ITSETEHTY autotalli, paljon maksaa?

Omakotitaloon

Paljon maksaa jos itse tekee autotallin 18.8 m2 autokatos yhdelle autolle??? kokemuksia..mistä materiaalista ja paljon tuli maksamaan?

12

22673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koyama

      Jos ei riitä niin maksan loput

    • talli

      tein 24m2 tallin,pohja valettiin betonista,runko 2x4/2x6,seinät lautaa,puutavara sahattiin omista puista,huopa katto,sähköt vikavirtasuojakytkimen takana,hintaa tuli noin 2200e,rakentaminen ja sähköt ite tehty,ei laskettu hintaan...

      • mami77

        Mistähän olet tavaran hankkinut, kun tuohon hintaan teit koko lystin. Meillä autotalli 48 neliöö ja betonilaatta lattiassa, puurunko, pellit seinissä ja katossa. Ja koko lysti pohjatöineen maksoi 18000 euroa. pelkkä betonilattia 1000 egee, pohjan kaivuu salaojitus 2200 egee, kattotuolit 1000 egee, rakennusluvat 250 egee jne. Olis kannattanu sinut pyytää paikalle, niin olisi paljon säästynyt...


      • kyl oot varmaan laskenu jossain vikaan... Meillä talli varasto 1 auton katos, valettu lattia joka paikas, runko ja ulkovuoraus puusta, pellit katolla, talli ja varasto lämmintä tilaa ym. tulee maksamaan semmottii 14 000 euroa. täysin ite tehty. ulkopuolisia ei oo ollu ku pohjan kaivamas.


      • koko rati on 85 neliötä


      • mami77 kirjoitti:

        Mistähän olet tavaran hankkinut, kun tuohon hintaan teit koko lystin. Meillä autotalli 48 neliöö ja betonilaatta lattiassa, puurunko, pellit seinissä ja katossa. Ja koko lysti pohjatöineen maksoi 18000 euroa. pelkkä betonilattia 1000 egee, pohjan kaivuu salaojitus 2200 egee, kattotuolit 1000 egee, rakennusluvat 250 egee jne. Olis kannattanu sinut pyytää paikalle, niin olisi paljon säästynyt...

        Aika paljon ootta malttanu maksaa pohjan kaivuusta ja salaojista. meillä pohjan kaivuu 100 euroo, salaojat kaivoin ite lapiolla. eli putket vain maksoi lisäksi


    • se makso

      62m2 lämmintä ja noin 50m2 autokatosta, 140mm betonilaatta, lattialämmitys, 150mm runko villa, 2kpl nosto-ovia, 4kpl ikkuoita, poistoimuri, paljon pistokkeita, cyproc sisusta, lautavuoraus ulkona 25mm tuulilevy, peltikatto, sähköt, ym makso 17 000e
      kaikki tehty itse paitsi pohjan kaivuu ja täytöt nii ja lattiavalu.

      • Harkkoa vaan...

        Sinun kertomasi pitää varmaan paikkansa. Seurasin tuttavan rakennusurakkaa ja 2 auton talli ja katos varastoineen (120m2) tuli maksamaan 17000€. Ei kannata maksaa turhasta rakennusfirmoille... Itse aloitan samanlaisen tekemisen heti kun lumet sulavat.


    • hinnat

      Monessa asiassa ratkaisee paikka jonne tekee onko paikka helsingissä tai muualla.
      Itse pidän rautakauppaa ja hinnat vaihtelee aika paljon esim. puutavara sekä pelti hinnat vaihtuvat aikapaljon.
      Esim pelti.tiilikuvio musta nyt hinta 8,40€/neliö
      ensivuonna veikkaan tuohon lisää 10%
      puutavara nyt kakkosnelonen 1,48/metri hinta nousussa kokoajan veikkaus keväällä myös nousua noin 5-8%.
      Kýproc nyt hinta nousi jo on nyt 7,60/levy voi olla että pysyy ei varma.
      Perus sementi säkki 6,90/säkki ensivuonna hinta noin 7,25.
      näin meillä en laita paikkaa sen saa jokainen hakea.

      • teillä?

        ei käy kateeksi täällä 2x4 1,1/metri. gyproc 7,2/levy jne.


      • jos saa
        teillä? kirjoitti:

        ei käy kateeksi täällä 2x4 1,1/metri. gyproc 7,2/levy jne.

        levy kotimainen niin tuun ostaa
        samoin puuta jos luokka vinta.
        ja kai hinta tuotuna enhuomannut sitä laittaa?


    • markka takaisin

      Olisi tasakatto omakotitalo ja tarttes muuttaa harjakatoksi n. 10x10 m ilman räystäitä.Tietääkö kukaan mitä kustantaa eriteltynä kattotuolit,pohja laudoitus pelti/huopa,työ ym. tarvikkeet ja kuinka kauan työ vaatii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe