Anoreksian oireet

tyytyväinen itseensä

Ihan mielen kiinnosta haluaisin tietää että miten anoreksia alkaa, kun oireiksi väöitetään syömättömyyttä koska eihän syömällä laihdu niin miten sillä voi tulla anorektikoksi ja laihtua luurangoksi?
Itse en tiedä voinko sanoa sairastaneeni anoreksiaa mutta oireeni itselläni menivät näin että tuli masennus asioista jonka kautta meni ruoka halu. jonkun ajan kuluttua huomasin ettei vatsalaukkuuni mahtunut ruokaa enään niin paljoa.huolestutti kamalasti,mutta tuntuo kuitenkin hyvältä laihtua vaikka ylipainoa ei ollut.kaikki sanoivat että menee äärettömyyksiin mutta itse en tietenkään sitä huomannut.eräänä kertana menin baariin otin yhden drinkin ja sain niin kamalan vatsakivun että alkoi itkettää kun drinkistä ytuli niin tuskaisen täysi olo. Pääsin kyllä eroon asiasta ilman mitään ihmeempiä tekoja.mutta söin ihan normaalisti ehkä vähemän kuin tavallisesti kun ruoka ei vain maistunut mutta eihän anorektikkokaan voi laihtua ilman syömistä jso laihuttaminenkaan ei onnistu ilman syömistä??

11

2851

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emma*

Ja miksiköhän laihduttaminen ei muka onnistu ilman syömistä?
      Tajuaksä, et jos sulla on anoreksia, sä et edes halua syödä? Jos sun on pakko, luultavasti oksennat. (tai sitten et)
      Pelkällä juomisella pärjäät hyvin ainakin 2vk, sitten varmaan vois jo syödä vähän, ja taas paastoo.. Tai sitten syö joka päivä hitusen.

• tyytyvääinen itseensä

onko sinulla itselläsi kyseinen sairaus?
        Jos on niin toivotan onnea sen kanssa, toivottavasti selviät siitä

• ---

Kyllä anorektikkokin syö. Se on niiin henkilökohtaista. Miten kukaan voisi sairastaa anoreksiaa vuosia, jos ei söisi mitään? Anoreksia ei ole sama asia kuin paasto.

Ja jopa anorektikko voi ahmia joskus. Eli kyllä anorektikkokin voi joskus haluta syödä, mutta ei usein vain salli sitä itselleen. Anorektikkokin tuntee nälkää!

Ihmiseen anorektikkona ei ole valmiita kaavoja!

• tyytyväinen itseensä

Elimisto menee SÄÄSTÖLIEKILLE, eli siis varastoi tavaraa jolloin paino ei laske niin miten anorektikko muka voi siten laihtua. Toki ensin laihtuukin hyvää vauhtia ku tulee ensimmäiset anoreksian oireet koska elimistö kuluttaa omaa rasvaa kehosta sitä mikä on kertyny ylimääräseks ja sitten rupee lähtee lihaksiasta.

• ei elä
        tyytyväinen itseensä kirjoitti:

Elimisto menee SÄÄSTÖLIEKILLE, eli siis varastoi tavaraa jolloin paino ei laske niin miten anorektikko muka voi siten laihtua. Toki ensin laihtuukin hyvää vauhtia ku tulee ensimmäiset anoreksian oireet koska elimistö kuluttaa omaa rasvaa kehosta sitä mikä on kertyny ylimääräseks ja sitten rupee lähtee lihaksiasta.

pelkästä hengestä, vai luulitko, että ihminen on ikiliikkuja. Kyllä sitä IHAN VARMASTI laihtuu jos lopettaa syömisen. Laihtuu luurangoksi asti ja kuolee. Elimistö ei missään vaiheessa lakkaa tarvitsemasta energiaa, vaan ryhtyisi (jos ihminen pysyisi niin kauan hengissä) kaiken muun (rasvan ja lihakset) kulutettuaan sulattamaan ravinnokseen lopulta elimiään; ensin vähemmän tärkeitä ja lopuksi aivot ja sydämen.

Ootko ihan tosissa noine kysymyksinesi?

• paasto
        --- kirjoitti:

Kyllä anorektikkokin syö. Se on niiin henkilökohtaista. Miten kukaan voisi sairastaa anoreksiaa vuosia, jos ei söisi mitään? Anoreksia ei ole sama asia kuin paasto.

Ja jopa anorektikko voi ahmia joskus. Eli kyllä anorektikkokin voi joskus haluta syödä, mutta ei usein vain salli sitä itselleen. Anorektikkokin tuntee nälkää!

Ihmiseen anorektikkona ei ole valmiita kaavoja!

Ei anoreksiaan ole kaavoja ! Esim. itse sairastan anoreksiaa ja syöminen on tällaista .... Rasvatonta maitoa ja 1 porkkana, noilla pärjään yhen päivän ainaki . Sit välillä ahmin jotain mitä on saatavilla , ja sitte joudun polttamaan ainaki syövän kaloin määrän . (oikeestaan ei oo pakko mutta on kuitenki enkä voi sille mitään)

• väärin

"jos laihtuminen ei onnistu ilman syömistä"??!! Mitä ihmettä? Ilman syömistä ihan varmasti laihtuu. Toki ylipainoinen ja normaalipainoinen laihtuu syömiselläkin, jos energiansaannin ja energiankulutuksen välillä on riittävä ero, säästöliekille menoa voidaan jopa siirtää syömällä oikein, mutta siinä vaiheessa kun on kysymys alipainosta keho on AINA säästöliekillä ja pitää kynsin hampain kiinni grammoistaan, joten laihtuakseen alipainoinen ei paljon voi syödä. Paasto, eli syömättömyys laihduttaa aina, sekä lihavaa, että laihaa, laihtumisnopeus vain hidastuu elopainon laskun myötä.

• kypsis

Mulla on anoreksia. Syön neljä kertaa päivässä. Puuroa, leipää, jugurttia. Kaloreita tulee päivässä n. 600. Tällä laihdun, eikä kärsimys ole mitään kestämätöntä ja jaksankin vielä jotain. En paljon, mutta jotain.

Tuntuu että ihmiset hyppii seinille, kun kuulevat että syön noinkin paljon. Ammattiauttajatkin. Mutta voi olla että musta vaan tuntuu siltä. Anorektikonhan ei pitäisi syödä mitään?

En ikinä pystyisi olemaan kokonaista päivää syömättä mitään (ellen ole jossain yrjötaudissa tms.). Tuntuu idiootilta tuntea itsensä vähemmän uskottavaksi anorektikoksi, kun syön näin huikeita määriä.

Tiedän olemattomalla järjelläni että syön liian vähän, mutta ympäristö antaa ymmärtää että syön liikaa, koska olen anorektikko. Kaikki olettavat etten syö mitään ja on todella mieltä ylentävää katsella kuinka terapeutti putoaa melkein tuoliltaan kun kuulee, että olen syönyt.

Olen alipainoinen, mutta en sairaassa tilassa. Tällä "dieetillä" pääsen kyllä sinnekin asti jos haluan.

• pelokas

oon pelänny pari kuukautta että haluan laihduttamaan. mulla ei oo todettu anoreksiaa, mutta pienempänä laihuin 30 kiloseksi ja ehkä vähän vähemmäksi. kaverit tiesi jotenki että mulla on jotain ja autto mut 50 kiloseksi :) nyt haluan reidistä pois tuon rasvan, se ällöttää mua. yritän olla syömättä paljoa ja laihtua vähän.

• kamalaahan se on

mulla on anoreksia oon 170 pitkä ja painan 46 kiloa. en koskaan syö aamupalaa ja joskus päivälläkin jää, illalla en yleensä myöskään syö. aamusin pelkkä ruuan näkeminen ja sen haju ällöttää päivällä jos syön niin yleensä syän porkkanaa, raejuustoa, kurkkua yms... tunnen olevani vieläkin liian lihava mutta saan apua perheeltäni ja terapeutiltani...

• siiscm00n

Siis täh?? Haloo!! Jos et syö laihdut, kaikki sen tietää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2480
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1167
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1081
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      901
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      90