Meillä on kolme B&S koneella olevaa ruohonleikkuria ja kysymys koskee sytytystulpan tyyppiä.
Vanhimmassa (-82) tulppa on Champion CJ8. -86 mallissa on RCJ8 - eikös tämä ole sama tulppa, mutta vastuksella varustettuna? Ulos jäävä posliiniosa on hieman pidempi. Eli voiko myös tuossa vanhemmassa käyttää tuota vastuksellista, vai onko toiminnassa eroja? Tuossa vanhassa ei ole edes tulpanhattua.
2005 mallissa olikin sitten jo ihan erikokoinen QJ19LM, pitää sitäkin selvitellä että millainen on tyypiltään.
B&S tulpan tyyppi
8
23498
Vastaukset
- camry
Nuo tulppa tyyppien erot johtuvat koneen/moottorin valmistus aikaisista pakokaasumääräyksistä .
Vanhemmissa suositellaan käytettäväksi 98 okt. ja tuossa viimeisessä 2005 95E bens.
Tästä aiheutuu erinlaiset mahd. lämpöarvot.
Eroavuudet voivat olla myös polttoaineen seos-suhteissa , tosi riippuen millainen kaasutin on koneessa .
Sytytyspuolella vanhemmissa on kärjet ja uusissa kärjetön ja niissä saattaa olla eroa myös sytytys ennakoissa .
Suosittelen käyttämään ks. koneissa omaa sytytystulppa tyyppiään , eikä sotkemaan niitä toisiinsa .
Vaikka kyllähän ne kakki käy yhden tyyppiselläkin tulpalla .Mutta eipä ne kalliita investointeja ole , kun korkeintaa tarvitsee vaihtaa 3-4 vuoden välein .- huoletta
käyttää Briggseissäs siis niissä kaikissa kolmessa tulppia ristiin. R tarkottaa vaan radiohäiriösuojausta eli ei välttämätön. Uudessa koneessan on sama tulppa mut vaan avattava 21mm avaimella, lämpöarvot jne on samat. Vanhemmissa koneissa käytettiin 19mm avainta. Eli huoletta voit käyttää kaikissa koneissas esim Champion CJ8, RCJ8, J19LM, RJ19LM. Toi sun uusimmassa koneessa oleva tulppa on myös Champion mut tehty Briggsiin alkuperäisasennustulpaksi siksi siis hieman erilainen merkintä. Tulppa kuitenkin aivan sama.
- Arto Briggari
huoletta kirjoitti:
käyttää Briggseissäs siis niissä kaikissa kolmessa tulppia ristiin. R tarkottaa vaan radiohäiriösuojausta eli ei välttämätön. Uudessa koneessan on sama tulppa mut vaan avattava 21mm avaimella, lämpöarvot jne on samat. Vanhemmissa koneissa käytettiin 19mm avainta. Eli huoletta voit käyttää kaikissa koneissas esim Champion CJ8, RCJ8, J19LM, RJ19LM. Toi sun uusimmassa koneessa oleva tulppa on myös Champion mut tehty Briggsiin alkuperäisasennustulpaksi siksi siis hieman erilainen merkintä. Tulppa kuitenkin aivan sama.
Kiitos molemmille vastauksista! Tuota en tullut ajatelleeksikaan, että vain avainkoko voisi olla erilainen, aina oppii jotain uutta.
Googletin myös NGK:n ja Denson vastaavia malleja, vaikka laatumerkkihän se Championkin on. Olen vaan tottunut käyttämään autossa (Toyota) aina Densoa, prätkissä on ollut NGK:takin. Tällaiset löysin vaihtoehdoiksi:
Champion CJ8 = NGK BM6A = Denso W20M-U
Champion RCJ8 = NGK BMR6A = Denso W20MR-U
Tuosta RJ19LM:sta ei tuntunut löytyvän mitään, mutta nyt selvisi sekin kun edellisessä viestissä kerrottiin, kiitos...
Mukavaa, kun tulee asiallisia vastauksia täälläkin. - Arto Briggari
Arto Briggari kirjoitti:
Kiitos molemmille vastauksista! Tuota en tullut ajatelleeksikaan, että vain avainkoko voisi olla erilainen, aina oppii jotain uutta.
Googletin myös NGK:n ja Denson vastaavia malleja, vaikka laatumerkkihän se Championkin on. Olen vaan tottunut käyttämään autossa (Toyota) aina Densoa, prätkissä on ollut NGK:takin. Tällaiset löysin vaihtoehdoiksi:
Champion CJ8 = NGK BM6A = Denso W20M-U
Champion RCJ8 = NGK BMR6A = Denso W20MR-U
Tuosta RJ19LM:sta ei tuntunut löytyvän mitään, mutta nyt selvisi sekin kun edellisessä viestissä kerrottiin, kiitos...
Mukavaa, kun tulee asiallisia vastauksia täälläkin.Eikun se olikin siis Champion QJ19LM, mikä tuossa uudessa on, mutta tätä varmaan tarkoitettiin...? Onko sekin siis sama kuin RJ19LM...?
- Arto Briggari
Arto Briggari kirjoitti:
Eikun se olikin siis Champion QJ19LM, mikä tuossa uudessa on, mutta tätä varmaan tarkoitettiin...? Onko sekin siis sama kuin RJ19LM...?
Voi pahus, nyt vasta osasin lukea oikein, minuutin liian myöhään. Siis juuri sitähän sinä tietysti tarkoitit, että se on sen takia "Q..." kun on tehty ensiasennustulpaksi, muuten olisi "R..." - asia selvä!
- Jari M.
Arto Briggari kirjoitti:
Kiitos molemmille vastauksista! Tuota en tullut ajatelleeksikaan, että vain avainkoko voisi olla erilainen, aina oppii jotain uutta.
Googletin myös NGK:n ja Denson vastaavia malleja, vaikka laatumerkkihän se Championkin on. Olen vaan tottunut käyttämään autossa (Toyota) aina Densoa, prätkissä on ollut NGK:takin. Tällaiset löysin vaihtoehdoiksi:
Champion CJ8 = NGK BM6A = Denso W20M-U
Champion RCJ8 = NGK BMR6A = Denso W20MR-U
Tuosta RJ19LM:sta ei tuntunut löytyvän mitään, mutta nyt selvisi sekin kun edellisessä viestissä kerrottiin, kiitos...
Mukavaa, kun tulee asiallisia vastauksia täälläkin.Champion J19LM = NGK B2LM = Denso W14LM-U
Se Briggs&Strattonin alkuperäinen tulppa on joskus ainakin ollut koodiltaan BS19LM.
- MOIMOI OON TYHMÄ
siis 8hp b&s pitäs olla RCJ8 mutta sellanen meni paskaks joten voiko käyttää RJ19LM
- ghjhghghjhghjhghjhgh
RJI9LM = RJ19LM??????????? onko toi nyt sitte 1 vai i
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941753
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581169Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181168- 951028
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36801Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6744- 46706
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42680Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676