Myllytys farecla g3:lla

Kunde77

Missä vika ei lähde naarmut pois? Testasin tuota farecla g3 näin. pesin auton hyvin liotin pesu aineella, kuivasin, vettä ja fareclaa bilteman kiillotuskoneeseen superlonilaikkaan ja vettä vähän sumutepullolla pellille sit hion pinta ees sun taas painona pelkkä kone (3kg). mutta ei maalipinnalle tapahtunu yhtään mitään, ei kiillottunu ei naarmuuntu...painoinko liian vähän vai mitä tein väärin?

12

37430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kone käytössä

      Tuolla koneella ei saa mitään aikaiseksi. Hommaa kunnon epäkeskokone.

      • lisäys

        Ja tietysti väärä laikka. Pitää olla kunnollinen leikkaava tai hybridi vaahtomuovilaikka.


      • kunde77
        lisäys kirjoitti:

        Ja tietysti väärä laikka. Pitää olla kunnollinen leikkaava tai hybridi vaahtomuovilaikka.

        En usko että koneessa niinkään vikaa,kun pitäs tuota fareglalla pystyä käsinkin kiillottamaan, tuo on varmaan totta että nuo vaahtomuoviset ei sovellu myllytykseen? millaset pitäs olla?

        eli tämmönen on se kone...

        Kaksi kiillotuslaikkaa. Auton, veneen, asuntovaunun yms. kiillotukseen. Erittäin vahva ja tehokas laite, jolla kiillotat helposti ja nopeasti. Tehokas 350 W moottori, jossa portaaton kierrosluvunsäätö 0-3200 kierr./min. Mukana kaksi Ø 95 mm värähtelevää kiillotuslaikkaa, joissa tarrakiinnitys. Kaksoiseristetty. Lukittava ON/OFF-virtakytkin. Kuori ABS-muovia, kahvat kahden käden otetta varten. Liitäntään 230 V/50 Hz. Paino: 2,6 kg. Toimitukseen kuuluu 2 vaahtomuovista vahanlevitintä, 2 froteista kiillotustyynyä.


      • toimi noin
        kunde77 kirjoitti:

        En usko että koneessa niinkään vikaa,kun pitäs tuota fareglalla pystyä käsinkin kiillottamaan, tuo on varmaan totta että nuo vaahtomuoviset ei sovellu myllytykseen? millaset pitäs olla?

        eli tämmönen on se kone...

        Kaksi kiillotuslaikkaa. Auton, veneen, asuntovaunun yms. kiillotukseen. Erittäin vahva ja tehokas laite, jolla kiillotat helposti ja nopeasti. Tehokas 350 W moottori, jossa portaaton kierrosluvunsäätö 0-3200 kierr./min. Mukana kaksi Ø 95 mm värähtelevää kiillotuslaikkaa, joissa tarrakiinnitys. Kaksoiseristetty. Lukittava ON/OFF-virtakytkin. Kuori ABS-muovia, kahvat kahden käden otetta varten. Liitäntään 230 V/50 Hz. Paino: 2,6 kg. Toimitukseen kuuluu 2 vaahtomuovista vahanlevitintä, 2 froteista kiillotustyynyä.

        Tuo kone on ihan täysi lelu. Soveltuu vahan levitykseen jos siihenkään. Sitäpaitsi vaha kannattaa levittää käsin. Lisäksi sellaista ainetta ei ole olemassakaan millä saa käsin hyvän tuloksen tai sitten aikaa ainakin kuluu reilusti ja varmasti ottaa koville.

        Vaahtomuovisia ne myllytyslaikatkin ovat. Poikkeuksena tietysti jotkut lampaanvillat yms. mutta niitä ei todellakaan tarvitse. Meguiarsilla on kohtuullisia vaahtomuovilaikkoja. Hyviä saa Jenkeistä. Suomesta en ole onnistunut löytämään (eihän täällä mitään kunnollista ikinä ole). Toisaalta tuskin käyvät tuohon koneeseen. Itse käytän Lake Countryn valmistamia Wolfgang laikkoja. Vaikeisiin naarmuihin keltainen (en ole käyttänyt mutta hyllystä löytyy) leikkaava laikka, oranssi vähemmän leikkaava (leikkaavan ja kiillottavan välimuoto) on mulla kovimmassa käytössä ja sitten on vielä valkoinen kiillotuslaikka loppukiillotukseen.

        Tiedän millainen tuo mainitsemasi kone on mutta en ole nähnyt toiminnassa. "Värähtelevä" kuulostaa oudolta, laikan pitää tehdä kunnollista epäkeskoliikettä. Vaihtoehtona on tietysti pyörivä laikka mutta sen kanssa on todella tiedettävä mitä tekee tai jälki voi olla rumaa. Epäkeskolla onnistuu amatöörikin vaikka eihän se ihan niin tehokas ole (mikä on omasta mielestäni pelkästään plussaa) kuin pyörivä. Itse en lähtisi millään froteella kiillottamaan. Frotee on ihan sopiva materiaali kuivaamiseen ja vahan levittämiseen käsin edellyttäen että se on pehmeää ja taustakangasta myöten 100% puuvillaa.


      • myllytin
        toimi noin kirjoitti:

        Tuo kone on ihan täysi lelu. Soveltuu vahan levitykseen jos siihenkään. Sitäpaitsi vaha kannattaa levittää käsin. Lisäksi sellaista ainetta ei ole olemassakaan millä saa käsin hyvän tuloksen tai sitten aikaa ainakin kuluu reilusti ja varmasti ottaa koville.

        Vaahtomuovisia ne myllytyslaikatkin ovat. Poikkeuksena tietysti jotkut lampaanvillat yms. mutta niitä ei todellakaan tarvitse. Meguiarsilla on kohtuullisia vaahtomuovilaikkoja. Hyviä saa Jenkeistä. Suomesta en ole onnistunut löytämään (eihän täällä mitään kunnollista ikinä ole). Toisaalta tuskin käyvät tuohon koneeseen. Itse käytän Lake Countryn valmistamia Wolfgang laikkoja. Vaikeisiin naarmuihin keltainen (en ole käyttänyt mutta hyllystä löytyy) leikkaava laikka, oranssi vähemmän leikkaava (leikkaavan ja kiillottavan välimuoto) on mulla kovimmassa käytössä ja sitten on vielä valkoinen kiillotuslaikka loppukiillotukseen.

        Tiedän millainen tuo mainitsemasi kone on mutta en ole nähnyt toiminnassa. "Värähtelevä" kuulostaa oudolta, laikan pitää tehdä kunnollista epäkeskoliikettä. Vaihtoehtona on tietysti pyörivä laikka mutta sen kanssa on todella tiedettävä mitä tekee tai jälki voi olla rumaa. Epäkeskolla onnistuu amatöörikin vaikka eihän se ihan niin tehokas ole (mikä on omasta mielestäni pelkästään plussaa) kuin pyörivä. Itse en lähtisi millään froteella kiillottamaan. Frotee on ihan sopiva materiaali kuivaamiseen ja vahan levittämiseen käsin edellyttäen että se on pehmeää ja taustakangasta myöten 100% puuvillaa.

        on epäkeskomallia. Tietysti voi sanoa "leluksi" jos haluaa verrata muutaman satasen ammattikoneeseen. Kuka vaan viitsii/pystyy sellaisen kotiin ostamaan. Harrastaessa ei ole aika niin kortilla.
        G3:n (ja muidenkin vastaavien)kanssa on vaan niin, että syviin naarmuihin se ei pysty kuin väkisin hinkkaamalla. Viisaampaa on, kun kohtuudella myllytät auton G3:lla, hyväksyt että autoon tulee käytön jälkiä ja teet loppukiilloituksen G10:llä. Sitten hyvästi vahaa niskaan ja menoksi.
        Jos naarmuja on liikaa tai liian pahoja, ainoa kunnon lääke on ylimaalaus.


      • mutta...
        myllytin kirjoitti:

        on epäkeskomallia. Tietysti voi sanoa "leluksi" jos haluaa verrata muutaman satasen ammattikoneeseen. Kuka vaan viitsii/pystyy sellaisen kotiin ostamaan. Harrastaessa ei ole aika niin kortilla.
        G3:n (ja muidenkin vastaavien)kanssa on vaan niin, että syviin naarmuihin se ei pysty kuin väkisin hinkkaamalla. Viisaampaa on, kun kohtuudella myllytät auton G3:lla, hyväksyt että autoon tulee käytön jälkiä ja teet loppukiilloituksen G10:llä. Sitten hyvästi vahaa niskaan ja menoksi.
        Jos naarmuja on liikaa tai liian pahoja, ainoa kunnon lääke on ylimaalaus.

        ...Bilteman koneeseen ei saa edes kunnollisia laikkoja. Pehmeällä vaahtomuovilaikalla ja hitaalla epäkeskoliikkeellä saa aikaiseksi juuri alkuperäisen kysyjän mainitsemia tuloksia: Ei yhtään mitään.

        Kuka viitsii ostaa ammattikoneen? Minä. Sitäpaitsi ei se mikään ammattikone ole. Ihan tavallinen epäkeskokiilloituskone. Mieluummin myllytän itse kuin annan jonkun toisen koskea autooni ja sitten jälkikäteen tapella kun jälki on huonoa. Parin myllytyksen jälkeen kone on maksanut hintansa takaisin ja jälki on hyvää. Aika ei varmaan olekaan kortilla. Siksi onkin hyvä käyttää epäkeskoa eikä pyörivää konetta. G3 on jo suhteellisen karkeaa hioma-ainetta ja pystyy kaikkiin sellaisiin naarmuihin mitkä ylipäätään ovat myllyttämällä poistettavissa. Itse en edes G3:lla aloittaisi myllyttämään. Kunnon kone ja vähemmän agressiivista ainetta alkuun. Sitten jos ei tulosta näytä syntyvän voi vaihtaa ensin leikkaavampaan laikkaan ja jos sittenkään ei kaikki lähde niin sitten vasta karkeampaa hionta-ainetta. Muuten G3 ja G10 on ihan hyvä yhdistelmä vaikka parempiakin aineita toki löytyy.

        Kaikki naarmut mitkä kynnellä ei tunnu saa myllyttämällä pois. Ihan sama onko niitä paljon vai vähän. Tietysti kun vie ulkopuoliselle myllytettäväksi ja sopii etukäteen hinnan niin voi olla ettei kaikki sillä rahalla lähde koska sitä aikaa kuluisi enemmän jos tekisi parempaa jälkeä. Juuri siksi kannattaa ostaa kunnollinen oma kone ja tehdä homma kunnolla. Harvemmin missän firmassa kohtelevat autoasi niin kuin omaansa.


      • myllytin
        mutta... kirjoitti:

        ...Bilteman koneeseen ei saa edes kunnollisia laikkoja. Pehmeällä vaahtomuovilaikalla ja hitaalla epäkeskoliikkeellä saa aikaiseksi juuri alkuperäisen kysyjän mainitsemia tuloksia: Ei yhtään mitään.

        Kuka viitsii ostaa ammattikoneen? Minä. Sitäpaitsi ei se mikään ammattikone ole. Ihan tavallinen epäkeskokiilloituskone. Mieluummin myllytän itse kuin annan jonkun toisen koskea autooni ja sitten jälkikäteen tapella kun jälki on huonoa. Parin myllytyksen jälkeen kone on maksanut hintansa takaisin ja jälki on hyvää. Aika ei varmaan olekaan kortilla. Siksi onkin hyvä käyttää epäkeskoa eikä pyörivää konetta. G3 on jo suhteellisen karkeaa hioma-ainetta ja pystyy kaikkiin sellaisiin naarmuihin mitkä ylipäätään ovat myllyttämällä poistettavissa. Itse en edes G3:lla aloittaisi myllyttämään. Kunnon kone ja vähemmän agressiivista ainetta alkuun. Sitten jos ei tulosta näytä syntyvän voi vaihtaa ensin leikkaavampaan laikkaan ja jos sittenkään ei kaikki lähde niin sitten vasta karkeampaa hionta-ainetta. Muuten G3 ja G10 on ihan hyvä yhdistelmä vaikka parempiakin aineita toki löytyy.

        Kaikki naarmut mitkä kynnellä ei tunnu saa myllyttämällä pois. Ihan sama onko niitä paljon vai vähän. Tietysti kun vie ulkopuoliselle myllytettäväksi ja sopii etukäteen hinnan niin voi olla ettei kaikki sillä rahalla lähde koska sitä aikaa kuluisi enemmän jos tekisi parempaa jälkeä. Juuri siksi kannattaa ostaa kunnollinen oma kone ja tehdä homma kunnolla. Harvemmin missän firmassa kohtelevat autoasi niin kuin omaansa.

        Juu näinhän se on, pehmeät ovat piilteeman laikat. LUULISIN, että siihenkin VOISI löytää "paremmat". En ole viitsinyt etsiä enkä etsi. Juuri ajelin sillä yli oman autoni G3: lla pinta sileäksi (=pahimmat pois) ja 10:llä kiiltäväksi. Ikävä puoli, jos haluaa naarmut pois, on että maalipinta ohenee samalla. Mielestäni on parempi tyytyä siihen, että vuodenkin vanha auto ei ole enää uudenveroinen jos se on normaalissa käytössä.
        Totta puhut, että pehmeät laikat eivät pure kunnolla, mutta ovat samalla anteeksiantavaisia aloittelijan käsissä. Jos haluaa kunnolla jynssätä pinnan, silloin pyörivä kone on tehokkain, mutta se ei anna yhtään virhettä anteeksi.
        Itselleni ainakin riittää puhdas, RIITTÄVÄN sileä ja kiiltävä pinta. Olkoon muutama naarmu, niitä ei käyttöautossa kukaan huomaa. Sitten kun (yleensä vain kyljissä) on liikaa / liian syviä jälkiä kivistä ym. maalaan auton esim listoista alaspäin ja olen onnellinen.
        Kiveniskemät ym pienet: Kolon puhdistus, tippa (oikeansävyistä) maalia pensselillä ja viikon päästä varovainen vesihionta P2000 kiillotus G3 -> G10 ja tippa vahaa päälle.
        Olen sen verran laiska sälli, että itselleni riittää, kun auto on kohtuullisen siisti ja puhdas eikä täynnä ruostepilkkuja.
        Jokainen tavallaan, mutta bilteman kone on takuulla hintansa arvoinen kotiin ostettaessa kerran - kaksi vuodessa käyttöön.
        Tämä on vain oma tapa, en moiti jos joku muu tekee toisin.


      • oheneminen
        myllytin kirjoitti:

        Juu näinhän se on, pehmeät ovat piilteeman laikat. LUULISIN, että siihenkin VOISI löytää "paremmat". En ole viitsinyt etsiä enkä etsi. Juuri ajelin sillä yli oman autoni G3: lla pinta sileäksi (=pahimmat pois) ja 10:llä kiiltäväksi. Ikävä puoli, jos haluaa naarmut pois, on että maalipinta ohenee samalla. Mielestäni on parempi tyytyä siihen, että vuodenkin vanha auto ei ole enää uudenveroinen jos se on normaalissa käytössä.
        Totta puhut, että pehmeät laikat eivät pure kunnolla, mutta ovat samalla anteeksiantavaisia aloittelijan käsissä. Jos haluaa kunnolla jynssätä pinnan, silloin pyörivä kone on tehokkain, mutta se ei anna yhtään virhettä anteeksi.
        Itselleni ainakin riittää puhdas, RIITTÄVÄN sileä ja kiiltävä pinta. Olkoon muutama naarmu, niitä ei käyttöautossa kukaan huomaa. Sitten kun (yleensä vain kyljissä) on liikaa / liian syviä jälkiä kivistä ym. maalaan auton esim listoista alaspäin ja olen onnellinen.
        Kiveniskemät ym pienet: Kolon puhdistus, tippa (oikeansävyistä) maalia pensselillä ja viikon päästä varovainen vesihionta P2000 kiillotus G3 -> G10 ja tippa vahaa päälle.
        Olen sen verran laiska sälli, että itselleni riittää, kun auto on kohtuullisen siisti ja puhdas eikä täynnä ruostepilkkuja.
        Jokainen tavallaan, mutta bilteman kone on takuulla hintansa arvoinen kotiin ostettaessa kerran - kaksi vuodessa käyttöön.
        Tämä on vain oma tapa, en moiti jos joku muu tekee toisin.

        Omasta mielestäni G3 on turhan raju aine uudehkon pinnan myllytykseen jos ei sitten tarvitse poistaa jotain isompia naarmuja. Normaalit pesujäljet lähtevät G10:llä. Maalipinnan ohenemista tietysti tapahtuu mutta se on niin minimaalista ettei siitä kyllä ihan heti kannata olla huolissaan. Kyllä uuden pinnan voi myllyttää kymmeniä kertoja ja maalipinnan ikä alkaa varmasti muutenkin tulla tiensä päähän parinkymmenen vuoden paikkeilla. Myllytys kerran pari vuodessa ei kyllä maalipintaa isommin rasita.

        Pyörivää konetta ei kannata aloittelijan käyttää ollenkaan vaan kunnollista epäkeskoa kuten aiemminkin sanoin. Bilteman mylly on epäkesko mutta täysi lelu eikä sillä saa juuri mitään aikaiseksi. Sopii lähinnä vahan levitykseen jos nyt joku haluaa jostain kumman syystä koneella vahata. Ei niillä purevammillakaan laikoilla epäkeskokoneessa vahinkoa saa aikaiseksi tai pitää tehdä jotain todella väärin. Myllyttää likaista pintaa tms. mutta siinä tapauksessa saa vahinkoa aikaan tuolla Bilteman vehkeelläkin.

        Puhtaan sileän ja kiiltävän pinnan saa aikaan clay barilla. Ei siihen mitään myllyjä tarvitakaan.

        Netistä löytyy tietoa aiheesta vaikka kuinka paljon. Tässä yksi linkki:
        http://site.bettercarcare.com/articles.php?articleId=47


      • Laite
        myllytin kirjoitti:

        Juu näinhän se on, pehmeät ovat piilteeman laikat. LUULISIN, että siihenkin VOISI löytää "paremmat". En ole viitsinyt etsiä enkä etsi. Juuri ajelin sillä yli oman autoni G3: lla pinta sileäksi (=pahimmat pois) ja 10:llä kiiltäväksi. Ikävä puoli, jos haluaa naarmut pois, on että maalipinta ohenee samalla. Mielestäni on parempi tyytyä siihen, että vuodenkin vanha auto ei ole enää uudenveroinen jos se on normaalissa käytössä.
        Totta puhut, että pehmeät laikat eivät pure kunnolla, mutta ovat samalla anteeksiantavaisia aloittelijan käsissä. Jos haluaa kunnolla jynssätä pinnan, silloin pyörivä kone on tehokkain, mutta se ei anna yhtään virhettä anteeksi.
        Itselleni ainakin riittää puhdas, RIITTÄVÄN sileä ja kiiltävä pinta. Olkoon muutama naarmu, niitä ei käyttöautossa kukaan huomaa. Sitten kun (yleensä vain kyljissä) on liikaa / liian syviä jälkiä kivistä ym. maalaan auton esim listoista alaspäin ja olen onnellinen.
        Kiveniskemät ym pienet: Kolon puhdistus, tippa (oikeansävyistä) maalia pensselillä ja viikon päästä varovainen vesihionta P2000 kiillotus G3 -> G10 ja tippa vahaa päälle.
        Olen sen verran laiska sälli, että itselleni riittää, kun auto on kohtuullisen siisti ja puhdas eikä täynnä ruostepilkkuja.
        Jokainen tavallaan, mutta bilteman kone on takuulla hintansa arvoinen kotiin ostettaessa kerran - kaksi vuodessa käyttöön.
        Tämä on vain oma tapa, en moiti jos joku muu tekee toisin.

        Bilteman kone varmaan pyörii ja tärisee mutta kuten ensimmäisessä viestissäkin sanottiin sillä ei saa juuri mitään aikaiseksi. Eiköhän fiksumpaa kuitenkin ole sijoittaa kunnollisiin vehkeisiin vähän enemmän kuin ostaa halpaa missä raha menee kokonaan hukkaan.

        Bilteman koneen suurimpia puutteita on: Liian pieni epäkeskoliike, hitaat kierrokset ja kiillotukseen soveltumattomat laikat. Vahaa sillä voi levittää mutta paremman tuloksen saa kun levittää vahan käsin.


      • 350W
        myllytin kirjoitti:

        on epäkeskomallia. Tietysti voi sanoa "leluksi" jos haluaa verrata muutaman satasen ammattikoneeseen. Kuka vaan viitsii/pystyy sellaisen kotiin ostamaan. Harrastaessa ei ole aika niin kortilla.
        G3:n (ja muidenkin vastaavien)kanssa on vaan niin, että syviin naarmuihin se ei pysty kuin väkisin hinkkaamalla. Viisaampaa on, kun kohtuudella myllytät auton G3:lla, hyväksyt että autoon tulee käytön jälkiä ja teet loppukiilloituksen G10:llä. Sitten hyvästi vahaa niskaan ja menoksi.
        Jos naarmuja on liikaa tai liian pahoja, ainoa kunnon lääke on ylimaalaus.

        Täytyy itsekin vastata tähän keskusteluun. Omistan itse tuon kyseisen koneen ja olen kerran kokeillut (emännän autoon) harjoitukseksi:D

        Auto on väriltään tumman sininen elikäs aikas arka väri. Käytin tosiaan tuota Bilteman konetta ja Autoglymin 03B ja 02B hiomatahnoja:D pikkaisen ku painaa hyvä tulee. Auton pinta oli täysin loppu ja huonossa kunnossa, nyt se vastaa uutta:D Hidasta se tuon koneen kanssa on, mutta juosten ei tule ku kusipäisiä kakaroita.

        Ainut huonopuoli oli koneen kiillotustyynyt. Mulla paloi niitä neljä kappaletta. Syy oli kylläkin käyttäjässä joka nuoruuden innolla laittoi liikaa ainetta ja yhdessä kohdassa antoi painoa enemmän ja tyyny "paloi" halki.

        Mutta vielä sen verran koneeseen, että hyvä se on. Portaaton säätö on hyvä ja kuitenkin siinä on voimaa mikä kestää painamista vaikeissa naarmuissa.

        Niitä pyörimisjälkiäkään ei pintaan jäänyt koska pesin auton myllytyksen jälkeen jonka jälkeen vahasimme sen Autoglymin Super Resin Polishilla:D Lopputulos oisi vielä syvempikiiltoisempi kun pinnalle oisi Superin jälkeen vedetty Glymin Ultra Deep shine.

        Aikaa operaatioon meni vain 6h.:D


      • Käytettyauto
        myllytin kirjoitti:

        on epäkeskomallia. Tietysti voi sanoa "leluksi" jos haluaa verrata muutaman satasen ammattikoneeseen. Kuka vaan viitsii/pystyy sellaisen kotiin ostamaan. Harrastaessa ei ole aika niin kortilla.
        G3:n (ja muidenkin vastaavien)kanssa on vaan niin, että syviin naarmuihin se ei pysty kuin väkisin hinkkaamalla. Viisaampaa on, kun kohtuudella myllytät auton G3:lla, hyväksyt että autoon tulee käytön jälkiä ja teet loppukiilloituksen G10:llä. Sitten hyvästi vahaa niskaan ja menoksi.
        Jos naarmuja on liikaa tai liian pahoja, ainoa kunnon lääke on ylimaalaus.

        Niin siis tosiasia on, että käytetty on käytetty ja uusikin kuluu:D Itse olen autostani erittäin tarkka ja se pestään lähes joka päivä.

        Aion myllyttää sen nyt lähiaikoina, mutta ilman myllyäkin pinnan saa pysymään hyvänä:D Itse vahaan auton keskimäärin 4 kertaa vuodessa, lähinnä kiillon säilyvyyden ja hyvän lian hylkimispinnan takia:D Autoglym tuotetta ei kyllä tarvitse näin useasti käyttää, mutta ehkä olen fanaattinen.

        Tarvittaessa siis myllytys, kuitenkin säännöllinen pesu ja vahaus ja pinta pysyy suhteellisen siistinä. Hyvä perusvaha peittää kuitenkin pienet pintanaarmut kun sitä levittäessä vähän painaa. Harjapesut eivät kyllä tee pinnalle hyvää eikä varsinkaan se pesulan vaha mikä levittyy ns puhtaalle pinnalle. Kunnon käsin pesu ja kunnon aineet ja hyvä tulee;D


      • Anonyymi
        myllytin kirjoitti:

        on epäkeskomallia. Tietysti voi sanoa "leluksi" jos haluaa verrata muutaman satasen ammattikoneeseen. Kuka vaan viitsii/pystyy sellaisen kotiin ostamaan. Harrastaessa ei ole aika niin kortilla.
        G3:n (ja muidenkin vastaavien)kanssa on vaan niin, että syviin naarmuihin se ei pysty kuin väkisin hinkkaamalla. Viisaampaa on, kun kohtuudella myllytät auton G3:lla, hyväksyt että autoon tulee käytön jälkiä ja teet loppukiilloituksen G10:llä. Sitten hyvästi vahaa niskaan ja menoksi.
        Jos naarmuja on liikaa tai liian pahoja, ainoa kunnon lääke on ylimaalaus.

        Ok just nin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3078
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1046
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      50
      937
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      816
    Aihe