Mitä ovat "Laajemmat reumakokeet"

Nivelsäryistä kärsivä -53

Olen jo useamman vuoden kärsinyt nivel vaivoista.On ollut kyynerpää ja olkapäät kipeänä,diagnoosi "tenniskyynerpää".Annettu kortisooni piikkejä.Olen jo useamman vuoden syönyt myös Buranaa viikon tai kahden kuureissa(600).Nilkassa on ollut nivelpussin tulehdus jota hoidettu ensin alkuun nivelrikkona.Olkapäissa lääkäreiden mukaan kulumaa ja kalkkia.Sormiin muodostunut pari kyhmyä.Ranteet ja sormet särkee.Vaivat jatkuneet jo yli 10 vuotta.Suvussa reumaa joten otettu useasti verikoe mahdollisen reuman toteamiseksi.Tulos aina negatiivinen.Nyt olen menossa laajempiin reumakokeisiin ja HLA kudosantigeenikokeisiin. Voiko joku kertoa millaisia kokeita nämä ovat ja miten ne tehdään?.Kiitos jo etukäteen tiedoista..

6

10973

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      ainakin tutukittiin vaan verikokeilla reumalöydös. samoin hla-27 otettiin verinäytteestä, paljon röntgerneitä, mangneettikuvaus ja gammakuvaus. kaikki tutkimukset olivat kivuttomia.

    • tupsuliisa

      verikokeissa minulla ei ole ikinä todettu reumatekijään, silti on diakonisoitu nivelreuma seronegatiivinen sellainen.

      • taala

        sulla todettiin?


      • Nivelsäryistä kärsivä-53

        Olisi todella kiva tietää mitenkä todettiin?Mikä se sellainen reuma on?


      • Sippi
        Nivelsäryistä kärsivä-53 kirjoitti:

        Olisi todella kiva tietää mitenkä todettiin?Mikä se sellainen reuma on?

        Seronegatiivinen nivelreuma on diagnoosina niillä, joilla reumafaktori S-RF (reumatekijä) on negatiivinen. Mitään muuta eroa ei ole. Oireet ja eri kuvantamismenetelmillä tehtävät löydökset ovat samat kuin seropositiivisessa nivelreumassa. Pelkästään verikokeiden tulosten perusteella ei kenellekään anneta nivelreuma-diagnoosia, vaikka silloin tällöin niin väitetään. Vasta-aineita, joita tutkitaan, löytyy niin monelta täysin terveeltä.

        Olet kai tietoinen, että oireiden alkamisesta diagnoosiin voi mennä reumasairauksissa jopa yli 10 vuotta? Ei kannata ajatella, että minulle käy huonosti, jos en saa diagnoosia mahdollisimman pian. Tilanne on toinen näillä, joilla alkuoireet ovat rajut.

        Kirjoitin tuossa nivelreumasta. Reumatekijä voi olla positiivinen, vaikka sairastaa jotain muutakin reumasairautta.


    • JUSTIINA18

      Mistä SITÄ VOI PÄÄKAUPUNKISEUDULLA SAADA APUA.kUNNAN RAHAT ON LOPPU EIKÄ MUMMOJA LÄHETETÄ TUTKIMUKSIIN

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe