Kertokaahan porhot miltä tuntuu, kun ei tarvitse raataa töissä, vaan elellä rikkauksiensa turvin? Kuinka saatte aikanne kulumaan? Kuinka paljon omaisuutta pitää mielestänne olla, jotta voi kieltäytyä työnteosta? Kumpa Pekka ei vastaisi, huonompaa myyntimiestä en ole vielä tavannut..
Miltä tuntuu olla rikas?
28
3558
Vastaukset
- Pekkanet
...siina vaiheessa, kun voit ostaa AIVAN mita haluat, on se sitten tulipunainen Ferrari tai 500 nelion 'loma-asunto Hawailta, eika sinun tarvitse miettia mita se maksaa, SE on se talouden taso joka riittaa minulle,
Pekkanet
http://www.mywgi.com/pekkanet
http://www.wgi.pekkanet.insider.com- jäkänet
Toivon että painut mahdollisimman pian Havaijille tulipunaisine Ferrareinesi pois kiusaamasta meitä. Tämä nostaisi elämänlaatuamme huomattavasti.
- nimetön
Vihdoinkin joku jolla on elämässä samat tavoitteet kuin minulla... Keino jolla hankin tämän ylläkyltäisyyden ei ole vielä täysin selvä, mutta tiedän että oma kunnianhimoni ei anna minun epäonnistua...
- Anonyymi
nimetön kirjoitti:
Vihdoinkin joku jolla on elämässä samat tavoitteet kuin minulla... Keino jolla hankin tämän ylläkyltäisyyden ei ole vielä täysin selvä, mutta tiedän että oma kunnianhimoni ei anna minun epäonnistua...
Mites näin melkein 10v myöhemmin onnistuko
- Wildlander
Rikas voi olla monella tapaa, enkä aio mainostaa mitään tällä viestilläni. Omasta mielestäni rikkautta on se että olen terve, puhtaat vaatteet päällä, lapset ovat onnellisia ja ihmissuhteet ovat kunnossa. Rahaa pitää tietenkin olla elämiseen mutta oikeastaan en edes kaipaile miljoonia onnellisuuden takia, "raha ei tee ihmistä onnelliseksi". Edellinen kuulostaa varmaan kliseeltä mutta on ehdottomasti onnea jo se että saa olla kavereiden kanssa pelaamassa säbää, ottaa silloin tällöin rennosti ja nauttia kylmää olutta mukavassa seurassa. On tietenkin hauskempaa jos on ecuja sen verran taskussa ettei tarvitse ruokapuolen menoista säästää:) mutta summa summarum, onnellisuutta ei voi eikä pysty ainoastaan rahalla mittaamaan.
omat kotisivuni.
http://www.isp4www.net
Opinions expressed in articles within this site are those of their owners and may not reflect the opinion of the WGI- Anonyymi
Filosofinen pohdinta ei paljoa auta jos oma tilanne on paska ja olet joutunut jo pentuna asemaan ettet tule koskaan saamaan elämässä mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Filosofinen pohdinta ei paljoa auta jos oma tilanne on paska ja olet joutunut jo pentuna asemaan ettet tule koskaan saamaan elämässä mitään.
vanhempien perimä ratkaisee lapsien menestyksen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vanhempien perimä ratkaisee lapsien menestyksen
Toisaalta totta mutta toisaalta pötyä.
Se on totta että käyttäytyminen periytyy opittuna tapana.
Jos kuulet koko lapsuuden ette kannata, ei opiskelu, ei työnteko eikä minkäänlainen minkään asian yrittäminen niin lapsi oppii (perii) tuon ajattelutavan.
Jos taasen köyhä perhe puhuu lapsilleen kannustavaan sävyyn että kannattaa lukea ja kannattaa yrittää kaikella keinolla parantaa omaa taloudellista asemaansa.
Isäni isä menetti karjalassa maatilan ja hänelle annettiin kylän huonoin maapläntti tilalle.
Siitä hammasta purren lähti kehittämään tilaa, voimat ja terveys loppui mutta isäni jatkoi ja me lapset autettiin jo pienestä pitäen.
Välillä äiti mietti ostaakko ruokaa vai vaatteita meille lapsille, eli rahaa ei ollut.
Me lapset käytiin koulut joten kuten ja päälle ammattikoulu, itse aloin yrittäjäksi 26 vuotiaana.
Nyt itse olen lopattanut yritystoiminnan ja omat lapseni ovat kouluttautuneet pitemmälle, yhdellä oma yritys ja muut hyvissä työpaikoissa.
Heidän lapsensa jatkavat perinnettä, eteenpäin mennään.
Tämä kirjoitukseni ei ole kehumista vaan esimerkki että köyhistä oloistakin voi päästä eteenpäin kunhan antaa lapsille perintönä kannustusta ja pyrkimystä parempaan.
- Bartil
Töitähän voi olla tekemättä aika pienilläkin tuloilla. Kyse on vain siitä kuinka paljon on tottunut kuluttamaan. Sanoisin että rahaa on silloin tarpeeksi kun sitä tai sen hankkimista ei juurikaan tarvitse ajatella. Usein tuntuu vain olevan keskiluokkaisilla ihmisillä sellainen käsitys vallalla että raharikkaat ostelisivat ylellisyyshyödykkeitä noin niinkuin näyttämismielessä. Voin kertoa että näin ei todellakaan ole. Tarve näyttää häviää kyllä vaurauden myötä. Ylellisyyshyödykkeet hankitaan omaksi iloksi ja muuten useinmiten pidetään piilossa, joitakin nousukkaita lukuunottamatta. Nousukkaat ovat muuten varsin mielenkiintoista väkeä, heissä on näkyvillä keskiluokkainen käytös ja kuitenkin helposti käyttöön otettavaa varallisuutta on paljon. Itse en ole omaisuuttani aivan omin avuin luonut, mutta silti ehkä jotkin tahot lukevat minut kuuluvaksi tuohon nousukkaiden ryhmään.
Jaa että miltäkö minusta tuntuu. Päivät kulkevat omaa tahtiaan. Oleilen paljon kotosalla tähän aikaan vuodesta ja luen kirjallisuutta. Töitäkin kyllä jonkin verran teen mutta työn ja vapaa ajan ero on jokseenkin hämärtynyt. Hoitelen työasioita satunnaisesti muutaman tunnin päivässä, joskus kotoa käsin. Muutoin varsin tasapaksun elemäni täytän pienillä hankkeilla. Viimmeksi ostin kesämökin ja kunnostutin sen. Todennäköisesti myyn samaisen mökin sitten kohta pois. Ulkomaan matkoihin saa myös kulumaan sopivasti aikaa ja perehtymällä asioihin ja kultuuriin edeltäkäsin saa niistä itse asiassa aika paljon irti.
Pyydän anteeksi mahdollisia kirjoitusvirheitä. Ei ole varallisuus näköjään minulle ainakaan oikeinkirjoitustaitoa mukanaan tuonut.- Wildlander
Tosi hieno asenne, liian moni varakas ei osaa nauttia elämästään.
Onneksi olkoon, toivottavasti olen vielä itsekin joskus varakas.
http://www.isp4www.net
Opinions expressed in articles within this site are those of their owners and may not reflect the opinion of the WGI
::: interaktiivinen allekirjoitus ::: - Anonyymi
Jos haluat olla ihmisten sylkikuppi, niin voit olla oikeassa. Mitä lähemmäs tienaat 40k vuodessa nettona sitä parempi on asemasi.
- Jerry Falwell
on rikkaudesta iloa on siinä myös omat haittansa.
Kun rahaa on niin paljon ettei paskalle taivu on
ummetus suorastaan helvetillinen. - Börje
Tunnen jonkinverran varakasta väkeä ja voin vakuuttaa, että suurin osa elää ihan tavallista elämää. Nämä enimmäkseen haluaa tehdä ja käy töissä. Lottomainokset on harhakuvaa ei kukaan jaksa kaikenaikaa mennä, bailata ja rehvastella. Suurin osa ihmisistä ei näytä varakkuuttaan. Monen varakkuus on todellisuudessa firman nimissä. Totta on myös se että rahalla ei välttämättä onnea saa ja toisille helppo elämä ei sovi. Arki se on rikkaillakin.
Kel onni(rahaa) on, hän sen kätkeköön!
Vastaus kysymykseen paljoko hynää pitää olla että ei tarvi käydä töissä: Pääomia ja -tuloja tarvitaan niin paljon kuin kulutat ja tarvitset elämisen puitteitten ylläpitoon loppuelämän ajaksi. Se on hyvin yksillöllistä eli tarkkaa lukua ei voi tietää. Rahat voi loppua vaikka sitä tuntuisi olevan mielettömästi tai elämä esim. lehtikeisari(Urpo Lahtinen)
T:Börje - työ mies
onnellisen olotilan jota asiantuntijankin on vikea erottaa onnesta. olkaamme onnellisia että tässä maassa on yrittäjiä ja antakaamme heidän vaurastua ,tyhjä taskut ,arat ja tyhmät ei saa mitään aikaan.jonkun täytyy vaurastua luodakseen uusia työ paikkoja, suurinpiirtein mitä ahneempi yrittäjä sen parempi ,tarvitsee työläisiä rikastuakseen
- Anonyymi
Kuka tahansa voi kieltäytyä työstä jos on valmis kärsimään seuraumukset.
Paljonko pitää olla varallisuutta jotta voi heittää hanskat tiskiin on tapauskohtaista. Terve, perheellinen yms. Ihminen voi sanoa muutamien miljoonien olevan sopiva määrä. Minulle riittäisi 200000€ plus miinus 25-30%.- Anonyymi
Riippuu myös iästä. 50+ ikäinen pärjää pienemmälläkin summalla lopunikäänsä jos ei ala ryyppäämään tai muuten hörhöilemään.
Myös velaton on huoleton. - Anonyymi
Tuossa paistaa läpi juurikin se ongelma.
Lasket millä rahamäärällä kustannat loppuelämän, kuka sen tietää miknkä mittainen loppuelämä on.
Jos ajattelun kääntääkin siten attä minkälaisen omaisuuden tuotto takaa inhimillisen elintason loppuelämäksi niin asia onkin ihan eri.
Mulla itsellä 500 000€ sijoitusasunnot ja olen laskenut että eläkkeen lisäksi asuntojen tuotolla elän ihan kohtuullisen hyvää elämää.
Toisekseen ajattelen myös lapsiani, heille jää jotakin jäljelle minun kuoltuani, ei heistä rikasta tule mutta auttaa heitä sitten eläkkeellä.
- Anonyymi
Päivärytmi pitää olla eli aamulla ylös ja ulos. Urheilu , matkustelu ja pikku bisneksiä silloin tällöin pitää mielen virkeänä . Välillä jos ei ole tekemistä voi ostaa huonokuntoisen asunnon jonka kunnostaa ja myy pois. Nyt ei tosin ole sen aika . Pientä puuhaa pitää olla ja auttaa vaikka kavereita välillä talkoina tms. Siinä pitää olla varovainen ettei huutele jos jotain käy jeesaamassa kun muuten kaikki olettaa , että on aina käytettävssä. Kieliä voi ja kannattaa opskella jos tykkää matkustella . Juhlia ja ryypätä ei kannata kun se jää herkästi päälle ja siinä menee kondis sekä rahat. Keväällä mökin laittoa ym.
N . 1 miljoonan osakesalkku riittää jos ei ooe elätettäviä ja velaton asunto , auto , mökii ym .- Anonyymi
Ps.En ole porho vaan rakennusmies ja säästänyt n 30 vuotta , ettei tarttis lopunikää
raataa ja paljon tuli tehtyy ylitöitä sekä viikonloppuja . Jossain vaiheessa muutama vuosi kahta työtä päällekkäin . - Anonyymi
Miksi ihmeessä pitäisi olla osakkeita?
Kaikki vaan verottajan ulottomattomiin ja rahat vaikka korkoa kasvamaan niin että ne saa käyttöön kun tarvitsee johonkin.
Milliä ei tarvi kukaan jos elää normi elämää... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitäisi olla osakkeita?
Kaikki vaan verottajan ulottomattomiin ja rahat vaikka korkoa kasvamaan niin että ne saa käyttöön kun tarvitsee johonkin.
Milliä ei tarvi kukaan jos elää normi elämää...Useimmiten sitä rahaa tienataan niillä osakkeilla. Harvalla on vain rahaa tilillä, tai "rahaa vain ilmestyy jotenkin sinne tilille".
Ja tuosta koron kasvamisesta, nimenomaan osakkeet on sitä koron-tuottajaa. Keskimäärin osakkeet on tuottaneet n. 7-8% vuodessa, eli huomattavasti enemmän, kuin pankin maksama korko.
Tässä tullaan siihen ajatukseen, kumpi oli ensin, muna vai kana. Useimmiten, jos raha polttelee taskussa, sitä ei kerrykään. Aika suuri osa ihmisistä on köyhiä, koska rahaa ei sijoiteta mihinkään. Se käytetään itsekeskeisesti ja nopeasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useimmiten sitä rahaa tienataan niillä osakkeilla. Harvalla on vain rahaa tilillä, tai "rahaa vain ilmestyy jotenkin sinne tilille".
Ja tuosta koron kasvamisesta, nimenomaan osakkeet on sitä koron-tuottajaa. Keskimäärin osakkeet on tuottaneet n. 7-8% vuodessa, eli huomattavasti enemmän, kuin pankin maksama korko.
Tässä tullaan siihen ajatukseen, kumpi oli ensin, muna vai kana. Useimmiten, jos raha polttelee taskussa, sitä ei kerrykään. Aika suuri osa ihmisistä on köyhiä, koska rahaa ei sijoiteta mihinkään. Se käytetään itsekeskeisesti ja nopeasti.Näinpä ! Jollain se eläminen pitää kustantaa ja ainakin itselle ne osakkeet ja rahastot on se keino millä rahoittaa eläminen. N 1 miljoona osakesäästäjä ns neljän prossan tuotolla antaa sen 40 k euroa elämiseen miinus verot. Sillä pärjään hyvin . Pääomaa voi alkaa syömään jonkun vuoden päästä ja kuluttaa loput pois. Elinikää tod näk n 20 - 25 vuotta niin siihen tuo riittää ei kauhean paljon pidemmälle.
Lapsia kun ei ole niin hyvin pärjää eikä tarvitse miettiä perintöasioita.
- Anonyymi
Riippuu varmaan ihmisestä. Itse olen plus 50v yksinoleva ja mietin vain kuinka pärjään seuraavat 10-15v jotka on mahdolliset elinvuodet.
En kaipaa ”miljoonaa” vaan ihan tavallisen ihmisen palkkaan verrattavaa rahamäärää jota minulla ei ole. Asioitten miettimiseen ei tarvitse mitään ekseleitä, mutta suhteellisuusteoriaa jonkinverran.
Jos minä saisin eurojackpotissa 50milj. niin minulla olisi vain ongelmia saman verran.- Anonyymi
Tuossa iässä pitää jo viimeistään tehdä irtiotto työelämästä mikä kuluttaa muutoin terveyden ennen aikojaan.
Muista että terveitä vuosia on edessäpäin vähemmin suhteessa elettyyn elämään nähden ja terveys on se ykkösjuttu ja stressi voi laukaista piileviä sairauksia juurikin tuossa iässä.
- Anonyymi
Mulle sanoi Ruotsalainen rikas ettei ymmärrä köyhiä kun heidän ei tarvitse koskaan miettiä onko tilillä rahaa. Siinä öykkäri Svenskit ja niiden vastaukset.
- Anonyymi
Ruotsissa on hieman eri meininki. Paljon enempi luokkayhteiskunta, kuin suomi. Siellä yläluokka osaa olla melko koppavaa, perittyä vanhaa rahaa ja yritysomaisuutta. Tämä yläluokka pyörii omissa ympyröissään, eivät juuri kaveeraa tavan kansan kanssa.
- Anonyymi
Köyhänä kun on aloittanut tämän taivalluksen, niin kyllähän se mukavalta tuntuu. Miettii usein niitä aikoja, kun piti ottaa lainaa vuokran maksuun, sai yrityksen pysymään hengissä.
Ei osaa törsäillä, painaa se köyhyys vieläkin mielessä, tietynlainen pelko kait että palaisi takaisin niihin aikoihin.
Tykkään tehdä töitä, pitää mielen virkeänä. Parasta kait tässä onkin ollut tuo matka nollasta tähän pisteeseen, ei niinkään rahat itsessään. - Anonyymi
Yleensä rikkaaksi määritelty ihminen tekee ja on tehnyt niin paljon töitä elämänsä aikana, että köyhä ei sitä edes pysty käsittämään.
Suomessa taitaa olla 1 rikas ihminen, joka ei ole koskaan tehnyt mitään rikkauksiensa eteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984