Liittyyks johionki sairauteen sellasta et tiedän ikäänkuin mitä tulee tapahtumaan , eli yhdistän tänhetkistä asiaa ja ikäänkuin tiedän et tässä tuee käymään niin ja niin , ikäänkun olisin nähnyt sen ennalta.Mitään ei oo tapahtunu mut tää tunne , kieliiks se jostain sairaudesta???
ennalta tunteminen
15
816
Vastaukset
- Sairaus
Tuskin mikään sairaus on sen enempää kuin yliluonnollinen kykykään. Uskon, että kyseessä on vain looginen älykkyys, jonka nojalla älykäs ihminen käsittää tuntemansa asian etenemisen ja kykenee ennakoimaan tilanteita ja asioita.
- ns. yliluonnollinen
eli mulla kollega, joka "tietää" asioita etukäteen. Se on ihan luonnollista sille ja itsekin olen tottunut vuosien mittaan. Täytyy myöntää että oon alkanut pitään ihan normaalina. Esim. tietää etukäteen mitä huomenna töissä, "se-ja-se on sairaana ainakin viikon" tai "ensi viikolla tapahtuu jossain yläkerrassa vesivahinko" jne. Kait tähänkin jokin selitys on, jonka tiedemiehet joskus vuonna 2059 keksivät:)
Ymmärtää kaveri sentään pitää matalaa profiilia, ei puhu näistä kuin parille työpaikalla - tossa on se riski että tosiaan saa hullun paperit muiden silmissä. Kulkee kuulemma suvussa tuo "tietyt asiat vaan tietää jotenkin". Ei muuten ole lainkaan kiinnostunut ennustamisesta yms. ja ihan normaali hauska tyyppi. - 2059
ns. yliluonnollinen kirjoitti:
eli mulla kollega, joka "tietää" asioita etukäteen. Se on ihan luonnollista sille ja itsekin olen tottunut vuosien mittaan. Täytyy myöntää että oon alkanut pitään ihan normaalina. Esim. tietää etukäteen mitä huomenna töissä, "se-ja-se on sairaana ainakin viikon" tai "ensi viikolla tapahtuu jossain yläkerrassa vesivahinko" jne. Kait tähänkin jokin selitys on, jonka tiedemiehet joskus vuonna 2059 keksivät:)
Ymmärtää kaveri sentään pitää matalaa profiilia, ei puhu näistä kuin parille työpaikalla - tossa on se riski että tosiaan saa hullun paperit muiden silmissä. Kulkee kuulemma suvussa tuo "tietyt asiat vaan tietää jotenkin". Ei muuten ole lainkaan kiinnostunut ennustamisesta yms. ja ihan normaali hauska tyyppi.Joskus sitä tuntee todellakin olonsa yli-ihmiseksi varsinkin jos porukan keskiverto äo on alle sata ja oma 150 kinttailla. Hauskoja arvauksia olen minäkin maailmassa tehnyt ja tiettyjä asioita tiennyt etukäteen mm. siksi, että joku on vain puhunut jotakin sen kalteista ja että asian eteneminin on ollut pääteltävissä etukäteen. Ihmiset puhuvat sivu suunsa yhtä ja toista. Odotellaan sitä vuotta 2059 ja odotellaan muita selvityksiä.
- Anonyymi
2059 kirjoitti:
Joskus sitä tuntee todellakin olonsa yli-ihmiseksi varsinkin jos porukan keskiverto äo on alle sata ja oma 150 kinttailla. Hauskoja arvauksia olen minäkin maailmassa tehnyt ja tiettyjä asioita tiennyt etukäteen mm. siksi, että joku on vain puhunut jotakin sen kalteista ja että asian eteneminin on ollut pääteltävissä etukäteen. Ihmiset puhuvat sivu suunsa yhtä ja toista. Odotellaan sitä vuotta 2059 ja odotellaan muita selvityksiä.
Tiedätkö että keskiaikana sait höppänän leiman, jos väitit että ihmisillä on sydän joka supistelee rytmikäästi jokaisen rinnassa ja pumppaa verta verisuoniin? Kaikki tunsivat sydämensä rytmin, mutta tieteellisesti sitä ei tunnustettu. Siksi sydämen lyöntejä ei ollut olemassakaan, se oli huuhaata. Sama asia on telepatian ja ennenäkyjen kanssa. Miljoonat ihmiset kokevat niitä jatkuvasti, mutta 1800-luvulta oleva klassinen fysiikka ei tunnista eikä osaa selittää niiden olemassaoloa. Itse asiassa moderni fysiikka tunnistaa montakin ilmiötä, joilla voisi mallintaa näitä asioita, mutta koska tietoisuutta ja sen syntyä ei osata vieläkään täysin tyhjentävästi selittää, niin ei tiedetä miten tuollaiset kokemukset syntyvät. Esimerkiksi Steve Jobs tyttärensä mukaan kertoi tietäneensä ennalta, että kuolee yli nelikymppisenä. Ennenäyt eivät yleensäkään ole mitään päättelyä, että jaahas tuo puhui tuota ja tuo tuota. Ne ovat eläviä näkyjä esimerkiksi vuosikymmenen päähän tiloista ja tilanteista, esimerkiksi omalta kuolinvuoteelta. Ja kun se tilanne tulee vastaan, niin oivaltaa vuosikymmeniä sitten nähneensä tuon näyn.
- ilmiö
Jos tarkoitat tunnetta,että olet kokenut sen ennenkin,vaikka et ole ollut koskaan siinä tilanteessa,sitä kutsutaan deja-vu ksi.se on ranskalainen sitaatti ja tarkoittaa "ennen nähty".Jos tästä on kysymys,googleta sana deja-vu,suomeksi ja englanniksi tekstiä löytyy.minulle käy usein näin.Pelästyin,ennenkuin tajusin,että ei tarvitse tätäkään pelätä.
- ...
Esim. äitini on arvannut ainakin kaksi kertaa ilman mitään vihjeitä ennen kastetta lapsen koko nimen, sekä ensimmäisen että toisen. Se on melkoinen suoritus. Siinä tarvitaan jo ajatuksenlukutaitoa.
- saara.
Jos todella "näet tulevaisuuteen", olet taitava "kaukonäkijä"/vahvasti intuitiivinen ja hommalla ei ole mitään tekemistä mielisairauden kanssa.
Mutta siis..."mitään ei oo tapahtunu"...??
Siis mitä ajat takaa? Että vain KUVITTELET asioiden tapahtuvan tietyllä tavalla ja mitään ei tapahdukaan?
Sitten sinulla saattaa olla kyllä jo jonkin sortin "ongelmia"...- Anonyymi
Sinulla on kohta junakisko kaulallasi
- Niljakas22
Deja-vu ilmiö on yksi skitsofrenian oireista. Tosin yksi oire monista kymmenistä muista, joten yksinään se ei vielä tarkoita mitään vakavempaa, jollei häiritse sinua itseäsi. Kannattaa muistaa että "terveilläkin" ihmisillä saattaa olla ja monella onkin skitsofrenialle tyypillisiä oireita toisinaan. Se on täysin tavallista. On todella hyvä jos itse tiedostaa nämä oireet, se on jo merkki siitä että asia on hallinnassa.
Voit puhua asiasta lähimmäistesi kanssa ja todeta, että sinulla on nyt tällainen "deja-vu-kausi" menossa.- Anonyymi
On tuo aikamoinen uskonto nykyään. Joskus voi nähdä, mitä haluaa nähdä. Niin tiedettä kuin ei-tieteitä harjoittaessaan.
- Anonyymi
Jaa että deja-vu olisi merkki skitsofreniasta.
Nuorempana näin noita deja-vu ilmiöitä aika monesti ja toisinaan vielä nykyäänkin lähes 50v myöhemmin.
Onko deja-vu seurausta skitsofreniasta vai toisinpäin?
Sairastuuko osa skitsofreniaan kun eivät osaa käsitellä ilmiötä?
Koko deja-vu ilmiö on eräänlainen fläshbäk (ei ole varmaan kirjoitettu oikein) eli aivot käsittelee uudelleen "datan" jonka on saanut.
Vähän sama kun telkkarin lähetys pätkäisee ja lähtee muutaman sekunnnin takaisesta kohdasta uudelleen liikkelle, silloin tulee nähtyä kahteen kertaan asia.
Kun tämän ymmärtää niin ei tuo koko deja-vu ilmiö aiheuta sen kummempaa hämmennystä eikä sen takia menetä mielenterveyttään.
Myös enneunet, olen vahvasti sitä mieltä että niitä nähdään, mutta suurin osa niistä on sitä että aivot käsittelee yöllä tiedostamattomia viestejä.
Itse nukukun ana yön yli ennen tärkeitä päätöksiä, joskus tulee paska fiilis jolloin hylkään asian ja joskus ihan ok fiilis ja siten teen diilin.
- ennustajatar
Minulla on sama kyky. Saan ennakkovaroituksia. Jos puhun niistä toisille, niin he eivät ota sitä tosissaan. Siis, olen lopettanut niistä puhumisen. Päivittäin osuvat nämä "luulot" oikeaan.
Olen melkeinkoko elämäni ajan yrittänyt olla realistinen ja syrjätä näitä tunteita, kun ne tulevat minulle, en ole antanut niitten vaikuttaa arkipäivääni ja toimintoihini. Mutta, kyllä minun täytyy tunnustaa, että ne aina osoittautuvat oikeiksi- "Ennusteet" ovat käyneet toteen siinä määrin, että olen alkanut ottaa ne vakavissani.
Käytän nykyään näitä "ennusteita" hyväkseni, ja luulen, että olen säästynyt paljolta elämässäni, kun olen varautunut niitä asioita vastaa, joista olen saanut varoituksia. Mutta, pidän ne salaisina.
Esim. saan usein ns. vatsatunteen, kun kohtaan uusia tuttavuuksia. Vetäydyn silloin syrjään ja olen varovainen sellaisia ihmisiä kohtaan, joista olen saanut "varoituksen". En ole koskaan vielä erehtynyt! On osoittautunut, että henkilöt ovat olleet epärehellisiä ja petollisia toisia kohtaan! Tällä tavoin elämä on suojellut minua paljolta pahalta!
On tapahtunut myös, että olen perunut laivamatkan tämän "tunteen" varoituksesta. Osoittautui myöhemmin, että sille laivalle tuli haveria,joskaan ei sattunut suurempia henkilövaurioita. Mutta, olin kiitollinen etten ollut mukana. - Anonyymi
Kyllä sitä 2019 tunsi itsensä hulluksi kun jouluaattona 2018 sanoin miehelleni, että suuri sadonkorjuu alkaa ja paljon kaatuu. Tunsin todella paljon surua ja pelkoa. 2019 en halunnut kuulla mitään coronasta, koska se pelon ja surun tunne vaan kasvoi. 2020 ymmärsin tunteneeni coronan ennalta. Äitini näkee enne unia ja itse lähinnä tunnen.
- Anonyymi
Joillain ihmisillä on meedion tai selvänäkijän kykyjä. Ei niitä kannata hävetä. Kaikkea ei vajavainen tiede osaa selittää.
- Anonyymi
Nyt vittu loppuu toi vitun paskan jauhaminen vitun runkkari
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1431859
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir280977- 35838
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.78797Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31729Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta10692Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44671Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse48656- 43640
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos58634