tvt- leikkaus?

virtsa

olen 19 vuotia tyttö,minulla on ollu virtsankarkailua kohta 7.vuotta fysioterapeutilla oon käynyt eikä auttanut,lääkkeitä oon kokeillu ja ei auttanut,ja kaikkia tutkimuksia on tehty mut mitään ei oo keksitty/löydetty, joudun joka päivä käyttää siteitä ja en tunne kun housut tai suoja kastuu...onko minun mahdollista päästä leikkaukseen

8

4658

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perjantaina

Minulle tehtiin pari vuotta sitten TOT-leikkaus, se ei minun kohdallani toiminut.
      Vaikka nyt on TVT-leikkauksesta näin lyhyt aika tuntuu että apua oli
      Mutta lpullisen tuloksen näkee vasta noin puolen vuoden päästä.
      Kannattaa harjoittaa lantionpohjan jumppaa leikkauksesta huolimatta kunhan vähän toipuu.
      Lisäksi kannattaa varoa painonnousua se vähentää leikkauksesta saatavaa hyötyä.
      Olen jo vanhempi mummeli, ihmetyttää kunkärsit vaivasta noin nuorena.
      Myös tuo kun et tunne housujen kastumista tuntuu erilaiselta kun minulla.
      Olet varmaan puhunut asiasta lääkärille?

• on sama

Siinä laitetaan verkko korjaamaan virtsaputken asentoa.
        Verkko asetean eri tavalla TVT-leikkauksessa kun TOT.issa.
        Lisäksi TVT tehtiin paikallispuudutuksessa TOT-leikkaus taas selkäydin puudutuksessa.
        Minulla on virtsaputki tavallista lyhyempi voi johtua siitäkin että TOT ei kohdallani toiminut.

Nyt TVT-leikkauksen jälkeen ei ole karkailua ollut ja pissakin tulee helpommin.
        Ensimmäisestä leikkauksesta jäi sellainen vaiva että pissa tuli silloin kun ei pitänyt mutta WC käynnit olivat tosi vaikeita.
        Nyt on sekin korjaantunut.
        Ei sinun tarvitse pelätä, useimmat hyötyvät leikkauksesta eikä jälkeenpäinkään ole paljon kipuja.
        Eivät lääkärit ryhtyisi leikkaukseen jos eivät uskoisi siitä olevan apua.
        Pidän sinulle peukkuja, vaikka Perjantaina tulee vasta viikko leikkauksesta on ihana tunne kun housut eivät ole aina kosteat.

• pelottaa silti..
        on sama kirjoitti:

Siinä laitetaan verkko korjaamaan virtsaputken asentoa.
        Verkko asetean eri tavalla TVT-leikkauksessa kun TOT.issa.
        Lisäksi TVT tehtiin paikallispuudutuksessa TOT-leikkaus taas selkäydin puudutuksessa.
        Minulla on virtsaputki tavallista lyhyempi voi johtua siitäkin että TOT ei kohdallani toiminut.

Nyt TVT-leikkauksen jälkeen ei ole karkailua ollut ja pissakin tulee helpommin.
        Ensimmäisestä leikkauksesta jäi sellainen vaiva että pissa tuli silloin kun ei pitänyt mutta WC käynnit olivat tosi vaikeita.
        Nyt on sekin korjaantunut.
        Ei sinun tarvitse pelätä, useimmat hyötyvät leikkauksesta eikä jälkeenpäinkään ole paljon kipuja.
        Eivät lääkärit ryhtyisi leikkaukseen jos eivät uskoisi siitä olevan apua.
        Pidän sinulle peukkuja, vaikka Perjantaina tulee vasta viikko leikkauksesta on ihana tunne kun housut eivät ole aina kosteat.

kiitos noista tiedoista. Menen operatioon ke 20.09. joten ilmoittelen sitten, miten kävi. Siihen minäkin uskon, että helpottaa tilannetta. Mutta, nyt kun lueskelin noita kutsukirjeessä olleita papereita, niin pelottaa, ihan oikeesti. Kiitos kuitenkin. Hyvä, että on Sinulla auttanut, toivottavasti minäkin voin viikon päästä sanoa samaa.....

• TVT-toipilas
        pelottaa silti.. kirjoitti:

kiitos noista tiedoista. Menen operatioon ke 20.09. joten ilmoittelen sitten, miten kävi. Siihen minäkin uskon, että helpottaa tilannetta. Mutta, nyt kun lueskelin noita kutsukirjeessä olleita papereita, niin pelottaa, ihan oikeesti. Kiitos kuitenkin. Hyvä, että on Sinulla auttanut, toivottavasti minäkin voin viikon päästä sanoa samaa.....

Joko leikkaus on ohi?
        Toivottavasti kaikki meni hyvin ja sait apua.
        Minulla on nyt reilut kaksi viikoa leikkauksesta ja kaikki on mennyt hyvin tähän asti.
        Apua oli enemmän kun TOT-leikkauksesta.
        Se on kyllä tapauskohtaista kumpi on parempi.

• jännitti/pelotti
        TVT-toipilas kirjoitti:

Joko leikkaus on ohi?
        Toivottavasti kaikki meni hyvin ja sait apua.
        Minulla on nyt reilut kaksi viikoa leikkauksesta ja kaikki on mennyt hyvin tähän asti.
        Apua oli enemmän kun TOT-leikkauksesta.
        Se on kyllä tapauskohtaista kumpi on parempi.

Jopa niin paljon, että pistivät sitten uneen. Toimenpide kesti 22 min - kuulemma -.

En tiedä ihan tarkalleen, mitä tehtiin, en ole lukenut sitä raporttia, vaikka sen sainkin. Luen sit joskus.

Nyt jo huomaa kyllä, että auttanut on. Vain vähäistä verenvuotoa enää. Kovasti lääkäri vielä "lopputapaamisessamme" kertoi, että tämä avaa uuden ja nautinnollisen elämän.

Tikit ovat ìtsesulavaa`laatua, enkä tarvitse mitään jälkitarkastusta, ellei mitään erikoista ilmene.

Ainakin vielä näyttää / ja tuntuu hyvältä.

Olisi saanut olla tehtynä jo viime kesänä, mutta tulee se uusikin kesä vielä ja monta sen jälkeen.

Hyvää jatkoa vaan Sinullekin........mitäs me `toipilaat`.

• 40 v, kaksi lasta

Jos satut vielä lukemaan tätä keskustelua, tai joku muu vastaavan kokenut.

Huomasitko heti TOT:n jälkeen, että se ei auttanut? Minulla on nyt leikkauksesta 10 päivää ja tilanne on ihan ennallaan. Olen toipunut oikein hyvin leikkauksesta, pystyn liikkumaan normaalisti eikä reisienkään pistoshaavoja särje enää. Mutta virtsankarkailu jatkuu, yskiessä, aivastaessa ym. aivan kuin ennenkin.

Eikö TVT:tä voinut tehdä heti TOT:n jälkeen, vai miksi sinulla tuli leikkausten väliin pari vuotta?

Entä tehtiinkö molemmat leikkaukset samassa paikassa, saman lääkärin toimesta?

• Toinen 40 v
        40 v, kaksi lasta kirjoitti:

Jos satut vielä lukemaan tätä keskustelua, tai joku muu vastaavan kokenut.

Huomasitko heti TOT:n jälkeen, että se ei auttanut? Minulla on nyt leikkauksesta 10 päivää ja tilanne on ihan ennallaan. Olen toipunut oikein hyvin leikkauksesta, pystyn liikkumaan normaalisti eikä reisienkään pistoshaavoja särje enää. Mutta virtsankarkailu jatkuu, yskiessä, aivastaessa ym. aivan kuin ennenkin.

Eikö TVT:tä voinut tehdä heti TOT:n jälkeen, vai miksi sinulla tuli leikkausten väliin pari vuotta?

Entä tehtiinkö molemmat leikkaukset samassa paikassa, saman lääkärin toimesta?

Olin toissa päivänä tvt leikkauksessa. Hirvitti kun lääkekuuri päällä, ja sitä kautta vähän vielä yskää. Leikkasivat kumminkin. Yskiminen sattui/sattuu, ja pelkään että löysyttää nauhaa. Kuinka pian huomasit ettei toimenpide auttanut? Entä pomppiessa tai juostessa? Itse olen harrastanut jumppaa ja lenkkeilyä, aina pelko että housut kastuu kunnolla. Joskus on Tenat aivan litimärkiä olleet, kun edes olisi vähän apua. Mutta siis vasta kaksi päivää leikkauksesta. Itselläni on 6 lasta. Ja kohta mittarissa siis 40 v.

T. Emolintu

• Eka 40 v.
        Toinen 40 v kirjoitti:

Olin toissa päivänä tvt leikkauksessa. Hirvitti kun lääkekuuri päällä, ja sitä kautta vähän vielä yskää. Leikkasivat kumminkin. Yskiminen sattui/sattuu, ja pelkään että löysyttää nauhaa. Kuinka pian huomasit ettei toimenpide auttanut? Entä pomppiessa tai juostessa? Itse olen harrastanut jumppaa ja lenkkeilyä, aina pelko että housut kastuu kunnolla. Joskus on Tenat aivan litimärkiä olleet, kun edes olisi vähän apua. Mutta siis vasta kaksi päivää leikkauksesta. Itselläni on 6 lasta. Ja kohta mittarissa siis 40 v.

T. Emolintu

Minä huomasin kyllä heti, ettei TOT auttanut, koska leikkauksen jälkeen yskitti se kun oli ollut hengitysputki. Minut leikattiin nukutuksessa.

Kävin juuri leikanneella lääkärillä tarkastuksessa ja hänkin totesi, että kyllä se sieltä edelleen lirahtaa, vaikka rakkokin oli käytännöllisesti katsoen tyhjä.

Leikkaus meni ihan ok, ei mitään ongelmia. Nauha on niin kireellä kuin mahdollista ja täysin oikealla paikalla.

Lääkärikään ei ollut törmännyt vastaavaan. Sain lähetteen Tays:iin johonkin rakon paine/virtaustutkimukseen, koska sellaista ei ole koskaan minulle tehty. Ellei siinä ilmene mitään erityistä syytä tilanteelle, niin varmaan päädytään tekemään tuo TVT-leikkaus, mikä sinullekin on nyt tehty.

Olen ymmärtänyt, että TOT on vain kätevämpi uusi systeemi, niin siksi minullekin tehtiin se. Siinä nauha pujotetaan reisien pienistä pistehaavoista ja on tavallaan vaakasuorassa kannattelemassa virtsaputkea. TVT:ssä taas nauha laitetaan tavallaan U-asentoon ihan siitä alavatsasta. Vai mihin sinulle tuli pienet arvet?

Varmaan sinulla on kaikki ihan kunnossa, jos kerran olet yskässäkin eikä mitään tipahtele.

Kiva olisi kuulla miten sinulla jatkossa menee, jos vaikka pääsen siihen TVT-leikkaukseen ja olen siis samassa tilanteessa vähän myöhemmin.

PS. Minullakin tuo 40 v. on oikeasti mittarissa "vasta" kolmen kuukauden päästä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe