tvt- leikkaus?

virtsa

olen 19 vuotia tyttö,minulla on ollu virtsankarkailua kohta 7.vuotta fysioterapeutilla oon käynyt eikä auttanut,lääkkeitä oon kokeillu ja ei auttanut,ja kaikkia tutkimuksia on tehty mut mitään ei oo keksitty/löydetty, joudun joka päivä käyttää siteitä ja en tunne kun housut tai suoja kastuu...onko minun mahdollista päästä leikkaukseen

8

5113

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perjantaina

Minulle tehtiin pari vuotta sitten TOT-leikkaus, se ei minun kohdallani toiminut.
      Vaikka nyt on TVT-leikkauksesta näin lyhyt aika tuntuu että apua oli
      Mutta lpullisen tuloksen näkee vasta noin puolen vuoden päästä.
      Kannattaa harjoittaa lantionpohjan jumppaa leikkauksesta huolimatta kunhan vähän toipuu.
      Lisäksi kannattaa varoa painonnousua se vähentää leikkauksesta saatavaa hyötyä.
      Olen jo vanhempi mummeli, ihmetyttää kunkärsit vaivasta noin nuorena.
      Myös tuo kun et tunne housujen kastumista tuntuu erilaiselta kun minulla.
      Olet varmaan puhunut asiasta lääkärille?

• on sama

Siinä laitetaan verkko korjaamaan virtsaputken asentoa.
        Verkko asetean eri tavalla TVT-leikkauksessa kun TOT.issa.
        Lisäksi TVT tehtiin paikallispuudutuksessa TOT-leikkaus taas selkäydin puudutuksessa.
        Minulla on virtsaputki tavallista lyhyempi voi johtua siitäkin että TOT ei kohdallani toiminut.

Nyt TVT-leikkauksen jälkeen ei ole karkailua ollut ja pissakin tulee helpommin.
        Ensimmäisestä leikkauksesta jäi sellainen vaiva että pissa tuli silloin kun ei pitänyt mutta WC käynnit olivat tosi vaikeita.
        Nyt on sekin korjaantunut.
        Ei sinun tarvitse pelätä, useimmat hyötyvät leikkauksesta eikä jälkeenpäinkään ole paljon kipuja.
        Eivät lääkärit ryhtyisi leikkaukseen jos eivät uskoisi siitä olevan apua.
        Pidän sinulle peukkuja, vaikka Perjantaina tulee vasta viikko leikkauksesta on ihana tunne kun housut eivät ole aina kosteat.

• pelottaa silti..
        on sama kirjoitti:

Siinä laitetaan verkko korjaamaan virtsaputken asentoa.
        Verkko asetean eri tavalla TVT-leikkauksessa kun TOT.issa.
        Lisäksi TVT tehtiin paikallispuudutuksessa TOT-leikkaus taas selkäydin puudutuksessa.
        Minulla on virtsaputki tavallista lyhyempi voi johtua siitäkin että TOT ei kohdallani toiminut.

Nyt TVT-leikkauksen jälkeen ei ole karkailua ollut ja pissakin tulee helpommin.
        Ensimmäisestä leikkauksesta jäi sellainen vaiva että pissa tuli silloin kun ei pitänyt mutta WC käynnit olivat tosi vaikeita.
        Nyt on sekin korjaantunut.
        Ei sinun tarvitse pelätä, useimmat hyötyvät leikkauksesta eikä jälkeenpäinkään ole paljon kipuja.
        Eivät lääkärit ryhtyisi leikkaukseen jos eivät uskoisi siitä olevan apua.
        Pidän sinulle peukkuja, vaikka Perjantaina tulee vasta viikko leikkauksesta on ihana tunne kun housut eivät ole aina kosteat.

kiitos noista tiedoista. Menen operatioon ke 20.09. joten ilmoittelen sitten, miten kävi. Siihen minäkin uskon, että helpottaa tilannetta. Mutta, nyt kun lueskelin noita kutsukirjeessä olleita papereita, niin pelottaa, ihan oikeesti. Kiitos kuitenkin. Hyvä, että on Sinulla auttanut, toivottavasti minäkin voin viikon päästä sanoa samaa.....

• TVT-toipilas
        pelottaa silti.. kirjoitti:

kiitos noista tiedoista. Menen operatioon ke 20.09. joten ilmoittelen sitten, miten kävi. Siihen minäkin uskon, että helpottaa tilannetta. Mutta, nyt kun lueskelin noita kutsukirjeessä olleita papereita, niin pelottaa, ihan oikeesti. Kiitos kuitenkin. Hyvä, että on Sinulla auttanut, toivottavasti minäkin voin viikon päästä sanoa samaa.....

Joko leikkaus on ohi?
        Toivottavasti kaikki meni hyvin ja sait apua.
        Minulla on nyt reilut kaksi viikoa leikkauksesta ja kaikki on mennyt hyvin tähän asti.
        Apua oli enemmän kun TOT-leikkauksesta.
        Se on kyllä tapauskohtaista kumpi on parempi.

• jännitti/pelotti
        TVT-toipilas kirjoitti:

Joko leikkaus on ohi?
        Toivottavasti kaikki meni hyvin ja sait apua.
        Minulla on nyt reilut kaksi viikoa leikkauksesta ja kaikki on mennyt hyvin tähän asti.
        Apua oli enemmän kun TOT-leikkauksesta.
        Se on kyllä tapauskohtaista kumpi on parempi.

Jopa niin paljon, että pistivät sitten uneen. Toimenpide kesti 22 min - kuulemma -.

En tiedä ihan tarkalleen, mitä tehtiin, en ole lukenut sitä raporttia, vaikka sen sainkin. Luen sit joskus.

Nyt jo huomaa kyllä, että auttanut on. Vain vähäistä verenvuotoa enää. Kovasti lääkäri vielä "lopputapaamisessamme" kertoi, että tämä avaa uuden ja nautinnollisen elämän.

Tikit ovat ìtsesulavaa`laatua, enkä tarvitse mitään jälkitarkastusta, ellei mitään erikoista ilmene.

Ainakin vielä näyttää / ja tuntuu hyvältä.

Olisi saanut olla tehtynä jo viime kesänä, mutta tulee se uusikin kesä vielä ja monta sen jälkeen.

Hyvää jatkoa vaan Sinullekin........mitäs me `toipilaat`.

• 40 v, kaksi lasta

Jos satut vielä lukemaan tätä keskustelua, tai joku muu vastaavan kokenut.

Huomasitko heti TOT:n jälkeen, että se ei auttanut? Minulla on nyt leikkauksesta 10 päivää ja tilanne on ihan ennallaan. Olen toipunut oikein hyvin leikkauksesta, pystyn liikkumaan normaalisti eikä reisienkään pistoshaavoja särje enää. Mutta virtsankarkailu jatkuu, yskiessä, aivastaessa ym. aivan kuin ennenkin.

Eikö TVT:tä voinut tehdä heti TOT:n jälkeen, vai miksi sinulla tuli leikkausten väliin pari vuotta?

Entä tehtiinkö molemmat leikkaukset samassa paikassa, saman lääkärin toimesta?

• Toinen 40 v
        40 v, kaksi lasta kirjoitti:

Jos satut vielä lukemaan tätä keskustelua, tai joku muu vastaavan kokenut.

Huomasitko heti TOT:n jälkeen, että se ei auttanut? Minulla on nyt leikkauksesta 10 päivää ja tilanne on ihan ennallaan. Olen toipunut oikein hyvin leikkauksesta, pystyn liikkumaan normaalisti eikä reisienkään pistoshaavoja särje enää. Mutta virtsankarkailu jatkuu, yskiessä, aivastaessa ym. aivan kuin ennenkin.

Eikö TVT:tä voinut tehdä heti TOT:n jälkeen, vai miksi sinulla tuli leikkausten väliin pari vuotta?

Entä tehtiinkö molemmat leikkaukset samassa paikassa, saman lääkärin toimesta?

Olin toissa päivänä tvt leikkauksessa. Hirvitti kun lääkekuuri päällä, ja sitä kautta vähän vielä yskää. Leikkasivat kumminkin. Yskiminen sattui/sattuu, ja pelkään että löysyttää nauhaa. Kuinka pian huomasit ettei toimenpide auttanut? Entä pomppiessa tai juostessa? Itse olen harrastanut jumppaa ja lenkkeilyä, aina pelko että housut kastuu kunnolla. Joskus on Tenat aivan litimärkiä olleet, kun edes olisi vähän apua. Mutta siis vasta kaksi päivää leikkauksesta. Itselläni on 6 lasta. Ja kohta mittarissa siis 40 v.

T. Emolintu

• Eka 40 v.
        Toinen 40 v kirjoitti:

Olin toissa päivänä tvt leikkauksessa. Hirvitti kun lääkekuuri päällä, ja sitä kautta vähän vielä yskää. Leikkasivat kumminkin. Yskiminen sattui/sattuu, ja pelkään että löysyttää nauhaa. Kuinka pian huomasit ettei toimenpide auttanut? Entä pomppiessa tai juostessa? Itse olen harrastanut jumppaa ja lenkkeilyä, aina pelko että housut kastuu kunnolla. Joskus on Tenat aivan litimärkiä olleet, kun edes olisi vähän apua. Mutta siis vasta kaksi päivää leikkauksesta. Itselläni on 6 lasta. Ja kohta mittarissa siis 40 v.

T. Emolintu

Minä huomasin kyllä heti, ettei TOT auttanut, koska leikkauksen jälkeen yskitti se kun oli ollut hengitysputki. Minut leikattiin nukutuksessa.

Kävin juuri leikanneella lääkärillä tarkastuksessa ja hänkin totesi, että kyllä se sieltä edelleen lirahtaa, vaikka rakkokin oli käytännöllisesti katsoen tyhjä.

Leikkaus meni ihan ok, ei mitään ongelmia. Nauha on niin kireellä kuin mahdollista ja täysin oikealla paikalla.

Lääkärikään ei ollut törmännyt vastaavaan. Sain lähetteen Tays:iin johonkin rakon paine/virtaustutkimukseen, koska sellaista ei ole koskaan minulle tehty. Ellei siinä ilmene mitään erityistä syytä tilanteelle, niin varmaan päädytään tekemään tuo TVT-leikkaus, mikä sinullekin on nyt tehty.

Olen ymmärtänyt, että TOT on vain kätevämpi uusi systeemi, niin siksi minullekin tehtiin se. Siinä nauha pujotetaan reisien pienistä pistehaavoista ja on tavallaan vaakasuorassa kannattelemassa virtsaputkea. TVT:ssä taas nauha laitetaan tavallaan U-asentoon ihan siitä alavatsasta. Vai mihin sinulle tuli pienet arvet?

Varmaan sinulla on kaikki ihan kunnossa, jos kerran olet yskässäkin eikä mitään tipahtele.

Kiva olisi kuulla miten sinulla jatkossa menee, jos vaikka pääsen siihen TVT-leikkaukseen ja olen siis samassa tilanteessa vähän myöhemmin.

PS. Minullakin tuo 40 v. on oikeasti mittarissa "vasta" kolmen kuukauden päästä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      72
      1158
    2. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      101
      1130
    3. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      75
      987
    4. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      973
    5. Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta

https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen
      Kuhmo
      22
      937
    6. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      126
      890
    7. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      131
      850
    8. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      58
      795
    9. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      27
      771
    10. Elämäni biisi -paljastus: Tänä lauantaina 26.9. nämä julkkikset istahtavat sinisille sohville!

Katsotko Elämäni biisiä? Elämäni biisi on monen suomalaisen suosikki. Vieraslista lauantaina 26.9. tarjoilee vieraita m
      Tv-sarjat
      6
      768
    11. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      45
      686
    12. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      46
      681
    13. Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa

Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      143
      662
    14. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      132
      652
    15. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      637
    16. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      48
      630
    17. Mihin Asiakirjat ovat voineet kunnasta kadota???

LUE kuinka verorahoja haaskattiin Yle: Ähtärin pandalaskelmat salattiin ja hukattiin - Satakunnan Kansa https://share.
      Ähtäri
      60
      620
    18. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      80
      612
    19. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      48
      604
    20. Voisiko vielä välillemme jotain kehittyä

Vai heihei ja ei nähdä enää.
      Ikävä
      35