä elämästä hengissä, vaan ottaa mielihyvin apua vastaan vaikkapa Jumalalta, joka itse asiassa on ainut, joka voi viedä täältä ikuisuuteen... pitää siis nöyrtyä. "

Toisinsanoen:"Minä se poika tiedän miten pelastutaan! Olen pelastujien joukossa koska osaan elää ja uskoa oikein!Olen niin nöyrä, minä olen niin vaatimaton. Osaan nöyrtyä ja saan siksi pelastuksen! Kuunnelkaa "nöyriä" sanojani."

oli myös, että nöyryydestäänkin voi olla ylpeä ja sitä vastaan on Jumala myös.

• Nasse.
        *luterilainen kirjoitti:

Raamattu sisältää monia nöyryyttä korostavia kohtia, 1 Moos. 18:27 (Aabraham); 1 Moos. 32:11 (Jaakob); 2 Sam. 7:18 (Daavid), myös Job, Maria, Paavali jne.

Ihmismielen uhma pakottaa Jumalan käyttämään voimakeinoja sen nöyryyttämiseksi. Lukuisat Raamatun kohdat lupaavat juuri nöyrille armon. Sillä armolle osaavat vain nöyrät antaa arvoa. Ylpeys on Jumalan rakkaudellisen lähestymisen suurin este (saat raamatunkohdat tarvittaessa).

Nöyryydellä on kyllä ulkoiset tuntomerkkinsä, mutta missään ei ole pelkkä ulkokuori ILMAN SISÄLLYSTÄ vaarallisempi kuin nöyryydessä (ns. keinotekoinen nöyristely). Se ei kuitenkaan turhenna itse asiaa.

Ihmisten kesken nöyryys ilmenee siten, että jokainen ajattelee itsestään kohtuullisesti (Room. 12:3), kunnioittaa toista enemmän kuin itseään (Fil. 2:3) eikä vertaile omia vahvuuksiaan toisten vahvuuksiin, vaan sanoo Paavalin tavoin: Jumalan armosta olen se, mikä olen (1 Kor. 15:10).

Jeesus itse oli nöyryyden esikuva (Matt. 11:29). Uhrautuvalla rakkaudella hän on valmis palvelemaan kaikkia (Matt. 20:25-28; Joh. 13:12 s.; Room. 15:3).

Nöyryyteen liittyy totuudenmukainen tieto omista teoista, mutta siihen liittyy myös toisten ihmisten hyvien puolien tunnustaminen. Nöyryyden arvo ilmenee siinäkin, että nöyrät välttyvät turhuuden ja keinotekoisuuden vaaroilta. He eivät arvosta sitä, mikä ei kestä totuutta.

joka luo itselleen jumalan ja taivaspaikan, ei mielestäni ole nöyrä.

Mutta on moraalia ja on uskismoraalia.

• ev.lut
        Nasse. kirjoitti:

joka luo itselleen jumalan ja taivaspaikan, ei mielestäni ole nöyrä.

Mutta on moraalia ja on uskismoraalia.

Nasse, kumpaa moraalia sinä edustat? Minusta kun näyttää välillä ettei sinulla ole minkäänlaista moraalia....

• ev.lut kirjoitti:

Nasse, kumpaa moraalia sinä edustat? Minusta kun näyttää välillä ettei sinulla ole minkäänlaista moraalia....

tuo juttusi.

Väittämiä ilman perusteluja.

• absurdisti

Uskoisin että uskovainen tarkoittaa että hän haluaa olla voittajan puolella. Esimerkiksi monet uskovat tukevat Israelia ainoastaan koska uskovat sen olevan 'voittajien' puolella lopuksi. Tälläinen asennoituminen ei tietenkään kestä moraalista tarkastelua.

Toisaalta Jeesus oli häviäjien ja epäonnistujien puolella, en tiedä miksi tämä ei kelpaa esimerkiksi krisseleille.

• Raamatussa kerrotaan Kristuksen voittosaatosta:
        Kiitos Jumalalle, joka aina kuljettaa meitä Kristuksen voittosaatossa ja meidän kauttamme joka paikassa levittäää hänen tuntemisensa tuoksua! Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle niin pelastuvien kuin kadotukseen joutuvienkin joukossa. Toisille se on kuoleman haju kuolemaksi, toisille elämän tuoksu elämäksi. Mutta kuka on tähän kelvollinen? Me emme ole niin kuin ne monet, jotka kaupittelevat Jumalan sanaa, vaan vilpittömästi, Jumalan vaikutuksesta, me puhumme Jumalan edessä Kristuksessa. 2 Kor.2:14-17

Toisaalla Raamatussa sanotaan näin: Mutta mikä minulle oli voitto, sen olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi. Niinpä minä luen kaiken tappioksi tuo ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla. Hänen tähtensä olen menettänyt kaiken ja pidän sen roskana, että voittaisin omakseni Kristuksen ja minut havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, joka tulee laista, vaan sen, joka tulee uskosta Kristukseen, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella. Fil.3:7-9

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      104
      3558
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3207
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2704
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      82
      2507
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2458
    6. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2134
    7. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      97
      2103
    8. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      50
      1752
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1730
    10. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1706
    Aihe