Mistä karjalainen asu?

Pohjois-Karjala_

Mistähän voisi hankkia karjalaisen kansallispuvun, pohjoiskarjalaisen.

8

5478

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samasta kiinnostunut

      Millainen on Pohjois-Karjalainen kansallispuku ja mista sellaisen saisi?

      • fereesi

        on perinteinen karjalaisnaisen arkiasu ja nykyään monet käyttää sitä juhlissa ym. tilaisuuksissa. Ympäri Pohjois-Karjalan löytyy ihmisiä, jotka näitä asuja tekevät.


      • ploikkis
        fereesi kirjoitti:

        on perinteinen karjalaisnaisen arkiasu ja nykyään monet käyttää sitä juhlissa ym. tilaisuuksissa. Ympäri Pohjois-Karjalan löytyy ihmisiä, jotka näitä asuja tekevät.

        Moikka. Olen syntynyt helsingissä mutta nyt asun joensuussa. Isäni on suojärveltä ja jostain syystä tahtoisin oikean karjalaisten kansallispuvun. Olen etsinyt netistä mitä se tulisi maksamaan mutta en ole löytänyt minkäänlaisia sivuja missä olisi jonkinlaisia hintoja. Jostain syystä en enää tahdo lähteä takaisin helsinkiin vaikka olen olen asunut siellä 46 vuotta. Olen tullut siihen tulokseen että loppu vuodet haluan elää täällä karjalassa. Lapset ovat helsingissä ja ihmettelevät että äiti haluu olla "maalainen". Jos Tiedät mistä voin tilata kansallispuvun ja suurin piirtein mitä tulee maksamaan, niin meilaa [email protected]. Mukavaa Kevään alkua. t. Pirjo


    • vai feresi?
    • xfgjfgjtyjtyj
      • nypertäjä

        Onpahan olemassa Pielisen-Karjalan kansallispuku. Lieksassa ainakin osataan kertoa siitä.


    • vilijonka

      Kiteen kansallispuku, edustaa hyvin nykyistä keski-karjalaa, miksi ei myös ylempää osaa pohjois-karjalaakin.

    • feresi

      Moi! Feresi ei ole kansallispuku, mutta se on kansanpuku. Mulla on feresi ja siihen kuuluva paita, joita en ole ikinä käyttänyt ja tuskin käytän. Lähtee 50 eurolla. Sähköposti [email protected].

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe