Olen jo useamman vuoden kärsinyt nivel vaivoista.On ollut kyynerpää ja olkapäät kipeänä,diagnoosi "tenniskyynerpää".Annettu kortisooni piikkejä.Olen jo useamman vuoden syönyt myös Buranaa viikon tai kahden kuureissa(600).Nilkassa on ollut nivelpussin tulehdus jota hoidettu ensin alkuun nivelrikkona.Olkapäissa lääkäreiden mukaan kulumaa ja kalkkia.Sormiin muodostunut pari kyhmyä.Ranteet ja sormet särkee.Vaivat jatkuneet jo yli 10 vuotta.Suvussa reumaa joten otettu useasti verikoe mahdollisen reuman toteamiseksi.Tulos aina negatiivinen.Nyt olen menossa laajempiin reumakokeisiin ja HLA kudosantigeenikokeisiin. Voiko joku kertoa millaisia kokeita nämä ovat ja miten ne tehdään?.Kiitos jo etukäteen tiedoista..
Mitä ovat "Laajemmat reumakokeet"
6
11322
Vastaukset
- ....
ainakin tutukittiin vaan verikokeilla reumalöydös. samoin hla-27 otettiin verinäytteestä, paljon röntgerneitä, mangneettikuvaus ja gammakuvaus. kaikki tutkimukset olivat kivuttomia.
- tupsuliisa
verikokeissa minulla ei ole ikinä todettu reumatekijään, silti on diakonisoitu nivelreuma seronegatiivinen sellainen.
- taala
sulla todettiin?
- Nivelsäryistä kärsivä-53
Olisi todella kiva tietää mitenkä todettiin?Mikä se sellainen reuma on?
- Sippi
Nivelsäryistä kärsivä-53 kirjoitti:
Olisi todella kiva tietää mitenkä todettiin?Mikä se sellainen reuma on?
Seronegatiivinen nivelreuma on diagnoosina niillä, joilla reumafaktori S-RF (reumatekijä) on negatiivinen. Mitään muuta eroa ei ole. Oireet ja eri kuvantamismenetelmillä tehtävät löydökset ovat samat kuin seropositiivisessa nivelreumassa. Pelkästään verikokeiden tulosten perusteella ei kenellekään anneta nivelreuma-diagnoosia, vaikka silloin tällöin niin väitetään. Vasta-aineita, joita tutkitaan, löytyy niin monelta täysin terveeltä.
Olet kai tietoinen, että oireiden alkamisesta diagnoosiin voi mennä reumasairauksissa jopa yli 10 vuotta? Ei kannata ajatella, että minulle käy huonosti, jos en saa diagnoosia mahdollisimman pian. Tilanne on toinen näillä, joilla alkuoireet ovat rajut.
Kirjoitin tuossa nivelreumasta. Reumatekijä voi olla positiivinen, vaikka sairastaa jotain muutakin reumasairautta.
- JUSTIINA18
Mistä SITÄ VOI PÄÄKAUPUNKISEUDULLA SAADA APUA.kUNNAN RAHAT ON LOPPU EIKÄ MUMMOJA LÄHETETÄ TUTKIMUKSIIN
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2144390
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.262670Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1062275Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek341900- 1841656
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut291592Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1111313Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2211256- 391212
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1381204