Mistä karjalainen asu?

Pohjois-Karjala_

Mistähän voisi hankkia karjalaisen kansallispuvun, pohjoiskarjalaisen.

8

5610

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samasta kiinnostunut

Millainen on Pohjois-Karjalainen kansallispuku ja mista sellaisen saisi?

• fereesi

on perinteinen karjalaisnaisen arkiasu ja nykyään monet käyttää sitä juhlissa ym. tilaisuuksissa. Ympäri Pohjois-Karjalan löytyy ihmisiä, jotka näitä asuja tekevät.

• ploikkis
        fereesi kirjoitti:

on perinteinen karjalaisnaisen arkiasu ja nykyään monet käyttää sitä juhlissa ym. tilaisuuksissa. Ympäri Pohjois-Karjalan löytyy ihmisiä, jotka näitä asuja tekevät.

Moikka. Olen syntynyt helsingissä mutta nyt asun joensuussa. Isäni on suojärveltä ja jostain syystä tahtoisin oikean karjalaisten kansallispuvun. Olen etsinyt netistä mitä se tulisi maksamaan mutta en ole löytänyt minkäänlaisia sivuja missä olisi jonkinlaisia hintoja. Jostain syystä en enää tahdo lähteä takaisin helsinkiin vaikka olen olen asunut siellä 46 vuotta. Olen tullut siihen tulokseen että loppu vuodet haluan elää täällä karjalassa. Lapset ovat helsingissä ja ihmettelevät että äiti haluu olla "maalainen". Jos Tiedät mistä voin tilata kansallispuvun ja suurin piirtein mitä tulee maksamaan, niin meilaa [email protected]. Mukavaa Kevään alkua. t. Pirjo

• vai feresi?
    • xfgjfgjtyjtyj
      • nypertäjä

Onpahan olemassa Pielisen-Karjalan kansallispuku. Lieksassa ainakin osataan kertoa siitä.

• vilijonka

Kiteen kansallispuku, edustaa hyvin nykyistä keski-karjalaa, miksi ei myös ylempää osaa pohjois-karjalaakin.

• feresi

Moi! Feresi ei ole kansallispuku, mutta se on kansanpuku. Mulla on feresi ja siihen kuuluva paita, joita en ole ikinä käyttänyt ja tuskin käytän. Lähtee 50 eurolla. Sähköposti [email protected].

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      197
      3754
    2. Oli kiva nähdä sut

vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi
      Suhteet
      33
      3054
    3. Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?

Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️
      Ikävä
      32
      3045
    4. Kohtalokas laukaus

IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      22
      2868
    5. Joulukinkku NYT

Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      5
      2792
    6. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      68
      2788
    7. Jos voisit kysyä

Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?
      Ikävä
      220
      2179
    8. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      87
      2056
    9. Kotihoito suomussalmella

Mitämieltä ootte suomussalmen kotihoidosta?
      Suomussalmi
      8
      2001
    10. Linux Mint asennus kaatuu heti alkuun

Tulee kernel panic BIOS-tekstin jälkeen. Yritän ensimmäistä kertaa asentaa Linux Minttiä vanhalle Windows 10 -läppärill
      Apua aloittelijalle
      9
      1998
    Aihe