940 LÄMMITYSKENNO?

Epätoivo

Onko kellään tietoo kuin lämmityskennoon pääsee asiallisesti käsiks? vuotaa mokoma nesteitä lattialle ja lasit huurtuu!! Auto on 940 -95 aut.ilmastoitu. Kiitos!

5

3443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 940dtic

      En ole irroittanut ilmastoidusta, mutta jos ei ole ilmastointia niin: Kuskin puolen paneli kojelaudan alta irti, kaasupoljin ja letkut pois. Sen jälkeen pitäis lähellä tulipeltiä olla pystyssä n.8x25 cm muovinen luukku, kiinni kahdella peltiruuvilla. Ruuvit pois ja kenno lähtee vetämällä. Kannatta kokeilla, vaikka sulla onkin ilmastointi.

      • epätoivo

        ei löydy luukkua ei. on sit varmaan purettava koko kojelauta kaikkine tykötarpeineen!Mitenkähän noiden turvatyynyjen kanssa ettei laukea silmille?


      • anastas vararatas

        Vuosi sitten vaihdoin lämmityskennon 940 ilmastoituun bensamalliin. Joutuu purkaan kojelaudan alla olevat verhoilut, hanskakotelo irti, keskikonsolitt, radiot jne irroitettava. Myös sulakekeskuskus piti irroittaa (ei johtoja)ja siirtää hieman sivuun jotta mahtuu sitten aukaseen ja irrotteleen paremmin lämmityslaitteen kotelot ja ilmakanavat. Hankalissa paikoissa kotelossa pikku ruuveja joita varten tarvii pikkuhylsyjä joitain 7 mm ja jousijatkovarren jne työkaluja jotta saa avattua. Hanki rajäytyskuvat (varaosaliikkeestä) keskikonsolista ja lämmityslaitteesta tai korjauskäsikirja niin näet miten kasattu. Tarvikeliikkeestä ei löytynyt kennoa, piti ostaa Volvolta, oli aika arvokas. Toki voihan yrittää korjaustinatakkin tai teettää mallin mukaan kennopajalla uuden.
        Pitkä ilta meni purkaissa (tee-se itse amatööriltä) ja toinen ilta kasatessa. Merkkiliikkeessä arvioivat etukäteen päivän työksi. Joten jäihän siitä hieman vaivan palkkaa, kun sain itse tehtyä. Olisko volvolandia sivulla tarkempia neuvoja.


      • epätoivo
        anastas vararatas kirjoitti:

        Vuosi sitten vaihdoin lämmityskennon 940 ilmastoituun bensamalliin. Joutuu purkaan kojelaudan alla olevat verhoilut, hanskakotelo irti, keskikonsolitt, radiot jne irroitettava. Myös sulakekeskuskus piti irroittaa (ei johtoja)ja siirtää hieman sivuun jotta mahtuu sitten aukaseen ja irrotteleen paremmin lämmityslaitteen kotelot ja ilmakanavat. Hankalissa paikoissa kotelossa pikku ruuveja joita varten tarvii pikkuhylsyjä joitain 7 mm ja jousijatkovarren jne työkaluja jotta saa avattua. Hanki rajäytyskuvat (varaosaliikkeestä) keskikonsolista ja lämmityslaitteesta tai korjauskäsikirja niin näet miten kasattu. Tarvikeliikkeestä ei löytynyt kennoa, piti ostaa Volvolta, oli aika arvokas. Toki voihan yrittää korjaustinatakkin tai teettää mallin mukaan kennopajalla uuden.
        Pitkä ilta meni purkaissa (tee-se itse amatööriltä) ja toinen ilta kasatessa. Merkkiliikkeessä arvioivat etukäteen päivän työksi. Joten jäihän siitä hieman vaivan palkkaa, kun sain itse tehtyä. Olisko volvolandia sivulla tarkempia neuvoja.

        joo ohje aika korjaamolla 6,5 tuntia kennon vaihdosta. Nyt löytyy tarvike kennoja n.170 euroo
        Helpoin tapa oli purkaa koko lämmityslaite pöydälle eli koko paketti pois sieltä kojalaudan alta toki joutui ilmastointilaitteen aineet ottamaan pois mut tulipahan huollettua se samalla


    • Arzi 2

      Jees,ota kuskinpenkki veke,että sovit työskentelee samoin kojelaudan alaosat irti,seuraavaksi keskikonsoli ja vasemman puolen ilmakanavat,sitten vesiletkut irti mitkä menee kennolle kone huoneen puolella ja samasta kohteesta kaks mutteria auki ne pitää koko pakettia kiinni tuli seinässä.
      Loput joudut päättelemään itse.
      Uuden kennon hinta 330,00 eur.
      Moro.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2087
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1600
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1226
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      488
      1145
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1135
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      876
    Aihe