.308Win lintupaukut

Lähtisin nyt tarkkuuttamaan asetta reilun patruunamäärän kanssa ja kiinnostaisi tietää, mikä näistä kolmesta olisi YLEISESTI parhaiten käyvä patruuna;

*Sako Range 8g
*Lapua Trainer 8g
*Norma Jaktmatch 9.7g

Kehtaisitteko pistää kasojen kokoja ja aseiden tietoja kyseisillä patruunoilla?

Muitakin saa ehdottaa kunhan on kokovaippa, eikä luoti sisällä rautaa. Veneperästä plussaa ja lisäpainosta miinusta.

6

9015

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastata yleisesti

Minä olen kokeillut kaikkia noita kolmea luotia tehdaslatauksin uudehkossa Tikka Master 30-06 aseessa. Ja mitään eroa en ole havainnut. Lapuan kasa on 100 metriltä pari senttiä alempana kuin muiden, mutta tarkkuudessa ei ole mitään eroa. Mutta kuten sanoin, vain yksi ase, yksi ampuja.

• selviää

Eipä tuohon muuta osaa sanoa. Aseet kun on yksilöitä ja toinen "tykkää" lapualaasen luodista, toinen sakon tai jonkun muun.

Sopivalla tehdaslatauksella voisi odottaa pääsevän satasesta toistuvasti noin 25mm/3 tai 5ls kasoihin.

Ei taida 8g luodeista veneperäistä täysvaippaa löytyä, mutta voin olla väärässäkin.

Kohdistamalla johonkin 170-180 metriin yltänee maksimissaan jonnekkin 220-250m matkoille.Käytännössä noilla 8 ja 9,7g luodeilla ei se lentoradan ero kovin suuri ole.

• Yritän etsiä semmoista n. 10 gramman FMJBT luodilla ladattua kohtuuhintaista mutta laadukasta patruunaa. Ei ole kyllä panosten saanti niin helppoa, kun monesti annetaan ymmärtää.

Lataamaankaan ei oikein kannata ruveta, kun ase survoo hylsynsuut läjään.

• Carl Bunz
        k0rh0nen kirjoitti:

Yritän etsiä semmoista n. 10 gramman FMJBT luodilla ladattua kohtuuhintaista mutta laadukasta patruunaa. Ei ole kyllä panosten saanti niin helppoa, kun monesti annetaan ymmärtää.

Lataamaankaan ei oikein kannata ruveta, kun ase survoo hylsynsuut läjään.

Kyllä ne saa oikaistua ladatessa. Jos aivan litussa tarvitaan tietystin ensin vaikka meesseliä. Surkea pössykkä tuollainen hylsyruntelija.

• erittäin hyvä

sopii ainakin sako 7,62x52 60 -LUVULTA SOTILASKIVÄÄRI LUKKO (laukaisu ei erikoinen). 5x sama reikä 100m. 6. isommasta reijästä 2CM.9x suurennos ei edes huippu kiikari.(BUSNELL)

• Eeoo vakeeta

Mää kaappaa jano: Sakolaesia Hammerhiitiä, kiitostavuan. Mittee maksaa? Kaevat sitten hirveesti rahhoo ku ee passoo ite latata. Jos tuut järkiis lattoo D46 tae 47 luotiloilla. Onha tietennii Core Lockt vae mikä halavattu se nyt tuas ol. En jaksa ennee. Tuollset uusavuttomat.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1642
    2. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      441
      1150
    3. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      84
      1095
    4. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      68
      1015
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      186
      993
    6. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      877
    7. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      65
      655
    8. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      60
      642
    9. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      171
      634
    10. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      37
      628
    Aihe