Mulla on pari vuotta sitten mennyt vanhaksi tuo rokotus.
Mutta pelottaa kovasti, josko siitä taas saa pahenemisvaiheen päällensä....
Kertokaa kokemuksistanne.
Kiitos.
Jäykkäkouristusrokotus
11
17676
Vastaukset
- hyvin meni
Minullakin oli rokotus mennyt vanhaksi ja uusin sen keväällä. Otin vielä samaan syssyyn Havrix-hepatiittirokotteen. Neuvottelin asiasta ensin neuron ylilääkärin kanssa ja hän ei nähnyt mitään esteitä rokotuksille.
Eikä minulle niistä mitään ongelmia tullutkaan.
Mutta kai tämäkin voi olla yksilökohtaista... - MäSä
Pirautappa omalle ms-hoitajallesi tai neurologillesi, ja kysy heiltä mielipidettä asiaan. Jossainhan oli taannoin jotain juttua ettei "meikäläisten" pitäisi näitä eläviä rokotteita ottaa.
Itse otin rokotuksen viime vuoden elokuun lopulla ja marraskuun alusta tuli pahenemisvaihe - aika rankka sellainen. Mutta, mutta - enpä nyt sitten tiedä voiko noita mitenkään yhdistää... aika pitkä aika kuitenkin meni ihan ok. - p.e.t
Minäkin pähkäilin pitkään (kaksi vuotta) samaa, kunnes rokotus oli ensiaputilanteessa pakko ottaa. Minulle sanottiin MS-polilta, että ei ole vaaraa pahenemisen suhteen. Rokotuksesta on nyt aikaa ehkä kuukausi, eikä ole tullut mitään ihmeellistä. Luulenkin, että se on ennemminkin tämä räkätauti, mikä sen pahenemisen aiheuttaa jos on tullakseen.
- ciru
Kertooko joku mikä on tuo pahenemisvaihe?? Mä otin 2 päivää sitten jäykkäkouristusrokotuksen, ja nyt tällä hetkellä oksennan kaiken mitä yritän syödä/juoda, ja kuumettakin on. onko yhteyttä???
- on MS-taudin juttuja
_
Huomasitko olevasi MS-tauti -palstalla !?
Pahenemisvaihe on suurimmalle osalle MS-tautia sairastavista tuttu juttu.
Jos sä oot perusterve ihminen, niin hieno juttu!
MS-potilaille rokotteet voi olla kinkkisiä. MS-taudista (ja pahenemisvaiheista) voit lukea MS-liiton sivuilta oheisesta linkistä
http://www.ms-liitto.fi/index.phtml?s=160
MS-taudin etenemistapa vaihtelee suuresti. Tyypillisesti uudet oireet ilmaantuvat ennakoimattomasti ja kehittyvät vaikeimmilleen vajaan vuorokauden kuluessa. Sen jälkeen ne häviävät hitaasti itsestään 1-2 viikossa. Näiden yksittäisten pahenemisvaiheiden välillä on vähäoireisia jaksoja, jolloin sairaus tuntuu pysähtyneen. Puhutaan relapsoivasta remittoivasta eli pahenemisvaiheittain oirehtivasta MS-taudista.
- Nanna xxx
Kun minä olin tikattavana Peijaksen sairaalassa, he kysyivät Meilahdesta lupaa jäykkäkouristukselle ja luvan tultua sain rokotuksen. Minulle ei tullut ainakaan mitään oireita rokotteesta, toisaalta me ollaan jokainen yksilöitä. Kumminkin itse suosittelen pitämään kyseisen rokotuksen voimassa tai ainakin ottamaan pahojen haavojen tms jälkeen.
- kakkuak
että itseä pelottaa sattuuko se mutta mielummin mää otan piikin kun kuoleman sairauden
- Noora^^^
kakkuak kirjoitti:
että itseä pelottaa sattuuko se mutta mielummin mää otan piikin kun kuoleman sairauden
Itsellänikin on ensi viikolla koulussa terveydenhoitajalla jäykkäkouristusrokotus..
Kaverit on sanonut että "Ei se ole paha, en tuntenut edes sitä neulaa. Hemoglobiini oli pahempi."
En tiiä pitäskö uskoa.. :) - 1234567890
Sattuuko se jäykkäkouristusrokotus , ku oon 5 ja mulla on huomenna lääkärintarkistus ja ne sano et pitää ottaa jäykkäkouristusrokotus , pelottaa Olen vast vitosluokkalainen ja 12v tyttö.
- Äläteesitäitsellesi
Suosittelen jokaista englantia ymmärtävää kuuntelemaan seuraavan kuunnelman,
ja te jotka ette ymmärrä englantia, pyytäkää joku kääntämään.
Jos ymmärsitte lainkaan mistä on kyse, ette ikinä ota enää ainuttakaan rokotetta.
http://www.youtube.com/watch?v=SbFxV_C8Yw4&feature=related- äläteesitäitsellesi
Jokaikinen rokote mikä sinuun pistetään, heikentää elimistösi luontaista puolustuskykyä, sairastuttaa sinut ja pahimmillaan johtaa kuolemaan.
Ottakaa selvää asioista, niin huomaatte etten puhu potaskaa. Lukekaa kuka&ketkä loivat influenssat, ja kuinka he levittävät tautejansa ympäri maailmaa rokotteiden kautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462