Hei !
Voiko luomia poistaa itse esimerkiksi partahöylällä tai kynsisaksilla ? Sisältyykö siihen muuta riskiä kuin kipu ?
Luomien poisto
3
961
Vastaukset
- Hortonisti
Hei!
Luomet täytyy poistattaa lääkärillä.
Ne lähetetään tutkittavaksi patologille (tarkastetaan, ettei ole ihosyöpää).
Luomi otetaan pois hieman syvemmältä, kuin vain ihon pinnasta, joten puudutus on tarpeen...
Ei kun vain terveyskeskukseen läkärille näyttämään ko. luomea. Hän katsoo tarvitseeko se poistaa ja varaa ajan.
Poistoon menee noin puoli tuntia. Tikit ovat 7-10 päivää.- Mikkode
Sanoit, että lääkäri päättää, tarvitseeko poistaa vai ei. Kai sen kuitenkin lopulta potilas päättää?
Mulla on ilmeisesti joku verisuoniluomi ja se on tossa rinnan kohdalla sillai, että joka kerta osuu silmiin, kun paidan ottaa pois. Verisuoniluomia ei kuulemma yleensä poisteta, mutta kyllä mä sen pois haluan. Kai sen sitte ainakin yksityisellä saa poistatettua jos terveyskeskuslääkäri ei pidä sitä tarpeellisena. - Betta
Mikkode kirjoitti:
Sanoit, että lääkäri päättää, tarvitseeko poistaa vai ei. Kai sen kuitenkin lopulta potilas päättää?
Mulla on ilmeisesti joku verisuoniluomi ja se on tossa rinnan kohdalla sillai, että joka kerta osuu silmiin, kun paidan ottaa pois. Verisuoniluomia ei kuulemma yleensä poisteta, mutta kyllä mä sen pois haluan. Kai sen sitte ainakin yksityisellä saa poistatettua jos terveyskeskuslääkäri ei pidä sitä tarpeellisena.Älä ihmeessä mene poistamaan verisuoniluomea. Minulta meni terveyskeskus lääkäri poistamaan sellaisen vuosia sitten. Vuosi mielettömästi verta ja tikkien jäljiltä jäi rumat arvet. Luomi on kasvanut useita kertoja takaisin ja aiheuttanut muutoksia laskimoissa luomen alla. Seuraava vaihtoehto on enää kunnon leikkaus jossa luomi ja verisuonia yritetään poistaa pysyvästi. Joten anna ihmeessä luomen olla ja hyväksy se vain persoonalliseksi osaksi sinua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073245GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431187- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351042- 49928
- 67878
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25874- 53867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862