Pakko kysyä

Epäilevä Tuomas

Ennen kuin eksyin tänne palstalle, en ollut osannut kuvitella että ihmiset oikeasti uskovat horoskooppeihin. Luulin, että se on sellaista leikkimielistä hauskuutusta, jolla saadaan elämään vähän mystiikkaa ja jännitystä arjen keskelle.

Nyt on kuitenkin pakko korjata käsitystäni asiasta. Lueskelin muutamia ketjuja ja kinniitin huomiotani siihen, miten ristiriitaisia näkemykset ovat. Silti niihin ristiriitaisiin näkemyksiin näköjään uskotaan kuin vuoreen.

Jos joku osaa sorvata sellaiset kysymykset, joiden perusteella voi päätellä horoskooppimerkin, lupaan vastata niihin rehellisesti. Sen jälkeen voitte sitten päätellä, mikä minä olen.

Jos kukaan ei pysty sellaisia kysymyksiä laatimaan, olisiko aiheellista kyseenalaistaa koko homma? Vai onko kuitenkin kysymys siitä, että kun joku muu määrittelee elämäämme, pystymme laistamaan vastuun omasta toiminnastamme ja vetoamaan siihen, että kun [horoskooppimerkkini] on tällainen?

Jään odottelemaan palutetta : )

3

744

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mermer

En ole kauheasti aiheeseen perehtynyt, mutta olen lukenut eri merkkien kuvauksia.

Itseäni ainakin on aina häirinnyt se tosiasia etten pääse ketään lähelle, eikä kukaan pääse minua lähelle. Se vain on niin ja usko pois, olen kokeillut vaikka mitä, että ymmärtäisin mistä se johtuu ja pääsisin siitä eroon. En ole koskaan seurustellut koska ajatuskin siitä ahdistaa, avioliitosta puhumattakaan.

Varsinkin sen jälkeen kun aloin varta vasten tarkkailla itseäni, olen huomannut olevani persoonaton ja viileä ja vaikka olen aina ihaillut persoonallisia ihmisiä, en voi muuttua sellaiseksi. ÄLä aliarvioi minua ja sano etten ole koettanut tarpeeksi. Olen teennäinen jos yritän.

Välitän paljon muista ihmisistä, mutta en vain pääse heitä lähelle niinkuin moni muu ( ja minun vinkkelistä kaikki muut) pääsee.

Kun luin kuvauksen vesimiehestä, siis omasta horoskooppimerkistäni, koin sen omakseni ja ymmärsin miksi olen tällainen. Viileä, persoonaton, vapautta kaipaava. Minun ei tarvitse ponnistella muuttuakseni koska synnyin tällaiseksi. Sen tajuaminen oli vapauttavaa.

Synnynnäinen luonne luo raamit missä toimia. Ei luonnettaan voi muuttaa. Se auttaa myös näkemään oman elämän tarkoituksen.
      Mutta se luo myös taipumuksia, esim. taipumuksen riippuvuuteen, ja näitä taipumuksia tarkkailemalla voi välttää niitä.

Omaan horoskooppiinsa tutustuminen auttaa hyväksymään itsenäsä. Näin kävi ainakin minun kohdallani.

• Crimson_Sorrow

Olen myös Vesimies ja olen ennen horoskooppiini syvemmin tutustumista kärsinyt mm. ulkopuolisuuden, erilaisuuden ja outouden tunteista..

Kun sitten olen lukenut kuvauksia Vesimiesten tyypillisistä piirteistä, olen oppinut vähitellen hyväksymään itsesi ja ymmärtämään itseäni enemmän :)

Tämmöinenhän minun kuuluukin olla, eihän syntymässä annettua temperamenttia voi/tarvitse muuttaa..Olen hyvä tälläisena kuin olen; hieman outona taivaanrannanmaalari Vesimiehenä,jonka mielestä säännöt on tehty rikottaviksi ;)

Olen myös ihmetellyt sitä, että miksi olen aina ollut hyvin kiinnostunut parapsykologiasta ja "ei niin jokapäiväisistä asioista.."

Noh tutustuttuani omaan horoskooppiini olen hämmästyksekseni ja ilokseni huomannut, että Vesimiehen nimenomainen elämäntehtävä on ohjata ja tutustuttaa kanssaihmisiä Uuteen aikakauteen, jota myös Vesimiehen ajaksi kutsutaan ;)) Ei ihme, että nuo asiat ovat aina kiinnostaneet ;)

Vesimiehestähän sanotaan, että hän elää omaa aikakauttansa edellä, kun suurin osa ihmisistä elää sitä jäljessä ;)

Vesimies on omien outojen ja vieraiden ajatustensa kanssa Uuden aikakauden suunnannäyttäjä, joka ei tyydy vähään, vaan tavoittelee jotain elämää suurempaa ;)

Itsensä hyväksyminen todellakin vapauttaa :)

• etteikö kaikki mitä horoskooppianalyyseissä sanotaan pätisi minuun tai ne voivat myös päteä kaikkiin ihmisiin,mutta ihan selkeästi vesimiehen luonneanalyysistä löytyy minun käyttäytymiseen "omat mallinsa",minä teen tällä tavalla,toinen h.merkki toisella tavalla.Uskon itse vahvasti,että vesimies-merkki elää minussa joka hetki,syy miksi käyttäydyn,sanon tai ajattelen on h.merkin ohjaamaa.Hyväksyn tämän ja se on myös auttanut minut sekä läheiseni hyväksymään omat negatiiviset puoleni.En teekkään/puhu tiettyjä asioita ilkeyttäni tai tahallani,en vaan näe muuta tekotapaa kuin omani.
      Katseltuani/juteltuani muiden vesimiesten kanssa löydämme erittäin paljon samaa toisistamme,kuitenkin eri näkökulmiin vaikuttaa oma maailmankatsomus,elämäntilanne sekä ikä,mutta perusluonteeseen nämä asiat eivät pysty vaikuttamaan juuri ollenkaan,mutta ainahan voi yrittää tulla ajattelevammaksi,kaunopuheisemmaksi,parantaa itsehillintää jne.

Ja myönnän,kyllä olen joskus paennut vesimies-merkin taakse....:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      69
      2522
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      2217
    3. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      105
      2157
    4. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      99
      2121
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      9
      2062
    6. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      107
      1993
    7. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1895
    8. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      597
      1889
    9. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      23
      1673
    10. Kemet lomautukset

Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas
      Suomussalmi
      40
      1447
    Aihe