suolalamppu

suzyanne

Hei! Kokemuksia on palstan mukaan muutamalla suolahuone - hoidosta, mutta onko kenelläkään kokemusta suolakide - lampusta astman hoidossa? Se on sellainen, josta lähtee lämmetessään suolaa huone - ilmaan aivan kuin suolahuone hoidossakin.

Että jos ois kokemuksia... kertokaa.

14

19312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • homekorva

      Näissä kivigalleria kaupoissa, joissa on niitä lamppuja,on jotenkin hyvä ilma.

      Käyn aina Kaupassa ihastelemassa "jalokiviä" ja siinä samalla nuuskin sitä lampun höyryä.


      En oo raaskinu ostaa, kun mietin, vaikuttaako se sisustusmateriaaleihin kotona? Kertyykö suola. ym esim kirjoihin? tms.

      Olen homeallergikko / myös astma diagnosoitu.

      • suzyanne

        Tervehdys, arvoisa homekorva! Meillä on suola lamppu kirjahyllyssä ollut nyt... viitisen päivää kai, eikä siitä ole lähtenyt suolaa alus lautaselle, eikä kirjoihinkaan, eikä kansioihin.

        Epäilys siitä oli minullakin, mutta se on turha. Osta pois ja kokeile, minulle se ainakin auttaa.

        Kunnioittavin terveisin Suzyanne


      • homekorva
        suzyanne kirjoitti:

        Tervehdys, arvoisa homekorva! Meillä on suola lamppu kirjahyllyssä ollut nyt... viitisen päivää kai, eikä siitä ole lähtenyt suolaa alus lautaselle, eikä kirjoihinkaan, eikä kansioihin.

        Epäilys siitä oli minullakin, mutta se on turha. Osta pois ja kokeile, minulle se ainakin auttaa.

        Kunnioittavin terveisin Suzyanne

        Niitä oli erikokoisia, mikä niistä teillä on?

        Liekkö se sit ajanmittaan kutistuu? suolan irrotessa?

        Aion mennä myös suolahuonehoitoon, 10 kerran kuuri.


      • suzyanne
        homekorva kirjoitti:

        Niitä oli erikokoisia, mikä niistä teillä on?

        Liekkö se sit ajanmittaan kutistuu? suolan irrotessa?

        Aion mennä myös suolahuonehoitoon, 10 kerran kuuri.

        Arvoisa homekorva, kiitän viestistänne! Mistä ostin, oli vain tätä yhtä kokoa. Ne pienemmät oli tuikuille tarkoitettu, tämä on sähköllä toimiva.

        Hienoa, että suolahuonehoitoa on alettu antamaan.
        Ne, jotka ovat olleet suola kaivoksissa töissä, ei ole todettu astmaa, eikä hengitystieoireita. Ja minullakin, kuin teillä, on astma ja homepöly keuhko.

        Toivottavasti se suolahuonehoito auttaa. Olen miettinyt sitä itsekin. Kirjoitelkaa toki kokemuksestanne, kuinka suolahuonehoito auttaa.

        Voikaa hyvin, ystävällisin terveisin Suzyanne


      • homekorva
        suzyanne kirjoitti:

        Arvoisa homekorva, kiitän viestistänne! Mistä ostin, oli vain tätä yhtä kokoa. Ne pienemmät oli tuikuille tarkoitettu, tämä on sähköllä toimiva.

        Hienoa, että suolahuonehoitoa on alettu antamaan.
        Ne, jotka ovat olleet suola kaivoksissa töissä, ei ole todettu astmaa, eikä hengitystieoireita. Ja minullakin, kuin teillä, on astma ja homepöly keuhko.

        Toivottavasti se suolahuonehoito auttaa. Olen miettinyt sitä itsekin. Kirjoitelkaa toki kokemuksestanne, kuinka suolahuonehoito auttaa.

        Voikaa hyvin, ystävällisin terveisin Suzyanne

        Ajattelin tehdä päiväkirja muotoisen kertomuksen suolahuone hoito ajasta.

        Kirjaan hoitoajan, oireet yms.

        Kerron sit Teille mitä hyötyä ja kuinka nopeasti. Tosin ikävämpi puoli on se, että kaikki reagoivat yksilöllisesti.

        Ehkä se auttaa, ehkä ei, mutta ei se ainakaan pahenna.


      • suzyanne
        homekorva kirjoitti:

        Ajattelin tehdä päiväkirja muotoisen kertomuksen suolahuone hoito ajasta.

        Kirjaan hoitoajan, oireet yms.

        Kerron sit Teille mitä hyötyä ja kuinka nopeasti. Tosin ikävämpi puoli on se, että kaikki reagoivat yksilöllisesti.

        Ehkä se auttaa, ehkä ei, mutta ei se ainakaan pahenna.

        Kiitoksia viestistänne, arvoisa Homekorva. Tuo on hyvä ajatus, että kirjaatte ylös tuntemuksianne suolahoito - ajasta.

        Ostin tuossa eilen just markkinoilta sellaisen, mihin laitetaan tuikku. Luulen, että jaksan paremmin - noin keuhkojen puolesta - ja kyllä se on helpottanut, kun suolalamppu on valaissut koko illan ja olen ollut liki sitä istumassa.

        Kiitos etukäteen, että kerrotte tuntemuksistanne.

        Toivon Teille hyvää vointia & syksyä, Suzyanne


      • nuhanenä II
        suzyanne kirjoitti:

        Kiitoksia viestistänne, arvoisa Homekorva. Tuo on hyvä ajatus, että kirjaatte ylös tuntemuksianne suolahoito - ajasta.

        Ostin tuossa eilen just markkinoilta sellaisen, mihin laitetaan tuikku. Luulen, että jaksan paremmin - noin keuhkojen puolesta - ja kyllä se on helpottanut, kun suolalamppu on valaissut koko illan ja olen ollut liki sitä istumassa.

        Kiitos etukäteen, että kerrotte tuntemuksistanne.

        Toivon Teille hyvää vointia & syksyä, Suzyanne

        Hei, mistä olette suolakidelamppunne ostaneet? Tiedättekö mistä niitä saa pk-seudulla?


      • Jotain tietoa
        nuhanenä II kirjoitti:

        Hei, mistä olette suolakidelamppunne ostaneet? Tiedättekö mistä niitä saa pk-seudulla?

        Suolalampuista saa lisätietoa ainakin verkkosivulta: veeveevee.saladdin.info

        Sieltä löytyy myös ostopaikat.

        Jucci


      • DEISY1

        KUKA KERTOISI TOTUUDEN SUOLA LAMPUN TERVYEDELLISEN VAIKUTUKSEN JA MIHIN SE AUTTAA MULLA ON OLLUT ---EN VIELÄ OSAA SANOA MITÄÄN
        ASTMA/HOMEALLER.ELI MIKÄ ON SEN " SALAISUUS"
        OLUUT NYT 5 PV
        TIETOA KAIPAAN ENNEN KUIN EHDOTAN TOISILLE


      • Kokeillut
        DEISY1 kirjoitti:

        KUKA KERTOISI TOTUUDEN SUOLA LAMPUN TERVYEDELLISEN VAIKUTUKSEN JA MIHIN SE AUTTAA MULLA ON OLLUT ---EN VIELÄ OSAA SANOA MITÄÄN
        ASTMA/HOMEALLER.ELI MIKÄ ON SEN " SALAISUUS"
        OLUUT NYT 5 PV
        TIETOA KAIPAAN ENNEN KUIN EHDOTAN TOISILLE

        Deisy kyseli totuutta suolalampuista.
        Seuraavassa hiukan faktaa. En tiedä onko avuksi.

        Suolalampun vaikutus perustuu veden kiertokulkuun lampun pinnalla. Suolahan imee ilmasta kosteutta (vrt. maantiesuola) ja lämpimän lampun pinnasta se haihtuu takaisin ilmaan. Tuon vierailun aikana veden molekyylien sähkövaraus muuttuu, eli niistä tulee negatiivisesti varautuneita hiukkasia, ioneja.

        Suolalampun tehosta ja vaikutuksista kiistellään, koska ei ole tarkkaa tutkimustietoa ionituotannon määrästä, eikä tarpeesta. Teho vaihtelee tietysti paikoittain, koska meren rannalla normaalikin ilma on toisenlaista, kuin sisämaassa.

        Jos oireita on, niin kannattaa kokeilla suolahuonehoitoa. Siitä on jopa tutkimustuloksia.
        Suolalamppu toiminee "vain" jonkinlaisena täydentävänä kotihoitona. Toisten mielestä enemmän ja toisten mielestä vähemmän vaikuttavana.

        Itse pidän suolalampun ainutlaatuista valoa lähes ionituotannon veroisena hankintasyynä. Lampuissa on kuitenkin isoja eroja riippuen siitä, mistä ne ovat kotoisin. Suolan rakenne vaihtelee sen syntyperän mukaan. Minun mielstäni puolalaiset ovat selvästi parhaita.

        Kokemusta on


      • lamppuja
        DEISY1 kirjoitti:

        KUKA KERTOISI TOTUUDEN SUOLA LAMPUN TERVYEDELLISEN VAIKUTUKSEN JA MIHIN SE AUTTAA MULLA ON OLLUT ---EN VIELÄ OSAA SANOA MITÄÄN
        ASTMA/HOMEALLER.ELI MIKÄ ON SEN " SALAISUUS"
        OLUUT NYT 5 PV
        TIETOA KAIPAAN ENNEN KUIN EHDOTAN TOISILLE

        Tuolta löytyy myös tietoa suolalampuista - suolalamppu.net


      • Katja.P
        lamppuja kirjoitti:

        Tuolta löytyy myös tietoa suolalampuista - suolalamppu.net

        Meillä on nyt ollut suolalamppu jo suunnilleen kuukauden, ja on tullut todetuksi monta kertaa että se myös oikeasti toimii. Perheessä 2 astmaa sairastavaa.

        Omat lamppuni tilasin tuolta: http://www.oscarshoppi.fi/index.php/cPath/27_56

        Meillä siis makuuhuoneissa 2 tuollaista 2-3kg lamppua ja olohuoneessa yksi 6-10kg.


    • mammariini

      Suosittelisin tuon suolalampun kaveriksi suolapiippua! Se vastaa suolahuonehoitoja ja piippua voi omalla kotisohvalla hengitellä ja katella lempisarjoja.
      Mulla influessan aikana auttoi todella paljon ja esikoisella käytetään infektioissa helpottamaan astmaa.
      Oon tilannut http://www.allergiakauppa.fi/suolavalaisin_2_3kg_pr_000044.html
      ja toimitus ollut todella nopeaa.
      Suosittelen sitä piippua ja lamppua. Erittäin hyvä yhdistelmä!

    • vai suolako tässä ra

      no kertokaa tekeekö halpakauppojen kympin lampuilla sit jotain, ja mikä niissä on eroa niihin "alkuepärsiin"???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2605
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1655
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1589
    8. 89
      1530
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      116
      1403
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe