Rintarankani yläselkä ovat lähes täysin jumissa(olen kuin patsas)...onko mitään hoitoa joka auttaisi?
Olen käynyt fysikaalisessa hoidossa hieronnassa jo 10 kertaa,eikä näytä auttavan mitään. Myös itse yritän jumpata.
Työskenetelen päätetyössä, en osaa rentouttaa itseäni työpisteessä....
Olisiko nyt haettava apua fysiatrin vastaanotolta?
"Mistä apua..32 vuotta toimistossa työskennellyt"
rintaranka+yläselkä jumissa
20
24229
Vastaukset
- hoidettu
Ei lääkärit eikä fysiatrit availe rintarangan lukkoja yhtään sen enempää kuin fysioterapeutitkaan. Kokeile naprapaattia tai osteopaattia...osa heistä on suht hyviä siinä.
- ohjeet
täältä mäkin kävin katsomassa ohjeita siitä pyyhkeestä kun voikkaa ja kyllä aukee meinaaan oikeen rutisee ja sit on helpompi olla taas...eli googleta kuntohoitaja
- hoidettu
ohjeet kirjoitti:
täältä mäkin kävin katsomassa ohjeita siitä pyyhkeestä kun voikkaa ja kyllä aukee meinaaan oikeen rutisee ja sit on helpompi olla taas...eli googleta kuntohoitaja
Tunnen kyllä nuo sivut hyvin.
Se pyyhejuttu on hyvää itsehuoltoa, mutta ei sillä aina kaikkia nikamalukkoja saa auki... - suositella
hoidettu kirjoitti:
Se pyyhejuttu on hyvää itsehuoltoa, mutta ei sillä aina kaikkia nikamalukkoja saa auki...Jaaha, siis SIÄKIN olet sitä mieltä, että tuo pyyhejuttu ON hyvää itsehuoltoa. Mutta koska kerran sillä ei AINA saaa kaikkia nikamalukkoja auki, niin päätit sitten ekassa vastauksessasi olla puhumatta siitä mitään.
Eiku suoraan jollekin kopeloijalle rahansa luovuttamaan, näin oikopäätä suosittelet.
Olisikohna tämä suosittelemasi järjestys voinut olla vähän toinen, että kokeile ensin itsehuoltoa, ja jos ei auta, niin sitten hoitoon.
Niin.. ja etkähän sinä ilman tuota toista vastaajaa edes puhuisi mistään itsehuollosta.
Kunhan pyydystelet asiamiehenä asiakkaita näille käpälöijille... - hoidettu
suositella kirjoitti:
Jaaha, siis SIÄKIN olet sitä mieltä, että tuo pyyhejuttu ON hyvää itsehuoltoa. Mutta koska kerran sillä ei AINA saaa kaikkia nikamalukkoja auki, niin päätit sitten ekassa vastauksessasi olla puhumatta siitä mitään.
Eiku suoraan jollekin kopeloijalle rahansa luovuttamaan, näin oikopäätä suosittelet.
Olisikohna tämä suosittelemasi järjestys voinut olla vähän toinen, että kokeile ensin itsehuoltoa, ja jos ei auta, niin sitten hoitoon.
Niin.. ja etkähän sinä ilman tuota toista vastaajaa edes puhuisi mistään itsehuollosta.
Kunhan pyydystelet asiamiehenä asiakkaita näille käpälöijille...Tuo pyyhejuttu on vain yksi monista. Itse käytin tennispalloja...
"Eiku suoraan jollekin kopeloijalle rahansa luovuttamaan, näin oikopäätä suosittelet. "
Kukin valitsee itse mitä tekee. Hyvä niksauttaja avaa rangan niin hyvin, että kyllä siitä ilosta hiukan maksaakin. Sääli kun niille on niin mahdottoman pitkät jonot...
"kokeile ensin itsehuoltoa, ja jos ei auta, niin sitten hoitoon. "
No koska hoitoon on jonoa useita viikkoja, niin siinä odotellessa voi kokeilla itsehoitoa...
En mä muista kaikkia olemassaolevia keinoja suositella ja vielä sopivassa järjestyksessä.
Ja sitä paitsi itseniksauttelu ei ole läheskään yhtä turvallista kuin kokeneen ja osaavan ammattilaisen käsittely! Siihenkin on hyvä ensin saada hiukan opastusta... - selkäsairas
hoidettu kirjoitti:
Se pyyhejuttu on hyvää itsehuoltoa, mutta ei sillä aina kaikkia nikamalukkoja saa auki...pahentaa. Menin eilen illalla kokeilemaan tuota juttua ja aamulla oli oikea käsi aivan voimaton.. vasen käsi on ollut jo muutaman viikon.. en kyllä taida uskaltaa enää sitä kokeilla lisää!!!
- *milla
kunnon tuoli töihin? siitä voisi olla hyvä apu. Ja olet varmaan tutkittanut selkäsi kunnon selkälääkärillä?
- kale^
Mäkin haluun "kunnon" selkälääkärille ku joku vaan kertoo semmosen:)
- Olis yks
kale^ kirjoitti:
Mäkin haluun "kunnon" selkälääkärille ku joku vaan kertoo semmosen:)
Antti Heikkilä. Mainostamisenkin uhalla, moni täällä kirjoittavistakin on saanut häneltä apua. Myös minä. Maksaahan se, mutta on sen arvoista.
- omat konstit(jumppa+pyyheru...
...jumppaan,liikun muutenkin paljon....
Nyt vaan ei omat konstit ole auttaneet,fysioterapiassakin olen jo käynyt useasti...
Jotain parempaa apua tarvitsen....- lihaksia selkään
Kokemusta on sen verran ettei mikään muu auta kuin tiukka voimaharjoittelu yhdistettynä venyttelyyn ja hierontaan. Se on ainakin minulla auttanut ja niin saa myös pysyviä tuloksia. Muutenhan vaiva uusii aivan varmasti.
Eli kuntosalille ja varovainen aloitus! Aikaa menee kuukausia ennen kun tulosta kunnolla tulee! Tsemppiä!
- Autettu
Mene tapaamaan laillistettua kiropraktikkoa, auttaa varmasti vaivaan. Itselläni ollut aina ongelmia hartoiden ja selän kanssa ja ei ole enään kun olen säännöllisesti käyttänyt kiropraktikon palveluita.
- kale^
valitettavasti ei voi yhtyä tuohon edelliseen, itellä loppu kirolla käynnit siihen ku pääsin autolla takasin kotiin niin eipäs tarvinutkaan enään autosta nousta omin voimin...syytä tähän en osaa varmaksi sanoa eikä osannut hänkään kun siitä sille sitten soitin mutta epäilisin että selkärangan naksauutelu täysin jumissa olevien lihasten kanssa aiheutti semmosen jumin alaselkään että siinä sitä sit paranneltiikin useampi viikko:/
- Annamanna
kale^ kirjoitti:
valitettavasti ei voi yhtyä tuohon edelliseen, itellä loppu kirolla käynnit siihen ku pääsin autolla takasin kotiin niin eipäs tarvinutkaan enään autosta nousta omin voimin...syytä tähän en osaa varmaksi sanoa eikä osannut hänkään kun siitä sille sitten soitin mutta epäilisin että selkärangan naksauutelu täysin jumissa olevien lihasten kanssa aiheutti semmosen jumin alaselkään että siinä sitä sit paranneltiikin useampi viikko:/
Rintarangan ongelmat ovat kaikkein vaikeimipia TULE-ongelmista.
Minä 3 krt/vkossa kuntosalilla käynyt ja kunnostani huolen pitänyt aloin oireilemaan keväällä.Sanoisinkin nyt että kannattaa kuunnella omaa kehoaan. Minä uskoin experttejä:3 yksityislääkäriä,35v alalla tominut fysikaalinen hoitaja, DC kiropraktikko, fysiatri. Koetettiin hierontaa ultralla ja ilman,laserhoitoa ja lopuksi kortisonipiikkejä. Yli 1000 eroa meni kun etsin vastausta kipuiluuni. Heinäkuussa olinkin sitten jo sairaalakunnossa ; rangan magneettikuva ok,ENMG-hermoratatutkimus ok ja kaikki muutkin tutkimukset ok ja minut passitettiinkin psykiatriseen hoitoon kun mitään epäiltyä pinnetilaa ei löytynytkään. Nyt käyn OMT-fysioterapeutilla joka on toistaiseksi kieltänyt kaiken muun paitsi kävelyn ja pyöräilyn,syön Lyricaa joka on hermokipuun tarkoitettu lääke ja yöksi otan vielä lihaksia rentouttavan lääkkeen. Päiväni eivät ole enää samanlaisia kuin ennen. Olen kuitenkin optimisti kaikesta huolimatta. - vaikeaa ammattilaiselle?
Annamanna kirjoitti:
Rintarangan ongelmat ovat kaikkein vaikeimipia TULE-ongelmista.
Minä 3 krt/vkossa kuntosalilla käynyt ja kunnostani huolen pitänyt aloin oireilemaan keväällä.Sanoisinkin nyt että kannattaa kuunnella omaa kehoaan. Minä uskoin experttejä:3 yksityislääkäriä,35v alalla tominut fysikaalinen hoitaja, DC kiropraktikko, fysiatri. Koetettiin hierontaa ultralla ja ilman,laserhoitoa ja lopuksi kortisonipiikkejä. Yli 1000 eroa meni kun etsin vastausta kipuiluuni. Heinäkuussa olinkin sitten jo sairaalakunnossa ; rangan magneettikuva ok,ENMG-hermoratatutkimus ok ja kaikki muutkin tutkimukset ok ja minut passitettiinkin psykiatriseen hoitoon kun mitään epäiltyä pinnetilaa ei löytynytkään. Nyt käyn OMT-fysioterapeutilla joka on toistaiseksi kieltänyt kaiken muun paitsi kävelyn ja pyöräilyn,syön Lyricaa joka on hermokipuun tarkoitettu lääke ja yöksi otan vielä lihaksia rentouttavan lääkkeen. Päiväni eivät ole enää samanlaisia kuin ennen. Olen kuitenkin optimisti kaikesta huolimatta.rintarangan manipuloinnissa voidaan nähtävästi murtaa fasettinivel.
- tapauksia
vaikeaa ammattilaiselle? kirjoitti:
rintarangan manipuloinnissa voidaan nähtävästi murtaa fasettinivel.
Rintaranka on yleesä turvallinen manipulaation kohde.
Jotta fasettinivel saataisin rikkottua; asiakkaalla täytyy olla joko pitkälle edennyt selkäranka reuma tai osteoporoosi.
Tai jos tekniikka on täysin päin honkia ja käytetään valtavasti voimaa.
Tosin aika suurpiirteisilläkin niksautuksilla on saatu hyvä olo aikaiseksi, mut kannattaa mennä oikaelle ammattilaiselle. - annamanna
vaikeaa ammattilaiselle? kirjoitti:
rintarangan manipuloinnissa voidaan nähtävästi murtaa fasettinivel.
OMT-on vain mobilisoinut eli käyttänyt pehmytkudostekniikkaa, ei siis manipulaatiota ja todella hellin käsin.
Sairaalassa fysiatrian ja neurologian osastolääkäri totesi että sisäiset yläselän lihakseni ovat täysin jumissa ja siitä kaikki lavan ja nikaman polttelu johtuvat. Olin sisään mentäessä niin huonossa kunnossa että rintarangan nikamien paplaatio aiheutti minulle nykäykset jalkoihin. Sanon vaan, että taitaa kaikki olla liiallisten hoitojen syytä.
- suosittelen
Ala harrastamaa joogaa tai pilatesta. Pääset vaivoista ja saat hyvän ryhdin ja mukavan harrastuksen samalla.
- Nimetön
Onks tutkittu onko sheuermannin tautia eli rintarangan kasvuhäiriö?. Ei varsinaisesti mikään tauti, vaan nikamat jääneet kiilamaiseksi ja sen takia kuormittuu. Lääke on liike tähän tautiin ja sen kanssa pärjää jos se havaitaan ja hoidetaan oikein. Tosiaan oma aktiivisuus näissä selkä hommeleissä tärkein. jumppa, voimistelu ja järkevä kuntosali harjoittelu. Ei kannata hypätä kaiken maailman napropaateilla liikaa, koska sieltä ei saa pysyvää hyötyä selän oireisiin.
- auttaa
Yksi nimi Jussi Timgren
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077726
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1085921- 835157
- 1394526
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113210- 552957
- 582918
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102434- 612427
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562046