Maahantuonti

yrittäjäkärpänen

Noin 20 vuotta sitten minulla oli käsissäni sellainen paksu lehti, jossa oli paljon Kaukoidän valmistajien tuotteita ja yhteystietoja.

Tietääkö kukaan, minkä niminen tällainen opus on voinut olla tai voiko kertoa jonkun vastaavan opuksen nimen ja mistä voisi sellaisen saada. Voi olla myös sähköisessä muodossa.

7

1244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjölkhölk

www.madeinchina.com oli muistaakseni yksi. toinen on www.alibaba.com

• avuista

• lopee
        avuista kirjoitti:

Se olikin näköjään http://www.made-in-china.com/

Thanks

Paljonkohan tekee esim yhden lavan rahti kiinasta suomeen? Useista sadoista euroista varmasti puhutaan?

• kiina2
        lopee kirjoitti:

Paljonkohan tekee esim yhden lavan rahti kiinasta suomeen? Useista sadoista euroista varmasti puhutaan?

Tuon muutaman satasen saat varata suomessa satamamaksuihin =) Kiinasta ei kannata lähtä lavallista tuomaan mitaan ellei se ole todella arvokasta painoon nahden. Kunnolla homma lähtee vetämään silloin kun on kasassa noin puolikas kontillinen. HK toimittajat ja satama on suht.koht luolettava, mutta jos rahti lähtee kiinasta niin kannattaa palkata joku eurooppalainen kaveri, joka valvoo tavaran vastaanoton toimittajalta aina siihen asti kun se lastataan konttiin. Voi meinaan kyrsiä jos maksaa tavaran hinnan plus parin tonnin rahdin tyhjistä pahvilaatikoista =)

• expert2
        kiina2 kirjoitti:

Tuon muutaman satasen saat varata suomessa satamamaksuihin =) Kiinasta ei kannata lähtä lavallista tuomaan mitaan ellei se ole todella arvokasta painoon nahden. Kunnolla homma lähtee vetämään silloin kun on kasassa noin puolikas kontillinen. HK toimittajat ja satama on suht.koht luolettava, mutta jos rahti lähtee kiinasta niin kannattaa palkata joku eurooppalainen kaveri, joka valvoo tavaran vastaanoton toimittajalta aina siihen asti kun se lastataan konttiin. Voi meinaan kyrsiä jos maksaa tavaran hinnan plus parin tonnin rahdin tyhjistä pahvilaatikoista =)

1,5 m3 erä eri eurolava 80x120x150cm, tulee FOB Shanghai -ehdolla Helsinkiin tullattuna EUR 175,-. Päälle tulli, vero ja maksupalvelupalkkio niistä 3%.

Eli eipä tuo nyt kuitenkaan monta sataa maksa.
        Lentona tuollainen lava, painona esim. 300kg, maksaa 1200EUR tullit ja verot ja mpp.

Tosiasia on se, että kappaletavarana on edullisempaa aina reiluun 15m3 asti.

Terv. asiantuntija

• Maahantuoja
        expert2 kirjoitti:

1,5 m3 erä eri eurolava 80x120x150cm, tulee FOB Shanghai -ehdolla Helsinkiin tullattuna EUR 175,-. Päälle tulli, vero ja maksupalvelupalkkio niistä 3%.

Lentona tuollainen lava, painona esim. 300kg, maksaa 1200EUR tullit ja verot ja mpp.

Terv. asiantuntija

Tuon Kiinasta Suomeen n. neljä kertaa vuodessa lentorahtina kolme laatikkoa joiden yhteispaino on n. 80 kg. Rahtia tulee sellaiset kivat n. 800e aina kerralta (viimeksi tänään).

Olen käsittänyt ,että noin pientä erää ei kannata tai edes voi meriteitse tuoda, eikö se pidäkään paikkansa?!

• erwerwe
        expert2 kirjoitti:

Terv. asiantuntija

Rahtaa kiinasta noin edullisesti?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe