n.4000 kcal!!!!!

apua ?!?!?!

siis tää on jotain nii kauheeta. mä oon syöny nyt about koko kesän 800-1200 kcal päivässä, eli oon ollu tosi pitkää dietillä. en oo syöny koko kesän ja tän syksyn aikana kertaakaa mäkissä, pizzalla yms !! herkkupäiviä (sillon on tullu ahmittua liikaakin kyllä) olen syönyt kyllä karkkia suklaata yms. niitä on ollut n.kerran kuussa. :)

minulla todettiin lievä anoreksia noin kk sitten ja siitä lähtien olen halunnut parantua! JA NYT TÄNÄÄN ! olin niin ylpeä kun mahduin 34 farkkuihin ja päätin kaverini kanssa mennä raxiin kerrankin herkuttelemaan. kaverini tietää ongelmastani ja osaksi hänen painostuksella lähdin mukaan sitten. SÖINSÖINSÖINSÖIN !!!!!!!!!!!! en tajua edes !!! kun laskin nyt illalla kalorini, ne hipoivat lähellä 4000 ! (mittani ovet 165/52) eli en ole vielä onneksi alipainoinen. MUTTA EN HALUA LIHOA SILTI!

tässä kaikki mitä söin:

koulussa: salaattia ja vähän kasvislasagnea

RAXISSA KLO 18.00: eka iso lautasellinen salaattia ja kupillinen porkkanakeittoa jonka kera kaksi aivan ihanaa valkosipuli leipää(sellaista pitaleivän tapaista KALORIPOMMIA)

sitten lähti ! söin 3 palaa kasvispizzaa, 1 palan tonnikalapizzaa ja puolikkaan palan pepperoonipannupizzaa ! olin niin täysi ettei mitää menny enää alas.

no tietenkin sitten kun kerta oltiin kaverini kanssa jäätelökupit maksettu, niin pitihän sitä sitäkin ottaa. RAKASTAN JÄÄTELÖÄ. en ollut saannut sitä moneen kuukauteen joten annoin mennä. söin kolme kukkurallista vohvelillista vanilia pehmistä kera suklaa ja kinuskikastikkeen ! olin räjähtämäisilläni. en tiedä miksi söin. ajattelin varmaan että nyt ku kerran on alotettu nii antaa mennä vaa. perään join kermaisen kaakaon. AINIIN ja kolme mukillista cocista(tosin lightia mutta ei paljon paina tän rinnal vaik ois ollukki iha normaalii)

sit lähettii raahautuu kotii päin. mun vatsa. en pystyny kävelee. se oli kun kivi. en osaa kuvailla paljon sitä väänsi !

kotona (ruokailustani oli noin tunti) juoksin vessaan, istahdin pöntölle ja annoin tulla. koko pönttö täyttyi epämääräisestä liejusta ! ripuli..!

no olo siitä vähän helpotti mutta yhä en pystynyt liikkumaan. tunnin lepäsin kunnes äiti tulee kotiin ja kappas, tuo mukanaan suklaalevyn ja karkkipussin! normaali minä olisi heittänyt ne heti roskiin ja väittänyt syövänsä, mutta tämänpäiväinen outo olio, otti käteensä ja söi. söin 100 g karkkia ja puolikkaan suklaalevyn.

MITEN MUN PIENEEN VATSALAUKKUUN MIKÄ TÄYTTYY JO KAHDESTA LEIPÄVIIPALEESTA MAHTUI KAIKKI TOI !
laskeskelin noita kaloreita, enkä loppuun eden päässyt kun arvioin että ainakin 4000 !

eli mitä nyt tapahtuu? :S lihonko paljon? jos jatkan yhä huomisesta normaalia syömistäni(n.1000 kcal) päivässä. siis en tajuu yhtää mitä mulle nyt tapahtuu, olo ainaki on kymmenen kiloo läskimpi. ajatelkaa 4000 !

en taida mahtua enää niihin uusiin 34 farkkuihin vai? :((

JOS JOKU JAKSAA VASTATA AUTTAISI PALJON ! kiitos:)

11

3940

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmminä

et varmaan pääse lihomaan ainuttakaan grammaa jos jatkat normaalia kevyttä syömistäsi niin ettei tästä pääse tapaa tulemaan :D ei mikään ihmee jos olet ollut poksahtamaisillasi ku oot kerran niin pitkään noin vähillä eväillä eläny. pari päivää olo voi olla turvonnu mut kyllä se siitä ku nesteet lähtee..

• mutta

ystävällisesti suosittelisin sinua syömään terveellisesti ja riittävästi. Huolestuttaa, vaikka en sinua tunnekaan. Kuvailusi perusteella sinulla todella on anoreksia. Suhteesi ruokaan ei ole terveellä pohjalla.

Hae apua, ennenkuin on liian myöhäistä.

Naisen ei kuulu olla mikään luuranko. Koon 34 farkkuihin ei naisellinen takamus mahdu. Oletko varma että haluat näyttää aidanseipäältä?

Tuo äskeinen lause oli provo, siis sen on tarkoitus herättää keskustelua!

• scallop123

Mahdun 34 farkkuihin, mutta en todellakaan näytä laihalta. Minulla on muotoja ja läskejä ihan kuin vaikkapa 36 farkkuja käyttävilläkin. :o

Nyt tosin olen laihduttamassa läskini pois. Mittani 166/54

• kurvikkaana silti
        scallop123 kirjoitti:

Mahdun 34 farkkuihin, mutta en todellakaan näytä laihalta. Minulla on muotoja ja läskejä ihan kuin vaikkapa 36 farkkuja käyttävilläkin. :o

Nyt tosin olen laihduttamassa läskini pois. Mittani 166/54

Juu no ei pidä paikkansa toi ettei naisellinen perä mahdu 34 farkkuihin. Minulla on tosi hieno perä :) ja 34 kokoa housut. Ei ole omaa kehua, olen tyytyväinen kokooni ja siihen että paikat on piukassa kunnossa. Se tietysti näkyy myös, on kehuneet muutkin :)) varsinkin miespuoliset.

• apua?!?!?!
        kurvikkaana silti kirjoitti:

Juu no ei pidä paikkansa toi ettei naisellinen perä mahdu 34 farkkuihin. Minulla on tosi hieno perä :) ja 34 kokoa housut. Ei ole omaa kehua, olen tyytyväinen kokooni ja siihen että paikat on piukassa kunnossa. Se tietysti näkyy myös, on kehuneet muutkin :)) varsinkin miespuoliset.

niin totta ! en todellakaan ole mikään luuranko alavartalostani ! vaikka farkkukokoni onkin 34, se johtuu siitä, että minulla on kapea lantio. peppuni ja reiteni ovat laihdutuksenikin jälkeen vielä hyvässä muodossa, sillä olen koko elämäni harrastanut jalkapalloa ja vaikka olen laihduttanut, niin ei onneksi peppu ja jalat oo iha naisettomiks muuttunu. :) ja heh heh mahduin herkuttelunikin jälkeen oikeen hyvin housuihini :D ihmettelen sitä vaan kun normaalisti painan 52 ja tänään, päivä jälkeen herkkusessiotani painoni on 55 ! :O lähteekö se nopeasti pois? :S jos jatkan tiukkaa linjaa. kiitos :)

• niin...
        apua?!?!?! kirjoitti:

niin totta ! en todellakaan ole mikään luuranko alavartalostani ! vaikka farkkukokoni onkin 34, se johtuu siitä, että minulla on kapea lantio. peppuni ja reiteni ovat laihdutuksenikin jälkeen vielä hyvässä muodossa, sillä olen koko elämäni harrastanut jalkapalloa ja vaikka olen laihduttanut, niin ei onneksi peppu ja jalat oo iha naisettomiks muuttunu. :) ja heh heh mahduin herkuttelunikin jälkeen oikeen hyvin housuihini :D ihmettelen sitä vaan kun normaalisti painan 52 ja tänään, päivä jälkeen herkkusessiotani painoni on 55 ! :O lähteekö se nopeasti pois? :S jos jatkan tiukkaa linjaa. kiitos :)

no, muista lopettaa laihdutus siinä vaiheessa kun tolpan takaa ei erotu kuin korvat.

Naisellisuus on luuviuluista kaukana.

• calmato

Yhden päivän syömiset ei vaikuta sitä eikä tätä. Kokonaisuus ratkaisee. Vatsasi taisi olla aika ihmeissään moisesta ruokamäärästä kesän kituannosten jälkeen. Kalorimäärä 800-1200 on aivan liian vähän, mutta liikakin on liikaa.

Kannattaa kiinnittää enemmän huomiota fyysiseen kuntoon, eli liikuntaan, lihaskuntoon, hapenottokykyyn, notkeuteen ja tasapainoon kuin kaloreihin. Hyvin treenattu kroppa voi painaa paljon enemmän kuin heikkokuntoinen ja selluliitin vaivaama huonosta aineenvaihdunnasta kärsivä kroppa ja näyttää silti sopusuhtaiselta.

• ruipelo___

Kun puhuit kuin tietäisit :) Kun syö normaalisti ja haluaa silti nostaa painoa. Kuinka paljon pitäisi lisätä päivään kalorimääriä että lihoisi sopusuhtaisesti ja terveellisesti?? Olen aloittanut kalorin tankkauksen, tällä hetkellä otan 300-400 kaloria päivässä enemmän ja olen lisännyt ½ tunnin reippaan kävelylenkin illaksi.

Millä tavalla sitä oikeasti saa painoa nostettua että pyöristyisi joka paikasta eikä pelkästään vatsan kohdalta :)???

Olen itsestä riippumattomista syistä laihtunut 6kg ja olen alipainoinen (160/47). Haluaisin painaa 52-54kg.

• ...
        ruipelo___ kirjoitti:

Kun puhuit kuin tietäisit :) Kun syö normaalisti ja haluaa silti nostaa painoa. Kuinka paljon pitäisi lisätä päivään kalorimääriä että lihoisi sopusuhtaisesti ja terveellisesti?? Olen aloittanut kalorin tankkauksen, tällä hetkellä otan 300-400 kaloria päivässä enemmän ja olen lisännyt ½ tunnin reippaan kävelylenkin illaksi.

Millä tavalla sitä oikeasti saa painoa nostettua että pyöristyisi joka paikasta eikä pelkästään vatsan kohdalta :)???

Olen itsestä riippumattomista syistä laihtunut 6kg ja olen alipainoinen (160/47). Haluaisin painaa 52-54kg.

Minä olen kanssa miettinyt tuota, että miten sen rasvan saisi kertymään tasaisesti? mielummin vaikka tuonne peppuun kuin vatsanalueelle. auttaako, jos tekee vatsalihaksia ja jättää pepun treenaamisen hetkeksi pois? joo, olen epätoivoinen. :) jelppiä!

• calmato
        ... kirjoitti:

Minä olen kanssa miettinyt tuota, että miten sen rasvan saisi kertymään tasaisesti? mielummin vaikka tuonne peppuun kuin vatsanalueelle. auttaako, jos tekee vatsalihaksia ja jättää pepun treenaamisen hetkeksi pois? joo, olen epätoivoinen. :) jelppiä!

Liikunnalla ei voi vaikuttaa siihen, minne rasva kehossa kerääntyy. Jumpalla ei voi sulattaa rasvoja pois vain tietystä kohdasta vartaloa. Mutta jos esimerkiksi sekä pystyt että vinot vatsalihakset eri kerroksissa on hyvässä kunnossa, ne pitävät sisäelimet takanaan niin hyvin, että vatsa näyttää jokseenkin litteältä. Vastaavasti hyvin treenatut pakara- ja reisilihakset antavat lantioon muotoa, niin että se näyttää hyvältä ja pakaraan muodostuu selvä 'hymykuoppa'.

Naisilla on ihonalaista rasvakerrosta usein runsaammin reisissä, lantiossa ja rinnoissa, toisilla myös hieman käsivarsissa. Miehillä rasvakerros taas jakaantuu tasaisemmin. Kun naiset ikääntyvät ja naishormonien tuotanto alenee, lihovat monet naiset miehille tyypillisestä paikasta, rasva kertyy sisäelinten ympärille ja päästään pohjalaisittain sanomaan "pois alta, mahaa tuorahan".

Liikunta ja monipuolinen ruokavalio parantaa aineenvaiduntaa, joten liikuntaa harrastavilla ja riittävästi monipuolista kasvisvoittoista ruokaa syövillä on harvemmin selluliittia.

Ihannevartalossa ihonalainen joustava rasvakerros peittää sopivasti lihaksia, luita ja jänteitä, se on lihaksikas, ryhdikäs ja notkea ja tasapainoaisti toimii hyvin. Kylkiluut eivät esimerkiksi näy, mutta tuntuvat kun kädellä silittää kylkeä.

Itse aina haaveilen, että olisin notkea, suloinen ja sulavaliikkeinen kuin kissa. :-)

• marjuttiy

jos on ripuli on lähes mahdoton lihoa. itsellä oli kerran 3-5päivää kestävä ripuli ja istuin pöntöllä 1.5h ja vetäsin 200g pussin cashew pähkinöitä koska oli pakko saada energiaa ja ruoka ei maittanu.. söin 3000 kcal noi kaikki päivät ja paino laski-500g.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      200
      4363
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      42
      2016
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      62
      1687
    4. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      133
      1363
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      1337
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      93
      959
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      26
      923
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      899
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      170
      818
    10. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      186
      696
    Aihe