Meillä on kolme B&S koneella olevaa ruohonleikkuria ja kysymys koskee sytytystulpan tyyppiä.
Vanhimmassa (-82) tulppa on Champion CJ8. -86 mallissa on RCJ8 - eikös tämä ole sama tulppa, mutta vastuksella varustettuna? Ulos jäävä posliiniosa on hieman pidempi. Eli voiko myös tuossa vanhemmassa käyttää tuota vastuksellista, vai onko toiminnassa eroja? Tuossa vanhassa ei ole edes tulpanhattua.
2005 mallissa olikin sitten jo ihan erikokoinen QJ19LM, pitää sitäkin selvitellä että millainen on tyypiltään.
B&S tulpan tyyppi
8
23638
Vastaukset
- camry
Nuo tulppa tyyppien erot johtuvat koneen/moottorin valmistus aikaisista pakokaasumääräyksistä .
Vanhemmissa suositellaan käytettäväksi 98 okt. ja tuossa viimeisessä 2005 95E bens.
Tästä aiheutuu erinlaiset mahd. lämpöarvot.
Eroavuudet voivat olla myös polttoaineen seos-suhteissa , tosi riippuen millainen kaasutin on koneessa .
Sytytyspuolella vanhemmissa on kärjet ja uusissa kärjetön ja niissä saattaa olla eroa myös sytytys ennakoissa .
Suosittelen käyttämään ks. koneissa omaa sytytystulppa tyyppiään , eikä sotkemaan niitä toisiinsa .
Vaikka kyllähän ne kakki käy yhden tyyppiselläkin tulpalla .Mutta eipä ne kalliita investointeja ole , kun korkeintaa tarvitsee vaihtaa 3-4 vuoden välein .- huoletta
käyttää Briggseissäs siis niissä kaikissa kolmessa tulppia ristiin. R tarkottaa vaan radiohäiriösuojausta eli ei välttämätön. Uudessa koneessan on sama tulppa mut vaan avattava 21mm avaimella, lämpöarvot jne on samat. Vanhemmissa koneissa käytettiin 19mm avainta. Eli huoletta voit käyttää kaikissa koneissas esim Champion CJ8, RCJ8, J19LM, RJ19LM. Toi sun uusimmassa koneessa oleva tulppa on myös Champion mut tehty Briggsiin alkuperäisasennustulpaksi siksi siis hieman erilainen merkintä. Tulppa kuitenkin aivan sama.
- Arto Briggari
huoletta kirjoitti:
käyttää Briggseissäs siis niissä kaikissa kolmessa tulppia ristiin. R tarkottaa vaan radiohäiriösuojausta eli ei välttämätön. Uudessa koneessan on sama tulppa mut vaan avattava 21mm avaimella, lämpöarvot jne on samat. Vanhemmissa koneissa käytettiin 19mm avainta. Eli huoletta voit käyttää kaikissa koneissas esim Champion CJ8, RCJ8, J19LM, RJ19LM. Toi sun uusimmassa koneessa oleva tulppa on myös Champion mut tehty Briggsiin alkuperäisasennustulpaksi siksi siis hieman erilainen merkintä. Tulppa kuitenkin aivan sama.
Kiitos molemmille vastauksista! Tuota en tullut ajatelleeksikaan, että vain avainkoko voisi olla erilainen, aina oppii jotain uutta.
Googletin myös NGK:n ja Denson vastaavia malleja, vaikka laatumerkkihän se Championkin on. Olen vaan tottunut käyttämään autossa (Toyota) aina Densoa, prätkissä on ollut NGK:takin. Tällaiset löysin vaihtoehdoiksi:
Champion CJ8 = NGK BM6A = Denso W20M-U
Champion RCJ8 = NGK BMR6A = Denso W20MR-U
Tuosta RJ19LM:sta ei tuntunut löytyvän mitään, mutta nyt selvisi sekin kun edellisessä viestissä kerrottiin, kiitos...
Mukavaa, kun tulee asiallisia vastauksia täälläkin. - Arto Briggari
Arto Briggari kirjoitti:
Kiitos molemmille vastauksista! Tuota en tullut ajatelleeksikaan, että vain avainkoko voisi olla erilainen, aina oppii jotain uutta.
Googletin myös NGK:n ja Denson vastaavia malleja, vaikka laatumerkkihän se Championkin on. Olen vaan tottunut käyttämään autossa (Toyota) aina Densoa, prätkissä on ollut NGK:takin. Tällaiset löysin vaihtoehdoiksi:
Champion CJ8 = NGK BM6A = Denso W20M-U
Champion RCJ8 = NGK BMR6A = Denso W20MR-U
Tuosta RJ19LM:sta ei tuntunut löytyvän mitään, mutta nyt selvisi sekin kun edellisessä viestissä kerrottiin, kiitos...
Mukavaa, kun tulee asiallisia vastauksia täälläkin.Eikun se olikin siis Champion QJ19LM, mikä tuossa uudessa on, mutta tätä varmaan tarkoitettiin...? Onko sekin siis sama kuin RJ19LM...?
- Arto Briggari
Arto Briggari kirjoitti:
Eikun se olikin siis Champion QJ19LM, mikä tuossa uudessa on, mutta tätä varmaan tarkoitettiin...? Onko sekin siis sama kuin RJ19LM...?
Voi pahus, nyt vasta osasin lukea oikein, minuutin liian myöhään. Siis juuri sitähän sinä tietysti tarkoitit, että se on sen takia "Q..." kun on tehty ensiasennustulpaksi, muuten olisi "R..." - asia selvä!
- Jari M.
Arto Briggari kirjoitti:
Kiitos molemmille vastauksista! Tuota en tullut ajatelleeksikaan, että vain avainkoko voisi olla erilainen, aina oppii jotain uutta.
Googletin myös NGK:n ja Denson vastaavia malleja, vaikka laatumerkkihän se Championkin on. Olen vaan tottunut käyttämään autossa (Toyota) aina Densoa, prätkissä on ollut NGK:takin. Tällaiset löysin vaihtoehdoiksi:
Champion CJ8 = NGK BM6A = Denso W20M-U
Champion RCJ8 = NGK BMR6A = Denso W20MR-U
Tuosta RJ19LM:sta ei tuntunut löytyvän mitään, mutta nyt selvisi sekin kun edellisessä viestissä kerrottiin, kiitos...
Mukavaa, kun tulee asiallisia vastauksia täälläkin.Champion J19LM = NGK B2LM = Denso W14LM-U
Se Briggs&Strattonin alkuperäinen tulppa on joskus ainakin ollut koodiltaan BS19LM.
- MOIMOI OON TYHMÄ
siis 8hp b&s pitäs olla RCJ8 mutta sellanen meni paskaks joten voiko käyttää RJ19LM
- ghjhghghjhghjhghjhgh
RJI9LM = RJ19LM??????????? onko toi nyt sitte 1 vai i
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016153
- 2123406
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!183335Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j663298Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi162515Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242494Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.282353- 2702081
Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441646- 251417