Ultrassa ei näkynyt mitään, nyyh...

Rv 8

Heips!

Kävin tänään yksityisellä ultrassa, jotta en panikoisi niin paljon kohdunulkopuolisesta raskaudesta sun muusta. No selvis, että ei ainakaan ole kohdunulkoinen...mutta siellä ei näkynyt mitään liikettä tai kuulunut sydänääniä. Täti itse sanoi mulle, että ei hätää vielä, kun on niin alussa...mutta arvatkaa pelottaako?!

Kohtu oli kuulemma pyöristynyt, kuten pitää ja istukka näkyi ja kaiketi ruskuaispussikin (tai mikä onkaan), mutta vauvaa ei missään. ONKO MUILLA OLLUT NÄIN, ETTÄ RV 8 TIENOILLA EI NÄKYNYT/KUULUNUT MITÄÄN? Koska teillä rupes elämää näkymään? Auttakaa, mulla iskee paniikki, että mikä helvetti nyt on vialla...kaikki muu oli ok, mutta sikiötä ei missään. NYYH!!!

15

10460

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sairaanhoitaja1978

Moi!

Usein voi olla että vauva on saanut alkunsa myöhemmin kuin mitä itse luulee, joten ne sun raskausviikot ei vielä ole sitä mitä olet luullut. Mulla näkyi viikolla 6 suurentunut kohtu ontelo muttei mitään muuta, ja olin aivan paniikissa, mitä tapahtuu että eikö siellä olekkaan ketään. en muista tarkkaan millä viikolla siellä pitäisi pieni sikiö näkyä, mutta sulla ei varmaan ole vielä huolta. Mulla katsottiin viikolla 11 ja siellä näkyi pienen pieni taapero.
      Onnea odotukseen!
      Alussahan kaikki muutenkin tuntuu epävarmalta ja pelottaa onko kaikki hyvin. Mulla nyt 30 1 vkoa takana. =)

• Rv 8

Kiitos lohduttavasta vastauksesta! Totta, että kun tämä on ensimmäinen, niin hermoilee kaikesta. Ensin pelkäsin kohdunulkopuolista ja istten kun selvisi, että tämä ole ainakaan sellainen, niin rupesin pelkäämäään seuraavaa. No odottelen viikon ja menen sitten uudelleen, kun gyne pyysi. Toivottavasti sitten näkyisi jotain! Onnea sinullekin loppuraskauteen!!! =)

• Lilja -82

Mulla katottiin kans neuvolassa rv 8 jotain eikä näkyny mitään. Ei yhtikäs mitään. Sanottiin, ettei raskaus välttämättä ole ihan niin pitkällä ku oletettiin. Tiedän että huolestuttaa, mut ei tosiaan oo harvinaista ettei noilla viikoilla näy, joten ole ihan rauhassa. Mulla tulee huomenna 35 viikkoa täyteen, joten kyllä se siellä masussa jo silloin kasvoi:)

• lopuksi oikein laskettu?!

Huh, on hirmukiva kuulla, että muillakin on näin käynyt!! Mä olin niin varma, että nyt kyllä jo näkyy jotain, mutta ei...totta tosiaan, että ehkä se raskaus ei ole niin pitkällä kuin tällä hetkellä luulemme. Mites sulla sitten loppujen lopux oli? Oliko viikot/päivät pahasti pielessä alkuperäisestä ennustuksesta vai eikö alkiota vaan yksinkertaisesti näkynyt silloin rv 8?

• Lilja -82
        lopuksi oikein laskettu?! kirjoitti:

Huh, on hirmukiva kuulla, että muillakin on näin käynyt!! Mä olin niin varma, että nyt kyllä jo näkyy jotain, mutta ei...totta tosiaan, että ehkä se raskaus ei ole niin pitkällä kuin tällä hetkellä luulemme. Mites sulla sitten loppujen lopux oli? Oliko viikot/päivät pahasti pielessä alkuperäisestä ennustuksesta vai eikö alkiota vaan yksinkertaisesti näkynyt silloin rv 8?

Samana ainakin on laskettu aika pysynyt. Sanoi vaan, et katsotaan sitten ultrassa muuttuuko laskettu aika. Ultrassa kuitenki vastasi täysin viikkoja ja l.a. pysyi samana. Jostain syystä ei vaan näkyny vielä 8 ? viikolla.

• raskaus on

alkanut myöhemmin kuin olet olettanut tai sitten toinen mahdollisuus voi ikävä kyllä olla tuulimuna (=istukka kehittyy, samoin sikiöpussi joka täyttyy lapsivedellä ja kohtu kasvaa ym mutta sikiötä ei muodostu lainkaan). Ovat ikävä kyllä yleisiä :(. Toivotaan että sinulla tuo raskaus on vain alkanut myöhemmin, vielä ei kannata masentua. Sait varmaan uuden ultra-ajan jossa sitten varmasti pitäsi sikiön ja sykkeen näkyä.

• vaan vauvan!!

Jep, rupesinkin juuri pelkäämään tuota tuulimunaa! Mulla on raskauden aikana välillä tullut vähäistä, rusehtavaa vuotoa...niin voiko sitä tulla, vaikka olisi tuulimuna?!

• CeC87

mulla näky alkio viikolla 7 jotain ja myös sydänäänet... kyllä ne sullaki voi vielä näkyä jos lapsi onki saanu alkunsa myöhemmin eli viikot ei oo oikein.

• CeC87

mulla oli pientä vuotoa kun oli tuulimuna alkuvuodesta ja se vaan lisäänty ja lisäänty.. Eli kyllä voi vuotaa jos on tuulimuna. Mutta siis älä vielä panikoi tosiaan jos viikot on vaan "väärin"

• alkup.
        CeC87 kirjoitti:

mulla oli pientä vuotoa kun oli tuulimuna alkuvuodesta ja se vaan lisäänty ja lisäänty.. Eli kyllä voi vuotaa jos on tuulimuna. Mutta siis älä vielä panikoi tosiaan jos viikot on vaan "väärin"

Jeps, en vaan tajua kuin ne viikot vois olla väärin. Tein ovulaation aikoihin testin, joten tiedän milloin se oli ja viimeisten menkkojen alkamispäiväkin on tiedossa!! Lisäksi kuukautiskiertoni on normaalisti 27-30 eli ei kauheesti heittele. Jos tämänpäiväinen ultra jännitti, niin seuraavaa en kestä katsoa! Mulla olis huomenna neuvolakin...arvatkaa onko fiiliksiä mennä?! Jos masussa ei kasvakaan kukaan...

• ultraajalla
        alkup. kirjoitti:

Jeps, en vaan tajua kuin ne viikot vois olla väärin. Tein ovulaation aikoihin testin, joten tiedän milloin se oli ja viimeisten menkkojen alkamispäiväkin on tiedossa!! Lisäksi kuukautiskiertoni on normaalisti 27-30 eli ei kauheesti heittele. Jos tämänpäiväinen ultra jännitti, niin seuraavaa en kestä katsoa! Mulla olis huomenna neuvolakin...arvatkaa onko fiiliksiä mennä?! Jos masussa ei kasvakaan kukaan...

olla sitten vanha ultrauslaite, jos viikot on oikein niin YLEENSÄ tuossa vaiheessa sikiön ja sykkeen kyllä pitäisi näkyä. Käväisin pesun sivuilta lukemassa että tuulimunaraskaus voidaan todeta rv7 eteenpäin. Mutta uusintaultrastahan tilanne selvinnee. Tsemppiä sulle ja toivotaan että kyseessä olisi kuitenkin ihan oikea vauva.

• katjuli
        alkup. kirjoitti:

Itsellä laskettu aika siirtyi varhaisultrassa 10 päivällä eteenpäin! Ja siis kierrot oli aina olleet vakiot, päivän parin heitolla ja samoin ovulaatiopäiväkin oli tiedossa. Mutta niin vain raskausviikkoja oli jostain syystä vähemmän kuin pitäisi olla. Sydämen syke näkyi meillä tuolloin rv 8 1 ultrattaessa. Mutta siis eipä sitä kannata vielä kirvestä kaivoon heittää :D Ei se auta kun odotella...

• cilla
        katjuli kirjoitti:

Itsellä laskettu aika siirtyi varhaisultrassa 10 päivällä eteenpäin! Ja siis kierrot oli aina olleet vakiot, päivän parin heitolla ja samoin ovulaatiopäiväkin oli tiedossa. Mutta niin vain raskausviikkoja oli jostain syystä vähemmän kuin pitäisi olla. Sydämen syke näkyi meillä tuolloin rv 8 1 ultrattaessa. Mutta siis eipä sitä kannata vielä kirvestä kaivoon heittää :D Ei se auta kun odotella...

nyt sit selvää... Mulla oli tänään alkuraskauden UÄ ja olen menkkojen mukaan rv 10 0. No, ultrassa selvisi, että viikot ei voi olla oikein vaan täti arvioi alkion perusteella viikoiksi 9. Laite ei kuitenkaan pystynyt mittaamaan pää-pakara-mittaa, koska oli niin pieni. Mulla kans tiedossa ovulaation ajankohta (ovistestien ja oireiden perusteella), vaikkakin kierto vähän pidempi, n. 33-34 pvää. Mutta onneksi alkio näkyi, sydän sykki ja kovasti pikkuinen liikkui:). Se on tärkeintä!

• nanje

Minulla tuli silloin tällöin rusehtavaa vuotoa ja sellaista limaa,jossa oli ohuita verijuovia(ei siis veristä vuotoa).Raskausoireita ei ollut muita kuin väsy ja rintoja aristi hieman.Tällaista oli ainakin neljä viikkoa.Menin sitten viikolla 9 6 ultraan ja tuulimuna todettiin.Eli kaikki oli kuten raskaudessa,jopa sikiöpussi näkyi mutta ei alkiota.Halusin lääkkeellisen keskeytyksen ja se oli mielestäni ok.

• Ehkäpä raskautunut...

saanut selvyyden tilanteestasi? Varmaankin? Tässä keskustelua seuranneena olisi kiva kuulla positiivisia uutisia, kun oireet itselläkin (kp 24/28) ja takana km, km, terve lapsi ja km, joten positiivisia uutisia kaivattaisiin...
      Mikäli taas vaihtoehto oli se ikävämpi, tsemppiä, jaksamista ja ennen kaikkea: toivoa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      271
      4979
    2. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      46
      3519
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      89
      3474
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      50
      2649
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      46
      1833
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      97
      1630
    7. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      16
      1463
    8. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      97
      1448
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      71
      1045
    10. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      144
      1035
    Aihe