Pyhimystä leikkivät uskovaiset sanovat usein etteivät ylenkatso muita, ja kaikki ovat tasavertaisia heidän jumalansa silmissä. Silti he uskovat itse olevansa vip-paikoilla matkalla taivaaseen ja epäuskossa elävät ovat tuhoontuomittuja eksyneitä. Ei millään tavalla ylenkatsovaa, eihän? Ei millään tavalla omnassa itsekeskeisyyden savesta valetussa kuoressa elämistä, eihän?
Miten se voi olla niin vaikeata ymmärtää että elätte sairaassa itsekeskeisessä ja ristiriitaisessa harhassa? Tämä harha ruokkii teidän pahaa oloanne ja pyritte olemaan sen avulla muita parempia. Ette ymmärrä että itsensä nostaminen itse tekaistujen harhojen pohjalta on narsistisuuden huippu. On suuri epäkunnioitus muita kohtaan jos ei tohdi katsoa asioita objektiivisesti samasta todellisuudesta käsin, vaan omista harhoista koottujen kakkuloiden läpi.
Ristiriita
37
1112
Vastaukset
- Darkiara
Ei kukaan uskova ole saanut vip paikkaa taivaaseen, vaan sinne on kutsuttu. Ateistit eivät itse halua tätä vip paikkaa, joten miksi valitat siitä? Eihän Jeesuskaan tullut pelastamaan terveitä, vaan sairaita. Jos yksikin teistä kääntyisi uskoon, niin hän iloitsisi siitä enemmän kuin kaikista vanhurskaista yhteensä. Jeesus on iloinnut kaikkien uskovien kohdalta ainakin täksi ajaksi ja haluaa kutsua uusia henkilöitä mukaansa. Jos me uskovat olemme saaneet vip paikat ja meidän pitäisi iloita siitä, niin emmekö silloin makaisi sohvalla ja toivoisimme kaikkien ateistien joutuvan sinne alas? Sen sijaan me olemme täällä opettamassa teitä ja yritämme pelastaa. Paavalikin on valmis uhrautumaan ateistin puolesta Helvettiin, joten miksi hän on valmis antamaan vip paikkansa pois?
- Agneisti
Sairasta. Niin sairasta.
- Darkiara
Agneisti kirjoitti:
Sairasta. Niin sairasta.
mikä tuossa on sairasta...?
- Agneisti
Darkiara kirjoitti:
mikä tuossa on sairasta...?
En voi sille mitään. Ylitsepaisuva narsistisuus vain on minusta sairainta mitä maa päällään kantaa. En pidä itsekkäästi maailmaa katselevista ihmisistä.
- Darkiara
Agneisti kirjoitti:
En voi sille mitään. Ylitsepaisuva narsistisuus vain on minusta sairainta mitä maa päällään kantaa. En pidä itsekkäästi maailmaa katselevista ihmisistä.
miten määrittelet sanan itsekkäästi?
- kuka loi ihmisen
Lue edes hieman historiaa jotta saat edes hieman oikeaa Tietoa ettei koko elämääsi tarvitse pelkän uskon/luulon varassa elää, yllätyt kun huomaatkin ettei kristinuskossa olekkaan mitään omaa vaan ihan kaikki on varastettu muilta vanhemmilta uskonnoilta.
Tässä täysin fakta asia:
Ei jumala luonut ihmistä, vaan ihminen loi jumalan/jumalat. - Agneisti
Darkiara kirjoitti:
miten määrittelet sanan itsekkäästi?
Itsekästä:"Minä olen kaiken luoneen olennon kaveri ja minä menen oikeaoppisen elämäni johdosta paratiisiin kun kuolen. Tuo toinen ei mene taivaaseen kun kuolee koska hän ei ole kaiken luoneen olennon kaveri, eläessään elämää maallisesti."
- Darkiara
Agneisti kirjoitti:
Itsekästä:"Minä olen kaiken luoneen olennon kaveri ja minä menen oikeaoppisen elämäni johdosta paratiisiin kun kuolen. Tuo toinen ei mene taivaaseen kun kuolee koska hän ei ole kaiken luoneen olennon kaveri, eläessään elämää maallisesti."
Yhtä lailla sinäkin olet hänen kaverinsa kuten minäkin. Sanoinhan minä jo, että jos joka kääntyy uskoon, niin Jumala riemuitsee hänestä enemmän, kuin uskossa olevista muista.
- kaatis
Agneisti kirjoitti:
Sairasta. Niin sairasta.
olet pihalla kun lintulauta, kun kyseessä on hengelliset määreet.
- kun aika koittaa
Kun sinulta loppuu aikanaan aivojesi sähkökemiallinen toiminta tietoisuutesi katoaa lopullisesti olet lakannut olemasta ihminen, et tiedä edes eläneesi, et edes kuolleesi, olet vain pelkkää ongelma jätettä joka haudataan tai poltetaan, tuhkasikin kaivetaan maahan tai kylvetään mereen.
- Darkiara
kuka loi ihmisen kirjoitti:
Lue edes hieman historiaa jotta saat edes hieman oikeaa Tietoa ettei koko elämääsi tarvitse pelkän uskon/luulon varassa elää, yllätyt kun huomaatkin ettei kristinuskossa olekkaan mitään omaa vaan ihan kaikki on varastettu muilta vanhemmilta uskonnoilta.
Tässä täysin fakta asia:
Ei jumala luonut ihmistä, vaan ihminen loi jumalan/jumalat.maailman historiaa tarkoitat. Kreationismin vai evoluutionismin kannalta? Kreationismin mukaan juutalaisuudesta polveutuu muutkin uskonnot ja epäjumalat hämäävät ihmisiä.
- Darkiara
kun aika koittaa kirjoitti:
Kun sinulta loppuu aikanaan aivojesi sähkökemiallinen toiminta tietoisuutesi katoaa lopullisesti olet lakannut olemasta ihminen, et tiedä edes eläneesi, et edes kuolleesi, olet vain pelkkää ongelma jätettä joka haudataan tai poltetaan, tuhkasikin kaivetaan maahan tai kylvetään mereen.
Sitten osaat varmasti selittää, että miten tälläinen olematon tila on mahdollinen?
- nnp
kuka loi ihmisen kirjoitti:
Tässä täysin fakta asia:
Ei jumala luonut ihmistä, vaan ihminen loi jumalan/jumalat.Siitä ei pääse yli eikä ympäri mutta Jumala loi ihmisen ja ihminen "loi" muut jumalankuvat itselleen koska ei halunnut totella Taivaan Heraa ,maailman houkutukset olivat ja olevat nykyäänkin tärkeämpiä.
- nnp
kun aika koittaa kirjoitti:
Ihmisen ruumis kyllä mätänee kirkkomaahan/ tuhkat mereen, mutta sielu elää. Ihminen on iänkaikkisuussielu joka kuuluu Jumalalle.
Ja ihminen valitsee täällä kuuluakko Jumalalle vai sielunviholliselle. - nnp
Darkiara kirjoitti:
Sitten osaat varmasti selittää, että miten tälläinen olematon tila on mahdollinen?
Koskaan se arvoitus ei tule ratkeamaan. Se ei voi ratketa ,koska tyhjästä ei synny mitään, olematonta tilaa ei ole.
Mutta kerran kun maallinen matka päättyy se selviää itsekulleekkin ja suurin osa ihmisistä pettyy katkerasti kun Jumala kääntää selkänsä sille joka Hänen kutsunsa hylkäsi.Siihen asti Jumalan ovet on auki.
Itse opiskelen luonnontiedettä/luonto-oppaaksi ja minulla ei ole mitään ongelmaa käsittää asiaa toisin kuin koulussa opetetaan maailman ja ihmisen ym. synnystä. - Agneisti
Darkiara kirjoitti:
Yhtä lailla sinäkin olet hänen kaverinsa kuten minäkin. Sanoinhan minä jo, että jos joka kääntyy uskoon, niin Jumala riemuitsee hänestä enemmän, kuin uskossa olevista muista.
Sairas olet..
- Agneisti
kaatis kirjoitti:
Hengelliset? Mitä on hengellisyyt määreet?
Näyttävät teidän mukaan olevan itsekeskeisyys, omanapa-ajattelu ja muiden ylenkatsominen omien harhojen pohjalta. - Agneisti
nnp kirjoitti:
Siitä ei pääse yli eikä ympäri mutta Jumala loi ihmisen ja ihminen "loi" muut jumalankuvat itselleen koska ei halunnut totella Taivaan Heraa ,maailman houkutukset olivat ja olevat nykyäänkin tärkeämpiä.
Eikö kuulosta omaan korvaan ollenkaan sairaalta nuo aivottomat höpötyksesi? No ei varmaankaan kun uskossa olet. Sairasta, niin sairasta.
- Agneisti
nnp kirjoitti:
Ihmisen ruumis kyllä mätänee kirkkomaahan/ tuhkat mereen, mutta sielu elää. Ihminen on iänkaikkisuussielu joka kuuluu Jumalalle.
Ja ihminen valitsee täällä kuuluakko Jumalalle vai sielunviholliselle."Ja ihminen valitsee täällä kuuluakko Jumalalle vai sielunviholliselle."
Ihminen valitsee elääkö harhoissa vai pyrkiikö yhteiseen todellisuuteen.
Jumala on sadistien runkkari jos oikeasti laittaisi ihmisen valintatilanteeseen "sokea usko ja pelastus" tai "järjenkäyttö ja kadotus".
Sairasta niin sairasta. - Darkiara
Agneisti kirjoitti:
Sairas olet..
Haukutko minua sairaaksi, koska sinulla ei ole muutakaan sanottavaa? Jos et keksi muuta sanottavaa, kuin sanoa sairaaksi ilman perusteluita, niin älä lähetä kiitos.
- Agneisti
Darkiara kirjoitti:
Haukutko minua sairaaksi, koska sinulla ei ole muutakaan sanottavaa? Jos et keksi muuta sanottavaa, kuin sanoa sairaaksi ilman perusteluita, niin älä lähetä kiitos.
Ei. Ei ole kyse siitä etteikö olisi sanottavaa. Minulla on tonneittain sanottavaa mutta sen kertominen teille on yhtä tyhjän kanssa, kun ette ylpeydessänne mitään kykene vastaanottamaan. Turha sitä on alkaa kappale kaupalla runoilemaan kun tietää että se menee kuitenkin hukkaan.
- uskotko juustoon?
nnp kirjoitti:
Siitä ei pääse yli eikä ympäri mutta Jumala loi ihmisen ja ihminen "loi" muut jumalankuvat itselleen koska ei halunnut totella Taivaan Heraa ,maailman houkutukset olivat ja olevat nykyäänkin tärkeämpiä.
Sinä et pääse siitä luomisjutusta yli etkä ympäri.Onneksi meitä omilla aivoilla ajattelevia on.
BÄÄÄ BÄÄÄ(karitsalle terveisiä) - mitähän
Darkiara kirjoitti:
jeesus sanoo lahjomisesta?
Nimittäin tuo "joka kääntyy uskoon, niin Jumala riemuitsee hänestä enemmän, kuin uskossa olevista muista." on selvää uskoon lahjomista "susta vois tulla tärkeempi kuin muista yhteensä!!"
Aika omituisia suurin osa näistä uskovien hokemista. - ...
kaatis kirjoitti:
Tainnut tämäkin kaveri lukea vain raamattua matematiikan tunneilla.
- Uskomatonta!
... kirjoitti:
Tainnut tämäkin kaveri lukea vain raamattua matematiikan tunneilla.
esimerkki siitä kuinka uskomaton olento voi uskis olla! : ))
- Darkiara
mitähän kirjoitti:
jeesus sanoo lahjomisesta?
Nimittäin tuo "joka kääntyy uskoon, niin Jumala riemuitsee hänestä enemmän, kuin uskossa olevista muista." on selvää uskoon lahjomista "susta vois tulla tärkeempi kuin muista yhteensä!!"
Aika omituisia suurin osa näistä uskovien hokemista.Jumalan riemu antaa kääntyvälle muuta kuin uskoa, että sitä voitaisiin sanoa lahjomiseksi?
- Arkkipiru
nnp kirjoitti:
Jumala loi sitten aika monta "eri tyyppistä" ihmistä... jos siis ne kaikki löydetyt esi-ihmisten luut ovat totta? Miksei kaiken totuuden lähteessä, Raamatussa, sanota mitään näistä neandertalilaisista yms.? Olikohan Aatami ja Eeva ruumiinrakenteeltaan matalaotsaisia, karvaisia, lyhytkasvuisia jne.? hmm.. Taas pistää mietityttään.
- metaskeema
En oikeastaan silti halua sairastua tuohon delusiiviseen krisselismiin enää uudelleen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Harhaluulo
- ...
joten mitä sinä valitat? Jeesus kuoli kaikkien puolesta ja pelastus on lahja. Ota sinäkin Jeesus vastaan, äläkä ruikuta loukatussa ylpeydessäsi. Olemmehan me uskovaiset aika filmaattista porukkaa ja siitä toki pitää syyttää Jumalaa.
- metaskeema
Todennäköisesti mitään taivasta ei kuitenkaan ole.
- kjöaädf
et huomaa arvostelultasi kuinka pidät itseäsi uskovaisia parempana...
HUHHUH- Agneisti
Joo mutta oikeutetulla tavalla.
- ......
Agneisti kirjoitti:
Joo mutta oikeutetulla tavalla.
Kuka oikein luulet olevasi?
on syntisellä ja armahdetulla syntisellä? Synti.
- metaskeema
Se, että joku on sinua siunannut ei tee sinusta mitenkään erilaista ihmistä, vaikka niin kuvittelet. Kysymys on vain mielikuvituksesta. Minä olen ateisti, jota on siunattu ja olen käynyt ehtoollisellakin. Ei mitään vaikutusta. Yhtä pakana olen edelleen. Puolestani on myös rukoiltu ja se on saanut minut vain teeskentelemään uskovaista vähän enemmän.
Synti on ihmisen luoma moraalinen määritelmä. Se ei suinkaan ole Jumalan tahdosta luopumista, kuten olet kuvitellut. metaskeema kirjoitti:
Se, että joku on sinua siunannut ei tee sinusta mitenkään erilaista ihmistä, vaikka niin kuvittelet. Kysymys on vain mielikuvituksesta. Minä olen ateisti, jota on siunattu ja olen käynyt ehtoollisellakin. Ei mitään vaikutusta. Yhtä pakana olen edelleen. Puolestani on myös rukoiltu ja se on saanut minut vain teeskentelemään uskovaista vähän enemmän.
Synti on ihmisen luoma moraalinen määritelmä. Se ei suinkaan ole Jumalan tahdosta luopumista, kuten olet kuvitellut.on siinä, keneltä olet ottanut vastaan siunauksesi: Jumalalta vai ihmisiltä. Jos pidät tätä kaikkea vain mielikuvituksen ja ihmisten keksintönä, en ihmettele enkä epäile kokemustasi.
Ihmisten rukouksilla ei ole vaikutusta sinuun, ellet itse lähesty aidosti Jumalaa. Ei muiden uskolla ole merkitystä - sinun uskolla on.
Ehkä synnin voisi käsittää vielä laajemmin: Jumalasta luopumista.- metaskeema
Keefas2 kirjoitti:
on siinä, keneltä olet ottanut vastaan siunauksesi: Jumalalta vai ihmisiltä. Jos pidät tätä kaikkea vain mielikuvituksen ja ihmisten keksintönä, en ihmettele enkä epäile kokemustasi.
Ihmisten rukouksilla ei ole vaikutusta sinuun, ellet itse lähesty aidosti Jumalaa. Ei muiden uskolla ole merkitystä - sinun uskolla on.
Ehkä synnin voisi käsittää vielä laajemmin: Jumalasta luopumista.Kun ihminen lakkaa spekuloimasta tuonpuoleisista, hänestä tulee epäuskoinen. Taruolennolla ei ole häneen sen koommin valtaa, koska uskonnollinen skeema on poistunut käytöstä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Skeema
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1023539
- 623197
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342694- 812479
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422134- 962096
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501742Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221720- 121706