Onko kenelläkään kokemusta kuinka paljon saa asuntolainaa jos netto tulot ovat n.1800€ kuukaudessa.
Paljonko lainaa
4
1171
Vastaukset
- ...
Väärä kysymys.
Oikean kysymyksen saat selville, kun ensin selvität maksukykysi lainanhoidon suhteen. Jos lainanhoitokyky on vaikka 500 euroa kuukaudessa, 15 vuoden takaisinmaksuajalla ja 6 prosentin korkokannalla (koronnousuun PITÄÄ varautua!) lainamäärä voi olla 59251 euroa. Jos taas haluat sitoa itsesi 25 vuoden lainaan, summa nousee 77603 euroon. 30 vuoden sitoumuksella saat 83395 euroa.
Ei lainaa "saada" jotain tiettyä määrää sen mukaan, mikä pärstäkerroin on. Nettotulot tietysti vaikuttavat asiaan, mutta eri perheillä on erilaiset pakolliset menot jne. joten lainanhoitokykykin vaihtelee. Tee nyt alkajaisiksi vaikkapa perheen talousarvio, johon ynnäät yhteen kaikki useammin ja harvemmin toistuvat pakolliset menot sekä tulot. Lainaneuvottelutkin sujuvat paremmin, kun olet itse perillä noista asioista.- kasija
olen laskenut että lainanhoito kyky olisi kuussa 600 euroa
- ...
kasija kirjoitti:
olen laskenut että lainanhoito kyky olisi kuussa 600 euroa
Siinä tapauksessa kerrot ylläolevat summat luvulla 1.2 ja saat vastauksen kysymykseesi. Korkojen verovähennysoikeuden ansiosta lainasummaa voi kasvattaa hivenen verran, mutta kohtuus on hyvä pitää tässäkin mielessä.
- suosittelee näin:
# Arvioi maksukykysi pitkällä aikavälillä. Erään nyrkkisäännön mukaan lainaa voi ottaa 20 x perheen bruttotulojen määrän, mutta ei juuri sitä enempää.
# Laske kuukausittaiset asumismenot ja selvitä miten ne muuttuvat vuosien varrella.
# Jos asumismenosi ovat alle 40 prosenttia perheen nettotuloista, tilanne pysyy yleensä hallinnassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512852
- 562658
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692078
- 452072