Pakko kysyä

Epäilevä Tuomas

Ennen kuin eksyin tänne palstalle, en ollut osannut kuvitella että ihmiset oikeasti uskovat horoskooppeihin. Luulin, että se on sellaista leikkimielistä hauskuutusta, jolla saadaan elämään vähän mystiikkaa ja jännitystä arjen keskelle.

Nyt on kuitenkin pakko korjata käsitystäni asiasta. Lueskelin muutamia ketjuja ja kinniitin huomiotani siihen, miten ristiriitaisia näkemykset ovat. Silti niihin ristiriitaisiin näkemyksiin näköjään uskotaan kuin vuoreen.

Jos joku osaa sorvata sellaiset kysymykset, joiden perusteella voi päätellä horoskooppimerkin, lupaan vastata niihin rehellisesti. Sen jälkeen voitte sitten päätellä, mikä minä olen.

Jos kukaan ei pysty sellaisia kysymyksiä laatimaan, olisiko aiheellista kyseenalaistaa koko homma? Vai onko kuitenkin kysymys siitä, että kun joku muu määrittelee elämäämme, pystymme laistamaan vastuun omasta toiminnastamme ja vetoamaan siihen, että kun [horoskooppimerkkini] on tällainen?

Jään odottelemaan palutetta : )

3

691

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mermer

En ole kauheasti aiheeseen perehtynyt, mutta olen lukenut eri merkkien kuvauksia.

Itseäni ainakin on aina häirinnyt se tosiasia etten pääse ketään lähelle, eikä kukaan pääse minua lähelle. Se vain on niin ja usko pois, olen kokeillut vaikka mitä, että ymmärtäisin mistä se johtuu ja pääsisin siitä eroon. En ole koskaan seurustellut koska ajatuskin siitä ahdistaa, avioliitosta puhumattakaan.

Varsinkin sen jälkeen kun aloin varta vasten tarkkailla itseäni, olen huomannut olevani persoonaton ja viileä ja vaikka olen aina ihaillut persoonallisia ihmisiä, en voi muuttua sellaiseksi. ÄLä aliarvioi minua ja sano etten ole koettanut tarpeeksi. Olen teennäinen jos yritän.

Välitän paljon muista ihmisistä, mutta en vain pääse heitä lähelle niinkuin moni muu ( ja minun vinkkelistä kaikki muut) pääsee.

Kun luin kuvauksen vesimiehestä, siis omasta horoskooppimerkistäni, koin sen omakseni ja ymmärsin miksi olen tällainen. Viileä, persoonaton, vapautta kaipaava. Minun ei tarvitse ponnistella muuttuakseni koska synnyin tällaiseksi. Sen tajuaminen oli vapauttavaa.

Synnynnäinen luonne luo raamit missä toimia. Ei luonnettaan voi muuttaa. Se auttaa myös näkemään oman elämän tarkoituksen.
      Mutta se luo myös taipumuksia, esim. taipumuksen riippuvuuteen, ja näitä taipumuksia tarkkailemalla voi välttää niitä.

Omaan horoskooppiinsa tutustuminen auttaa hyväksymään itsenäsä. Näin kävi ainakin minun kohdallani.

• Crimson_Sorrow

Olen myös Vesimies ja olen ennen horoskooppiini syvemmin tutustumista kärsinyt mm. ulkopuolisuuden, erilaisuuden ja outouden tunteista..

Kun sitten olen lukenut kuvauksia Vesimiesten tyypillisistä piirteistä, olen oppinut vähitellen hyväksymään itsesi ja ymmärtämään itseäni enemmän :)

Tämmöinenhän minun kuuluukin olla, eihän syntymässä annettua temperamenttia voi/tarvitse muuttaa..Olen hyvä tälläisena kuin olen; hieman outona taivaanrannanmaalari Vesimiehenä,jonka mielestä säännöt on tehty rikottaviksi ;)

Olen myös ihmetellyt sitä, että miksi olen aina ollut hyvin kiinnostunut parapsykologiasta ja "ei niin jokapäiväisistä asioista.."

Noh tutustuttuani omaan horoskooppiini olen hämmästyksekseni ja ilokseni huomannut, että Vesimiehen nimenomainen elämäntehtävä on ohjata ja tutustuttaa kanssaihmisiä Uuteen aikakauteen, jota myös Vesimiehen ajaksi kutsutaan ;)) Ei ihme, että nuo asiat ovat aina kiinnostaneet ;)

Vesimiehestähän sanotaan, että hän elää omaa aikakauttansa edellä, kun suurin osa ihmisistä elää sitä jäljessä ;)

Vesimies on omien outojen ja vieraiden ajatustensa kanssa Uuden aikakauden suunnannäyttäjä, joka ei tyydy vähään, vaan tavoittelee jotain elämää suurempaa ;)

Itsensä hyväksyminen todellakin vapauttaa :)

• etteikö kaikki mitä horoskooppianalyyseissä sanotaan pätisi minuun tai ne voivat myös päteä kaikkiin ihmisiin,mutta ihan selkeästi vesimiehen luonneanalyysistä löytyy minun käyttäytymiseen "omat mallinsa",minä teen tällä tavalla,toinen h.merkki toisella tavalla.Uskon itse vahvasti,että vesimies-merkki elää minussa joka hetki,syy miksi käyttäydyn,sanon tai ajattelen on h.merkin ohjaamaa.Hyväksyn tämän ja se on myös auttanut minut sekä läheiseni hyväksymään omat negatiiviset puoleni.En teekkään/puhu tiettyjä asioita ilkeyttäni tai tahallani,en vaan näe muuta tekotapaa kuin omani.
      Katseltuani/juteltuani muiden vesimiesten kanssa löydämme erittäin paljon samaa toisistamme,kuitenkin eri näkökulmiin vaikuttaa oma maailmankatsomus,elämäntilanne sekä ikä,mutta perusluonteeseen nämä asiat eivät pysty vaikuttamaan juuri ollenkaan,mutta ainahan voi yrittää tulla ajattelevammaksi,kaunopuheisemmaksi,parantaa itsehillintää jne.

Ja myönnän,kyllä olen joskus paennut vesimies-merkin taakse....:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      123
      3982
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      314
      2049
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1811
    4. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      105
      1727
    5. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1710
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      439
      1661
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      443
      1518
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1266
    9. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      53
      1252
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      440
      1218
    Aihe