Avoin kysymys tämän foorumin sheriffille

Leeviläinen

-kustantaako tämän foorumin ylläpidon esikoislaestadiolainen liike?
-mikä on se kriteeri, millä mielipiteet sallitaan näkyä tässä foorumissa?
- vaikuttaako nimimerkki julkaistavan tekstin näkyvyyteen?
-valikoiko sheriffi yksin julkaistavan ja näyttöönjäävän tekstin?
- onko palstan sheriffi puolueeton julkaistavien tekstien suhteen?
- miksi sheriffiksi itsensä ilmoittava nimimerkki toistuvasti kehoittaa yhteydenottoa ylläpitoon?
- eikö ylläpito salli esikoislaestadiolaisfoorumissa esitettävien, sheriffin ajatusmaailmasta poikkeavien kommenttien julkituontia?
- miksi palstan sheriffi jatkuvasti uhkailee, ettei tietyt tekstit kauaa palstalla vanhene?
- onko sheriffi, tässä tapauksessa sensuuri, riittävän objektiivinen hoitamaan virkaansa?

No, eipä tämäkään valitus kauaa vanhene esikoislaestadiolaisten valituspalstalla!

21

2103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Esikoislestadiolaisuudella liikkeenä ei ole mitään ntekemistä tämän kanssa.

      Teksti tulee olla toisia kirjoittajia kunnioittavaa, eikä sheriffiä henkilönä tule käsitellä. Sheriffi tekee vain työtään, eikä ole mikään vastauskone.

      Nimimerkki ei vaikuta, vaan sisältö.

      Sheriffi tekee ratkaisut yksin, paitsi silloin, kun palautetta on annettu, ylläpito voi tehdä poistoharkinnan, jos sheriffi ei ole ehtinyt asiaa hoitaa.

      Olen niin puolueeton, kuin ihminen voi olla.

      Kehotan ilmoittamaan linkeistä, niin ylläpito saa tiedon palautteista. Jos toiminnassani on huomauttamista, silloin kuuluu antaa palaute ylläpidolle ja he erottavat minut, jos aihe on painava.

      Miten olet arvioinut ajatusmaailmani?

      En uhkaile, vain totean ja ilmoitan siitä siksi, että kirjoittaja ehtii nähdä kommentin.

      Objektiivisuutta on käsiteltävä ylläpidon kanssa, ei täällä.

      Ei vanhenekaan.

      • Leeviläinen

        "Ei vanhenekaan."

        Kiitos vastauksestasi! Hyvin hoidat virkasi! En edes todi kysyä, saatko työstäsi rahallisen korvauksen?
        Kaikella rakkaudella: L


      • Leeviläinen kirjoitti:

        "Ei vanhenekaan."

        Kiitos vastauksestasi! Hyvin hoidat virkasi! En edes todi kysyä, saatko työstäsi rahallisen korvauksen?
        Kaikella rakkaudella: L

        Tämä on talkootyötä.


      • vanheta täällä

        Ompa täällä eräs multinimerkkien haltija kirjoitellut melko vapaasti kyseenalaistaen useiden kirjoittajien näkemyksiä aika härskisti.


      • vanheta täällä kirjoitti:

        Ompa täällä eräs multinimerkkien haltija kirjoitellut melko vapaasti kyseenalaistaen useiden kirjoittajien näkemyksiä aika härskisti.

        Pahimpia olen poistellut.
        Olen toivonut ja esittänytkin yhteistyötä. Aina, kun joku havaitsee mielestään sopimattoman kirjoituksen, pitäisi laittaa linkistä huomautus.

        Ne palautteet tulevat minulle ja menevät myös ylläpidolle. Minulla olisi perusteita pyytää määrätyn tietokoneen sulkemista pois verkosta, jos siellä olisi joku määrä palautteita. Nimittäin ylläpito näkee sellaista, mitä minä en näe. Monien nimimerkkien käyttäminen ei suojaa häirikköä ylläpidon huomioilta.


      • sopivalla ajalla
        vihne kirjoitti:

        Pahimpia olen poistellut.
        Olen toivonut ja esittänytkin yhteistyötä. Aina, kun joku havaitsee mielestään sopimattoman kirjoituksen, pitäisi laittaa linkistä huomautus.

        Ne palautteet tulevat minulle ja menevät myös ylläpidolle. Minulla olisi perusteita pyytää määrätyn tietokoneen sulkemista pois verkosta, jos siellä olisi joku määrä palautteita. Nimittäin ylläpito näkee sellaista, mitä minä en näe. Monien nimimerkkien käyttäminen ei suojaa häirikköä ylläpidon huomioilta.

        Kiitos vastauksesta tulen keventämään osaltani taakkaasi.


      • seriffin
        sopivalla ajalla kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta tulen keventämään osaltani taakkaasi.

        apulaiseksi?
        Sinua siis häiritsee nimimerkkien vaihtuminen ,kuten nyt minulla tässä,nimimerkki sisältyykin asiaan?
        En tiedä kuinka häiritsevää se ihmisistä on ,mutta se ehtii selventää pikkusen asiasisältöä.
        Ehkä tyyli on väärä?..ja pitäisi valita nimimerkki.
        Itse satun ajattelemaan niin,että kun asioista keskustellaan niin vain asiat ovat tärkeitä, ei ihmiset.
        Siksi en oikein halua nimimerkki käytäntöä kovasti kunnioittaa ,koska muuten alat kumartamaan hahmolleni " aamuin-illoin" ja itse asia alkaa muodostumaan sisältönsä maulta valikoivaksi,väritetyksi ja suuntaavaksi.
        Eikö ole parempi ajatella ,että tuon on kirjoittanut 15 vuotias villakoira tai 89 vuotias elämänkokenut ?
        Sisältö siis on tärkein.

        Pitääkö minun esim. sitten alkaa käyttämään nimimerkkiä?


      • seriffin kirjoitti:

        apulaiseksi?
        Sinua siis häiritsee nimimerkkien vaihtuminen ,kuten nyt minulla tässä,nimimerkki sisältyykin asiaan?
        En tiedä kuinka häiritsevää se ihmisistä on ,mutta se ehtii selventää pikkusen asiasisältöä.
        Ehkä tyyli on väärä?..ja pitäisi valita nimimerkki.
        Itse satun ajattelemaan niin,että kun asioista keskustellaan niin vain asiat ovat tärkeitä, ei ihmiset.
        Siksi en oikein halua nimimerkki käytäntöä kovasti kunnioittaa ,koska muuten alat kumartamaan hahmolleni " aamuin-illoin" ja itse asia alkaa muodostumaan sisältönsä maulta valikoivaksi,väritetyksi ja suuntaavaksi.
        Eikö ole parempi ajatella ,että tuon on kirjoittanut 15 vuotias villakoira tai 89 vuotias elämänkokenut ?
        Sisältö siis on tärkein.

        Pitääkö minun esim. sitten alkaa käyttämään nimimerkkiä?

        Minusta on kummallista, ettei voi ottaa jotain nimimerkkiä ja liikennöidä sillä.

        Nimittäin sellainen ihminen, jolla on tarkoitus hämmentää, saa tehdä työtään melko rauhassa, kun käyttää kymmeniä nimimerkkejä. Kuitenkin jokainen kirjoitus, joka on kirjoitettu jotakin toista nimimerkkiä vastaan tai jotain ryhmittymää vastaan, huonontaa keskusteluilmapiiriä.


      • tuorähjääminen
        seriffin kirjoitti:

        apulaiseksi?
        Sinua siis häiritsee nimimerkkien vaihtuminen ,kuten nyt minulla tässä,nimimerkki sisältyykin asiaan?
        En tiedä kuinka häiritsevää se ihmisistä on ,mutta se ehtii selventää pikkusen asiasisältöä.
        Ehkä tyyli on väärä?..ja pitäisi valita nimimerkki.
        Itse satun ajattelemaan niin,että kun asioista keskustellaan niin vain asiat ovat tärkeitä, ei ihmiset.
        Siksi en oikein halua nimimerkki käytäntöä kovasti kunnioittaa ,koska muuten alat kumartamaan hahmolleni " aamuin-illoin" ja itse asia alkaa muodostumaan sisältönsä maulta valikoivaksi,väritetyksi ja suuntaavaksi.
        Eikö ole parempi ajatella ,että tuon on kirjoittanut 15 vuotias villakoira tai 89 vuotias elämänkokenut ?
        Sisältö siis on tärkein.

        Pitääkö minun esim. sitten alkaa käyttämään nimimerkkiä?

        Lopeta tuo lillukanvarsista rähjääminen.
        Sheriffi on ollut hyvä sheriffi.


      • villakoira
        vihne kirjoitti:

        Minusta on kummallista, ettei voi ottaa jotain nimimerkkiä ja liikennöidä sillä.

        Nimittäin sellainen ihminen, jolla on tarkoitus hämmentää, saa tehdä työtään melko rauhassa, kun käyttää kymmeniä nimimerkkejä. Kuitenkin jokainen kirjoitus, joka on kirjoitettu jotakin toista nimimerkkiä vastaan tai jotain ryhmittymää vastaan, huonontaa keskusteluilmapiiriä.

        Arvasin että selkeää vastinetta ilmaantuu.
        Ymmärtäähän sen että "nimimerkki" kohtaan laitetaan nimimerkki.
        Siinä ilmaistaan jo toivomus.
        Olet oikeassa.


      • villakoira se täällä :)
        tuorähjääminen kirjoitti:

        Lopeta tuo lillukanvarsista rähjääminen.
        Sheriffi on ollut hyvä sheriffi.

        Paukuttelet siis totta.Ei seriffissä moittimista ole (tai jos olisikin niin olkoon sitten).Se ei nyt ole oleellista.
        En tunne seriffin toimintaa ja edesottamuksia ,mutta tajuan kyllä että yleistä hyvää siinä haetaan.
        Pitänee kehitellä nimimerkki, tai sitten vaan olla villakoirana.Ei se ainakaan pahenna villakoiran mainetta,sillä en esim. pure ihmisiä lahkeesta enkä syö koiranmuonaa (useinkaan).
        Mukavaa viikonloppua kaikille.


      • kertoja nimmaria
        villakoira se täällä :) kirjoitti:

        Paukuttelet siis totta.Ei seriffissä moittimista ole (tai jos olisikin niin olkoon sitten).Se ei nyt ole oleellista.
        En tunne seriffin toimintaa ja edesottamuksia ,mutta tajuan kyllä että yleistä hyvää siinä haetaan.
        Pitänee kehitellä nimimerkki, tai sitten vaan olla villakoirana.Ei se ainakaan pahenna villakoiran mainetta,sillä en esim. pure ihmisiä lahkeesta enkä syö koiranmuonaa (useinkaan).
        Mukavaa viikonloppua kaikille.

        Ja luulen, että se tyyli pysyy. Ihmiset on niin vihasia ja ilkeitä, jos puhuu raamatun totuuksia, että olen katsonut paremmaksi ottaa helpomman tien.
        luulen, että kaikki ei tahallaan puhu tyhmyyksiä, mutta uskovaisen ja ei-uskovaisen tiet on kovin erilaiseg, että he ei aina vaan ymmärrä toisia.
        Samoin on vl:n ja ei vl:n kanssa.


      • Leeviläinen
        vihne kirjoitti:

        Pahimpia olen poistellut.
        Olen toivonut ja esittänytkin yhteistyötä. Aina, kun joku havaitsee mielestään sopimattoman kirjoituksen, pitäisi laittaa linkistä huomautus.

        Ne palautteet tulevat minulle ja menevät myös ylläpidolle. Minulla olisi perusteita pyytää määrätyn tietokoneen sulkemista pois verkosta, jos siellä olisi joku määrä palautteita. Nimittäin ylläpito näkee sellaista, mitä minä en näe. Monien nimimerkkien käyttäminen ei suojaa häirikköä ylläpidon huomioilta.

        Pahimpia olen poistellut.
        "Olen toivonut ja esittänytkin yhteistyötä. Aina, kun joku havaitsee mielestään sopimattoman kirjoituksen, pitäisi laittaa linkistä huomautus."

        Siis niinkuin Neuvostoliitossa ja Itä-Saksassa aikanaan: veli veljeä valvoo?

        "Ne palautteet tulevat minulle ja menevät myös ylläpidolle. Minulla olisi perusteita pyytää määrätyn tietokoneen sulkemista pois verkosta, jos siellä olisi joku määrä palautteita. Nimittäin ylläpito näkee sellaista, mitä minä en näe. Monien nimimerkkien käyttäminen ei suojaa häirikköä ylläpidon huomioilta."

        Koetin jokupäivä sitten sinulle selittää, että sivistyneessä maailmassa sitä kutsutaan nimellä "sensuuri", mutta poistit viestin heti sinulle epämiellyttävänä? IP-osoitteiden poistaminen ei takuuvarmasti häiriköintiä poista, ainahan voi mennä kirjastoon chattaaman? Mutta se, että mikä on häiriköintiä, tai mikä hieman ivallista kritiikkiä, on monen tälläkin palstalla kirjoittavan ja jopa valvovan henkilön ymmärryksen ulkopuolella? Tottakait kaikki persooniin kohdistuva herja sekä rivoudet tulee heti poistaa, mutta eriävät mielipiteet, kuten uskonasioiden erilaisten näkemysten käsittely, eivät liene häiriköintiä? Toisaalta en ymmärrä sitä, että palstan sheriffi, palstaa valvovana instanssina, esittää ja toivoo yhteistyötä? Eikö palkatun sheriffin toimenkuvaan kuulu vain puolueettomasti valvoa tekstien sisältöä, puuttumatta mielipiteillään viestien sisältöön? Foorumille palkatun puheenjohtajan roolin ymmärrän, mutta sellaista ei vielä ainakaan näissä foorumeissa ole ylläpidon taholta esitetty? Kaikella rakkaudella!


      • rakkaudella
        Leeviläinen kirjoitti:

        Pahimpia olen poistellut.
        "Olen toivonut ja esittänytkin yhteistyötä. Aina, kun joku havaitsee mielestään sopimattoman kirjoituksen, pitäisi laittaa linkistä huomautus."

        Siis niinkuin Neuvostoliitossa ja Itä-Saksassa aikanaan: veli veljeä valvoo?

        "Ne palautteet tulevat minulle ja menevät myös ylläpidolle. Minulla olisi perusteita pyytää määrätyn tietokoneen sulkemista pois verkosta, jos siellä olisi joku määrä palautteita. Nimittäin ylläpito näkee sellaista, mitä minä en näe. Monien nimimerkkien käyttäminen ei suojaa häirikköä ylläpidon huomioilta."

        Koetin jokupäivä sitten sinulle selittää, että sivistyneessä maailmassa sitä kutsutaan nimellä "sensuuri", mutta poistit viestin heti sinulle epämiellyttävänä? IP-osoitteiden poistaminen ei takuuvarmasti häiriköintiä poista, ainahan voi mennä kirjastoon chattaaman? Mutta se, että mikä on häiriköintiä, tai mikä hieman ivallista kritiikkiä, on monen tälläkin palstalla kirjoittavan ja jopa valvovan henkilön ymmärryksen ulkopuolella? Tottakait kaikki persooniin kohdistuva herja sekä rivoudet tulee heti poistaa, mutta eriävät mielipiteet, kuten uskonasioiden erilaisten näkemysten käsittely, eivät liene häiriköintiä? Toisaalta en ymmärrä sitä, että palstan sheriffi, palstaa valvovana instanssina, esittää ja toivoo yhteistyötä? Eikö palkatun sheriffin toimenkuvaan kuulu vain puolueettomasti valvoa tekstien sisältöä, puuttumatta mielipiteillään viestien sisältöön? Foorumille palkatun puheenjohtajan roolin ymmärrän, mutta sellaista ei vielä ainakaan näissä foorumeissa ole ylläpidon taholta esitetty? Kaikella rakkaudella!

        Miten voi valvoa viestien sisältöä puuttumatta viestien sisältöön????

        Valvominenhan on sitä, että poistaa sisällöltään sopimattomat. Jos osaat tehdä sheriffin hommat paremmin kuin Vihne, niin Vihne varmaan suostuisi luopumaan tähdestään. Itseasiassa ehdottelikin sitä joku aika sitten.

        Kannattaisi olla kiitollinen, sillä Vihne on jämäkkä ja hyvä sheriffi. Paras koko S24:lla.


      • Leeviläinen
        rakkaudella kirjoitti:

        Miten voi valvoa viestien sisältöä puuttumatta viestien sisältöön????

        Valvominenhan on sitä, että poistaa sisällöltään sopimattomat. Jos osaat tehdä sheriffin hommat paremmin kuin Vihne, niin Vihne varmaan suostuisi luopumaan tähdestään. Itseasiassa ehdottelikin sitä joku aika sitten.

        Kannattaisi olla kiitollinen, sillä Vihne on jämäkkä ja hyvä sheriffi. Paras koko S24:lla.

        Tämähän on vain sinun tulkintasi? Edellinen oli minun! Vihneen tähdestäluopuminen ei kiinnosta, miksi yleensä on ottanut sen tähden kantaakseen???
        Ja sinähän tunnet koko suomi24:N chattien ja foorumien tuotannot sheriffeineen???


      • epäasiallisesti
        seriffin kirjoitti:

        apulaiseksi?
        Sinua siis häiritsee nimimerkkien vaihtuminen ,kuten nyt minulla tässä,nimimerkki sisältyykin asiaan?
        En tiedä kuinka häiritsevää se ihmisistä on ,mutta se ehtii selventää pikkusen asiasisältöä.
        Ehkä tyyli on väärä?..ja pitäisi valita nimimerkki.
        Itse satun ajattelemaan niin,että kun asioista keskustellaan niin vain asiat ovat tärkeitä, ei ihmiset.
        Siksi en oikein halua nimimerkki käytäntöä kovasti kunnioittaa ,koska muuten alat kumartamaan hahmolleni " aamuin-illoin" ja itse asia alkaa muodostumaan sisältönsä maulta valikoivaksi,väritetyksi ja suuntaavaksi.
        Eikö ole parempi ajatella ,että tuon on kirjoittanut 15 vuotias villakoira tai 89 vuotias elämänkokenut ?
        Sisältö siis on tärkein.

        Pitääkö minun esim. sitten alkaa käyttämään nimimerkkiä?

        Nimimerkit olkoon vaikka jokainen kerta erilainen, mutta pois ilkeämieliset kirjoitukset kanssa ihmisiä kohtaan.


      • AitoRealisti
        Leeviläinen kirjoitti:

        Tämähän on vain sinun tulkintasi? Edellinen oli minun! Vihneen tähdestäluopuminen ei kiinnosta, miksi yleensä on ottanut sen tähden kantaakseen???
        Ja sinähän tunnet koko suomi24:N chattien ja foorumien tuotannot sheriffeineen???

        täällä ole "Leeviläisen" toimesta (huom. asenne ja itse asian ulkopuolisten pilkkujen viilaaminen) käynytkin jo varsin selväksi, miksi lestadiolaisuudessa yleensä on koko leeviläis-haara!


      • Leeviläinen
        AitoRealisti kirjoitti:

        täällä ole "Leeviläisen" toimesta (huom. asenne ja itse asian ulkopuolisten pilkkujen viilaaminen) käynytkin jo varsin selväksi, miksi lestadiolaisuudessa yleensä on koko leeviläis-haara!

        -täällä ole "Leeviläisen" toimesta (huom. asenne ja itse asian ulkopuolisten pilkkujen viilaaminen) käynytkin jo varsin selväksi, miksi lestadiolaisuudessa yleensä on koko leeviläis-haara!-

        Jos tarkoitat nimimerkkiäni, niin minulla ei ole mitään tekemistä jonkun Ruotsin Malmbergetissa (?) vaikuttaneen (vaikuttavan?) laestadiolaisen opinhaaran kanssa, kuten ei myöskään koko esikoislaestadiolaisuuden. Mielenkiinnosta eri uskonlahkojen käsityksiä kohtaan tätäkin palstaa seurailen, joskus hieman irvistelenkin. Leeviläs-haaran sallimista voisit kai paremmin kysellä ns. "lapin vanhimmilta"? Kaikella rakkaudella!


      • AitoRealisti
        Leeviläinen kirjoitti:

        -täällä ole "Leeviläisen" toimesta (huom. asenne ja itse asian ulkopuolisten pilkkujen viilaaminen) käynytkin jo varsin selväksi, miksi lestadiolaisuudessa yleensä on koko leeviläis-haara!-

        Jos tarkoitat nimimerkkiäni, niin minulla ei ole mitään tekemistä jonkun Ruotsin Malmbergetissa (?) vaikuttaneen (vaikuttavan?) laestadiolaisen opinhaaran kanssa, kuten ei myöskään koko esikoislaestadiolaisuuden. Mielenkiinnosta eri uskonlahkojen käsityksiä kohtaan tätäkin palstaa seurailen, joskus hieman irvistelenkin. Leeviläs-haaran sallimista voisit kai paremmin kysellä ns. "lapin vanhimmilta"? Kaikella rakkaudella!

        maan perii, "Leeviläinen"!
        Näytät olevan hyvinkin perillä esikoisuuden "Lapin vanhimpain" leeviläisyydesta, vai sanoisinko paremminkin iisakssonilaisuudesta.
        Väittäessäsi, että sinulla ei ole mitään tekemistä "Ruotsin Malmbergetissa(?) vaikuttaneen (vaikuttavan?) laestadiolaisen opinhaaran kanssa, kuten ei myöskään koko esikoislestadiolaisuuden.", teet itsesi hieman naurunalaiseksi, verrattaessa - edellisen perusteella kohtuutonta - kiinnostustasi ko. opinhaaraa kohtaan.


      • Leeviläinen
        AitoRealisti kirjoitti:

        maan perii, "Leeviläinen"!
        Näytät olevan hyvinkin perillä esikoisuuden "Lapin vanhimpain" leeviläisyydesta, vai sanoisinko paremminkin iisakssonilaisuudesta.
        Väittäessäsi, että sinulla ei ole mitään tekemistä "Ruotsin Malmbergetissa(?) vaikuttaneen (vaikuttavan?) laestadiolaisen opinhaaran kanssa, kuten ei myöskään koko esikoislestadiolaisuuden.", teet itsesi hieman naurunalaiseksi, verrattaessa - edellisen perusteella kohtuutonta - kiinnostustasi ko. opinhaaraa kohtaan.

        "maan perii, "Leeviläinen"!
        Näytät olevan hyvinkin perillä esikoisuuden "Lapin vanhimpain" leeviläisyydesta, vai sanoisinko paremminkin iisakssonilaisuudesta.
        Väittäessäsi, että sinulla ei ole mitään tekemistä "Ruotsin Malmbergetissa(?) vaikuttaneen (vaikuttavan?) laestadiolaisen opinhaaran kanssa, kuten ei myöskään koko esikoislestadiolaisuuden.", teet itsesi hieman naurunalaiseksi, verrattaessa - edellisen perusteella kohtuutonta - kiinnostustasi ko. opinhaaraa kohtaan."

        Sinulla lienee hyväkin kokemus tästä rehellisyydestä? Oletan, että kuljet sarkahousuissa ja lippalakissa postilla kainalossasi? Niinhän ne leeviläiset miehenpuolet (jos nyt mies olet) tekevät? Tunnen ehkä esikois-, sekä vanhoollislestadioilaisuuden historian, sekä myöskin ns. leeviläisen lahkon (eihän lestadiolaisuus ole lahko) historiikin, vaan en yllämainittujen oppihaarojen kanssa, niinkuin asian ilmaiset, ole missään tekemisissä. Isaksonilaisuudesta saatan olla kiinnostunut, koska sen mainitsit! Antaisitko vinkin, mistä moisesta opinhaarasta saa kirjallista tietoa? Lukisin mielelläni? Kiinnostukseni on toki kohtuutonta moisia opinhaaroja kohtaan! Lieneekö pahe?


      • silenziooo
        Leeviläinen kirjoitti:

        "maan perii, "Leeviläinen"!
        Näytät olevan hyvinkin perillä esikoisuuden "Lapin vanhimpain" leeviläisyydesta, vai sanoisinko paremminkin iisakssonilaisuudesta.
        Väittäessäsi, että sinulla ei ole mitään tekemistä "Ruotsin Malmbergetissa(?) vaikuttaneen (vaikuttavan?) laestadiolaisen opinhaaran kanssa, kuten ei myöskään koko esikoislestadiolaisuuden.", teet itsesi hieman naurunalaiseksi, verrattaessa - edellisen perusteella kohtuutonta - kiinnostustasi ko. opinhaaraa kohtaan."

        Sinulla lienee hyväkin kokemus tästä rehellisyydestä? Oletan, että kuljet sarkahousuissa ja lippalakissa postilla kainalossasi? Niinhän ne leeviläiset miehenpuolet (jos nyt mies olet) tekevät? Tunnen ehkä esikois-, sekä vanhoollislestadioilaisuuden historian, sekä myöskin ns. leeviläisen lahkon (eihän lestadiolaisuus ole lahko) historiikin, vaan en yllämainittujen oppihaarojen kanssa, niinkuin asian ilmaiset, ole missään tekemisissä. Isaksonilaisuudesta saatan olla kiinnostunut, koska sen mainitsit! Antaisitko vinkin, mistä moisesta opinhaarasta saa kirjallista tietoa? Lukisin mielelläni? Kiinnostukseni on toki kohtuutonta moisia opinhaaroja kohtaan! Lieneekö pahe?

        Hiukan enemmän asiallisuutta, hiukan vähemmän katkeruutta, niin joku voi muutaman sanan viestistäsi uskoakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1849
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1227
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      76
      1149
    4. 45
      1095
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      962
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      959
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      900
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      843
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      838
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      36
      804
    Aihe