Jäykkäkouristusrokotus

Uskaltaako ottaa?

Mulla on pari vuotta sitten mennyt vanhaksi tuo rokotus.
Mutta pelottaa kovasti, josko siitä taas saa pahenemisvaiheen päällensä....
Kertokaa kokemuksistanne.
Kiitos.

11

17676

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvin meni

Minullakin oli rokotus mennyt vanhaksi ja uusin sen keväällä. Otin vielä samaan syssyyn Havrix-hepatiittirokotteen. Neuvottelin asiasta ensin neuron ylilääkärin kanssa ja hän ei nähnyt mitään esteitä rokotuksille.
      Eikä minulle niistä mitään ongelmia tullutkaan.
      Mutta kai tämäkin voi olla yksilökohtaista...

• MäSä

Pirautappa omalle ms-hoitajallesi tai neurologillesi, ja kysy heiltä mielipidettä asiaan. Jossainhan oli taannoin jotain juttua ettei "meikäläisten" pitäisi näitä eläviä rokotteita ottaa.
      Itse otin rokotuksen viime vuoden elokuun lopulla ja marraskuun alusta tuli pahenemisvaihe - aika rankka sellainen. Mutta, mutta - enpä nyt sitten tiedä voiko noita mitenkään yhdistää... aika pitkä aika kuitenkin meni ihan ok.

• p.e.t

Minäkin pähkäilin pitkään (kaksi vuotta) samaa, kunnes rokotus oli ensiaputilanteessa pakko ottaa. Minulle sanottiin MS-polilta, että ei ole vaaraa pahenemisen suhteen. Rokotuksesta on nyt aikaa ehkä kuukausi, eikä ole tullut mitään ihmeellistä. Luulenkin, että se on ennemminkin tämä räkätauti, mikä sen pahenemisen aiheuttaa jos on tullakseen.

• ciru

Kertooko joku mikä on tuo pahenemisvaihe?? Mä otin 2 päivää sitten jäykkäkouristusrokotuksen, ja nyt tällä hetkellä oksennan kaiken mitä yritän syödä/juoda, ja kuumettakin on. onko yhteyttä???

• on MS-taudin juttuja

_
        Huomasitko olevasi MS-tauti -palstalla !?
        Pahenemisvaihe on suurimmalle osalle MS-tautia sairastavista tuttu juttu.
        Jos sä oot perusterve ihminen, niin hieno juttu!
        MS-potilaille rokotteet voi olla kinkkisiä. MS-taudista (ja pahenemisvaiheista) voit lukea MS-liiton sivuilta oheisesta linkistä

http://www.ms-liitto.fi/index.phtml?s=160
        MS-taudin etenemistapa vaihtelee suuresti. Tyypillisesti uudet oireet ilmaantuvat ennakoimattomasti ja kehittyvät vaikeimmilleen vajaan vuorokauden kuluessa. Sen jälkeen ne häviävät hitaasti itsestään 1-2 viikossa. Näiden yksittäisten pahenemisvaiheiden välillä on vähäoireisia jaksoja, jolloin sairaus tuntuu pysähtyneen. Puhutaan relapsoivasta remittoivasta eli pahenemisvaiheittain oirehtivasta MS-taudista.

• Nanna xxx

Kun minä olin tikattavana Peijaksen sairaalassa, he kysyivät Meilahdesta lupaa jäykkäkouristukselle ja luvan tultua sain rokotuksen. Minulle ei tullut ainakaan mitään oireita rokotteesta, toisaalta me ollaan jokainen yksilöitä. Kumminkin itse suosittelen pitämään kyseisen rokotuksen voimassa tai ainakin ottamaan pahojen haavojen tms jälkeen.

• kakkuak

että itseä pelottaa sattuuko se mutta mielummin mää otan piikin kun kuoleman sairauden

• Noora^^^
        kakkuak kirjoitti:

että itseä pelottaa sattuuko se mutta mielummin mää otan piikin kun kuoleman sairauden

Itsellänikin on ensi viikolla koulussa terveydenhoitajalla jäykkäkouristusrokotus..
        Kaverit on sanonut että "Ei se ole paha, en tuntenut edes sitä neulaa. Hemoglobiini oli pahempi."
        En tiiä pitäskö uskoa.. :)

• 1234567890

Sattuuko se jäykkäkouristusrokotus , ku oon 5 ja mulla on huomenna lääkärintarkistus ja ne sano et pitää ottaa jäykkäkouristusrokotus , pelottaa Olen vast vitosluokkalainen ja 12v tyttö.

• Äläteesitäitsellesi

Suosittelen jokaista englantia ymmärtävää kuuntelemaan seuraavan kuunnelman,
      ja te jotka ette ymmärrä englantia, pyytäkää joku kääntämään.

Jos ymmärsitte lainkaan mistä on kyse, ette ikinä ota enää ainuttakaan rokotetta.

http://www.youtube.com/watch?v=SbFxV_C8Yw4&feature=related

• äläteesitäitsellesi

Jokaikinen rokote mikä sinuun pistetään, heikentää elimistösi luontaista puolustuskykyä, sairastuttaa sinut ja pahimmillaan johtaa kuolemaan.

Ottakaa selvää asioista, niin huomaatte etten puhu potaskaa. Lukekaa kuka&ketkä loivat influenssat, ja kuinka he levittävät tautejansa ympäri maailmaa rokotteiden kautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe